معرفی و دانلود کتاب طبیعت گرافیکی

عکس جلد کتاب طبیعت گرافیکی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طبیعت گرافیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طبیعت گرافیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طبیعت گرافیکی

پدرام حکیم زاده در کتاب طبیعت گرافیکی، همراه با 120 تصویر به طراحی و نمادشناسی طبیعت پرداخته است.

کتاب طبیعت گرافیکی عناصر طبیعی همچون آب، باد، باران، جنگل، خاک، خورشید، دریا، رود، زمین، غار، کوه، ماه و... را مورد بررسی قرار می‌دهد. پدرام حکیم زاده در این کتاب ابتدا توضیحی کلی درباره عنصر در اختیار شما قرار داده و سپس درمورد نگاه اسطوره‌ای و تاریخی در ادبیات و هنر به این شکل طبیعت می‌پردازد. در نهایت تصاویر مهمی که در این زمینه وجود دارد ضمیمه شده است.

در بخشی از کتاب طبیعت گرافیکی می‌خوانیم:

خاصیّت حیات بخشی که در آب طبیعی وجود دارد به درجات بیشتری در آب‌هایی همچون عشق و وحی و ایمان وجود دارد. پس آب رمز حیات است. به تعبیر ابن ‌عربی حیاتی که دل‌ها با آن زنده می‌شوند و هر دلی از آلودگی‌ها پاک می‌گردد. و آن علم یقین است که پلیدی‌ها و وساوس نفس و افکار و اوهام باطل را از انسان می زداید. مولانا در تمثیل آب و ماهی، ماهی بدون آب، لاشه بی‌جان و طلب صبر از ماهی در فراق آب محال می‌داند.

حال عاشق و سالک نیز چونان ماهی است. مولانا در مقایسه میان آب باران و آب ناودان یکی را مظهر وحی الهی و دیگری را مظهر عقل بشری دانسته است. بنابراین خاصیّت حیات بخش که در آب طبیعی وجود دارد به درجات بیشتری در آب‌هایی همچون عشق و وحی وجود دارد.

از منظر مولانا، حقیقت طهارت در آب‌های ماورای طبیعت نهفته است. اگر آب طبیعی پاک است و پاک کننده، به دلیل تنزّلی است که از مقام غیب یافته است. در ضمن، آسمان مانند مرد است و زمین مانند زن. دانه‌ای که آسمان فرو اندازد، زمین آن را پرورش می‌دهد. در نظر مولانا آسمان نماد فاعلیّت و زمین نشانۀ انفعال است. و تمایل مرد و زن به یکدیگر برای تکمیل کار یکدیگر است.

ناصر خسرو تأثیر حیات‌بخش آب را همچون فرشته‌ای که جان می‌بخشد و زندگی می‌دهد در شعر خود بیان کرده است. در ضمن ترکیب آب و آتش به می انگوری یا اشک خونین غمزدگان تشبیه شده است. حافظ لب را به لعل تشبیه می‌کند، که بهترین نوع آن آبدار است. بنابراین آب و آتش را به هم آمیخته است.

شعر معروف سهراب سپهری «آب را گِل نکنیم»؛ گِل کردن آب یعنی آلوده کردن آن با خاک، از بین بردن زلالی و شفافیت آن، آب حامل تمامی حیات است پس آب را گل نکنیم یعنی حیات پاک خویش را، طهارت زندگی را، اخلاص و شفافیت روح را از بین نبریم.

فهرست مطالب کتاب

نمادشناسی نمادهای طبیعت
آب
باد (هوا، طوفان)
باران
باغ و بوستان (بهشت)
جنگل
چشمه
چمن (چمنزار)
خاک
خورشید
دریا و دریاچه
رود (جوی، رودخانه)
زمین
سنگ
غار
کوه
ماه (قمر)
موج
مِه
تصاویر طبیعت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طبیعت گرافیکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-622-625055-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طبیعت گرافیکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طبیعت گرافیکی

برای دریافت کتاب طبیعت گرافیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.