معرفی و دانلود کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس: تصویر مردم در زندگی روزمره

عکس جلد کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس: تصویر مردم در زندگی روزمره
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس: تصویر مردم در زندگی روزمره

کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس، آموزش‌هایی برای طراحی تصویر مردم در زندگی روزمره در اختیار علاقه‌مندان به نقاشی قرار می‌دهد. جیووانی سیواردی، نویسنده‌ی کتاب، این اثر را به راهنمایی‌ الهام‌بخش تبدیل کرده که نکاتی آسان را برای چگونگی طراحی لباس و اندام انسان‌ها به نقاش‌های تازه‌کار آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس

کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس (Drawing the Clothed Figure)، نوشته‌ی جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi)، منبعی آموزشی برای طراحی از روی مدل‌ زنده‌ است. در مقدمه‌ی این کتاب توضیح داده می‌شود، طراحیِ مدلِ زنده، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزشی در کارگاه‌های نقاشی است. بنا بر اطلاعات این قسمت، وقتی از طراحی پیکر صحبت می‌کنیم، منظور پیکر برهنه نیست و هدف، طراحی بدن‌هایی پوشیده با لباس است. طراحی بدنِ مُلبَس، دشوارهای خاصِ خود را دارد. نویسنده در این قسمت توضیح می‌دهد که لباس‌ها در حین اینکه بدن را می‌پوشانند، از آناتومی بدن تأثیر می‌گیرند. هدف از تألیف این کتاب، طراحی بدنِ افراد در موقعیت‌های روزمره‌ بوده‌است. به‌ تصویر کشیدن شخصیت‌هایی که در زندگی روزمره در شرایطی متفاوت قرار دارند، از مهم‌ترین آموزش‌های کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس به‌حساب می‌آید. نویسنده در این کتاب در کنار تأکید بر طراحی واقع‌گرایانه، به هنرمندان کمک می‌کند تا سریعاً تصاویری که می‌بینند را روی کاغذ طراحی کنند.

جیووانی سیواردی، نویسنده‌ی کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس، به خواننده کمک می‌کند تا برای کشیدن طراح‌هایی زیبا از بدن ملبس انسان، مشاهده‌‌ای دقیق داشته‌ باشد. بر اساس اطلاعات این کتاب، طراح باید مشاهده‌های خود را بر اساس سبک و حساسیت هنری خود، تعبیر دهد و حقیقت‌ها را با تخیل ترکیب کند. در این کتاب به طراحان آموزش داده می‌شود که برای طراحیِ سریع و ساده، باید عناصر ضروریِ معنادار در طراحی را تشخیص دهند. این کتاب در کنار اینکه منبعی آموزشی برای طراحی پیکر پوشیده انسان‌هاست، اثری برای الهام و کسب ایده به‌حساب می‌آید. مطالب کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس، با معرفی ابزارها و تکنیک‌ها آغاز می‌شود. نویسنده در بخش نخست کتاب، تعریفی از مداد معمولی و مداد گرافیتی، انواع قلم فلزی و مرکب سیاه، زغال طراحی فشرده و آبرنگِ تک‌رنگ، در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در ادامه کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس، روش پیداکردن مدل‌ها را فرا می‌گیریم. نویسنده‌ برای خواننده توضیح می‌دهد که نگاهی دقیق و کنجکاوانه برای پیدا‌کردن مدل داشته باشد. در بخش بعدیِ کتاب، با روش‌های طراحی آشنا می‌شویم.

پس از آشنایی با ابزارها و تکنیک‌ها و نکات کابردیِ طراحی پیکر پوشیده با لباس، به فصلِ نسبت‌ها و آناتومی می‌رسیم. عریان و پوشیده: پارچه، نام فصل بعدی کتاب است. در بخش بعدیِ این کتاب، نکته‌هایی برای طراحی سر، دست‌ها و پاها به خواننده آموزش داده می‌شود. در مرحله‌ی بعد به نمونه‌ای از روش انجام کار می‌رسیم. طراحی افراد در زندگی روزانه، بخش بعدی کتاب را تشکیل می‌دهد. یادداشت‌های سفر، لباس‌های محلی قدیمی و گروه‌های افراد، به‌عنوان دیگر بخش‌های آموزشی کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس به‌حساب می‌آید. مطالب این کتاب با انتخاب زاویه‌ی دید و وضع بدن به پایان می‌رسد.

انتشارات برگ نگار، وظیفه‌ی چاپ و نشر کتاب طراحی پوشیده با لباس را بر عهده داشته‌است. ایرج شیرنژاد، مترجم این کتاب است.

کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان تازه‌کارِ طراحی، مخاطب اصلی کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای پیداکردن ایده‌های جدید طراحی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ابزارها و تکنیک‌ها
نکات کاربردی
نسبت‌ها و آناتومی
عریان و پوشیده: پارچه
سر, دست‌ها و پاها
نمونه‌ای از روش انجام کار
افراد در زندگی روزانه
یادداشت‌های سفر
لباس‌های محلی قدیمی
گروه‌های افراد
انتخاب زاویه دید و وضع بدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس: تصویر مردم در زندگی روزمره
نویسنده
مترجمایرج شیرنژاد
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-03-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس

برای دریافت کتاب طراحی پیکر پوشیده با لباس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.