معرفی و دانلود کتاب صوتی جشن بی‌معنایی

عکس جلد کتاب صوتی جشن بی‌معنایی
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جشن بی‌معنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جشن بی‌معنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جشن بی‌معنایی

میلان کوندرا در کتاب صوتی جشن بی‌معنایی که رمانی فانتزی با درونمایه‌های فلسفی‌ست، از خلال روایتی هجوآمیز درباره‌ی روابط چند دوست، به تأمل در مسائلی نظیر تنهایی، دوستی، عشق و... پرداخته است. گفتنی‌ست که اثر حاضر پس از انتشار در سال 2013، نامزد دریافت جایزه‌ی ادبیات اروپا شد.

درباره کتاب صوتی جشن بی‌معنایی:

میلان کوندرا (Milan Kundera) یکی از معدود نویسندگان معاصر است که به راستی شایسته‌ی صفت «بزرگ»اند. آثار او هم به حیث سبک و فرم، و هم به لحاظ درونمایه و محتوا، تماماً نشان از یک نوع جهانبینی خاص و فردی دارند، که اگرچه بسیار تأثیرپذیرفته از محیط فرهنگی‌ای است که کوندرا در آن زیسته، با این حال بسا بیش از آن، نتیجه‌ی تأملِ وی در کنه حیات انسانی است. از این جهت، کوندرا را باید از آن دست نویسندگان غربی دانست که در عین داستان‌نویس بودن، متفکرانی بزرگ، در معنای اصیل کلمه‌اند. مخاطبینی که رمان‌هایی چون جاودانگی و بار هستی را مطالعه کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که فلسفه جزئی جداناشدنی و همواره حاضر در آثار این نویسنده‌ی چک است. مضاف بر این، آثار میلان کوندرا از بار سیاسی پررنگی نیز برخوردارند. امری که خصوصاً درباره‌ی رمان جشن بی‌معنایی (The Festival of Insignificance) صادق است.

این اثر را می‌توان رمانی پست مدرن نامید. نه فقط به این دلیل که بر ساختاری تعمداً تودرتو و پیچیده متکی‌ست، و یا راوی‌ای مداخله‌گر دارد؛ بلکه به دلیلی مهم‌تر، و آن اینکه در جشن بی‌معنایی با عدم قطعیتی بنیادین مواجهیم که ملاحظات تکنیکی مذکور تنها نمودهای بیرونی آن‌اند. به واقع، میلان کوندرا در این اثر بیش از هر کتاب دیگرش، موفق به نزدیکی به جهان استاد و نویسنده‌ی محبوب خود، دنی دیدروِ فرانسوی شده است؛ همو که شاهکارش، ژاک قضاوقدری‌ را نیای تمام رمان‌های پست مدرن می‌دانند.

داستان کتاب جشن بی‌معنایی بر پایه‌ی روابط چهار دوست میانسال به نام‌های آلن، رامون، داردلو و چارلز شکل می‌گیرد و پیش می‌رود. اثر از اپیزودهایی کوتاه تشکیل شده که در هر کدام، مرکزیت با یکی از کاراکترهای اصلی یا فرعی‌ست. با این همه، کانون اصلی تمام خرده‌روایت‌های کتاب راوی داستان است، که حجم اظهار نظرها و مداخله‌هایش در روند روایت، ما را مجاب می‌کند که او را نیز یک کاراکتر به شمار آوریم.

سویه‌های سیاسی اثر حاضر که از آن سخن گفتیم، بیشتر در بخش‌هایی از کتاب که به نقل خوشگذرانی‌های استالین (دیکتاتور مخوف شوروی سابق) پرداخته نمود دارند. (می‌دانیم که زادگاه میلان کوندرا مدت‌ها اسیر دست نظام کمونیستیِ ویرانگری بود که خط خود را از سردمداران روس در شوروی می‌گرفت. امری که در آن زمان نویسنده‌ی چک را بدل به منتقدی تمام‌عیار نموده بود). نمودی البته بیرونی و غیرمستقیم، که بیشتر شکل هجو به خود می‌گیرد، تا انتقاد یا حمله‌ای صریح و مستقیم.

بیش از این سخن گفتن درباره‌ی اثر حاضر فرصتی فراخ‌تر می‌طلبد؛ بنابراین بی‌ اتلاف وقت بیشتر، شما را به حضور در جشن بی‌معنایی دعوت می‌کنیم.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جشن بی‌معنایی:

- این کتاب از این جهت که دغدغه‌ی اخلاقیات و پوچی را دارد، می‌تواند بهترین معرفِ اندیشه‌ی کوندرا باشد. (Publishers Weekly)
- به طرز عجیبی ژرف و عمیق است. (NPR Books)
- اثری هیجان‌انگیز. (Los Angeles Times)

کتاب صوتی جشن بی‌معنایی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات پست‌مدرن، دوست‌داران داستان‌های فلسفی و طرفداران رمان‌های طنزآلود، سه گروهی‌اند که کتاب جشن بی‌معنایی را باب سلیقه‌ی خود خواهند یافت.

با میلان کوندرا بیشتر آشنا شویم:

او متولد اول آوریل سال 1929 و اهل کشور چک‌اسلواکی است. البته کوندرا خود را نویسنده‌ای فرانسوی می‌داند، چرا که پس از تبعید از زادگاهش به دلایل سیاسی، مدت‌های مدید ساکن این کشور اروپای غربی بود. در همین رابطه، گفتنی است که چاپ آثار کوندرا مدت‌ها در کشور خودش ممنوع بودند. از بهترین کتاب‌های این نویسنده‌ی نامدار می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «شوخی، جشن بی‌معنایی، بار هستی، هویت، زندگی جای دیگری است.» گفتنی است که کوندرا چندین بار نامزد دریافت جایزه‌ی نوبل بوده، و افتخارات دیگری نیز در کارنامه دارد که در ادامه ذکر شده است.

جوایز و افتخارات میلان کوندرا:

- برنده‌ی جایزه‌ی ادبیات اروپاییِ دولت اتریش
- برنده‌ی جایزه‌ی مدیسی
- برنده‌ی جایزه‌ی اورشلیم
- برنده‌ی جایزه‌ی هردر

در بخشی از کتاب صوتی جشن بی‌معنایی می‌شنویم:

لحظه‌ای بود که داردلو در چشم‌های رامون سیمای خودش را، آنچنان که در آینه‌ای، دید: سیمای مردی پابه‌سن‌گذاشته... اما همچنان زیباست. اندوهی بر او نشان گذاشته که جذاب‌ترش می‌کند. با خود گفت که این مرد زیبای اندوهگین به زودی سالگرد تولدش را جشن خواهد گرفت و فکری که پیش از دیدار با پزشک در سرش دور می‌زد به او بازگشت. فکر دلربای برپایی جشن تولد و نیز، مرگ. به نظاره‌ی خود در چشم‌های رامون ادامه داد. سپس با لحنی بسیار آرام و بسیار نرم گفت: سرطان...

رامون تمجمج‌کنان چیزی گفت و ناشیانه و برادرانه، با دست بازوی داردلو را لمس کرد: ولی درمان می‌شود.

داردلو گفت: متأسفانه خیلی دیر شده. ولی چیزی را که به شما گفتم فراموش کنید. به هیچ‌کس درباره‌اش حرف نزنید؛ به خصوص به کوکتلم فکر کنید. باید زندگی کرد!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
آلن راجع به ناف فکر می‌کند
3 دقیقه
رامون در باغ لوکزامبورگ گردش می‌کند
3 دقیقه
سرطان نخواهد بود
6 دقیقه
جاذبه‌ی پنهان یک بیماری جدی
2 دقیقه
دروغ توضیح‌ناپذیر، خنده‌ی توضیح‌ناپذیر
2 دقیقه
رامون در دیدار با شارل
8 دقیقه
درس رامون درباره‌ی درخشندگی و بی‌معنایی
5 دقیقه
بیست و چهار کپک
4 دقیقه
شارل به فکر یک نمایش عروسکی می‌افتد
3 دقیقه
طغیان در توالت
6 دقیقه
دفعه‌ی بعد...
7 دقیقه
آلن محبت ناشناخته‌ی استالین را کشف می‌کند
4 دقیقه
آلن و شارل غالباً به مادرانشان فکر می‌کنند
4 دقیقه
زنی از اتومبیلش پیاده می‌شود
4 دقیقه
زن می‌کُشد
3 دقیقه
زن به خانه بازمی‌گردد
4 دقیقه
عذرخواهان
4 دقیقه
فرشته‌ها
5 دقیقه
همه در جستجوی خوش‌خلقی‌اند
5 دقیقه
کت‌های سپید و زن جوان پرتغالی
4 دقیقه
عکس آویخته به دیوار
4 دقیقه
چطور یک عذرخواه را به دنیا می‌آورند
6 دقیقه
رامون خیلی کج‌خلق به مجلس کوکتل می‌آید
5 دقیقه
آلن یک بطری ارمنیاک بالای قفسه می‌گذارد
5 دقیقه
دعوت با خوش‌خلقی
2 دقیقه
پر کوچکی زیر سقف شناور بود
3 دقیقه
پایان یک حقیقت
8 دقیقه
لمنتوی رامون درباره پایان شوخی‌ها
2 دقیقه
لافرانک می‌رود
1 دقیقه
رامون می‌رود
4 دقیقه
درخت حوا
5 دقیقه
بدرود با ماریانا
2 دقیقه
بطری ارمنیاک در بلندی پرغرورش
4 دقیقه
دنیا به عقیده‌ی شوپنهاور
3 دقیقه
ضربه‌ی مشتی بر میز که صدایش همه جا خواهد پیچید
1 دقیقه
سقوط فرشتگان
7 دقیقه
جشن بی‌معنایی
1 دقیقه
ارمنیاک کهنه روی پارکت راه می‌کشد
2 دقیقه
ناشناسی با عاشق‌هایش وداع می‌کند
1 دقیقه
علامت بد
3 دقیقه
استالین و کالینین می‌گریزند
5 دقیقه
گفتگو روی موتور سیکلت
6 دقیقه
رامون با آلن درباره دوران ناف‌ها بحث می‌کنند
3 دقیقه
رسیدن داردلو
4 دقیقه
یک شکارچی و یک شاشو می‌رسند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جشن بی‌معنایی
نویسنده
مترجمقاسم صنعوی
راویکاظم طباطبایی
ناشر چاپیانتشارات بوتیمار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جشن بی‌معنایی

برای دریافت کتاب صوتی جشن بی‌معنایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.