معرفی و دانلود کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه

عکس جلد کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه
قیمت:
۵۵۵۰۰ 38850 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه

کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه به قلم هیفا بیطار، نویسنده مشهور جهان عرب است که با نگاه موشکافانه و زنانه‌ی خود، فرهنگ مردسالارانه و باورهای غلط و پوسیده جامعه خود را نقد کرده و آن را از زبان یک زن سی ساله مطلقه روایت می‌کند.

درباره کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه:

در جهان عرب، کشور سوریه در پرورش نویسندگان زن پس از مصر جایگاه دوم را دارد. هیفا بیطار نیز از جمله نویسندگان برجسته عرب سوری‌ست که سبک و ژانر او در رمان‌ها و داستان‌هایش قابل توجه است. او قلمی شیرین، جسورانه و دردناک دارد که می‌تواند با ظرافت تمام تنهایی انسان‌ها را نشان دهد و بخشی از زندگی اعراب را به تصویر بکشد. کتاب یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه نیز از یازده اپیزود کوتاه تشکیل شده که همگی درباره یک موضوع یکسان صحبت می‌کنند.

موضوع اصلی این کتاب درباره زندگی پزشک زنی است که یک دختر دارد اما در سی‌ سالگی به خاطر مشکلات زناشویی از همسرش طلاق گرفته و حالا با پدر و مادر پنجاه و چندساله‌اش روزگار خود را سپری می‌کند.

هیفا بیطار با نگاه انتقادی و زنانه خود به خوبی توانسته مشکلات یک زن مطلقه را در جامعه‌ای سنتی و مردسالار نشان دهد و از دغدغه‌های متفاوت این قشر خاص سخن بگوید. البته در ابتدای کتاب شاهد عشق و علاقه میان این زن و شوهر هستیم اما به مرور همه چیز رو به تلخی و سیاهی می‌رود. با شنیدن هر بخش متوجه خواهید شد که شخصیت اول داستان به این دلیل از شوهرش جدا شده که با او بدرفتاری می‌کند اما همسرش نگاهی متفاوت دارد و معتقد است که زنش اهل خانه‌داری نیست و آنطور که باید به او احترام نمی‌گذارد.

درنهایت کتاب یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه از زاویه دید اول شخص روایت می‌شود و روند طلاق گرفتن یک زن و مشکلات پس از آن به خوبی توصیف شده است.

کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات عرب علاقه دارید و دوست دارید داستانی با محوریت حقوق زنان بشنوید، این کتاب جذاب را از دست ندهید.

هیفا بیطار را بیشتر بشناسیم:

او یکی از برجسته‌ترین داستان‌نویسان و رمان‌نویسان زن جهان عرب است که در سال 1960 در سوریه به دنیا آمد. هیفا بیطار (Haifa Bitar) از جمله نویسندگانی به شمار می‌رود که به طور دائم در نقد و بررسی‌های ادبی روزنامه‌های عرب زبان مشارکت دارد و به عنوان مهمان در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا می‌کند.

بیطار در دانشگاه رشته چشم پزشکی خوانده و هم‌اکنون به عنوان پزشک و جراح در بیمارستان و مطب شخصی خود کار می‌کند. با این حال او توانسته جوایز ادبی مختلفی همچون جایزه ابوالقاسم الشعبی (2003) را نیز دریافت نماید. همچنین در سال 2001 و 2002 در دانشگاه جرج تاون درمورد چهره زن در ادبیات معاصر عرب سخنرانی کرد.

برخی از آثار هیفاء بیطار عبارتند از: «مجموعه داستان غروب وکتابة (1994)، مجموعه داستان قصص مهاجرة (1993)، رمان یومیات مطلقة (1994)، رمان هوی (2007) و ..»

در بخشی از کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه می‌شنویم:

این بار دیگر چشم‌هایم را نمی‌بندم یا نمی‌گویم، یا بخت و یا اقبال. بلکه با اشتیاق به دنبال برگه سفر آزادی در جعبه سال‌‌ها می‌گردم چراکه دلم می‌خواهد خاطرات زیباترین سفر زندگیم را مرور کنم؛ سفرم به مصر. عاقبت برگه را پیدا می‌کنم و می‌روم روی تخت‌خواب لم می‌دهم و برگه را روی پیشانی‌ام می‌گذارم و مشغول تماشای فیلم جذابی می‌شوم که آن را سفر آزادی نامیدم.

از طبقه نهم هتل البرج در قاهره که مشرف به رود نیل است، به تماشای مادر جهان، مصر نشسته‌ام. نیل پهناور به آرامی جریان دارد. این رود بزرگ زیبا که اسرار فراعنه و روح جاویدان مصریان را با خود حمل می‌کند، قاهره را به دو نیم تقسیم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
جعبه سال‌ها
14 دقیقه
سه گانه مقدس
19 دقیقه
میانجی
22 دقیقه
دادگاه استیناف
18 دقیقه
زلزله
31 دقیقه
سفر آزادی
34 دقیقه
عالی‌جناب
14 دقیقه
جنون
12 دقیقه
پدر
30 دقیقه
رانده شده
13 دقیقه
مادر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه
نویسنده
مترجمروح الله رحیمی
راویشیوا خنیاگر
ناشر چاپیانتشارات بوتیمار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۵۵۰۰ 38850 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه

م.عارفیان
۱۴۰۲/۳/۲۱
متن کتاب بسیار روان
صدای راوی آرام و قرار و فرودها کاملا بجا
داستان زنی که طلاق گرفته و مسایل و خاطراتی رو تجربه میکند که بعضی‌ها جالب نیست
این احساس بهم دست داد که دوست صمیمی در حال تعریف و درد و دل هست
اولین کتاب بود که از مردم عرب گوش میدادم و نگرشم کاملا تغییر کرد نویسنده فوق العاده در جهان سوم که در بند‌های اجتماعی درگیر هست زنی بسیار جلوتر از زمان و مکان خودش
فرحناز چهل مرد
۱۴۰۱/۱۰/۷
اصلا دیدگاهم نسبت به طلاق عوض شد زیبا شد. نویسنده مشخصه که خیلی پا را فراتر از محدودیت‌ها می‌توانست بگذارد ولی به خاطر بسته بودن فضای اجتماعی عربستان کلی خودسانسوری کرده و عمق احساسات و ارضا نیازهای شخصیت اصلی را سربسته و محافظه کارانه تعریف می‌کند
فاطمه
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
چقد زیبا و ساده در مورد خاطراتشون توضیح دادن در واقع واقعیتهای زندگی بود ک هیچ زن مطلقه ایی نمیتونن بیان کنن. گرجه‌ی جاهایی واضح توصیح ندادن بخاطر مسائلهایی در کل خیلی عالی بود، مخصوصا با صدای دلنواز خانم شیوا خنیاگر عزیز.
مهرناز نورآذر
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
چقدر زیبا و ساده احساسات یک زن مطلقه در یک جامعه‌ی بسته رو به تصویر کشیده بود! از لحاظ ارتباطی که با نویسنده برقرار میشد عالی بود
شیرین قلی زاده
۱۴۰۱/۲/۶
کتاب سلیس و روان نگاشته شده و خواننده راحت میتونه ارتباط برقرار کنه و راوی هم صدا و لحن خیلی خوبی داشت
ماندانا ناظمی
۱۴۰۲/۵/۸
واقعا تحسین میکنم خانم‌هایی که خود ساخته هستند و با بالا و پایین زندگی خودشونو وقف میدن
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه

برای دریافت کتاب صوتی یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.