معرفی و دانلود کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه

عکس جلد کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه
قیمت:
43500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه

متیو بریم در کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های طراحی خود را افزایش دهید و در پی آن، زمان کمتری را صرف طراحی کردن کنید. همه می‌توانند طراحی کردن را یاد بگیرند، به شرط آن که بعضی از نکات ظریف را رعایت کنند. نکاتی که نویسنده در کتاب حاضر پیش روی شما می‌گذارد، مهارت‌های شما را به اندازه‌ای تغییر می‌دهد که خود نیز در ابتدا باور نخواهید کرد!

درباره‌ی کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه

هنر طراحی بخشی مهم از تاریخ را شکل می‌دهد، اما با آمدن فناوری دیجیتال بخشی از طراحان به سمت آن اشتیاق پیدا کردند و تعداد کسانی که همچنان به شیوه‌ی سنتی طراحی می‌کنند کم شد. طراحی با دست یکی از راه‌های مناسب برای درگیری ارتباط بین چشم، ذهن و دست است. علاوه‌ بر آن طراحی به شما لذتی می‌دهد که فناوری‌های دیجیتالی نمی‌دهند و می‌تواند باعث آرامش شما بشود.

توانایی طراحی خوب مهارتی است که نیاز به تمرین فراوان و استمرار دارد. هیچ‌کس بااستعداد و مهارت ذاتی متولد نمی‌شود و شرط لازم برای طراح خوبی شدن، دیدن و کشیدن است. اگرچه یادگیری طراحی پروسه‌ای زمان‌بر است، اما متیو بریم (Matthew T. Brehm) در کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه (Draw Buildings and Cities in 15 Minutes) به شما کمک می‌کند تا طی پانزده دقیقه، به طراحی ساختمان‌ها بپردازید.

یکی از مواردی که طراح باید در نظر بگیرد این است که برای طراحی شهری و ساختمانی شخص باید در ملا عام طراحی کند. این موضوع ممکن است برای عده‌ی زیادی احساس ناامنی به وجود بیاورد، اما خوبی این کار این است که شما با مناظر و صداها و دیگر اتفاقاتی که بیرون می‌افتند درگیر هستید و این موضوع می‌تواند به نفع شما تمام شود. تعلل نکنید و با کتاب حاضر طراحی را فرا بگیرید.

فرنوش استاد لطفی این اثر را به زبان فارسی ترجمه و انتشارات افریز آن را منتشر کرده است.

کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب دانشجویان معماری و طراحی است. علاوه‌ بر آن برای کسانی که قصد دارند طراحی ساختمان و شهر را یاد بگیرند نیز مناسب است.

با متیو بریم بیشتر آشنا شویم

متیو بریم استاد دانشگاه معماری آیداهو است. دانشگاهی که دوره‌های گرافیک و استودیوهای طراحی و برنامه‌های درسی در رم ایتالیا برگزار می‌کند. او نویسنده کتاب «طراحی در محل» و «طراحی پرسپکتیو» است و در سال 2010 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین تدریس از دانشگاه هافمن شد.

در بخشی از کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه می‌خوانیم

توانایی کشیدن خوب مهارتی است که نیاز به یادگیری و تمرین دارد. درحالی‌که به نظر می‌رسد همه ما یک توانایی ذاتی برای بیان با دستان خود داریم، هیچ‌کس با توانایی طراحی با مهارت زیاد متولد نمی‌شود. افرادی که «استعداد» ظاهری برای طراحی دارند، کسانی هستند که زمان و تلاش خود را صرف ساختن مهارت‌های خود برای «دیدن و کشیدن» کرده‌اند. برخی از افراد مطمئناً انگیزه بیشتری نسبت به دیگران برای توسعه مهارت‌های خود دارند و این افراد به احتمال زیاد پیشرفت سریع‌تری در این زمینه می‌کنند، اما همه باید زمان و تلاش مداوم را برای توسعه توانایی‌های خود به میزان دلخواه طی کنند.

البته یادگیری طراحی زمان‌بر است و در فرآیند یادگیری اغلب لازم است بیش از 15 دقیقه برای یک طراحی صرف شود. جلسات تمرین ممکن است 45 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد، تا زمانی که احساس می‌کنید سرحال و پرانرژی هستید و از طراحی خسته نشده‌اید، با خیال راحت به تمرین ادامه دهید. توانایی گرفتن ایده و ضبط یک صحنه شهری یا یک ساختمان خاص در 15 دقیقه باید به‌عنوان یکی از اهداف مهم در مورد طراحی تلقی شود.

ممکن است احساس کنیم که نداشتن زمان کافی برای تکمیل یک طراحی، خسته‌کننده خواهد بود و این گاهی اوقات درست است، اما اگرچه ممکن است یک پارادوکس به نظر برسد، ولی مطمئن باشید کار در بازه‌های زمانی کوچک در واقع راه خوبی برای مبارزه با ناامیدی است. طراحی‌های مختصر به ما کمک می کند تا بر تمرینات مکرر و کوتاه متمرکز بمانیم، تا طراحی‌های پیچیده که بدون اینکه لزوماً بهتر تولید شوند، به زمان بیشتری نیاز دارند. نتایج این ایده در بخش زمان، محدوده، اندازه و ابزار در کتاب بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تقدیر و تشکر
1: معرفی
چرا طراحی کنیم؟
ابزار
2: مهارت‌های اساسی در طراحی
نگرش و وضعیت
دیدن و مشاهده
مغز و چشم
انتخاب موضوعات
زاویه دید
نزدیکی
روش‌های اندازه‌گیری
علامت‌گذاری، نشانه‌گذاری
خطوط
هاشورزنی و هاشورزنی متقاطع
تُن‌های درجه‌بندی‌شده
3: شروع طراحی
زمان، محدوده، اندازه و ابزار
صفحه‌آرایی
طرح اولیه
ترکیب‌بندی
پرسپکتیو
4: چالش‌ها و استراتژی‌های مشترک
ساختار و ارزش
هم‌ترازی پنجره
عناصر غیرخطی
بازتاب‌ها
تکرار متناوب عناصر/ریتم
5: سایه‌روشن
ذخیره کردن نور
توسعه کنتراست
ایجاد سایه‌ها
ارزش و فاصله
افزایش جزئیات در سایه
طراحی در شب
6: محوطه
سخنی درباره ویرایش
انسان‌ها
وسایل نقلیه
درختان و پرچین‌ها
مبلمان شهری
تابلوها
7: نتیجه‌گیری
همه را با هم آوردن
مقابله با ناامیدی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه
نویسنده
مترجمفرنوش استاد لطفی
ناشر چاپیانتشارات افریز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-622-95283-7-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
43500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه

برای دریافت کتاب طراحی ساختمان‌ها و شهرها در 15 دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.