معرفی و دانلود کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی

عکس جلد کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی
قیمت:
۷۳۵۰۰ ۵۱,۴۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی

شرکت در جلسات گروه درمانی یکی از راه‌های مناسب برای درک بهتر خود و مشکلاتمان است. کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی به عواملی می‌پردازد که از نظر اروین یالوم مشارکت افراد را در جلسات افزایش می‌دهند و در عین به چالش کشیدن درمانگر، وضعیت روانی اعضای گروه درمانی را نیز بهبود می‌بخشند. این کتاب صوتی بخشی از مجموعه‌ی یالوم خوانان است.

درباره‌ی کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی

گروه درمانی به افراد کمک می‌کند تا سلامت روان خود را بهبود بخشند. برای انجام گروه درمانی باید حداقل یک متخصص روانکاو یا روانشناس به همراه دو یا چند شرکت‌کننده حضور داشته باشند. بسیاری از شرکت کنندگان از گروه درمانی برای رفع نگرانی‌های روانی خود استفاده می‌کنند. مطالعه و انجام گروه درمانی، اروین یالوم (Irvin Yalom) را به شناسایی عواملی هدایت کرد که منجر به تغییرات مفیدی در اعضای گروه می‌شوند. در کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی (The Yalom Reader) می‌بینیم که چگونه پویایی گروهی به بیشتر افراد کمک می‌کند در حین پیشرفت روانی احساس حمایت نیز دریافت کنند.

گروه درمانی می‌تواند برای اهداف گوناگونی انجام شود. اگر قصد رشد، بهبود مهارت‌های اجتماعی یا پشت سر گذاشتن سختی‌های پیش‌آمده را دارید، گروه درمانی برایتان مفید خواهد بود. اروین یالوم در کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی یازده عامل خاص هدایت را شناسایی می‌کند که منجر به تغییرات مثبت و مهمی در اعضای گروه می‌شود. اگرچه خود یالوم در آغاز نسبت به تاثیرات گروه درمانی تردید داشت اما به‌مرور و از طریق کسب تجربه به یکی از مدافعان این شیوه تبدیل شد.

از نظر یالوم، درمانگر مسئول پرورش فرهنگ همکاری و اتحاد بین اعضای گروه درمانی است. او باید با حفظ انسجام، تعامل بین اعضای گروه را به نیرویی برای تغییر مثبت در گروه تبدیل کند. در کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی نقش درمانگر مشابه نقش تسهیل‌گر نمایش داده می‌شود: یعنی کسی که شرایط مناسبی را برای یادگیری و ایجاد تغییر توسط خود افراد ایجاد می‌کند.

القای امید یکی از عواملی است که برای اروین یالوم در گروه درمانی اهمیت فراوانی دارد و باعث ایجاد حس خوش‌بینی می‌شود. یکی دیگر از عوامل مفید در گروه درمانی، درک همگانی بودن مشکلات است. اگر ما بدانیم مسئله‌ای که درگیر آن هستیم برای افراد بسیاری اتفاق افتاده است متوجه می‌شویم در تکانه‌ها، مشکلات و رنج‌های خود تنها نیستیم. در کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی متوجه می‌شویم که به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید و ارزشمند در گروه درمانی به توانمندسازی و آموزش افراد کمک می‌کند و می‌تواند وضعیت روانی آن‌ها را بهبود بخشد. نوع‌دوستی نیز از ویژگی‌هایی است که در گروه درمانی می‌تواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. به اشتراک گذاشتن احساساتی که عموما سرکوب می‌کنیم در یک جمع امن باعث می‌شود حس بهتری نسبت به افراد دیگر پیدا کنیم. به‌این‌ترتیب تکنیک‌های اجتماعی شدن، رشد اجتماعی، بردباری و همدلی نیز به‌مرور در گروه درمانی فراگرفته می‌شوند.

کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی عوامل بسیار دیگری مانند رفتار تقلیدی، یادگیری بین فردی، انسجام گروهی و تطهیر را که می‌توانند در درمان گروهی مفید باشند برای ما به شکل قابل فهمی شرح می‌دهد.

نسخه‌ی چاپی این کتاب که حسین کاظمی‌یزدی به فارسی ترجمه کرده است، توسط انتشارات پندار تابان منتشر و نسخه‌ی صوتی آن با صداهای فرهاد اتقیایی توسط نشر صوتی جیحون آماده شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های صوتی یالوم خوانان

گلچین مناسبی از تاثیرگذارترین آثار اروین یالوم در مجموعه کتاب‌های صوتی یالوم خوانان جمع‌آوری شده‌اند. نسخه‌ی چاپی یالوم خوانان در قالب یک جلد منتشر شده اما نسخه‌ی صوتی آن برای سهولت در تولید و توزیع تاکنون در قالب سه کتاب صوتی منتشر شده است.

نوشته‌های متنوع این مجموعه تجربیات بالینی، تفکرات انتزاعی و نظری و تلاش‌های ادبی یالوم را شامل می‌شود. این مجموعه با خودزندگی‌نامه‌ی یالوم آغاز و سپس به چهار بخش متمایز تقسیم می‌شود که سه بخش «یالوم خوانان: گروه درمانی»، «یالوم خوانان: اضطراب و روان‌درمانی» و «یالوم خوانان: از روان‌درمانی به داستان» به فارسی منتشر شده است. بخش دیگر «ادغام روان‌درمانی گروهی و وجودی» است که تنها در نسخه‌ی چاپی در دسترس قرار گرفته است.

ساختار این مجموعه از بسیاری جهات مشابه مسیر زندگی حرفه‌ای یالوم است. در این مجموعه برگزیده‌هایی از کتاب‌های درسی، متنی در ارتباط با گروه درمانی وجودی، مطالعات موردی منتشر نشده و گزیده‌هایی از کتاب‌های ادبی او مورد توجه قرار گرفته‌اند. در مجموعه‌ی کتاب‌های صوتی یالوم خوانان، برای هر بخش مقدمه‌ی جدیدی نوشته شده که نشان از تکامل تجربه و تفکر او نسبت به زمان انتشار اولیه‌ی این متن‌ها دارد.

یالوم در هر دو بعد داستانی و غیرداستانی نوشته‌های خود از لنز روان‌درمانی برای کشف ماهیت وجودی انسان استفاده می‌کند. او در مجموعه‌ کتاب‌های صوتی یالوم خوانان به ما نشان می‌دهد که مرز بین واقعیت و تصور همیشه به‌راحتی قابل تشخیص نیست.

کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی برای چه کسی مناسب است؟

این کتاب جذاب و متنوع برای مخاطب حرفه‌ای روان‌کاوی و مخاطب علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با پیچیدگی‌های روانی مناسب خواهد بود. کسانی که گروه درمانی یا جلسات روان‌کاوی را تجربه کرده‌اند یا قصد امتحان چنین جلساتی را دارند نیز با خواندن این کتاب می‌توانند شناخت بهتری نسبت به گروه درمانی پیدا کنند.

با اروین یالوم بیشتر آشنا شویم

نویسنده و روان‌کاو آمریکایی، اروین یالوم در ژوئن 1931 در واشنگتن به دنیا آمد. او که از معروف‌ترین روان‌کاوهای وجودی است به‌عنوان استاد روان‌کاوی در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند. یالوم در سال 1974 به خاطر کمک قابل‌توجه در زمینه‌ی روان‌کاوی برنده‌ی جایزه‌ی ادوارد استرکر از دانشگاه پنسیلوانیا شد. همچنین در سال 1976 از انجمن روان‌کاوان آمریکا برای پژوهش در زمینه‌ی روان‌کاوی جایزه دریافت کرد. رمان «وقتی نیچه گریست» نیز جایزه‌ی طلایی باشگاه کامن‌ولت را به‌عنوان بهترین رمان داستانی در 1992 برنده شد. کتاب‌های متنوعی از یالوم به زبان فارسی منتشر شده‌اند. کتاب‌های صوتی «روان‌درمانی اگزیستانسیال»، «مسئله‌ی مرگ و زندگی»، «درمان شوپنهاور» و «چگونه پروانه شدم» بخشی از آثار یالوم به زبان فارسی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی می‌شنویم

از هر منظری که به مطالعه‌ی جامعه‌ی انسانی بپردازیم؛ خواه تاریخ تکاملی گسترده انسان را از نظر بگذرانیم یا پیشرفت تک‌تک افراد را موشکافی کنیم، در همه‌ی زمان‌ها مجبوریم انسان را در شبکه‌ی روابط میان‌فردی‌اش در نظر بگیریم. انسان‌ها همیشه در گروه‌ها زندگی می‌کنند و با روابط سخت و مداوم میان اعضای گروه مشخص می‌شوند. رفتار میان‌فردی به معنای تکاملی‌اش همیشه قابل تطبیق بوده است. ادامه‌ی حیات اشخاص و گونه‌ها بدون پیوندهای میان فردی متقابل مثبت و عمیق ممکن نیست.

همه‌ی مکاتب روان‌درمانی پویا در آمریکا از جنبه‌ی میان‌فردی بودن، عمیقا و البته ضمنا مبتنی بر نظریه‌پردازان نو فرویدی مانند «کارن هورنای»، «اریک فروم» و به‌ویژه «هری استاک سالیوان» و نظریه‌ی میان‌فردی‌اش در روان‌شناسی هستند. سالیوان ادعا می‌کند که شخصیت تقریبا به‌طور کامل محصول تعامل با دیگر انسان‌های با اهمیت است.

نیاز به ارتباط نزدیک با دیگران به اندازه‌ی نیازهای زیستی اساسی است و برای زنده ماندن و به تعویق انداختن دوره‌ی کودکی درمانده به همان اندازه ضروری است. کودک در حال رشد در تلاش برای رسیدن به امنیت، تلاش دارد ویژگی‌هایی از خودش را ترویج دهد و بر آن‌هایی تاکید کند که مورد موافقت دیگران قرار می‌گیرند و آن‌هایی را سرکوب کند که مورد تصویب دیگران قرار نمی‌گیرند. در نهایت شخص بر اساس ارزیابی دیگرانی که برایش اهمیت دارند مفهوم خود یا خود پویایی را بسط می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
فصل ۱ - گروه درمانی
22 دقیقه
فصل ۱ - عمومیت
24 دقیقه
فصل ۱ - نوع‌دوستی
21 دقیقه
فصل ۱ - عوامل اگزیستانسیال یا وجودی
16 دقیقه
فصل ۱ - آموزه‌ی میان‌فردی
19 دقیقه
فصل ۱ - نمونه‌های بالینی
20 دقیقه
فصل ۲ - کار حال حاضر درمانگر ۱
14 دقیقه
فصل ۲ - کار حال حاضر درمانگر ۲
25 دقیقه
فصل ۲ - کار حال حاضر درمانگر ۳
17 دقیقه
فصل ۲ - کار حال حاضر درمانگر ۴
17 دقیقه
فصل ۲ - تشخیص روند
16 دقیقه
فصل ۲ - تفسیر روند
19 دقیقه
فصل ۲ - تنها خودم می‌توانم
14 دقیقه
فصل ۳ - گروه‌درمانی با گروه‌های ویژه
23 دقیقه
فصل ۳ - ساختار
18 دقیقه
فصل ۳ - فرایند منسجم و پایدار گروه
20 دقیقه
فصل ۳ - اعلام به‌نوبت برنامه
20 دقیقه
فصل ۳ - تبدیل برنامه‌ی میان‌فردی به برنامه‌ی حال حاضر
16 دقیقه
فصل ۳ - مقاومت در برابر ارائه برنامه
16 دقیقه
فصل ۳ - گروه درمانی با بیمارن معتاد به الکل
20 دقیقه
فصل ۳ - استراتژی و تاکتیک‌های رهبر گروه
22 دقیقه
فصل ۳ - تاکتیک‌های کم کردن اضطراب
14 دقیقه
فصل ۳ - مشکلات خاص؛ زیرگروه‌سازی
28 دقیقه
فصل ۳ - گروه درمانی با بیماران رو به مرگ
18 دقیقه
فصل ۳ - گروه درمانی با داغداران
21 دقیقه
فصل ۳ - جلسات پایانی
20 دقیقه
فصل ۳ - آزادی و رشد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۷۳۵۰۰ ۵۱,۴۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی

نوید یزدی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
در ایران هنوز گروه درمانی جا نیوفتاده. کم هست. اگر هم باشه رهبران کم تجربه ای داره. این کتاب هم برای رهبران گروه مفید است. هم برای شرکت کننده‌ها که بدونن چه انتظاری از یک گروه درمانی خوب باید داشته باشند.
مجتبی بذرافشان
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
مطالب تخصصی و بسیار ارزشمند است برای درمانگران ارزش داره
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی

برای دریافت کتاب صوتی یالوم خوانان: گروه درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.