معرفی و دانلود کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها

عکس جلد کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها
قیمت:
55500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها

در کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها شنونده‌ی هفت داستان کوتاه درخشان از آنتون چخوف، چهره‌ی تابناک ادبیات قرن نوزدهم روسیه، خواهید بود. این هفت اثر، بی‌ هیچ اغراق و گزافه، از برترین نوشته‌های ادبی چخوفِ بزرگ‌ محسوب می‌شوند.

درباره کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها

آنتون چخوف (Anton Chekhov) یکی از برترین نویسندگان ادبیات روسیه در قرن نوزدهم بود؛ داستان‌نویسی خلاق که طنز کم‌نظیر، سبک سهل و ممتنعِ نوشتار و جهان‌بینیِ انسان‌محورش، وی را به یکی از ادیبان نامدار زمان خود بدل نموده بود. اگرچه نمایشنامه‌های آنتون چخوف، چه در زمان نگارش و چه پس از مرگ نویسنده، همواره از پرطرفدارترین آثار در دنیای درام بوده‌اند، بسیاری بر این باورند که هنر چخوف و عصاره‌ی نبوغ او، بهتر از هر جا در عرصه‌ی داستان هویدا گشته است. داستان‌های کوتاه چخوف تأثیری ژرف و غیرقابل انکار بر طیف وسیعی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم، از جمله ارنست همینگوی، میخائیل بولگاکف و ویلیام فاکنر گذاشتند. این داستان‌ها به سبب کیفیت شاعرانه و بیان مطایبه‌آمیزشان، از درخشان‌ترین متون ادبی در زبان روسی به شمار می‌روند.

خوشبختانه اغلب داستان‌های کوتاه آنتون چخوف به زبان فارسی ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. در همین راستا، از شما دعوت می‌کنیم تا شنونده‌ی هفت اثر برگزیده‌ از چخوف در کتاب محبوب همه و روشنایی‌ها باشید. داستان‌های حاضر در مجموعه‌ی نامبرده به ترتیب عناوین پیش رو را بر خود دارند: «فرماندار جدید»»، «محبوب همه»، «دماغه‌ی سبز»، «شبی در قبرستان»، «در شعبه‌ی پست»، «عذاب سال نو» و «روشنایی‌ها».

در ادامه، برای آشنایی بیشتر بر فضای حاکم بر مجموعه‌ی محبوب همه و روشنایی‌ها، در چند سطر خلاصه‌ای از داستانِ اول این مجموعه خدمتتان ارائه می‌دهیم: در شهر پترزبورگ، فرمانداری جدید بر سر کار آمده است؛ مردی خوش‌بنیه و خوش‌مسلک که در سر سودای ایجاد تغیرات بنیادین دارد. آری، فرماندار جدید عزم خود را برای اِعمال تحولات جدی جزم کرده است. اما پیش از آن، باید به شناختی درست از اوضاع دست یابد. به همین جهت، در کمال تعجب اطرافیان، تصمیم می‌گیرد که با لباس مبدل در سطح شهر به گشت‌زنی بپردازد...

کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات روسیه و دوست‌داران داستان‌‌های کوتاه کلاسیک، دو گروه از مخاطبینی‌اند که بی‌گمان شیفته‌ی کتاب محبوب همه و روشنایی‌ها از آنتون چخوف خواهند شد.

با آنتون چخوف بیشتر آشنا شویم

آنتون چخوف ادیب و روشنفکر مطرح اهل روسیه بود. او به سال 1860 دیده به دنیا گشود و در سال 1904 رخت از جهان فرو بست. چخوف در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرده بود و برای سالیانی نسبتاً طولانی، در کنار نوشتن، به کار طبابت نیز اشتغال داشت. شهرت چخوف در مقام نویسنده، بیش از همه مرهون نمایشنامه‌های درخشان اوست. با این حال، از مرور مجموعه آثار به‌جامانده از وی، در می‌یابیم که بیش از نمایشنامه‌نویسی، متمایل به داستان‌نویسی بوده است.

از میان آثار مطرح آنتون چخوف، می‌توان به عناوینی چون «سه خواهر»، «باغ آلبالو»، «شوخی کوچک»، «دایی وانیا»، «شرط‌بندی» و «دشمنان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها می‌شنویم

با هم زندگی خوبی را می‌گذراندند. اولنکا صندوق‌دار شده بود، وضع تئاتر را روبه‌راه می‌کرد، مخارج را یادداشت می‌کرد، حقوق را پرداخت می‌کرد، گونه‌های گلگون، لبخند مهربان و بچه‌گانه‌ی او که همچون هاله‌ای در اطراف چهره‌اش می‌درخشید، در پشت باجه‌ی صندوق‌داری، در عقب صحنه و توی کافه، همه جا دیده می‌شد. اولنکا رفته‌رفته شروع کرد به این‌که به دوستانش بگوید: بله، تئاتر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین و اساسی‌ترین مؤسسات این جهان است؛ تئاتر تنها جایی است که می‌توان از آن لذت واقعی به دست آورد و متمدن و روشنفکر شد! آن‌وقت سوال می‌کرد: ولی شما خیال می‌کنید که جامعه قدرش را می‌داند؟ هوم!... آنچه مردم می‌خواهند، سیرک است. دیروز، وانیچکا و من توی تئاتر نمایشنامه‌ای را اجرا می‌کردیم. می‌توانم بگویم که همه‌ی صندلی‌ها خالی بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
فرماندار جدید
44 دقیقه
محبوب همه
40 دقیقه
دماغه‌ی سبز
11 دقیقه
شبی در قبرستان
4 دقیقه
در شعبه‌ی پست
16 دقیقه
عذاب سال نو
2 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل اول
9 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل دوم
11 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل سوم
7 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل چهارم
21 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل پنجم
22 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل ششم
14 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل هفتم
15 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل هشتم
8 دقیقه
روشنایی‌ها - فصل نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها
نویسنده
مترجمحسن جلالی، رضا همراه، عزیزالله سامان
راویبهروز عابدی نژاد
ناشر چاپیانتشارات بوتیمار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
55500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها

محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
داستانهای چخوف خصوصیت خاصی دارند. وقتی اولین بار آثار این نویسنده‌ی بزرگ را میخوانید، تعجب میکنید که چرا اینقدر در مورد او و داستانهایش حرف میزنند و او را بزرگ میدارند؟ اما به مرور که داستانهای بیشتری از او میخوانید احساس میکنید به شدت در زندگی و ذهن و فکرتان رسوخ و رسوب میکند. معنای عمیقی در گسترش وجودتان می‌یابد و میل به خواندن چندباره‌ی آن‌ها در شما بیدار میشود. اوقات زیادی از وقتتان بطور ناخودآگاه صرف فکر کردن به آن‌ها میشود. پس از مدتی از شروع خواندن داستانهای چخوف، احساس احترامی همراه با ستایش برای نویسنده در شما ایجاد میگردد. پس از خواندن داستانهای کوتاه این نویسنده‌ی بزرگ، احساس میکنید رمانی حجیم را خوانده اید و از همه لحاظ در زمینه خواندن داستان ارضا شده اید. عجیب است که چگونه این نویسنده قادر است یک دنیا حرف و مطلب را در چند ورق و کمتر از پانصد کلمه در پیش خواننده قرار دهد. رمز آثار چخوف خواندن بیش از حداقل پنج اثر از اوست. او بزرگترین نویسنده داستان کوتاه است. اگر بخواهم چند نفر را به عنوان بزرگترین نویسندگان تمام دوران و اعصار نام ببرم قطعا یکی از ایشان چخوف است. نویسنده‌ای که در زندگی خودش نیز به شدت ساده و متواضع، دانشمند، نکته سنج، با شخصیت، پزشکی باسواد و مردم دار بود. در عین حال که بسیار در مورد او نوشته‌اند ولی هنوز جا دارد که او را از زوایای متفاوت وصف کرد. از داستانهای معروف او میتوان باغ آلبالو، خرس، سه خواهر، بوقلمون صفتان، مرغ دریایی، دوئل، سه سال، شرط بندی، بی عرضه و... را نام برد.
داستانهای این کتاب نیز بسیار زیبا و جالب و عمیق است. با دقت بخوانید و لذت ببرید.
سپاس از کتابراه. گوینده نیز بسیار دلپذیر کتاب را خواند و از ایشان سپاسگزارم.
Hamidreza.barzegari
۱۴۰۱/۱۰/۳
چندتا داستان کوتاهه که بیشتر فکر میکنم روانشناسی باشه موضوعش
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۰
بد نیست خیلی دوستش نداشتم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها

برای دریافت کتاب صوتی محبوب همه و روشنایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.