معرفی و دانلود نمایش صوتی عاشقانه میرغضب

عکس جلد نمایش صوتی عاشقانه میرغضب
قیمت:
۱۰۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی عاشقانه میرغضب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی عاشقانه میرغضب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی عاشقانه میرغضب

نمایش صوتی عاشقانه میرغضب، نوشته‌ی امیر امیری، اثری به کارگردانی فریبرز صفی و تهیه‌کنندگی امیرحسین بی‌ریا است که داستان آن در زمان قاجار می‌گذرد و در آن شاعری برای به دست آوردن دل معشوقش مجبور می‌شود جلادِ دربار شود. این نمایش صوتی، پیش از این یک بار به صورت نمایشنامه‌خوانی اجرا شده بود و بسیاری از بازیگران شناخته‌شده‌ی ایران در آن به گویندگی می‌پردازند.

درباره‌ی نمایش صوتی عاشقانه میرغضب

داستان نمایش صوتی عاشقانه میرغضب با صحبت‌های یک شاعر با همسرش آغاز می‌شود. شاعر که همسرش را بسیار دوست دارد، در دربار شاه شاغل است و درآمد خوبی هم دارد. همسر شاعر هم برای زنان دربار نقاشی می‌کشد و از این راه درآمدی کسب می‌کند. زمانی که شاعر به همسرش می‌گوید آن‌ها به پولی که زن در می‌آورد نیازی ندارند، زن به او می‌گوید تا همینجا هم زیادی جلوی پدرش سرافکنده شده و از شاعر می‌خواهد با شاه بیشتر نشست‌و‌برخاست داشته باشد. در میانه‌ی صحبت‌شان ولی، زن به بهانه‌ی اینکه پدرش سفری تجاری دارد او را ترک می‌کند و مکالمه‌شان ناتمام می‌ماند.

در صحنه‌ی بعدی از نمایش صوتی عاشقانه میرغضب، ما با برخی از زنان دربار مواجه می‌شویم که به سیاهچال آمده‌اند تا میرغضب، جلادِ دربار را ببینند. میرغضب به جرم اینکه زنش را کشته است، به زندان افتاده ولی او نه تنها هیچ اعترافی نکرده است، بلکه پاسخ هیچ‌کس را هم نمی‌دهد. زنان او را دست می‌اندازند تا اینکه ملکه هم به آنجا می‌آید و به صحبت با میرغضب می‌پردازد. ملکه می‌خواهد از او اعتراف بگیرد، ولی میرغضب باز هم سکوت می‌کند و هیچ نمی‌گوید و در نهایت ملکه هم عصبانی‌تر از قبل از سیاهچال می‌رود.

میرغضب کیست؟ او چرا همسرش را کشته است؟ ملکه چرا از این مسئله عصبانی است و چرا به دنبال گرفتن اعتراف از میرغضب است؟

این سؤال‌ها هستند که مخاطب را تا انتهای این نمایش صوتی جذاب با خود می‌کشانند و ذهن او را درگیر می‌کنند. امیر امیری در این نمایش صوتی، بدون اینکه ذره‌ای از جذابیت و استحکام متن از دست برود، زبانی را به کار گرفته است که در دربار و در یک قرن و اندی پیش به کار می‌رفته است.

نمایش صوتی عاشقانه میرغضب، یک عاشقانه کلاسیک است که عشق‌های پاک و خاطره‌انگیز قدیم را به تصویر می‌کشد. این نمایش توسط موسسه فرهنگی هنری جام سبز تهیه شده و بسیاری از بازیگران و گویندگان برجسته‌ی کشور در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. از این جمله می‌توان به سیامک صفری، رابعه اسکویی، امید زندگانی، ساناز سماواتی، لیلا برخورداری و... اشاره کرد. آهنگسازی این اثر برعهده‌ی مهرداد قنبری بوده و گویندگی آنونس و تیتراژ نمایش صوتی عاشقانه میرغضب را دوبلور مشهور و خوش‌صدای ایران، ناصر ممدوح انجام داده است.

نمایش صوتی عاشقانه میرغضب برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به نمایش‌های صوتی و علاقه‌مندان نمایش‌های عاشقانه از شنیدن کتاب صوتی عاشقانه میرغضب لذت خواهند برد. طنزِ تلخ و کیفیت تولید بسیار بالای این نمایش، آن را برای هر شنونده‌ای جذاب و گیرا کرده است.

با امیر امیری بیشتر آشنا شویم

امیر امیری نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی‌ست. او تاکنون چندین نمایش را نوشته و کارگردانی کرده است. یکی از نمایش‌های امیر امیری به نام «فراموشان» در سال 1390 نوشته شده بود که تا 11 سال مجوز اجرا نگرفت و در نهایت در سال 1401 به روی صحنه رفت. از دیگر آثار این نویسنده و کارگردان می‌توان به نمایش‌های «ملاقات مرد دوزخی»، «چیزی شبیه حسین پناهی»، «مجلس قتل رئیس جمهور» و «عمولاورف» اشاره کرد.

در بخشی از نمایش صوتی عاشقانه میرغضب می‌شنویم

- حضرت والا. خدمت شما عرض شود که همان‌گونه که استحضار وافیه دارید، در فقره‌ی پرونده‌ی قتل جنجالی مرحومه بانو سرژن یا همان سارا رسول‌‌اُف. نه. نه نه، زیادی رسمی شد. باید یه کمی خودمونی‌تر باید حرف بزنم، آره. باید یه جوری صحبت کنم تا سرِ مودت رو با رئیس عدلیه باز کنم. اینجوری بهتره، آره. جناب رئیس. همونطور که می‌دونید، در فقره‌ی قتل زن میرغضب، با توجه به اینکه، مقتوله تبعه‌ی ممالک محروصه نیست... نه. نه. اینجوری خوب نیست. باید یه کمی صمیمانه‌تر بگم. آره. توی دربار قجر زبان منطق که کارگر نیست. باید... از راه چاپلوسی و مجیزگویی وارد بشم. آره اینجوری بهتره. تصدق‌تون گردم. هدایت‌خان فداتون بشه. همونطور که حضرت‌تون بهتر از هر کسی عالمید، درسته پدر مقتوله در سفر خارجی گم شده و یحتمل به رحمت الهی رفته، خدا رحمت‌شون کنه. ولیکن از آنجایی که جناب رسول‌اُف، یعنی پدر سارا بانو و پدرزن میرغضب تابعیت دوگانه داشته، حالیه، سفارت عظمی روس هم خودش رو صاحب دم می‌دونه.

(صدای باز شدن در)

- جناب هدایت‌خان از وزارت خارجه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
قسمت اول
27 دقیقه
قسمت ودم
29 دقیقه
قسمت سوم
34 دقیقه
قسمت چهارم
44 دقیقه
قسمت پنجم
4 دقیقه
تیتراژ پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی عاشقانه میرغضب
نویسنده
راویگروه گویندگان
ناشر صوتی موسسه فرهنگی هنری جام سبز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، نمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی عاشقانه میرغضب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه نمایش صوتی عاشقانه میرغضب

برای دریافت نمایش صوتی عاشقانه میرغضب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.