معرفی و دانلود کتاب طراحی کسب و کاری بهتر: ابزارها، مهارت‌ها و نگرشی جدید برای استراتژی و نوآوری

برای دانلود قانونی کتاب طراحی کسب و کاری بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی کسب و کاری بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی کسب و کاری بهتر: ابزارها، مهارت‌ها و نگرشی جدید برای استراتژی و نوآوری

کتاب طراحی کسب و کاری بهتر، نوشته‌ی مشترک پاتریک وان درپیل، جاستین لوکیتز و لیزاکی سولومون، یک راهنمای کاربردی در برنامه‌ریزی جامع و همه‌جانبه‌ برای شروع کسب‌وکارهاست. این اثر آموزشی ابزارها، مهارت‌ها و نگرش جدیدی را در اختیار مدیران شرکت‌های کارآفرین و استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند کسب‌وکاری بهتر طراحی کرده و با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، تجارت خود را توسعه دهند.

درباره‌ی کتاب طراحی کسب‌ و کاری بهتر

در دنیای امروز که هر ایده‌ای می‌تواند به یک تجارت موفق یا شکست‌خورده تبدیل شود، مرز باریک بین موفقیت یا شکست، برخوردار بودن از یک نقشه‌ی راه اصولی برای برنامه‌ریزی گام‌به‌گام در مراحل مختلف، از ایده‌پردازی گرفته تا رشد و تبدیل آن به کسب‌وکاری مشتری‌محور است. به همین خاطر، رهبرها و مدیران کسب‌وکارها، بدون داشتن تفکری همه‌جانبه‌ و بین‌رشته‌ای که انسان و سازمان‌ها را با همه‌ی جزئیات در نظر بگیرد، نخواهند توانست ریسک‌های تصمیم‌گیری را کاهش دهند. به‌ویژه آنکه فرایند طراحی می‌تواند نگاهی واقع‌بینانه، دقیق و عمیق‌تر را به مفهوم توسعه‌ی خدمات و کسب‌وکار ببخشد. در همین راستا پاتریک وان درپیل (Patrick Van Der Pijl)، جاستین لوکیتز (Justin Lokitz) و لیزاکی سولومون (Lisa Kay Solomon)، کتاب طراحی کسب‌ و کاری بهتر (Design a Better Business) را به‌منظور کسب تفکر طراحانه، شناخت بهتر مشتری‌ها و نیازهایشان، و سنجش ارزش‌های مدنظر آن‌ها نوشته‌اند. آن‌ها با هدف قراردادن مشتری کوشیده‌اند از میان انبوه مدل‌ها، ابزارها و مهارت‌های موجود، مسیری بهینه ترسیم کنند.

این کتاب، بیش از بیست ابزار طراحی کسب‌وکار و نیز مهارت‌های لازم برای ساختن یک گروه اجرایی کارآمد و برقراری موازنه بین ایده‌ی اولیه با بازخوردهای جامعه‌ی هدف را دربر می‌گیرد و به بررسی بیش از 50 مورد واقعی از کسب‌وکارهای موفق، از شرکت‌های بزرگ مثل تویوتا و آئودی، تا شرکت‌های کارآفرین کوچک می‌پردازد. کتاب طراحی کسب‌ و کاری بهتر، شامل یک مقدمه و هفت فصل کاربردی است و گروه نویسنده‌ها، مرحله‌های هفت‌گانه‌ی آمادگی، زاویه‌ی دید، شناخت، ایده‌پردازی، نمونه‌ی اولیه، اعتبارسنجی و مقیاس‌افزایی را برای طراحی تجارت آموزش می‌دهند.

پاتریک وان درپیل، جاستین لوکیتز و لیزاکی سولومون در این مسیر، ابتدا طراحی کسب‌‌وکاری بهتر را توضیح و سپس نحوه‌ی آماده‌سازی گروه، محیط و شیوه‌ی کار را آموزش می‌دهند. آن‌ها در ادامه به توصیف چگونگی ایجاد معیارهای طراحی و چشم‌انداز کار می‌پردازند و در مرحله‌ی بعد نشان می‌دهند که چگونه می‌توان به شناختی صحیح از مشتری، محیط و کسب‌وکار دست یافت. در فصل پنجم کتاب، راهکارهای گسترش ایده‌ها و گزینش بهترین ایده آموزش داده می‌شود و نویسنده‌ها در بخش بعد، شیوه‌ی طراحی و آفرینش نمونه‌ی اولیه را به خواننده می‌آموزند. دو فصل پایانی نیز به آزمون و خطای فرضیه‌های اولیه و رسیدن به سطح آمادگی برای سرمایه‌گذاری اختصاص دارد.

کتاب طراحی کسب‌ و کاری بهتر، نوشته‌ی مشترک پاتریک وان درپیل، جاستین لوکیتز و لیزاکی سولومون را رضا رایان‌راد ترجمه و انتشارات آریاناقلم نیز منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب طراحی کسب‌ و کاری بهتر

  • زیبایی رویکرد به طراحی آن است. همه‌چیز با عامل انسانی شروع می‌شود و شما کل فرایند طراحی خود را براساس نیاز واقعی افراد حقیقی قرار می‌دهید. اگر سعی دارید تجارتی بسازید که براین‌اساس نیست، کسب‌وکارتان را در حقیقت دارید روی شن‌وماسه می‌سازید. (کوری فورد، بنیان‌گذار و مدیرعامل Matter Ventures)

  • هنر برقراری ارتباط با ایده‌های خود با استفاده از یک ساختار روایی متقاعدکننده! کتاب طراحی کسب و کاری بهتر شامل یک داستان واقعی است که شروع، میانه و پایان دارد و از اصول دراماتیک تنش و تضاد استفاده می‌کند تا مخاطب را به‌گونه‌ای متفاوت از تفکر، احساس و کنش سوق دهد. (نانسی دوارته، بنیان‌گذار و مدیرعامل دوارته دیزاین)

  • با استفاده از توانایی ذاتی خود برای دیدن، به‌منظور کشف ایده‌هایی که به نظر نامرئی می‌رسند، می‌توانیم ایده‌ها را به‌سرعت و به شکل شهودی توسعه دهیم و سپس آن‌ها را با دیگران به روشی ساده به اشتراک بگذاریم. به یک روش کاملاً جدید برای نگریستن به طراحی در تجارت خوش آمدید. (دن روم، نویسنده‌)

  • طراح‌ها به کمک کتاب طراحی کسب و کاری بهتر یاد می‌گیرند که لازم نیست منتظر تغییر دیگران باشند. در زمینه‌ی پایداری و کمبود منابع، ما به شش میلیارد نفر دیگر نیاز داریم که این‌گونه بیندیشند تا تغییرات مثبت ایجاد کنند. بیایید فرایند طراحی را به سیستم آموزش، از مهدکودک تا مقاطع تحصیلی بالاتر معرفی کنیم؛ می‌توانیم به بچه‌ها از دوره‌ی مهدکودک تا هجده‌سالگی، بگوییم که دیگر نمی‌توانند همان کارهای تکراری قبل را انجام دهند. (ناتان شدروف، مدیر مؤسس Design MBA Program)

کتاب طراحی کسب‌ و کاری بهتر، مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان و مدیران فعال در بخش اقتصاد استارت‌آپی و شرکت‌های کارآفرین، همچنین به دانشجوهای رشته‌های کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

با پاتریک وان درپیل، جاستین لوکیتز و لیزاکی سولومون بیشتر آشنا شویم

پاتریک وان درپیل، نویسنده‌ی پرفروش، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Business Models Inc است. جاستین لوکیتز نیز به‌عنوان طراح استراتژی و مدیرعامل دفترهای همین شرکت در سانفرانسیسکو و سیلیکون‌ولی آمریکا فعالیت دارد. لیزاکی سولومون استاد و مدیر شیوه‌های تحول‌آفرین دانشکده‌ی Singularity است و در سمت مشاور نوآوری و طراح در بخش مالی شرکت تویوتا و بانک ING مشغول به کار است.

این سه نویسنده علاوه‌بر کتاب حاضر، اثر دیگری را نیز با محوریت کسب‌و‌کار و مشتری‌مداری، با همکاری یکدیگر تألیف کرده‌اند.

در بخشی از کتاب طراحی کسب‌ و کاری بهتر می‌خوانیم

حلقه‌ی دوگانه مبتنی بر مشاهد‌ه‌ای ساده است: هر پروژه، محصول، شرکت، تغییر یا ایده‌ای با زاویه‌ی دیدی آغاز می‌شود. این زاویه‌ی دید ممکن است مبتنی بر واقعیات باشد؛ ممکن است مبتنی بر مفروضات باشد. زاویه‌ی دید شما هرچه باشد، استفاده از آن برای ایجاد تغییر پایدار مستلزم کار و حرکت به سمت نقطه‌ی هدف است.

حلقه‌ی دوگانه زاویه‌ی دید شما را لحاظ می‌کند و در عین حال انضباط و تداوم را به فرایند طراحی اضافه می‌کند. این بدان معنی است که زاویه‌ی دیدتان همیشه به واسطه‌ی شناختتان تقویت می‌شود و این شناخت جرقه‌ی ایده‌های جدید را خواهد زد و زاویه‌ی دیدتان را بهبود خواهد بخشید. این ایده‌ها نمونه‌اولیه‌سازی و اعتبارسنجی شده تا اثربخشی آن‌ها امتحان و سنجیده شود. این کار نیز زاویه‌ی دید شما را تقویت می‌کند و شما را قادر می‌سازد ایده‌هایتان را با موفقیت اجرایی کنید.

همچنین هر سفر طراحی آغازی دارد و... هدفی. این سفر طراحی با کسب آمادگی شروع می‌شود. آماده‌سازی خودتان، تیمتان، محیط کارتان و ابزارهایی که به کار می‌برید برای سفر موفقیت‌آمیز شما ضرورت دارد. در سمت چپِ حلقه‌ی طراحی هدف قرار دارد: مقیاس‌افزایی. در این کتاب، مقیاس‌افزایی به دو چیز اشاره دارد. اول، از مقیاس‌افزاییِ اجرای ایده‌تان یا تغییر صحبت می‌کنیم؛ این کار با زاویه‌ی دیدتان شروع می‌شود. دوم، از مقیاس‌افزاییِ فرایند طراحی حرف می‌زنیم. هرچه باشد، این کتابی است درباره‌ی طراحی کسب‌وکاری بهتر. طراحی محور کار است. و طراحی است که قرار است مقیاس‌افزایی کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: طراحی کسب‌وکاری بهتر و حلقۀ دوگانه
آمادگی: تیم، محیط کار و شیوۀ کارتان را آماده کنید
زاویۀ دید: شورشی باشید، چشم‌اندازتان را پدید آورید، معیارهای طراحی را ایجاد کنید
شناخت: مشتری، محیط و کسب‌وکارتان را بشناسید
ایده‌پردازی: ایده‌پردازی را بیاموزید، ایده‌هایتان را بسط دهید و گزینش کنید
نمونه اولیه: به ایده‌ها جان ببخشید، طرح بزنید و نمونه اولیه بسازید
اعتبارسنجی: پرریسک‌ترین فرض را بیابید، آزمایش و چرخش کنید
مقیاس‌افزایی: چه زمانی و چگونه مقیاس‌افزایی کنیم؛ سطح آمادگی سرمایه‌گذاری
ضمیمه: نمایه، واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی کسب و کاری بهتر: ابزارها، مهارت‌ها و نگرشی جدید برای استراتژی و نوآوری
نویسنده، ،
مترجمرضا رایان راد
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-600-7677-86-5
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی کسب و کاری بهتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی کسب و کاری بهتر

برای دریافت کتاب طراحی کسب و کاری بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.