معرفی و دانلود رایگان کتاب عایشه، عایشه است!

عکس جلد کتاب عایشه، عایشه است!
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عایشه، عایشه است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عایشه، عایشه است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عایشه، عایشه است!

کتاب عایشه، عایشه است!‮‬‏‮‬‏‫ به قلم یاسین قاسمی بجد، با استناد بر قرآن و احادیث اهل بیت دلایل طهارت و عفت عایشه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

عایشه متولد سال 9 پیش از هجرت، دختر ابوبکر و سومین همسر پیامبر اسلام است. موقعیت پدر عایشه در آن روزگاران تاثیر زیادی در انتخاب شدن او به عنوان زن اصلی محمد (ص) بود. نام کامل وی عایشه بنت ابی بکر بن ابی قُحافه بن عامر بن عَمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرۀ بن کعب بن لؤی است.

این کتاب نشان می دهد آیاتی از سوره‌ی نور نازل شدند تا بی‌گناهی و برائت عایشه (رضی الله عنها) را برای همه‌ی مسلمانان ثابت کنند. این آیات از بزرگترین دلایل برای طهارت و عفت ایشان است.

در بخشی از کتاب ‏‫عایشه، عایشه است!‮‬‏‫ می‌خوانیم:

1. قبل از حادثه افک، ایشان به عفت و طهارت و دوری از کوچک‌ترین کارها یا مقدمات چنین اعمالی معروف بودند و بر هر مسلمانی واجب است که نسبت به مسلمان دیگر حُسن ظن داشته باشد و به طریق اولی نسبت به همسر رسول الله (ص) نیز اطمینان داشته باشیم که ایشان پاک و مطهر بوده و حتی تصور چنین اعمالی به ذهنش نمی‌رسیده است؛ و منافقینی که به ایشان تهمت زدند حتی یک دلیل برای حرف خود نداشتند و بلکه برعکس همه ادله و آیات در تبرئه و طهارت ایشان بود.

2. عایشه (رضی الله عنها) درباره خود می‌گوید! پس گوش بسپار و تعجب کن که می‌گوید:
«کنت أدخل البیت الذی ذفت فیه رسول الله (ص) - لما مات دفن فی غرفتها فی بیتها و أبی (رضی الله عنها) – أبو بکر لما مات دفن فی غرفتها فی بیتها – أدخل البیت واضعۀ ثوبی و أقول: إنما هو زوجی و أبی، فلما دفن عمر (رضی الله عنها)، و الله ما دخلته إلا مشدودۀ علیَّ ثیابی حیاءً من عمر (رضی الله عنها)، و هو میتٌ مدفونٌ تحت التراب».

«وقتی به اتاقی که رسول الله (ص) و پدرم در آن دفن شده بودند وارد می‌شدم، لباسم را در می‌آوردم و می‌گفتم: این‌ها پدرم و همسرم هستند، اما زمانی که عمر (رضی الله عنها) (در آنجا) دفن شد، قسم به الله به خاطر حیا از عمر به جز با حجاب کامل وارد نمی‌شدم در حالی که وفات کرده بود و زیر خاک دفن شده بود».

این حیا جز از افرادی مانند عایشه سر نمی‌زند، پس (بی‌شک) او پاک بوده و آنچه که منافقان به او نسبت داده بودند از وی بسیار بعید بوده، او نماد حیا و عفت بوده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اول: دلایل منطقی در طهارت عایشه (رضی الله عنها)
دوم: شهادت الله و رسولش مبنی بر نازل شدن آیات در برائت عایشه (رضی الله عنها)
سوم: شهادت اهل بیت به نزول این آیات در تبرئه عایشه (رضی الله عنها)
چهارم: شهادت علمای شیعه مبنی بر آن که این آیات در حق عایشه نازل شده است
پنجم: شهادت علمای مسلمین بر اینکه این آیات در تبرئه‌ی بانو عایشه (رضی الله عنها) نازل شده‌است
ششم: کفر کسی که بگوید این آیات در برائت عایشه (رضی الله عنها) نازل نشده است
هفتم: دلایلی بر پاکی عایشه (رضی الله عنها) و پاک بودن سیرت و حُسن اخلاق ایشان و محال بودن افتادن ایشان در فاحشه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عایشه، عایشه است!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-964-233-228-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ اسلام، کتاب‌های حدیث
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب عایشه، عایشه است!

مهدی سعادت
۱۳۹۸/۳/۲
کتاب در مورد عفت و طهارت عایشه است، به نظر من این موضوع اصلا مورد مهمی نیست و اصلا نه جای اتهام وجود داره و نه دفاع، خیلی مسائل مهم تری هست که این خانم درش نقش ایفا کرده و همون برای قضاوت و محاکمه عادلانه عایشه در اذهان کافی است، فی المثل حوادث فتنه اول و جنگ جمل، که نخستین نبرد بین مسلمین بود و جز این نیست که عایشه از بزرگترین بازیگران این فتنه‌ بود البته جای تعجب هم ندارد که اهل سنت سخن از توبه و اجتهاد هر دو طرف در جمل بزنند و قصد در تطهیر داشته باشند، اما سوال این است که تکلیف خون‌های ریخته شده با کیست و چه کسی در این ماجرا بر باطل بوده است؟
علی مع الحق و الحق مع علی
البته شبه در این حدیث هم میکنند، البته نه انسان‌های روشن ضمیر بلکه افرادی مانند ابن تیمیه که می‌گویند این حدیث اصلا سند ندارد، چه قوی و چه ضعیف!
رجوع شود به ویکی فقه حدیث علی مع الحق و الحق مع علی؛ مقاله مفصلی موجود است و منابع کامل و بی‌خدشه‌ای ارائه شده. یا حق
امیر امیری
۱۴۰۱/۶/۲۴
سلام به همه مسلمین
من می‌توانستم جواب تمام تحریف‌های این کتاب را بدهم اما در یک کامنت جا نمی‌شود
ولی همین قدر بگم کسی که جنگ جمل راه انداخت و سی هزار مسلمان کشت و‌ام مؤمنان نیست بلکه‌ام منافقان است
حتی در معتبر‌ترین کتاب اهل سنت صحیح بخاری
پیامبر خدا آرزو مرگ عایشه داشته
صحیح البخاری ج9 و
ص80 المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، المحقق: محمد زهیر بن ناصر الناصر، الناشر: دار طوق النجاۀ (مصورۀ عن السلطانیۀ بإضافۀ ترقیم ترقیم محمد فؤاد عبد الباقی)، الطبعۀ: الأولى، 1422ه، عدد الأجزاء: 9.
اما کتاب درباره عفت حیا عایشه است بزارید به این هم پاسخ کوبنده بدهیم
در دومین کتاب معتبر اهل سنت صحیح مسلم
آمده که (عایشه به مردان بزرگسال شیر میداده)
که باعث برانگیختگی جنسی می‌شده و مراتب زنا فراهم میکرده
فتح المنعم شرح صحیح مسلم ج5 ص622
در کل اگه سوالی داشتید میتوانید از استاد خسروی موسسه سلمان فارسی مراجعه کنید
محمد علی محمدی
۱۳۹۸/۸/۶
اینکه کتاب خوب ویا بداست معلوم نبست لیکن هیچ منبع معتبر وغیر متعبر شیعه جریان افک را به عایشه نسبت نداده‌اند بلکه جریان مربوطه همسر دیگر پیامبر یعنی مادر حضرت ابراهیم بوده است که برخی افراد هرزه عقب ماندن ایشان از کاروان به ارتباط وی با کسی از عقب کاروان می‌امده نسبت داده‌اند بخصوص ماریه زن جوان سن بوده وپبامبر نبز,در کهنسالی بوده‌اند. اینکه کنابی بنویسم ودنبال اثبات پاک بودن عایشه را بکنیم کاری عبث بوده است. همه زنان پیامبراز نظر اخلاق جنسی وارتباط با محارم پاک بوده‌اند که عایشه یکی از انان است. طبق نص قران زوجات نبی مادر مومنین محسوب می‌شوند. جریان افک صرفا به خاطر جاماندن ماریه از کاروان و باردار شدن ایشان در سن پیری پیامبر است که ایه ۱۰سوره نور کار تهمت زنی را تمام کرد. دیگر نگارش کتاب در,مورد پاک بودن عایشه کاری عبث است. اگر خطایی به عایشه نسبت داده می‌شود خروج بدون مجوز شرعی زن پیامبر برای جنگ است. ایشان شخصا در جنگ جمل علیه خلیفه وجانشین پبامبری که خود را همسر او می‌داند شرکت کرد. وجزو فرماندهان ومحرکان جنگ جمل بود نویسنده محترم خوب بود احوال همسران پیامبر را می‌نوشت حضرت خدیجه اول بانوی برزگ اسلام بود و چه خدمتها به اسلام کرد ایکاش احوال حضرت خدیجه نگارش می‌شد. کوثر واقعی حضرت خدیجه وحضرت زهراست ۱۱امام وفرزندان پاکشان کوثر واقعی هستند. هرکس در این زمان نسبت بی‌عفتی به ماریه وهرکدام از زنان پبامبر نسبت دهد قطعا مرتکب گناه کبیره شده است. لطفابرای اثبات عفت عایشه از ایات بی‌ربط استفاده نکنید زیرا کسی مدعی بی‌عفتی نشده است که خواسته باشید عفت ایشان را اثبات کنید. وفاطمه فاطمه است که عایشه نمی‌شود لطفا انصاف ورزیده وشبیه سازی نکنید: -[اا
سید احمد قائم‌فرد
۱۴۰۰/۲/۱۳
اشکالات به عایشه، اصلا در این حدها نیست! مگر کم افرادی بودند که زناکار بودند! اشکال اصلی به عایشه، ایستادن جلوی امام خود، اذیت پیامبر، حسادت به حضرت خدیجه، آزار حضرت زهرا، به راه انداختن جنگ جمل (در صورتیکه قرآن دستور مستقیم می‌دهد که زنان نبی نباید از خانه خارج شوند!)، به کشتن دادن چندین هزار نفر در جنگ جمل، تیرباران تابوت امام مجتبی، خوشحالی از شهادت امیرالمؤمنین و سجده‌ی شکر و..... حالا زنا کرده باشد یا نکرده باشد، دردی دوا نمی‌شود! زنا پیش این همه گناه، سوزنی در انبار کاه است! 🤨
رجوع بفرمائید:
https: //www. valiasr-aj. com/persian/mobile_search. php
Hina ahmadpour
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
چرا اهل سنت سعی میکنند یکی از زنان پیامبر را تا حد سرور بانوان جهان، حضرت فاطمه زهرا (س) که پیامبر درباره‌ی ایشان فرمودند فاطمه پاره تن من است بالا بیاورند!!!! چرا برای دیگر زنان پیامبر کتاب نمی‌نویسید؟ دلیلی نداره به غیر از اینکه خدا دستور داد زنان پیامبر از خانه بیرون نیایند ولی عایشه اومد، فتنه کرد و احقاق حق مسلم امام علی (ع) جلوگیری کرد، عایشه از فرمان خدا سرپیچی کرد
رسول الله فرمودند خدایا دوستداران علی را دوست بدار و دشمنانش را خوار بگردان
ازدواج بین حضرت رسول و عایشه مثل چند نمونه‌ی دیگر ازدواج‌ها مصلحتی و سیاسی بود طوریکه پیامبر دشمنانش را زیرنظر داشته باشد
سیدنصرالله محمودی
۱۴۰۰/۵/۲۸
تا حالا اینقدر به یه کتاب نخندیده بودم
طهارت عایشه؟!!
کسی که در مقابل امام زمانش شمشیر بکشه به نظرتون عصمت و طهارت داره؟
تنها دلیل ازدواج پیامبر با عایشه فقط و فقط این بود که بخاطر اسلام قبایل رو به همدیگه نزدیک کنه تا ابوبکر و عمر به مسلمانان و قبایل آن‌ها آسیبی نزنند.
از خودتون پرسیده اید
چرا پیامبر از عایشه هیچ فرزندی نداشت؟ چونکه رابطه زن و شوهری پیامبر و عایشه فقط و فقط به صورت هم اتاقی بود نه بیشتر
ᴍᴀᴊʜᴏᴏʟ ‌‌‌
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
بغض عایشه نسبت به اهل بیت علیهم السلام زیاد است، امام علی علیه السلام فرمودند: بغض و کینه ما در سینه عایشه مانند دیگی جوشان است اگر از او میخواستند با کسی دیگر جز من مبارزه کند نمیپذیرفت، 🔹بحارالنوار، جلد ۲۲، صفحه ۲۳۴
نویسنده این کتاب خودشون از اهل سنت هستند پس تعجبی نداره بخوان چنین کتابی در وصف عایشه... بنویسن!!
اربابم حسین بن علی a
۱۳۹۹/۴/۲۴
لعنت بر زنی که بر روی کسی لشکر کشید که اقا رسول الله ص در مورد ایشان فرموده بودن خدا هرکس علی را دوست می‌دارد تو نیز اورا دوست بدار خدایا هرکس علی را خار می‌کند تو نیز اورا خار کن خدایا هرکس علی را دشمن می‌داند تو نیز اورا دشمن بدار این زنک‌ام المومنین نبود که‌ام القمبلین بود تعجیل در عذاب بیشتر برای این زنک یک لعنت برایش بفرستید یاعلی
سهیل کاووسی
۱۳۹۸/۲/۲۰
بنده دانشجوی دکتری دانشگاه مذاهب اسلامی هستم. یکی از نظرات (فرزادنجفی) در مورد این کتاب که گفته بود کتاب تحریف و دروغ هست باعث شد کتابرو مطالعه کنم، ایشون گفتن مطالب دروغ و تحریف هستن و جالب بود که مطالباز کتب عالمان شیعه ما (شیخ ناصر مکارم شیرازی، شیخ مفید، علامهطباطبایی، شیخ طوسی، علامه مجلسی، ) علامه حلی و... و از منابعبرادران اهل سنت ما گرفته شده بود که همه صحیح هم بود. یعنی به عقیده اینخواننده که از روی دشمنی و کینه توزی چنین نظری دادن، منابع بزرگان وعالمان اهل تشیع ما دروغ و تحریف است!! عجیبه که یک عده با جهالت خودشونچگونه دارن راه رو برای ضربه و نفوذ دشمن مهیا میکنن... اگر علمی ندارید سکوت کنید!
سورس سحرابی
۱۴۰۰/۱۱/۴
اینکه عایشه خوب بوده یابد رو میشه از سکوتش دربرابر خورده شدن حق دختر پیامبر فهمید چطور پیامبر برادخترش ارث نمیزاره ولی براهمسرانش ارث میزاره دوم اینکه چه کسی جنگ جمل رو به راه انداخت فقط باکمی تفکر میشه فهمید والسلام
نورای
۱۴۰۱/۵/۲۹
کتاب خوبی بود عفت و پاکی ایشون رو نشون داده بود اما جملاتش توی مدل‌های متفاوت تکرار میشد انگار نویسنده فقط می‌خواست حجم کتاب رو بیشتر کنه در حالی که میتونست عفت حضرت رو بیان کنه و مدارکش رو هم کنار اون بیاره و بعد به سایر حرف و حدیثایی که راجبشون وجود داره بپردازه تا خواننده‌ها دید بازتری نسبت به ایشون داشته باشن
امید حیدری مطلق
۱۴۰۱/۶/۱۸
اخه این چه کتابیه بیشتر شبیه یه جزوه برگرفته از کتاب دین و زندگی بچه مدرسه‌ای هست اونم تقلید از کتاب تشیع (فاطمه فاطمه است (حداقل اسمش عوض میکردی)) اصلا بنظرم شیعه‌ها به عمد اجازه چاپ بهت دادن که به ریشمون بخندند
محدثه امینی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
متاسفانه این کتاب براساس روایات اهل سنت است و برای شیعیان قابل استناد نیست. ظلمی که عایشه به اهلبیت کرده هیچگاه فراموش نمیشه
ظلم‌های عایشه در مقایسه با صفات نیکوش به مراتب بیشتر است
فروغ السادات شهیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
این همه تکراری مطلب نوشت نگفت چه تهمتی زدند، بهتر نبود اصل داستان و چرایی تهمت نوشته میشد؟ ضمنا چرا به بقیه زنان پیامبر تهمت زده نشده؟ و در آخر عاقبت‌ به‌ خیری مهمه وقتی این زن با عزیز و جانشین پیامبر جنگ راه میندازه همه خوبی‌هایش از چشم میافته
Ali Moradi
۱۴۰۲/۵/۷
ماجرای تهمت زنی به عایشه رو حتی تاریخ هم نخونی و به عقل مراجعه کنی میفهی یک عده نون به نرخ روز خور درست کردن که یکم بیشتر بهشون برسه!! حتی افراطیان مذهبی هم جرات همچین تهمت زدنی به‌ام المومنین عایشه رو ندارند.
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه کتاب عایشه، عایشه است!

برای دریافت کتاب عایشه، عایشه است! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.