معرفی و دانلود کتاب عروسی چاه: مجموعه نمایشنامه

عکس جلد کتاب عروسی چاه: مجموعه نمایشنامه
قیمت:
۶۳,۴۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عروسی چاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عروسی چاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عروسی چاه: مجموعه نمایشنامه

امیر دژاکام هنرمند و نمایشنامه‌نویس ایرانی در اثر جدید خود مخاطب را به صحنه‌ی جادویی نمایش خواهد برد و در یک رویارویی جذاب، هنر نمایشنامه‌نویسی را با داستان‌ها و قصه‌های کهن می‌آمیزد. کتاب عروسی چاه یک مجموعه‌‌ نمایشنامه‌ با فضا و رنگ‌وبوی تاریخی است. هر کدام از این نمایشنامه‌ها مخاطب را به دل یکی از داستان‌های قدیمی می‌کشاند و ماجرایی از گذشته‌های بسیار دور و افسانه‌های خواندنی را بازنمایی می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب عروسی چاه

نمایشنامه‌ یکی از جذاب‌ترین انواع ادبی است که طرفداران بسیاری دارد. خواندن نمایشنامه‌ها همراه با تصویرسازی جذاب صحنه‌ها می‌تواند شما را در فضایی جدید قرار دهد که از آن لذت می‌برید.

فضای نمایشنامه‌ی اول کتاب عروسی چاه، با نام شهرزاد، همچون دیگر نمایشنامه‌های این مجموعه ما را به روزگار کهن می‌برد. سال‌هایی پرهراس و ناآرام و روز‌هایی که در آن، صدای خنجر و شمشیر از هر صدای دیگری بلند‌تر است. صحنه‌ی نمایش از لحظه‌ی فرار کردن یک زن شروع می‌شود که بیش از هر چیز می‌توان حس ترس را درون او پیدا کرد. او به هر گوشه‌ی قصر پناه می‌برد اما نمی‌تواند از دست کسی که به دنبال او می‌دود، فرار کند. امیر که به دنبال زن افتاده، عاقبت او را می‌یابد و با خنجر خود ضربه‌ای مهلک به او می‌زند. از آن لحظه به بعد، فریاد و شیون‌های زنان قصر در صحنه طنین‌انداز می‌شود و به این ترتیب اولین نمایش مجموعه‌ی عروسی چاه، با صحنه‌ی حمل شدن بدن بی‌جان زن بر دست‌ها راه خود به ذهن و خیال خوانندگان راه باز می‌کند. نمایش‌نامه‌های بعدی این مجموعه نیز با نام‌های «ترانه‌ی دختر شاه پریون»، «بازی‌نامه‌ی فرود»، «محرم‌نامه‌ی خسروی»، «سرطان» و «ضیافت شیطان» هرکدام بستری‌ست برای پرواز به گوشه‌ای از حوادث و سرگذشت‌های تاریخی؛ روایت‌هایی که هریک به گونه‌ی منحصر‌به‌فرد خود، حال‌و‌هوای روزگار گذشته را برای خواننده زنده خواهند کرد و طعم و رنگ‌وبوی داستان‌های قدیمی را به او خواهند چشاند.

این کتاب با تلاش و همت نشر نیستان به دست علاقه‌مندان دنیای نمایش و ادبیات رسیده است.

کتاب عروسی چاه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب عروسی چاه را به علاقه‌مندان دنیای هنر‌های نمایشی، نمایشنامه‌های ایرانی و روایت‌های قدیمی پیشنهاد می‌کنیم.

با امیر دژاکام بیشتر آشنا شویم

امیر دژاکام از نویسندگان، هنرپیشگان و کارگردانان مطرح ایرانی‌ست. دژاکام در سال 1341 در کرمان به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند. هنرنمایی در سریال «مدار صفر درجه» اثر حسن فتحی، «ترانه مادری» اثر حسین سهیلی زاده و «تبریز در مه» به کارگردانی محمدرضا ورزی گوشه‌ای از فعالیت‌های تصویری این هنرمند در تلوزیون هستند. همچنین دژاکام در آثار سینمایی مختلفی همچون «هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» نیز حضور داشته است. هنر تئاتر و نمایشنامه نیز از دیگر فعالیت‌های هنری و پرسابقه‌ی این هنرمند ایرانی‌ست. از آثار مکتوب این نویسنده همچنین می‌توان به کتاب «یک نامه‌ی عاشقانه‌ی سانسور شده» و «زیبا‌ترین گل‌های قالی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب عروسی چاه: مجموعه نمایشنامه می‌خوانیم

زن: وقت رفتنت، بادهای غربت تنم را کبود کرد. وقت رفتنت، شعری سرودی که باید بخوانمش... چهل روز مانده، قوی باش... شما چهل دختران! مادری غریب مهمان است اینجا... چهل در رو‌به‌روی من است با چهل قفل و چهار ستون بدنم رنجور، چهل کلید، چهل شمع، چهل قطره‌ی خون، چهل پرده، چهل تیغ‌... بی‌تو می‌نشینم تنها، می‌خواهم از پرواز بگویم. بیا، بیا! ساز من، مرا یاری کن! نوای تو نوای من است. بیا پیش، شرّ و شور و کفر و توحید و یقین آواز کن.

[می‌نوازد. دخترکی می‌آید و شمع روشن می‌کند. با روشن شدن هر شمع، کلیدی به درون پرت می‌شود. در طول این صحنه تا تولّد کودک، چهار پرده‌ی آبی خانه‌ای را دور مادر می‌سازند.]

همراه: مادر مستانه خوانده، ترانه‌ی قدیمی قبیله را.

زن: در شبی مهتابی سوار بر قایقی خرد از رودخانه خواهی گذشت.

همراه: قفل‌ها یکی یکی گشوده شد و جان او، قطره قطره چکید. شمعی شد و سوخت. تمامی حیاتش را، ذرّات وجودش را... مادر دیگر پای رفتن نداشت... مادر ترانه بود، مادر فسانه شد.

زن: نوبت به شما رسید دو چشم من... خموش، خموش، زلال و لطف جان من، ببخش نور خود به کودکم، بزن شرر به هستی‌اش که گرم شود حیات او.

همراه: مرگ توان نداشت، مرگ حقیر شد، مرگ به خلقت خدای سجده نمود.

زن: یک کلید، یک شمع، یک قطره خون من! (می‌میرد.)

فهرست مطالب کتاب

شهرزاد
ترانه‌ی دختر شاه پریون
بازی‌نامه‌ی فرود
محرمنامه‌ی خسروی
سرطان
ضیافتِ شیطان
عروسی چاه
زیباترین گل‌های قالی
مجلس سیاووش‌خوانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عروسی چاه: مجموعه نمایشنامه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-964-337-713-7
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عروسی چاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عروسی چاه

برای دریافت کتاب عروسی چاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.