معرفی و دانلود کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم: چرخه عمر اکتساب سیستم‌های فضایی

عکس جلد کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم: چرخه عمر اکتساب سیستم‌های فضایی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم: چرخه عمر اکتساب سیستم‌های فضایی

برخی از مباحث اولیه و موضوعات پایه‌ای علم مهندسی سیستم‌های فضایی، در کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم، مطرح شده‌اند که مطالعه‌ی آن‌ها می‌تواند برای مدیران پروژه‌ها و مهندسان سیستم‌ها کاربردی و کارآمد باشد. تقی شجاعی و ایمان زیدآبادی نژاد در نگارش این کتاب حوزه‌ی مهندسی هوافضا، از جداول و تصاویر متعددی بهره گرفته‌اند تا مفاهیم و مطالب مورد نظر خود را در رابطه با سیستم‌های فضایی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خوانندگان بیاموزند.

درباره‌ی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم

تقی شجاعی و ایمان زیدآبادی نژاد با مشارکت سایر نویسندگان، به منظور آشناسازی مخاطبان خود با مبانی اولیه‌ی مهندسی سیستم‌ها، سه‌گانه‌ای را به نگارش درآورده‌اند که مجلد دوم آن هم‌اکنون روبه‌روی شما قرار گرفته. کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم، در ادامه‌ی مطالب مقدماتی جلد اول، بر موضوع چرخه‌ی عمر اکتساب سیستم‌های فضایی متمرکز شده‌ است.

کتاب پیش‌رو سه فصل کلی را شامل می‌شود که هر کدام زیربخش‌ها و مباحث متنوعی را دربرمی‌گیرند. در بخش اول، شاخص‌های مربوط به مهندسی تخصصی یا SED مطرح شده‌اند. چارچوب و مبانی اصلی رشته‌های تخصصی مهندسی، اجزاء و مشخصات چارچوب استاندارد در این رشته‌ها و نحوه‌ی استفاده از این چارچوب در رشته‌های تخصصی مهندسی، در همین فصل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در فصل دوم، چرخه‌ی عمر مهندسی سیستم‌ها در محوریت بحث قرار گرفته‌اند. مخاطبان با مطالعه‌ی این بخش به ماهیت اسناد دولتی و استانداردهای آن پی‌ می‌برند. همچنین با شیوه‌ی مشارکت مهندسان سیستم در چارچوب چرخه‌ی عمر اکتساب و مهندسی آشنا می‌شوند. فصل سوم به نقش رشته‌های مهندسی در طول چرخه‌ی عمر برنامه‌ی اکتساب اشاره دارد. نحوه‌ی مشارکت مهندسان تست و ارزیابی در چارچوب چرخه‌ی عمر اکتساب و مهندسی در همین فصل تحلیل شده است. در ادامه، شیوه‌ی ارتباط با سازمان مهندسی سیستم‌ها و سایر رشته‌های تخصصی مهندسی، مورد واکاوی قرار گرفته است. در مرحله‌ی بعد، انتخاب و استفاده از ابزار مورد نیاز شرح داده شده است. کتاب حاضر در عین حال، شامل پیوست‌هایی است که مطالب متنوعی در رابطه با آن‌ها مطرح شده‌اند. از میان این پیوست‌ها می‌توان به ساخت و قابلیت تولید، نحوه‌ی تضمین کیفیت و مدیریت طیف اشاره کرد.

به‌طور کلی، کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم، اثری است که مطالب آن به‌صورت منسجم و نظام‌مند مطرح شده‌اند. تقی شجاعی و ایمان زیدآبادی نژاد، در هر کجای کتاب که لازم بوده، از جداول برای انتقال بهتر مطالب و اطلاعات بهره گرفته‌اند. این راهنمای گام‌به‌گام و مصور، مخاطبان خود را با برخی مفاهیم عمومی، فرایندها و ابزارهای مربوط به مهندسی سیستم‌های فضایی آشنا می‌کند.

به مخاطبان توصیه می‌کنیم برای درک بهتر مطالب این کتاب، ابتدا مجلد اول آن را با نام «مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد اول» به‌دقت مطالعه کنند. پس از خواندن این اثر نیز برای ارتقای سطح اطلاعات خود می‌توانند مجلد سوم را با عنوان «مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم» تهیه کرده و از مطالب آن بهره ببرند. نگارش مجلد دوم و سوم این سه‌جلدی به قلم تقی شجاعی و ایمان زیدآبادی نژاد صورت گرفته اما در تألیف جلد نخست آن، نویسندگان دیگری نیز مشارکت داشته‌اند.

چاپ و انتشار هر سه جلد را انتشارات رهام اندیشه به انجام رسانده است.

کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه‌ی صنایع هوافضا، هوانوردی و مهندسی سیستم‌ها افزایش دهید یا به سبب رشته‌ی تحصیلی و موقعیت شغلی خود می‌خواهید به اطلاعات تازه در مورد این موضوعات دسترسی داشته باشید، ما به شما تهیه‌ی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم: چرخه عمر اکتساب سیستم‌های فضایی می‌خوانیم

چرخه عمر اکتساب وزارت دفاع در دستورالعمل 5000.02 این وزارت تعریف شده است. مشارکت‌های مهندسان تست و ارزیابی در طول این چرخه عمر، به بهترین شکل در طی فاز اکتساب نشان داده شده است. شکل 4، چارچوب چرخه عمر اکتساب که مهندسان تست و ارزیابی در آن عمل می‌نمایند و همچنین محصولاتی که آن‌ها باید توسعه دهند و یا در توسعه سیستم مشارکت کنند را توضیح می‌دهد. این شکل همراه با اسناد دولتی اشاره شده در بالا مانند دستورالعمل 103-99 نیروی هوایی، با عنوان تست و ارزیابی مبتنی بر قابلیت، الزامات اجرای طرح‌ریزی تست و ارزیابی، برپایی و هدایت تیم یکپارچه تست، پشتیبانی از فعالیت‌های اکتساب قبل و بعد از اعطای قرارداد و مدیریت و مهندسی تست و ارزیابی در سراسر چرخه عمر سیستم را فراهم می‌کند.

دفتر برنامه مرکز سیستم‌های موشکی و فضایی، استراتژی‌ها و اهداف برنامه تست و ارزیابی را سازگار با اهداف برنامه و اکتساب این مرکز ایجاد و پیاده‌سازی می‌کند. دفتر برنامه با استفاده از استراتژی‌های برنامه تست و ارزیابی، طرح‌ریزی دقیق تست و ارزیابی را توسعه داده و تصویب می‌نماید و آن را مطابق باسیاست‌های وزارت دفاع و روش‌های دفتر برنامه، در برنامه جامع تست و ارزیابی (TEMP)، طرح مهندسی سیستم‌ها و برنامه‌ریزی سطح بالاتر یکپارچه (نظیر طرح اصلی یکپارچه، طرح اصلی چرخه عمر و طرح بقای چرخه عمر) می‌گنجاند. ازاین‌رو، برنامه‌ریزی تست و ارزیابی اساساً مبتنی بر اهداف برنامه و الزامات فنی، استراتژی‌ها، فرمان‌ها و دستورالعمل‌های وزارت دفاع می‌باشد.

یک برنامه کارآمد تست و ارزیابی، از تمامی فعالیت‌های اصلی اکتساب در سراسر چرخه عمر سیستم پشتیبانی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شاخص‌های مهندسی تخصصی (SED)
فصل دوم: چرخه عمر مهندسی سیستم‌ها - مهندسی فراگیر
فصل سوم: نقش رشته‌های مهندسی در طول چرخه عمر برنامه اکتساب
علائم و اختصارات

 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم: چرخه عمر اکتساب سیستم‌های فضایی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات425
زبانفارسی
شابک978-622-264-088-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی هوافضا
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم

برای دریافت کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.