معرفی و دانلود کتاب طلاق و عده

عکس جلد کتاب طلاق و عده
قیمت:
۶۳,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طلاق و عده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طلاق و عده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طلاق و عده

کتاب طلاق و عده نوشته‌ی جواد شادی از منظر قانونی و احکام اسلامی به طلاق و موارد و ملاحظات پس از آن می‌پردازد. نویسنده می‌کوشد در این کتاب به انواع ابعاد حقوقی، اجتماعی و فرهنگی طلاق پرداخته و مطالب کامل و جامعی را در این‌باره در اختیار خواننده قرار دهد.

درباره‌ی کتاب طلاق و عده

جواد شادی در کتاب طلاق و عده طور جامع به انواع ابعاد قانونی، دینی و اجتماعی طلاق پرداخته است. این کتاب در سه فصل به رشته‌ی تحریر در آمده و در آن تلاش شده همه‌ی مباحثی که درباره‌ی طلاق، مسئله‌ی عده و قوانین و مربوط به آن وجود دارند، گرد‌آوری شود.

نویسنده در فصل اول کتاب که طولانی‌ترین فصل کتاب نیز هست، به موضوعاتی همچون «آیات مربوط به طلاق»، «احکام طلاق»، «آثار زیان بار طلاق در ابعاد مختلف عاطفی، اجتماعی و اخلاقی»، «حکم به نگه نداشتن عده در برخی موارد» و غیره می‌پردازد و برای هر مورد آیات متعددی از قرآن کریم را ارائه داده و احکام آن را در دین اسلام شرح دهد.

جواد شادی در فصل دوم کتاب طلاق و عده به پرسش و پاسخ، فلسفه‌ی قوانین مربوط به طلاق و رفع شبهات پرداخته است و درباره‌ی مسائلی چون «عدم اختیار طلاق برای زنان»، «چرا حق طلاق با مرد است؟» و «چرایی حق سرپرستی فرزندان طلاق با مرد» صحبت می‌کند. در این بخش نویسنده کوشیده تا به تمام سوالاتی که ممکن است برای هر کسی در زمینه‌ی احکام و قوانین طلاق مطرح شود پاسخ کامل و قانع‌کننده‌ای ارائه دهد.

فصل سوم کتاب مختص ابعاد قانونی طلاق است و مواردی مانند «طلاق دادن زن مجنون»، «طلاق بر مبنای امتناع یا عجز از پرداخت نفقه»، «عیوب مانع از ایفای وظایف زناشویی در مرد»، «عده طلاق در غایب مفقود الاثر»، «طلاق بائن و رجعی» و غیره را از منظر پدر علم حقوق ایران، دکتر ناصر کاتوزیان، بررسی می‌کند.

کتاب طلاق و عده علی‌رغم آنکه به قوانین حقوقی و مباحث موجود در آن می‌پردازد، زبانی ساده و روان دارد و می‌کوشد به بهترین شکل ممکن و به تفصیل مسائل را شرح دهد تا برای مخاطبان عام که نسبت به مسائل حقوقی آشنا نیستند نیز قابل استفاده و قابل فهم باشد.

کتاب حاضر به کوشش نشر مانیان چاپ و منتشر شده است.

کتاب طلاق و عده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در زمره‌ی کتاب‌های فقه و حقوق قرار گرفته و برای علاقه‌مندان به این موضوعات مناسب است. اگر می‌خواهید صفر تا صد قوانین حقوقی طلاق و عده را بدانید، حتما به این کتاب رجوع کنید.

در بخشی از کتاب طلاق و عده می‌خوانیم

نگه‌داشتن عدّه حقّی از حقوق مرد:

ضمناً از تعبیر «لَکُمْ» و همچنین جمله «تَعْتَدُّونَهَا» (عدّه را محاسبه کنید) استفاده می‌شود که عدّه نگه‌داشتن زن، یک‌نوع حق براى مرد محسوب می‌شود و باید چنین باشد.

زیرا امکان دارد در واقع، زن باردار باشد و ترک عدّه و ازدواج با مرد دیگر، سبب می‌شود که وضع فرزند، نامشخص گردد و حق مرد در این زمینه پایمال شود. گذشته از اینکه نگه‌داشتن عدّه فرصتى به مرد و زن می‌دهد که اگر تحت تأثیر هیجانات عادى حاضر به طلاق شده باشند، مجالى براى تجدید نظر و بازگشت پیدا کنند و این حقى است، هم براى زن و هم براى مرد.

اما اینکه بعضى ایراد کرده‌اند که اگر عده، حق مرد باشد باید بتوان آن را اسقاط نمود، درست نیست. زیرا در فقه، حقوق زیادى داریم که قابل اسقاط نیست. مانند حقّى که بازماندگان میّت در اموال او دارند و یا حقّى که فقراء در زکات دارند که هیچ‌یک را نمی‌توان با اسقاط کردن، ساقط نمود.

فهرست مطالب کتاب

سخن مولف
فصل اول: آیات مربوط به طلاق
فصل دوم: پرسش و پاسخ
فصل سوم: قوانین مربوط به طلاق در حقوق ایران
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طلاق و عده
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-622-752732-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق خانواده، کتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طلاق و عده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طلاق و عده

برای دریافت کتاب طلاق و عده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.