معرفی و دانلود کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

عکس جلد کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

علت واقعی مشکلات ما هیچ‌وقت آن چیزی نیست که در اولین نگاه به نظر می‌رسد. جان فردریکسون در کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم حقایقی که از رو‌به‌رو شدن با آن‌ها می‌ترسیم را برای ما آشکار می‌کند. او شیوه‌ی قدم‌به‌قدم مواجه شدن با حقایقی را به ما می‌آموزد که همیشه از آن‌ها فرار می‌کرده‌ایم.

درباره‌ی کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

همه‌ی افراد اندوه و غم را در زندگی تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی یکی از مکانیسم‌های دفاعی انسانی، دروغ گفتن به خود برای بهبود شرایط است. جان فردریکسون (Jon Frederickson) در کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم (The Lies We Tell Ourselves) چگونگی متوسل شدن به این سپر دفاعی برای فرار از واقعیت‌های تلخ را برای ما شرح می‌دهد. او نشان می‌دهد که اگرچه در لحظه‌ی فریب احساس بهتری داریم اما دروغ گفتن پاسخ مناسبی برای روبه‌رو شدن با مشکلات نیست.

دروغ‌هایی که ما برای بهتر به نظر رسیدن زندگی به خودمان گفته‌ایم به‌مرور جای حقیقت را برای ما می‌گیرند. وقتی فراموش می‌کنیم که این‌ها از آغاز دروغ‌هایی برای کاهش درد لحظه‌ای بوده‌اند درواقع خودمان را نسبت به حقیقت آسیب‌پذیر کرده‌ایم. درنهایت این دروغ‌ها نمی‌توانند واقعیت را برای همیشه مخفی نگاه دارند و فرد دیر یا زود باید با حقیقت رو‌به‌رو شود. برای همین است که پذیرفتن مسائل به‌مرور دشوارتر شده و آدم‌ها ترجیح می‌دهند به دروغ‌های خود ادامه دهند. جان فردریکسون در کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم با مثال‌هایی از زندگی واقعی افراد، روش‌های کاربردی برای پذیرفتن واقعیت را به ما یاد می‌دهد.

رفتن به تراپی یکی از راه‌ها برای زمانی است که از چیزهایی که باید با آن‌ها روبه‌رو شویم اجتناب می‌کنیم. ما به‌تنهایی نمی‌توانیم دردهای زندگی را تحمل کنیم و نیاز داریم که از دیگران کمک بگیریم. جان فردریکسون در کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم نشان می‌دهد که نیازی نیست ما به دنبال راه‌حل‌های عجیبی برای مشکلات خود بگردیم. دلایل همه‌ی احساسات، اضطراب‌ها و دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم و حتی حقیقت‌هایی که از آن‌ها دوری می‌کنیم در درون خودمان است. ما باید یاد بگیریم آنچه درونمان هست، آنچه در حال رخ دادن است و آن چیزهایی را که احساس می‌کنیم بپذیریم. از نظر جان فردریکسون مهم‌ترین راه‌حل مشکلات ما این است که باید از فرار از احساسات خود و چیزهایی که این احساسات را تحریک می‌کنند دست‌برداریم. برای بهبودی و تجربه‌ای با آرامش بیشتر، ابتدا باید واقعیت و احساسات خود را بپذیریم.

اگرچه دروغ‌های ما برای فرار از درد و رنج‌های زندگی است اما جان فردریکسون به‌درستی به ما نشان می‌دهد که چسبیدن به این خیال‌پردازی‌ها منشأ رنج بیشتری خواهد بود. مثال‌هایی که در کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم آورده می‌شود، هرکدام نشانه‌ای از این افزایش رنج است. این کتاب صوتی به ما کمک می‌کند دروغ‌های رنج‌آور زندگی را بشناسیم و یاد بگیریم با حقیقت رو‌به‌رو شویم. برای چنین تغییری باید فرایندی درمانی را طی کرد. روان‌درمانی یکی از شیوه‌های درمان چنین آسیب‌هایی است. از نظر جان فردریکسون روان‌درمانی به دلیل ماهیتی که دارد می‌تواند از بهترین تمرین‌ها برای رو‌به‌رو شدن با حقایق درونی و بیرونی خود باشد.

برای جان فردریکسون روان‌درمانی تنها یک گفت‌وگو نیست بلکه پیوند میان افرادی است که قصد دارند با عمیق‌ترین حقایق زندگی یکدیگر روبه‌رو شوند. او این فرایند را در کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم معجزه‌ی شفا می‌نامد. این کتاب توسط ندا حمیدی زاده به فارسی ترجمه شده و نسخه‌ی چاپی آن را انتشارات آتیسا در اختیار خوانندگان قرار داده است. نسخه‌ی صوتی کتاب دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم با صدای امیررضا علی زاده و به همت نشر صوتی رمانو برای شنوندگان آماده شده است.

نکوداشت‌های کتاب دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

  • کتاب دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم توهمات ما را متلاشی می‌کند تا بتوانیم با خود و دیگران رابطه‌ای معتبر و واقعی داشته باشیم. جان فردریکسون در این جهان پر از ترس و تحریف، فضای شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند تا بتوان حقیقت احساسی را بدون ترس بیان کرد. نوشته‌های او تبحر روان‌شناختی و معنوی فراوانی دارد. دانش درخشان، پربار، سخت‌یاب و شجاعانه هدیه‌ای است که او در این کتاب به ما می‌دهد. (سوزان ورشو – بنیان‌گذار موسسه درمان متمرکز بر احساسات پویا DEFT)

  • جان فردریکسون در قامت یک معلم روان‌درمانی در سطح جهانی اصول اساسی درمان مؤثر را بیان می‌کند. او با وضوح، سبک نوشتاری درخشان و مثال‌های واقعی فراوان به ما نشان می‌دهد که پذیرش حقیقت دیوارها و موانعی را می‌شکند که ما را از برقراری ارتباط صمیمانه با دیگران باز داشته بود. کتاب دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم یک اثر کلاسیک جذاب برای افراد حساس و درمانگرهای آن‌ها است. (توماس برود – استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا و عضو انجمن روان‌درمانگران آمریکا)

  • من این کتاب را از صمیم قلب به همه‌ی کسانی که می‌خواهند معنای واقعی تراپی را درک کنند توصیه می‌کنم. (پیتر فنر – نویسنده‌ی کتاب «ذهن درخشان»)

  • این کتاب یک مکاشفه است. هدیه‌ای برای تمام کسانی که آن را می‌خوانند. در طول مطالعه‌ی این کتاب، هم گریه کردم و هم خندیدم و در پایان سرشار از قدردانی عمیقی از زندگی بودم. درایت جان فردریکسون و شهامت او در همراهی با دیگران مایه‌ی برکت است. کلمات در مقایسه با تجربه‌ی عمیقی که خواندن این کتاب داشت، کمرنگ به نظر می‌رسند. (پاتریشیا کافلین – نویسنده‌ی کتاب «روان‌درمانی پویای کوتاه‌مدت»)

کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به روان‌کاوی بسیار جذاب خواهد بود. افرادی که به تراپی می‌روند و دوست دارند با نقاط پنهان شخصیت خود و دیگران آشنا شوند از شنیدن این کتاب آموزنده لذت خواهند برد.

با جان فردریکسون بیشتر آشنا شویم

جان فردریکسون نویسنده و روان‌کاو آمریکایی است. او به عنوان عضو هیئت‌علمی دانشکده روان‌پزشکی واشنگتن تحقیقات حبیب دوانلو (Habib Davanloo) در زمینه‌ی روان‌درمانی کوتاه‌مدت فشرده را گسترش داده و برنامه‌ی آموزشی فشرده‌ی روان‌درمانی پویا را پایه‌گذاری کرده است. کتاب‌های فردریکسون به زبان‌های مختلف ترجمه شده و استقبال جهانی داشته‌اند. او سابقه‌ی تدریس در کشورهای مختلف جهان را دارد و فیلم آموزش‌های خود را به‌صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهد. «دفاع‌ها به روایت فردریکسون»، «روان‌پویشی فشرده کوتاه‌مدت تعدیل فردریکسون برای شخصیت‌های شکننده» و «هم‌آفرینی تغییر: فنون تأثیرگذار درمان پویشی» از کتاب‌های جان فردریکسون است که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم می‌شنویم

همان‌طور که نگاهش را برمی‌گرداند چهره‌اش سرخ شد. اشک از گونه‌هایش جاری شد و به انکارش نفوذ پیدا کرد. انکار و جدایی مسبب درد و رنج او بود. آنچه همسرش احساس می‌کرد انکار می‌نمود. بدین ترتیب به ازدواجش آسیب زده بود. به‌جای آن‌که به همسرش گوش دهد پای خواسته‌ی خویش نشسته بود. تعجبی نداشت که همسرش طلاق بخواهد.

مرد احساسات و حرف‌های زن را طلاق داده و با انکار خویش ازدواج کرده بود. آیا مقاربت او با انکارش باعث شده بود که زن دیگر خواهان مقاربت جنسی با او نباشد؟ انتظار زن طلاق‌داده‌ای را می‌کشید که به زنی با عشق تبدیل شود اما در انتظار این خواسته‌اش همسر واقعی‌اش را مجبور به جدایی کرده بود. مرد در مجازات همسرش در نپذیرفتن توهم او، وی را تحت‌فشار قرار می‌داد تا به زنی تبدیل شود که او می‌خواست.

همسرش او را رها کرد چون مرد در جست‌وجوی تصویر ذهنی‌اش زن را پیش‌تر ترک کرده بود. زمانی که او خواسته‌ی همسرش را انکار می‌کرد می‌توانستم با او بحث کنم اما در این صورت بین من و او تضاد پیش می‌آمد. هنگامی‌که انکار مرد را به نمایش گذاشتم تضاد بین انکار و واقعیت را تجربه کرد. درنتیجه درد او به بیرون راه یافت. چشمانش را بست اما خواسته‌ی زن برای طلاق تنها به خاطر آن‌که مرد آن را نمی‌دید ناپدید نشد. تنها راه‌کاری که می‌توانست زن را به بازنگری در مورد تصمیم طلاقش وادار کند این بود که مرد دست از طلاق حرف‌ها و احساسات او بردارد.

اگر مرد به‌جای زن به انکار خویش گوش می‌سپرد زن چه دلیلی داشت به او گوش بسپارد. مرد به‌جای آن‌که در انتظار تغییر همسرش بنشیند می‌توانست با ارتباط برقرار کردن با او به رنج خویش پایان دهد. متوجه نبود که ارتباط وی با تصویر آرمانی از همسرش ارتباط عبث و موهومی بوده است. واقعیت را انکار می‌کرد تا از احساساتش درباره‌ی آن دوری کند. بهای این کار چه بود؟ نادیده گرفتن خواسته‌ی همسرش برای طلاق مانع زن برای جدایی نشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
6 دقیقه
پیشگفتار
10 دقیقه
مقدمه
55 دقیقه
فصل اول: یک جای کار می‌لنگد
46 دقیقه
فصل دوم - بخش اول: چگونه از حقیقت زندگی می‌گریزیم
31 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم: نمی‌توانم آن را بپذیرم
49 دقیقه
فصل سوم - بخش اول: انکار در پذیرش
47 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم: شکار
33 دقیقه
فصل چهارم: پیش از آن‌که بمیرید مرگ را تجربه کنید
61 دقیقه
فصل پنجم: روزنه‌ی نفوذ حقیقت بودن
29 دقیقه
فصل ششم - بخش اول: پذیرش
50 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم: آخرین چیزی که نیاز داریم
3 دقیقه
کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم
نویسنده
مترجمندا حمیدی زاده
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

Fariba
۱۴۰۲/۱۰/۲
کتاب پرمحتوا و بسیار کاربردی‌ای هست. درست مثل جلسه‌های تراپی بود برای من. حقایق رو خیلی روراست برای آدم آشکار میکنه و باعث میشه به جنبه‌هایی از شخصیتمون توجه کنیم که عمدا یا از روی ناآگاهی کتمانشون میکنیم. من نسخه چاپی این کتاب رو هم دارم ولی چون از اون دسته کتابهاست که باید بارها و بارها خونده بشه نسخه صوتی رو هم تهیه کردم تا مواقعی که کارهای خودم رو انجام میدم کتاب رو بشنوم و صد البته که اجرای راوی هم مناسب و دلنشین هست. ممنون از کتابراه
V.Y
۱۴۰۲/۷/۲۴
کتاب فوق العاده‌ای هست واقعاً این کتاب رو مشاورم بهش پیشنهاد داد واقعاً خیلی خوب و عالی هست از گوینده محترم هم تشکر میکنم همه ماها بخاطر حفظ یکسری شرایط، خودمون رو نادیده می‌گیریم تا اینکه شرایط درست بشه اما اگه تو بلند مدت حداقل بازه ۱۱ ساله در یک زندگی مشترک درست نشه پس دیگه نباید خودمون رو از که نادیده بگیریم. ممنونم مجموعه کتابراه در شرایط فعلی اقتصادی که زمان خواندن مطالعه خود کتاب سخت هست این شرایط رو فراهم کرده.
زهرا عناناتی
۱۴۰۲/۶/۷
کتاب در مورد دروغ‌هایی هست که ما از ترس دیگران در دوران کودکی به خودمون گفتیم دروغ‌هایی که فقط برای تایید دیگران مجبور شدیم ره خودمون بگیم تا جایی که دچار سر درگمی شدیم و این دروغ‌ها و رفتار‌ها رو در دیگران می‌بینیم و اونا رو سرزنش می‌کنیم کتاب خوبی اما بیان پیچبده‌ای داره که شاید به خاطر ترجمه یا پیچیده بودن شناخت ناخودآگاهمون باشه ممنون از کتابراه و گوینده‌ی کتاب
حمیدرضا علیاری ملکی
۱۴۰۲/۱۰/۳
یه کتاب خوب به قلم یکی از بهترین روانشناسان دنیا
لحن گوینده کتاب هم خوبه ولی‌ای کاش سانسور نکنید کتاب دیگه چیه که اونم سانسورش میکنین متنش با متن اصلی و نسخه چاپ شدش فرق داره یکی از بهترین جمله‌های این کتاب فقط به خاطر یک کلمه کلا حذف شده واقعا جای تاسف داره! به خاطر همین امتیاز کم دادم وگرنه کتاب بسیار قوی و خوبیه
بهار مسعودی
۱۴۰۲/۲/۶
این کتاب هم برای افرادی که به دنبال خودشناسی هستن و هم روان درمانگران بسیار مفیده و حاوی تجربیات شخصی یک روان درمانگر حین کار روان درمانی هست که سعی کرده مفاهیم رو در قالبی روان و قابل فهم برای عموم بیان کنه خوانش کتاب هم بسیار خوبه و روای درک درستی از فضای کتاب داشته
ELI NAZEMI
۱۴۰۲/۵/۳۰
بی نظیر و دردناک وقتی دیگر در خیال هم تلاش نمیکنی برای تجسم کردن جان فریدریکسون عالی‌ترین هست برای شکاف در خیال و واقعیت
من او را دوست داشتم ولی او مرا دوست نداشت
پیشنهاد میکنم حتما بشنوید و بخوانید تا بهترین تصمیم را بگیرید
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب خوبیه اما باید با تمرکز و ذهن باز مطالعه کرد
چون باید از هر داستان برداشت مفیدی داشته باشی و خوبه که با دقت گوش کنی
پشت هر داستان یه حقیقته که احتمالا به گوشه ایی از زندگی ما هم شبیه
منا یحیایی
۱۴۰۲/۱/۳۰
خودِ کتاب و محتوای اون واقعا خوبه اما گوینده یک مقدار ضعیف کتاب رو باز خوانی کرده، بعضی جاها آکسان گذاری هاش کاملا اشتباهه که این موضوع، درکِ معنای مطلب رو یک مقدار دشوار میکنه
Farzan Azarpour
۱۴۰۳/۱/۱۷
پر محتوا، آشنا شدن با دیدگاه جالب نویسنده و گشوده شدن چشم هایمان به افکار و اعتقادات نادرست مردمان؛ از این کتاب بسیار راضی هستم و خرسندم که در اختیارمان گذاشتید سپاس
محبوبه حصاری
۱۴۰۲/۱۱/۲
به نظرم هر آدمی نیاز داره به چندین بار خوندن این کتاب، اگر در کنارش در زمان تایم خالی کتاب صوتی اش گوش بدهی عالیه، مخصوصا با گویندگی عالی اش
مریم رازی
۱۴۰۲/۱۲/۷
خواندن این کتاب را برای تمام کسانی برای پیشرفت نکردن و تغییر زندگی شان مدام به خود دروغ می‌گوییند اکیدا توصیه می‌کنم.
ملیحه
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کتاب خوبی بود و صدای گوینده با توجه به جذابیتش ولی با نوع متن همخوانی نداشت
Shadi Vaziri
۱۴۰۲/۸/۲۳
کتاب خوبی بود، پیشنهاد میکنم. مخصوصا برای اونهایی که تو زندگی زناشویی‌شون ضربه خوردن.
غلامرضا شاهی
۱۴۰۲/۸/۸
نویسنده با مثال‌های زنده توانست بخشی از ذهن ناخودآگاه رو بیان کند در آخر صدابرداری ضعیفی داشت
سمیرا
۱۴۰۲/۴/۴
جالب بود و من دوست داشتم ارزش شنیدن داره تقریبا آدمو به چالش میکشه
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم

برای دریافت کتاب صوتی دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.