معرفی و دانلود کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس

عکس جلد کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس

راهنمایی برای رهایی از نگرانی‌ها! رابرت شکتر که معتقد است برای رهایی از استرس‌ها و اضطراب‌های همیشگی ابتدا باید به آگاهی کامل از کارکردهای ذهن خود برسیم، در کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس، پیشنهادات عملی و ساده‌ای را پیش روی شما قرار می‌دهد تا با کاربرد آن‌ها نه‌تنها کنترل استرس‌های خود را به دست بگیرید، بلکه به تدریج آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید.

درباره‌ی کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس

استرس‌های روزمره و فشارهای روانی مداوم از ویژگی‌های بارز جهان امروز هستند. رابرت شکتر (Robert Schachter) در کتاب ذهن‌آگاهی برای مدیریت استرس (Mindfulness for Stress Management)، فهرستی از راهکارهای ساده و عملی در اختیارتان قرار می‌دهد تا به‌تدریج آرامش را جایگزین اضطراب‌هایتان کنید. به کمک این کتاب می‌آموزید که به جای نگرانی برای اتفاقات کم‌اهمیت زندگی، بر لحظه‌ی حال تمرکز کنید تا نهایت استفاده را از زمان کنونی ببرید.

این کتاب در 6 فصل کلی، راهنمای کاملی را برای تمرکز بر حواس و مدیریت استرس‌ها به شما ارائه می‌دهد. هر یک از فصل‌ها بر نقطه‌ی خاصی از استرس‌ها متمرکز هستند و برای مواجهه‌ی همه جانبه با نگرانی‌ها، لازم است که تمام فصل‌ها را به دقت مطالعه کنید. رابرت شکتر 50 راه‌حل را به خوانندگانش معرفی می‌کند تا با بهره‌گیری از آن‌ها با افکار، احساسات و ارتباطات استرس‌زا مقابله کند. کتاب ذهن‌آگاهی برای مدیریت استرس مملو از نکته‌های ساده‌ای‌ست که به شما می‌آموزند چطور از تله‌های فکری و نشخوارهای ذهنی رها شوید.

کتاب ذهن‌آگاهی برای مدیریت استرس با هدف کمک به تمام انسان‌هایی نوشته شده است که هر روزه درگیر فشار و استرس‌های خودساخته‌ی ذهنشان هستند. از آنجایی که این مشکل همه‌گیر بسیاری از انسان‌ها را درگیر خود کرده است، رابرت شکتر می‌کوشد تا با ارائه‌ی تمریناتی مثل تنفس عمیق یا قدم زدن، تأثیر مثبت برخی عادت‌های ساده را به شما نشان بدهد. کافی است با نویسنده همراه شوید و 50 نکته‌ی کاربردی را یکی پس از دیگری فرابگیرید تا با درمان استرس‌هایتان، زندگی متفاوتی را تجربه کنید؛ زندگی سرشار از ذهن‌آگاهی و آرامش. یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان ترجمه‌ی روان این کتاب را به عهده داشته‌اند و انتشارات پل آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس

  • انبوهی از نکات و تمرینات دکتر رابرت شکتر در این کتاب، روشنگر، عملی و بسیار تاثیرگذار هستند... چه از استرس‌های روزمره رنج ببرید و چه درگیر استرس‌های حاد باشید، این کتاب به شما کمک می‌کند که زندگی بهتری داشته باشید. (میشل میدنبرگ، روانشناس آمریکایی)
  • هر کسی که می‌خواهد ذهن‌آگاهی را در زندگی روزمره‌ی خود وارد کند، باید کتاب ذهن‌آگاهی برای مدیریت استرس را بخواند. تحقیقات جدید این کتاب با تمرینات عملی، در زندگی شما مؤثر خواهد بود. (آلیشیا هیرش، روانشناس و درمانگر)
  • کتاب ذهن‌آگاهی برای مدیریت استرس، اثری فوق‌العاده، نظام‌مند و کاربردی است. به عبارت دیگر، راهنمایی است برای رسیدن به آرامش و برقراری ارتباط موفق. این کتاب حاوی پیشنهاداتی عالی درمورد خواب سالم، نحوه‌ی غذا خوردن و خرید کردن نیز هست. خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنم. (هیلل سویلر، روانپزشک عمومی)

کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقمندان کتاب‌های روانشناسی و خودباوری هستید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین اگر به دنبال راهی برای کاهش استرس و رسیدن به آرامش درونی هستید، مطالعه‌ی این کتاب را هرگز از دست ندهید.

با رابرت شکتر بیشتر آشنا شویم

رابرت شکتر زاده‌ی 15 آوریل 1922، نویسنده و روانشناس آمریکایی بود. این نویسنده در جوانی در رشته‌ی تاریخ هنر تحصیل می‌کرد اما بعدها به روانشناسی علاقمند شد و در سال 1942 مدرک کارشناسی و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه ییل دریافت کرد. رابرت شکتر سال‌ها به عنوان استاد دانشگاه به تدریس روانشناسی اجتماعی اشتغال داشت. نظرسنجی سال 2002 که در حوزه‌ی کتاب‌های روانشناسی عمومی انجام شد، رابرت شکتر را به عنوان هفتمین روانشناس پُراستناد قرن بیستم معرفی کرد. در سال 1959، جایزه‌ی مطالعات اجتماعی-روانشناسی از سوی انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم (AAAS) به پاس پژوهش‌های علمی رابرت شکتر به او اهدا شد. این نویسنده و روانشناس سرانجام در 7 ژوئن 1997 درگذشت.

در بخشی از کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس می‌خوانیم

استرس می‌تواند آسیب‌های زیادی به بدن و زندگی شما وارد کند. یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه کارنگی ملون نشان داد استرس روانی مزمن با از دست دادن توانایی بدن برای تنظیم واکنش التهابی‌اش مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهد چنین شرایطی می‌تواند باعث پیشرفت و ظهور بیماری شود. این اولین مطالعه‌ای بود که به‌طور قطعی نشان داد مردانی که به‌طور مداوم سطوح متوسط یا زیاد رویدادهای استرس‌زا را در زندگی در طول چند سال تجربه می‌کنند، 50 درصد بیشتر میزان مرگ‌ومیر زودرس را تجربه می‌کنند.

مطالعه دیگری به‌طور قطعی نشان داد استرس مانع از درمان و بهبودی می‌شود. این مطالعه از مدل‌های مختلف بهبود زخم استفاده کرد. تفاوت قابل توجهی در آزمایش ‌ترمیم زخم بین افرادی که در معرض استرس قرار گرفتند و افرادی که تحت استرس نبودند وجود داشت.

ثابت شده که ذهن آگاهی بسیاری از اثرات استرس را بر بدن کاهش می‌دهد، به همین دلیل برای شما مهم است که یاد بگیرید و سپس به استفاده از این تمرینات تا زمانی که به عادت تبدیل شوند، ادامه دهید. مزایا و فوایدش ارزش تلاش و عزمتان را دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه    
فصل 1: شروع    
فصل 2: التیام بدن پر از استرس    
التیام بدن پر از استرس    
1: فقط نفس بکش    
2: آرام غذا بخور    
3: به حواست دقت کن    
4: در پارک قدم بزن    
5: به وقت لمس کردن    
6: بدنت را اسکن کن    
7: عشق را از خودت شروع کن    
8: کشش و رهایی    
9: خوشگذرانی همراه با ذهن آگاهی    
10: این کار تو را به خواب فرو می‌برد    
فصل 3: مبارزه با افکار پراسترس    
1: از دام‌های فکری اجتناب کن    
2: بایست، نگاه کن و گوش بده    
3: تمرکز خود را تقویت کنید    
4: آگاهی‌ات را باز کن    
5: این را تجسم کن    
6: ذهن یک ورزشکار    
7: خودت را تأیید کن    
8: بگذار به همین شکل باشد    
9: نقاط قوت خودت را بشناس    
10: روزت بخیر    
فصل 4: غلبه بر هیجانات پر استرس    
1: احساسات اسم دارند    
2: اجازه دهید همه احساسات نمایان شوند    
3: نگاه کن، قضاوت نکن    
4: هیجانات را در ظرف دربسته نگذارید    
5: روش‌های مهربانی با خود    
6: متوجه بمانید    
7: کنترل طوفان    
8: اجازه بده همه چیز نمایان شود    
9: مثبت اندیشی را ایجاد کن    
10: نگران نباش، خوشحال باش    
فصل 5: کاهش روابط پر استرس    
1: با ذهن آگاهی گوش بده    
2: از ذهنت بیرونش کن    
3: گفتگوی آگاهانه    
4: درک دیدگاه‌های دیگر    
5: یک دقیقه صبر کن    
6: کنجکاوی انتقادی    
7: تأمل عمدی و آگاهانه    
8: مشخص کن چه چیزی مهم است    
9: ملاقات و احوالپرسی    
10: ضربه‌های کات دار بزن    
فصل 6: ذهن آگاهی در جریان    
1: ذهن آگاهی صبحگاهی    
2: استفاده از رسانه‌های اجتماعی    
3: مشکلات رفت و آمد را حل کن    
4: تمرین کن    
5: خرید آرامش‌بخش    
6: آخ جون تعطیلات    
7: مردم روزانه    
8: کارت را تمام کن    
9: به خودت استراحت بده    
10: خواب همراه با ذهن آگاهی    

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-233-466-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس

برای دریافت کتاب ذهن‌ آگاهی برای مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.