معرفی و دانلود کتاب نقاشی با پاستل: تکنیک‌های آسان برای طراحی با پاستل

عکس جلد کتاب نقاشی با پاستل: تکنیک‌های آسان برای طراحی با پاستل
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقاشی با پاستل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقاشی با پاستل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقاشی با پاستل: تکنیک‌های آسان برای طراحی با پاستل

کتاب نقاشی با پاستل را مگی پرایس، یکی از هنرمندان و معلمان مطرح نقاشی با پاستل در ایالات متحده نوشته است. او در این کتاب، همه‌ی آنچه را که درباره‌ی نقاشی با پاستل باید بدانید، به شما آموزش می‌دهد؛ ازجمله اینکه چه نوع پاستلی را خریداری کنید، چگونه با رنگ‌ها به نقاشی‌های خود عمق و حرکت ببخشید و چطور پاستل را همراه با دیگر انواع رنگ‌های نقاشی به کار ببرید.

درباره‌ی کتاب نقاشی با پاستل

اگر به دنبال یادگیری یک هنر جدید هستید، مگی پرایس (Maggie Price) در کتاب نقاشی با پاستل (Painting with Pastels: Easy Techniques to Master the Medium) شما را متقاعد می‌کند که بهترین انتخاب برای نقاشی کشیدن، نقاشی با پاستل است. او که سال‌ها با کمک ابزارها و رنگ‌های دیگر به هنر نقاشی پرداخته است، از زنده بودن رنگ‌ها در پاستل می‌گوید و اینکه وقتی با پاستل نقاشی می‌کنید، بی‌واسطه‌تر از هر زمان دیگری رنگ‌ها را به سطح کار منتقل کرده و درست زمانی که رنگ‌ها را روی سطح گذاشتید، نقاشی نهایی را می‌بینید. شما نیازی ندارید مثل آبرنگ یا رنگ روغن، صبر کنید تا رنگ‌ها روی صفحه خشک شوند تا ببینید نقاشی‌تان چطور از آب درآمده است و این به نظر پرایس، یکی از بهترین ویژگی‌های نقاشی با پاستل است.

معرفی و دانلود کتاب نقاشی با پاستل

او که یکی از هنرمندان مطرح نقاشی با پاستل است و سال‌هاست در این حوزه به آموزش می‌پردازد. بنابراین در ابتدا، 10 نمونه از بهترین نقاشی‌های پاستل را از بهترین هنرمندان این سبک نقاشی به شما ارائه می‌کند و درباره‌ی همه‌ی موارد آن توضیح می‌دهد؛ از سوژه گرفته تا ترکیب‌بندی و نحوه‌ی اجرا. این ویژگی باعث می‌شود نقاشی با پاستل را بهتر بشناسید و بدانید که نقاشی با استفاده از پاستل تا چه اندازه می‌تواند حرفه‌ای، زیبا و هنرمندانه باشد.

در فصل بعدی کتاب نقاشی با پاستل به طور کامل با ابزارهای کار با پاستل آشنا می‌شوید و نحوه‌ی نگهداری از آن‌ها را یاد می‌گیرید. در ادامه شما می‌آموزید که چگونه با رنگ‌ها عمق و حرکت ایجاد کنید، چگونه به روش‌های گوناگون رنگ‌آمیزی را انجام دهید، چطور رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید تا بتوانید بازتاب‌ها، صحنه‌های آسمان و... را بهتر به تصویر بکشید یا نورهای درخشان‌تر و سایه‌های تیره‌تری داشته باشید و ... .

در این کتاب، تعداد بسیار زیادی عکس رنگی باکیفیت وجود دارد و هر آنچه شما به صورت تصویری بهتر درک می‌کنید با عکس به نمایش درآمده است. از ابتدای کتاب، به صورت متناوب، نقاشی‌های پاستلی را می‌بینید که می‌توانند ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای کار به شما بدهند. متن کتاب نیز بسیار روان است و با خواندن آن احساس می‌کنید که یک معلم حرفه‌ای به سادگی همه چیز را برایتان توضیح می‌دهد. وظیفه‌ی برگردان کتاب را فرنوش استاد لطفی انجام داده و نشر افریز آن را به چاپ رسانده است.

کتاب نقاشی با پاستل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب نقاشی با پاستل برای همه‌ی علاقه‌مندان به هنر نقاشی، به‌ویژه کسانی که دوست دارند نقاشی کردن با پاستل را یاد بگیرند یا مهارت خود را در این زمینه تقویت کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب نقاشی با پاستل: تکنیک‌های آسان برای طراحی با پاستل می‌خوانیم

پاکسازی آسان ماسک‌ها، دستکش‌ها و کرم‌های مرطوب کننده یا مایعات همه چیزهایی هستند که هنرمندان پاستل ممکن است برای تمیز نگه‌داشتن دست‌های خود و جلوگیری از استنشاق گرد و غبار از آن استفاده کنند. پاستل‌های خود را تمیز نگه دارید تا رنگ‌ها را ببینید. همانطور که با پاستل کار می‌کنید، انگشتان یا دستکش شما رنگی را می‌گیرد که می‌تواند به چوب بعدی که برمی‌دارید، منتقل شود. بدون روشی برای تمیز کردن چوب‌ها، در نهایت همه آن‌ها سایه‌های خاکستری می‌شوند! می‌توانید چوب‌ها را در حین کار با یک دستمال کاغذی پاک کنید، یا ممکن است پالت کاری خود (مجموعه‌ای که روی یک نقاشی خاص استفاده می‌کنید) را در ماده‌ای مانندگندم یا برنج نگهداری کنید که به تمیز نگه‌داشتن آن‌ها کمک می‌کند، اگر از یک جعبه پاستل ساخته شده با آستر فوم برای نگهداری پاستل‌های خود استفاده کنید، هر بار که جعبه را ببندید تمیزتر می‌ماند. گرد و غبار پاستل خود را در یک کاغذ تا شده یا از سینی سه پایه خود جمع کنید و آن را در یک شیشه کوچک نگهداری کنید تا حدود یک چهارم فنجان به دست آید.

همچنین می‌توانید تکه‌های شکسته ریز را از پاستل‌هایی که ریخته یا خرد شده‌اند اضافه کنید. خردها یا تکه‌ها را آسیاب کنید (یا با استفاده از‌ هاون که در آشپزخانه برای آسیاب ادویه استفاده می‌کنید، یا با قرار دادن آن‌ها بر یک سطح سخت روی کاغذ و ضربه زدن با چکش به آن ادامه دهید تا تکه‌ها گردوغبار شوند). گردوغبار را روی یک تکه کاغذ مومی انباشته کنید و به‌آرامی آب را روی آن بچکانید و با یک قاشق پلاستیکی یکبار مصرف یا انگشت و دستکش خود هم بزنید تا خمیری شود، تقریباً به غلظت خمیر کوکی سفت برسد. با دستکش، خمیر را به شکل چوب در بیاورید. بگذارید یک یا دو روز خشک شود، تا اینکه کاملاً خشک شود و دیگر سرد نباشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درباره هنرمند
قدردانی‌ها
گالری الهام‌بخش
فصل اول: آنچه برای شروع نیاز دارید
انواع پاستل
تنظیم فضای کار شما
تمیز نگهش دار
انواع سطوح کاغذی
سطوح مختلف، پاستل مشابه
توضیح: بافت را با یک سطح دست‌ساز کنترل کنید.
نوع دیگری از سطح دست‌ساز
کار بر روی سطح رنگی
فصل دوم: ترکیب و رنگ
انتخاب موضوع
متحرک نگه‌داشتن ترکیب
اهمیت ارزش
حفظ ساختار ارزشی قوی
ارزش‌های نقاشی خود را تقویت کنید
طراحی با رنگ
فصل سوم: پاستل روی کاغذ
ضربه زدن
اختلاط نوری رنگ
ترکیب رنگ‌ها
ابزارهای ترکیب
توضیح: ترکیب بازتاب‌ها در آب
توضیح: با زیر نقاشی شروع می‌شود
رنگ آمیزی زیر رنگ‌های مکمل
با استفاده از یک زیر نقاشی درخشان
توضیح: زیر نور خورشید و سایه
توضیح: نصب کاغذ روی تخته
توضیح: ترکیب پاستل با آبرنگ
توضیح: زیر نقاشی با گواش
توضیح: استفاده از آب در زیر نقاشی
استفاده از استون برای خشک کردن سریع
زیر رنگ آمیزی با لکه روغن
فصل چهارم:‌ نقاشی از روی عکس
تناقضات عکاسی
تمام جزئیات را نقاشی نکنید.
نقاشی را بهتر از عکس کنید
توضیح: کار از روی دو عکس
نقاشی از اسلایدها
توضیح: نقاشی سوژه‌های زنده
توضیح: نقاشی کودکان از روی عکس
فصل پنجم:‌ نقاشی از طبیعت
توضیح: نقاشی فیگور انسان
توضیح: نقاشی یک مدل در آتلیه شما
توضیح: نقاشی یک طبیعت بی جان
نقاشی در فضای باز
توضیح: نقاشی منظره
توضیح: بازگشت به صحنه
توضیح: استفاده از مطالعات رنگ به‌عنوان مرجع
نقاشی شما کی تمام شد؟
همکاران مشارکت‌کننده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقاشی با پاستل: تکنیک‌های آسان برای طراحی با پاستل
نویسنده
مترجمفرنوش استاد لطفی
ناشر چاپیانتشارات افریز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-622-7408-25-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقاشی با پاستل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نقاشی با پاستل

برای دریافت کتاب نقاشی با پاستل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.