معرفی و دانلود کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز

عکس جلد کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز

کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز، مجموعه‌ای از مهم‌ترین و پرطرفدارترین داستان‌ها با حضور شخصیت شرلوک است. اگر شما هم از علاقه‌مندان به هوش و توانمندی این کارآگاه مشهور دنیای داستان‌ها هستید که از سال 1887 طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده، خواندن این کتاب از آرتور کانن دویل برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز

یک شخصیت داستانی و تخیلی، تا چه حد می‌تواند به شهرت و محبوبیت دست پیدا کند؟ شخصیت‌پردازی یک نویسنده، چه‌قدر باید قوی باشد تا داستان‌های او حتی با گذشت بیش از 130 سال هنوز هم جذابیت داشته باشند و با اقتباس از شخصیت اصلی داستان‌هایش، فیلم و سریال‌های متعددی ساخته شود و حتی نویسندگان دیگر به دنبال ادامه دادن نگارش ماجراهای این شخصیت بیفتند؟ شرلوک هلمز (Sherlock Holmes)، این کارآگاه توانمند و دقیق، از همان دست شخصیت‌های داستانی‌ست که از زمانی که در سال 1887 توسط آرتور کانن دویل ( Arthur Conan Doyle)، نویسنده‌ی انگلیسی، خلق شد، طرفداران زیادی پیدا می‌کرد و روزبه‌روز به شهرت بیشتری می‌رسید. شرلوک تنها کارآگاهی نیست که در داستان‌ها خلق شده، اما بهترین و معروف‌ترین آن‌هاست؛ تا جایی که در کتاب رکوردهای گینس، از شرلوک هولمز به عنوان شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی یاد شده است. در کتاب معمایی و پرکشش پرونده‌های شرلوک هلمز (The Case-Book of Sherlock Holmes) از کانن دویل، 12 داستان محبوب از میان داستان‌هایی که با حضور کاراکتر هولمز نوشته شده‌اند را می‌خوانیم.

محبوبیت داستان‌های این مجموعه، نه به خاطر خط روایی آن‌ها، بلکه بیشتر به دلیل حضور کاراکتر شرلوک است. ویژگی‌های شرلوک، به طور کلی برای هر مخاطبی جذاب و قابل‌توجه است. دقتی که در مشاهده‌ی وقایع و مدارک دارد و قوه‌ی بالای استنتاج، از مهم‌ترین ویژگی‌های او هستند. او برای حل پرونده‌ها، تنها از اصولی پیروی می‌کند که مبتنی بر علوم مختلف هستند -هرچند ممکن است این علوم در حال حاضر از سمت جوامع علمی پیشرفته پذیرفته‌شده نباشند- و هیچگاه سعی نمی‌کند تنها با حدس و گمان قفل پرونده‌ای را باز کند. شرلوک هولمز نوازنده‌ی ماهر ویولن است. همچنین دانش زمین‌شناسی عملی و قابل‌توجهی دارد؛ چنان که اگر رد خاک را روی لباسی ببیند، قادر است تشخیص دهد این خاک مربوط به کدام منطقه‌ی لندن است! دانش عمیقی در زمینه‌ی شیمی دارد و در تحلیل رمزها و گشایش رمزهای پیام‌های مخفی، ماهر است. او معتقد است تمام علوم بالاخره یک روزی برای یک کارآگاه کارایی خواهند داشت و مدعی‌ست می‌تواند تمام جزئیات مختلف را در ذهن خود نگه دارد. با خواندن کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز می‌توانید در دل داستان‌ها، بیشتر با ویژگی‌های این کاراکتر جذاب آشنا شوید.

معرفی و دانلود کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز

دقتی که شرلوک در بررسی جزئیات هر پرونده به کار می‌برد و قدرت او در کنار هم گذاشتن مدارک و رسیدن به نتیجه‌ی درست برای حل معما، قابل ستایش است. از طرفی، تغییر چهره و توانایی مخفی کردن هویت، از مهم‌ترین ویژگی‌های اوست که در حل بسیاری از پرونده‌ها به کار گرفته می‌شود و جذابیت ماجراها را بالاتر می‌برد. اگر به دنبال کشف راز محبوبیت شرلوک هولمز هستید، یا از آن دست افرادی هستید که داستان‌های معمایی را با شرلوک شناخته‌اید و به او علاقه‌مندید، از خواندن کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز لذت خواهید برد.

این اثر توسط نوید فرخی به فارسی برگردانده شده و به کوشش نشر گویا به چاپ رسیده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز

از زمان به وجود آمدن شخصیت شرلوک و افزایش محبوبیت و شهرت آن، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های متعددی بر اساس داستان‌های این کارآگاه پرطرفدار ساخته شده که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • سریال روسی ماجراهای شرلوک هولمز و دکتر واتسون ساخت سال‌های 1979 تا 1986 با بازی واسیلی لیوانوف (Vasily Livanov)
  • سریال ماجراهای شرلوک هلمز (The Adventures of Sherlock Holmes) محصول سال‌های 1984 تا 1994 با بازی جرمی برت (Jeremy Brett)
  • سریال شرلوک (Sherlock) ساخته شده در سال‌های 2010 تا 2017 با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)
  • سریال ابتدایی (Elementary) ساخت سال‌های 2012 تا 2019 با بازی جانی لی میلر (Jonny Lee Miller)
  • سریال روسی شرلوک هولمز در سال 2013 با بازی ایگور پترنکو (Igor Petrenko)
  • سریال ژاپنی دوشیزه شرلوک (Miss Sherlock) در سال 2018 با بازی یوکو تاکه اوچی (Takeuchi Yūko)؛ این اولین سریالی‌ست که یک زن ویژگی‌های کارآگاه معروف، شرلوک هلمز، را داراست.
  • فیلم سینمایی آقای هولمز (Mr Holmes) به کارگردانی بیل کاندن (Bill Condon) و با بازی ایان مک کلن (Ian McKellen)، در سال 2015

گفتنی‌ست تا کنون چندین سریال و فیلم سینمایی دیگر و چندین انیمیشن و بازی ویدیویی نیز بر اساس شخصیت شرلوک هلمز ساخته شده‌اند.

کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی و تمام طرفداران شرلوک هلمز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز می‌خوانیم

در جایی زیر طاق‌های هلالی بانک کاکس‌ و شرکا، در چارینگ‌کراس صندوق رسمی کهنه و درب‌و‌داغانی وجود دارد. روی در این صندوق، نام من، جان اچ. واتسن، پزشک، نظامی سابق هندوستان نوشته شده است. اوراق چپانده شده در این صندوق، تقریباً به‌طور کامل بایگانی معماهای نادری است که آقای شرلوک هولمز گاه و بیگاه آن‌ها را حل می‌کرد. در برخی از این پرونده‌ها‌ که لزوماً جذابیتشان از بقیه کمتر هم نیست، با شکست کامل روبه‌رو شدیم. به حدی که ارزش روایت شدن را ندارند، چون فاقد پایانی مشخص‌اند. یک معمای بدون راه‌حل و پاسخ، شاید برای دانشجو و محقق علوم جنایی جالب باشد اما به‌سختی می‌تواند خوانندگان عام را با خود همراه کند. در بین این داستان‌های بی‌پایان، می‌توانم به چند مورد اشاره کنم از جمله حکایت آقای جیمز فیلیمور که برای برداشتن چترش به خانه‌اش برگشت و دیگر هرگز در این دارفانی دیده نشد. یا ماجرای عجیبی که دست‌کمی از دیگر پرونده‌ها ندارد به بُرشکاری به نام آلیشیا مربوط می‌شود، او‌ در صبحی بهاری با قایقش به داخل توده‌ی خفیف مه رفت و دیگر ظاهر نشد، و کسی از قایق و خدمه‌اش چیزی نشنید. سومین پرونده‌ی قابل‌ذکر، ماجرای اسرارآمیز روزنامه‌نگار جسور و سرشناسی به نام ایزادورا پرسانو است که وقتی پیدایش کردند، عقلش را کاملاً از دست داده بود و روبه‌رویش یک قوطی کبریت وجود داشت. درون آن قوطی یک کرم عجیب که گفته می‌شود از جنبه‌ی علمی ناشناخته است قرار داشت. صرف‌نظر از این معما‌های حل نشده، پرونده‌های خصوصی هم در صندوقچه‌ام هست که به خانواده‌های اشراف تعلق دارد...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
زندگی شرلوک هلمز
زندگی دکتر واتسن
استنتاج به روش هلمز
الماس مازارن
مسئله پل ثور
مردی که چهار دست و پا راه می‌رفت
خون‌آشام ساسکس
سه گاریدب
ماجرای موکل سرشناس
ماجرای سه سنتوری
سرباز رنگ‌پریده
ماجرای یال شیر
رنگ‌فروش بازنشسته
مستأجر برقع‌پوش
ماجرای مکان باستانی شاسکومب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرونده‌های شرلوک هلمز
نویسنده
مترجمنوید فرخی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات451
زبانفارسی
شابک978-622-312-019-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز

alitavakoli
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
داستان‌های خیلی جالبی داره بخصوص موکل سرشناس به نظرم خیلی هیجان انگیز بود مطمئنا کسی از خوندن این کتاب ضرر نمیکنه ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز

برای دریافت کتاب پرونده‌های شرلوک هلمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.