معرفی و دانلود کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب

عکس جلد کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب
قیمت:
106000 تومان - 11.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب

مهدی جمشیدی در کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب، با نگاهی انقلابی و درعین‌حال چالشی، در مورد مضمون‌های فرهنگی بیانیه‌ی گام دوم اندیشه‌ورزی می‌کند و در پی فهم و کشف حقیقت است.

درباره‌ی کتاب عزم راه:

در 22 بهمن 1397، رهبر جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، بیانه‌ای صادر کردند که در آن جوانان را خطاب قرار داده بودند و در هفت فصل بر «استمرار راه انقلاب 57» با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» تأکید می‌کردند. کتاب عزم راه تأملی بر مضمون‌های فرهنگی این بیانیه از نگاه یکی از همان جوانان نسل سومی‌ای است که مورد خطاب این بیانیه بودند.

مهدی جمشیدی، با اشاره به این مسئله که «چهل» در ادبیات دینی ما بیانگر معانی باطنی خاصی است، با گذشت چهل سال از وقوع انقلاب اسلامی می‌کوشد تا درباره‌ی بیانیه به‌طور مستقل و نوآورانه بیندیشد و شرحی راهبردی بر آن بنویسد. نویسنده در کتاب عزم راه ذیل ده فصل مسائل مختلفی را از جمله تقدم انقلاب باطنی، تنظیم نظم جدید بر مبنای اسلام، تفسیرهای متنوع از مفهوم انقلاب، جریان‌های فکری و مبانی نظری آن‌ها، اقتصاد محوری، اهمیت و ضرورت پاسداشت ارزش‌های انقلاب و... بررسی می‌کند و در پایان نتیجه‌گیری خود را در فصلی مجزا بیان می‌کند.

برنامه‌ای رادیویی بر اساس کتاب عزم راه و با همین عنوان در چند قسمت در رادیو فرهنگ پخش شده است.

کتاب عزم راه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان حوزه‌ی مطالعات انقلاب اسلامی و مباحث سیاسی و فرهنگی مناسب است.

با مهدی جمشیدی بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی کتاب حاضر عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی است و در حوزه‌ی علم اجتماعی اسلامی، فرهنگ‌پژوهی و مطالعات انقلاب اسلامی پژوهش می‌کند. مهدی جمشیدی پیش از عزم راه، مقالات و کتاب‌های متعددی را در زمینه‌‌های مطالعاتی‌اش منتشر کرده و جوایزی علمی را نیز نصیب خود کرده است.

در بخشی از کتاب عزم راه می‌خوانیم:

نسل‌های اوّل و دوم انقلاب، هرچه در توان و بضاعت داشتند، به‌ کار گرفتند و انقلاب را تا این منزل تاریخی، پیش آوردند و آن را از خطرها و تهدیدهای بسیار بزرگ و مهلک، مصون و محفوظ نگاه داشتند، و این‌همه در حالی بود که انقلاب، دشمنان انبوه و قدرتمندی داشت که از هیچ خدعه و خباثتی، صرف‌نظر نکردند و هیچ گزینه‌ای را استفاده نشده و معطل واننهادند. این هنر و فضل نسل‌های اوّل و دوم انقلاب بود که توانستند با تکیه بر انگیزه‌های مؤمنانه و مقاومت انقلابی و صبر مجاهدانه، انقلاب اسلامی را از چنان گردنه‌های دشواری عبور دهند و به دست ما برسانند. ما جوانان انقلابی، از این حقیقت آگاه و بدان معترفیم و در برابر این حجم متراکم از رشادت‌ها و فداکاری‌ها و بردباری‌ها، اظهار تواضع و خضوع می‌کنیم. اما اینک، وظیفۀ خود می‌دانیم که در کنار این نسل‌های سرافراز و پُرافتخار و با بهره‌گیری از تجربه‌های تاریخی درس‌آموز و گره‌گشایشان، نقش‌های «فعبال‌تر» و «بنیادی‌تر» و «گسترده‌تر» ی را ایفا کنیم و بیش‌از‌پیش، بار دفاع از انقلاب و حرکت در راه پیشرفت و کمال را بر عهده گرفته و حس «مسئولیت‌اندیشی تاریخی» و «تکلیف‌گرایی مؤمنانه» را در خود، بیدارتر و اثرگذارتر نماییم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تیغ چوبین را مَبَر در کارزار
فصل دوم: در هوای عشق حق، رقصان شوند
فصل سوم: کوه، کِی مَر باد را وزنی نهد؟
فصل چهارم: پس به هر دستی، نشاید داد دست‌
فصل پنجم: کوی نومیدی مَرو، امیدهاست
فصل ششم: جمله عالَم، صورت و جان است علم‌
فصل هفتم: عالم معنی بماند جاودان‌
فصل هشتم: بر سر گنج، از گدایی مُرده‌ام
فصل نهم: پاس دارد قلعه را از دشمنان
فصل دهم: دائماً تَر و جوانیم و لطیف
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب
نویسنده
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-745921-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
106000 ت - 11.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب

برای دریافت کتاب عزم راه: تاملات فرهنگی درباره بیانیه گام دوم انقلاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.