معرفی و دانلود کتاب هفت راز

عکس جلد کتاب هفت راز
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت راز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت راز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت راز

انید بلایتون یکی از مطرح‌ترین نویسندگان جهان در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. او در کتاب هفت راز به نقل داستان‌هایی معمایی و اسرارآمیز پرداخته که برای هر مخاطب خردسالی جذابیتی بی‌بدیل خواهند داشت. این اثر در قالب مجموعه‌ای از قصه‌های کوتاه به‌هم‌پیوسته روایت شده است.

درباره کتاب هفت راز

انید بلایتونِ انگلیسی سال‌هاست که به عنوان یکی از بهترین و سرشناس‌ترین نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان شناخته می‌شود. آثار او تاکنون به بیش از 90 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در شمارگانی بالا به پرفروش رفته‌اند. در این آثار تخیل حرف اول و آخر را می‌زند. تخیلی بی‌نظیر و شگرف که خود را در قالب داستان‌هایی پرکشش و فراموش‌نشدنی متجلی می‌سازد.

مجموعه‌ی هفت راز یکی از بهترین دستاوردهای ادبی انید بلایتون به شمار می‌رود. او در آثارِ متعلق به این مجموعه‌ی دنباله‌دار، داستان پسران و دختران خردسالی را به تصویر کشیده که در کنار هم، انجمنی سرّی به نام انجمن «هفت راز» را تشکیل داده‌اند. وظیفه‌ی اعضای این انجمن، حل پیچیده‌ترین معماهای شهر است. اغلب این معماها از دلِ ماجراهایی جنایی سر بر آورده‌اند. البته نه لزوماً و نه همواره. گاهی نیز جنایتی در کار نیست، اما پای خباثت و خلافی در کار است. گاه نیز ماجرا به کل جنبه‌ای اسرارآمیز و ماوراءالطبیعی دارد.

کتاب هفت راز (The Secret Seven) با جلسه‌ی اعضای انجمن آغاز می‌شود. در آغاز کتاب شاهد گفت‌وگوی پیتر با ژنت هستیم؛ دو شخصیت اصلی داستان، که درباره‌ی لزوم جمع شدنِ اعضای انجمن در کنار یکدیگر سخن می‌گویند: «ما سال ها است که جلسه ای نداریم... اما این بدان معنا نیست که ما انجمن را فراموش کرده‌ایم.»

باری، اعضای انجمن کنار یکدیگر جمع می‌شوند، و معمایی دشوار را پیش پای خود می‌بینند؛ معمایی در انتظار حل شدن. آیا آن‌ها از پسِ این مأموریت جدید برخواهند آمد؟...

کتاب هفت راز توسط فرنوش استاد لطفی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر افریز در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب هفت راز مناسب چه کسانی است؟

کودکان متعلق به رده‌ی سنی 6 تا 9 سال مخاطبین اصلی کتاب هفت رازِ انید بلایتون به شمار می‌روند.

با انید بلایتون بیشتر آشنا شویم

انید بلایتون (Enid Blyton) به سال 1897 در شهر لندن دیده به جهان گشود و در سال 1968 در همین شهر روی در نقاب خاک کشید. او داستان‌نویس و شاعری نامدار بود که عمدتاً در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کرد. بلایتون پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، به حرفه‌ی دبیری روی آورد، اما در همین حین کار نوشتن را نیز به طور جدی دنبال می‌کرد. اولین کتاب او مجموعه‌ای از سروده‌ها بود که به سال 1922 منتشر شد. اغلب آثار داستانی انید بلایتون در قالب مجموعه‌هایی دنباله‌دار به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. از میان این آثار می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «کتاب داستان سبز»، «کتاب داستان آبی»، «مجموعه‌ی راز»، «مجموعه‌ی ماجراجویان جوان»، «مجموعه‌ی شیطون‌ترین دختر»، «مجموعه‌ی اسرار بارنی»، «مجموعه‌ی سیرک» و «مجموعه‌ی درخت جادوی خیلی دور».

در بخشی از کتاب هفت راز می‌خوانیم

در قفل نشده بود آرام باز شد. صداها به یکباره بلند شد. کسی آنجا بود، خر و پف می‌کرد! همین فکر به یکباره به هر دو پسر رسید. باید سرایدار باشه! بی‌سر و صدا پیتر به داخل نگاه کرد. نور مهتاب اتاق را روشن کرده بود. روی تخت کم ارتفاع و مرتب، سرایدار پیر دراز کشیده بود، حتی بدون لباس! او کثیف و ضعیف به نظر می‌رسید و هنگام خواب خروپف می‌کرد. پیتر برگشت تا برود و چراغ قوه‌اش ناگهان به در خورد و به زمین افتاد. متحجر ایستاد، اما پیرمرد تکان نخورد. سپس پیتر به یاد‌آورد که پیرمرد کر بود! خدا را شکر او حتی سر و صدا را نشنیده بود! در را به آرامی بست و دو پسر در سالن ایستادند. پیتر چراغ‌قوه خود را امتحان کرد تا ببیند آیا آن را شکسته یا نه.، خوب درست بود.

زمزمه کرد: حالا ما می‌رویم طبقه بالا. جک، تو نمی‌ترسی؟

جک گفت: فقط کمی نه خیلی. بیا دیگه.

آن‌ها از پله‌هایی که ترک خوردند و خسته‌کننده هستند، بالا رفتند. تا طبقه اول پنج یا شش اتاق را دیدند همه خالی بودند. سپس تا طبقه آخر رفتند.

جک گفت: اکنون باید مراقب باشیم.

او چنان نجوا می‌کرد که پیتر به سختی می‌توانست او را بشنود. این‌ها تنها اتاق‌هایی هستند که ما در آن‌ها نرفته‌ایم. زندانی باید جایی اینجا باشد. همه درها باز بود! خوب، چگونه ممکن است زندانی وجود داشته باشد مگر اینکه او را بسته باشند؟ دو پسر به هر اتاق نگاه می‌کردند، در صورتی که چیز وحشتناکی ببینند، ترسیده بودند. اما مطلقا هیچ‌چیز آنجا نبود. اتاق‌ها یا تاریک و خالی بودند، یا پر از نور مهتاب و هیچ‌چیز دیگر.

جک زمزمه کرد: عجیب است، این‌طور نیست؟

فهرست مطالب کتاب

تقدیمه
فصل اول: برنامه‌هایی برای یک جلسه S. S
فصل دوم: انجمن هفت راز
فصل سوم: پیرمرد سرایدار
فصل چهارم: چه اتفاقی برای جک افتاد
فصل پنجم: برنامه‌های هیجان انگیز
فصل ششم: یافتن چند مورد
فصل هفتم: گفتگو با سرایدار
فصل هشتم: جلسه‌ای دیگر
فصل نهم: بیرون در شب
فصل دهم: در خانه خالی قدیمی
فصل یازدهم: زندانی
فصل دوازدهم: پایان ماجراجویی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت راز
نویسنده
مترجمفرنوش استاد لطفی
ناشر چاپیانتشارات افریز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-622-7408-23-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفت راز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هفت راز

برای دریافت کتاب هفت راز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.