معرفی و دانلود کتاب طاووس‌ها: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1989

عکس جلد کتاب طاووس‌ها: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1989
قیمت:
۴۲,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طاووس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طاووس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طاووس‌ها: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1989

کتاب طاووس‌ها مجموعه‌ای متشکل از ده داستان کوتاهِ خواندنی است. این داستان‌ها که به قلم گروه نویسندگان به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند، جملگی در سال 1989 به انتشار رسیده، و از نامزدهای دریافت جایزه‌ی معتبر او. هنری بوده‌اند. از میان شاخص‌ترین نویسندگانِ کتاب پیش رو، می‌توان به دو نام اشاره کرد: فرانسیس شروود و جویس کارول اوتس.

درباره کتاب طاووس‌ها

کتاب طاووس‌ها دربردارنده‌ی ده داستانِ کوتاهِ خواندنی، از ده نویسنده‌ی صاحب‌نام و برجسته‌ی آمریکایی است. این داستان‌ها، به ترتیب اسامی پیش رو را بر خود دارند: طاووس‌ها، نوشته‌ی ارنست. جی. فینی؛ شکار خانه، نوشته‌ی جویس کارول اوتس؛ زندگی ادای، نوشته‌ی هریت دوئر؛ cv10، نوشته‌ی استارکی فلایت جونیور؛ خانه‌ای در آب، نوشته‌ی کوراگسن بویل؛ بودن، نوشته‌ی باربارا گریزوتی هریسون؛ زمین بی‌ثبات، نوشته‌ی الن هرمن؛ کودکی میان برگ‌ها، نوشته‌ی چارلز دیکنسون؛ و داستان‌های اشتباه، نوشته‌ی میلیسنت دیلن.

تمام داستان‌های مجموعه‌ی طاووس‌ها در واپسین سالِ دهه‌ی 80 میلادی به نگارش درآمده‌‌اند. جملگی این داستان‌ها، که هر کدام عنوانی شاخص در کارنامه‌ی خالق خود به شمار می‌روند، از نامزدهای دریافت جایزه‌ی معتبر او. هنری بوده‌اند.

یکی از خصائص مشترک تمام داستان‌های کتاب طاووس‌ها سادگیِ عناصرِ سازنده‌ی قصه‌هاست. تمام ده داستانی که پیش رو دارید، پیرنگ ساده و سرراستی دارند، و از پیچیدگی‌های روایی که خاص بسیاری از آثار مدرنیستی‌ست، به دورند. با وجود این، در تمامی این داستان‌ها، عنصرِ مضمونیِ حیرت‌انگیز و بدیعی وجود دارد؛ عنصری که گاه در قامت یک راز در تفسیرِ اثر عرض اندام می‌کند، و گاه در پایان‌بندیِ شگرف و تکان‌دهنده‌ی داستانْ خود می‌نمایاند.

یکی از برجسته‌ترین داستان‌های کتاب طاووس‌ها، «شکار خانه» نام دارد. این داستان که ارکانِ آن بسیار ساده‌اند، درباره‌ی یک زوج جوان است که به تازگی فرزند نوزاد خود را از دست داده‌اند، و در واکنش به این مصیبت سنگین تصمیم می‌گیرند از شهر و دیار خویش مهاجرت کنند و به جای دیگری بروند. شوهر برای پیدا کردن خانه‌ی مناسب سفر می‌کند، و در این راه با چالش‌های عدیده‌ی بسیاری مواجه می‌گردد. ممکن است در ظاهر فکر کنیم که داستانِ جویس کارول اوتس بسیار معمولی و قابل پیش‌بینی است، اما با مطالعه‌ی آن متوجه می‌شویم که زیرِ پوست اثر، پیچیدگیِ نامرئی‌ای وجود دارد که سادگیِ ظاهریِ روایت، بسیاری از خوانندگان را در کشف آن ناکام می‌گذارد.

کتاب طاووس‌ها توسط لیدا طرزی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات نیستان در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب طاووس‌ها مناسب چه کسانی است؟

کتاب طاووس‌ها مناسب آن دسته از مخاطبینی‌ست که به مطالعه‌ی داستان‌های کوتاه علاقه دارند.

با نویسندگان کتاب طاووس‌ها بیشتر آشنا شویم

چنان‌که در سطور پیشین گفتیم، کتاب طاووس‌ها شامل داستان‌های کوتاهِ متنوعی است که هر یک به قلم نویسنده‌ای مجزا به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. در ادامه، دو تن از برجسته‌ترین نویسندگان این اثر را به شما معرفی می‌کنیم.

فرانسیس شروود (Frances Sherwood) به سال 1940 در واشنگتن دی. سی آمریکا دیده به جهان گشود و در سال 2021 در ایندیانا روی در نقاب خاک کشید. او نویسندگی را از سنین نوجوانی آغاز کرد و خیلی زود، با انتشار آثاری خواندنی، به یکی از داستان‌نویسانِ به‌نام ادبیات آمریکا بدل گشت. از فرانسیس شروود چهار رمان و یک مجموعه داستان به چاپ رسیده است. آثار این نویسنده از سوی اغلب منتقدان ادبی برجسته‌ی زمانه‌ی ما تحسین شده و در شمارگانی بالا به فروش رسیده‌اند.

جویس کارول اوتس (Joyce Carol Oates) متولد سال 1938 و زاده‌ی نیویورکِ آمریکاست. او که فرزند ارشد خانواده به شمار می‌رفت، اغلب روزهای کودکی و نوجوانی را در معیت مادربزرگ خود سپری کرد، و این ایام را با گوش سپردن به داستان‌های او پشت سر گذاشت. امری که بعدها در کار نویسندگی بسیار به یاریِ او آمد. از جویس کارول اوتس آثار داستانیِ بسیاری به چاپ رسیده است. نثر گیرا و طنز گزنده، از جمله ویژگی‌هایی‌ست که در توصیف آثار او برشمرده‌اند. از میان کتاب‌های جویس کارول اوتس می‌توان به عناوینی چون «لنگرگاهی در شن روان»، «قربانی»، «شوهر عزیزم»، «عاشقانه، تاریک، عمیق،»، «دختر ذرت»، «عشق تابستانی» و «می‌خواهم برایت خاطره باشد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب طاووس‌ها: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1989 می‌خوانیم

جوئل گفت: «زندگی وحشتناک است.» و از حرفش حظّی برد که نگو. لورا گفت: «نَه نیست.» و فکر کرد مردکه بی‌لیاقت. گفت: «زندگی پُر از شادی و خوشحالی است و ما خودمان برای خودمان دردسر درست می‌کنیم.» البته خودش خیلی به حرفش ایمان نداشت. چه کسی داشت؟ ولی دیدن جوئل در آن حال که در آشپزخانه آفتابگیر نشسته بود و سیگارش را می‌پیچید‌ او می‌توانست سیگار خوب بخرد، ولی سیگار دست‌ساز می‌کشید‌ اذیتش می‌کرد. آقا با خیال راحت می‌نشست و از وحشتناکی زندگی داد سخن می‌داد در حالی‌که زندگی خودش خوش و خرم می‌گذاشت. لورا فکر کرد پشت میز چوب بلوطی‌اش نشسته و می‌گوید زندگی وحشتناک است، احتمالاً می‌تواند علیه شادی در معبد پانتؤن هم افاضات کند. لورا دیگر عادت کرده بود آدم‌ها را براساس واکنششان نسبت به پانتؤن قضاوت کند، که به‌ نظر او معدن شادی و امنیت اعلا بود و شاهدی بود بر آنکه دنیا هنوز جای خوبی است. او دوست داشت می‌توانست روی لایه نازکی از یخ بر کف‌پوش مرمرین معبد اسکیت کند و ابرها آن بالا شنا کنند. جوئل به او گفت تحسین زیبایی شناسانه، مسئله اجتماعی طبقه بالای جامعه است. گفت پانتؤن لورا را یاد گُنبد یکی از بانک‌های وال‌استریت می‌اندازد. لورا پرسید: «چرا خود زندگینامه بِنونوتو چلینی‌9 را نمی‌خوانی؟ شادی را به تو الهام می‌کند.» خودش به تازگی آن کتاب را از نو خوانده بود و شاد شاد شده بود. میریام، زن جوئل، که داشت روی پیشخوان مرمر پیاز بنفش خُرد می‌کرد، با ترحم به او نگاه می‌کرد.

لورا فکر می‌کند مرز میان ترحم و فروتنی یک خط باریک است و آخرین چیزی که میریام و جوئل می‌خواهند به آن توجه کنند این است که شادی معمولاً قابل دسترس است. آن‌ها دلشان برای لورا می‌سوخت چون در حضور آن دو تظاهر می‌کرد که شادی قابل حصول است. ابراز چنین ایمانی ایدئولوژی خاص آن‌ها را به باد استهزا نمی‌گرفت. ولی لورا خودش شاد نبود.

پرسید: «چی؟»

جوئل داشت حرف می‌زد وقتی لورا به علت ناراحتی‌اش فکر می‌کرد. او به‌ خاطر سرکوبی طبقاتی تازه‌ای که اتفاق افتاده بود ناراحت بود‌ یک نسل‌کشی قبیله‌ای. ولی از حرف زدن در موردش خودداری کرد. به امید آنکه جلو این بحث اجتناب‌ناپذیر را بگیرد که کی با کی همدست شده تا جهان سوم را ویران کند، گفت: «توطئه‌ای در کار نیست.» میریام و جوئل به دلایلی که لورا بارها آن‌ها را شنیده، ولی سعی نکرده بود درک کند خودشان را ملتزم به مسئله می‌دانستند. زن و شوهر با هم آه کشیدند. لورا گفت: «آدم‌ها توطئه نمی‌کنند.» البته لورا دقیقاً مطمئن نبود که دوست دارد از بحث در مورد توطئه فرار کند یا نه. همان ‌طور که هر چند خودش ادعای سلامت عقل نداشت، ولی عاشق آن بود که هر از گاهی دنبال نشانه‌های جنون در میریام و جوئل بگردد. دست آخر با خودش فکر کرد من از خود راضی نیستم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
طاووس‌ها: ارنست‌جی. فینی
شکارِ خانه: جویس کارول اوتس
زندگی اِدای: هریت دوئر
CV10: استارکی فلایت، جونیور
تاریخ: فرانسیس شروود
خانه‌ای در آب: کوراگسن بویل
بودن: باربارا گریزوتی هریسون
زمین بی‌ثبات: الن هرمن
کودکی میان برگ‌ها: چارلز دیکنسون
داستان‌های اشتباه: میلیسنت دیلن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طاووس‌ها: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1989
نویسنده
مترجملیدا طرزی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-337-971-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طاووس‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طاووس‌ها

برای دریافت کتاب طاووس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.