معرفی و دانلود کتاب عشق دلیل کافی است: داستان‌های کوتاه از نویسندگان معاصر ترکیه

عکس جلد کتاب عشق دلیل کافی است: داستان‌های کوتاه از نویسندگان معاصر ترکیه
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق دلیل کافی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق دلیل کافی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق دلیل کافی است: داستان‌های کوتاه از نویسندگان معاصر ترکیه

سعیده نصیرى در کتاب عشق دلیل کافی است داستان‌های کوتاه جمعی از نویسندگان برجسته‌ی ترکیه را گردآوری و ترجمه کرده است. این کتاب بیست داستان کوتاه معاصر از ادبیات ترکیه را در برمی‌گیرد که با مضامین متنوعی از جمله عشق، آزادی، سیاست و ... تصویر نوینی از زندگی صد سال اخیر مردم ترکیه را به شما نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب عشق دلیل کافی است

ادبیات ترکیه تاریخی غنی و پربار دارد و آثار برجسته‌ی آن در زمره‌ی عناوین مطرح جهان قرار می‌گیرد. این ادبیات نسبت به گذشته‌ی خود، تغییرات بسیاری را از سر گذرانده است. تغییر و تحولات ادبیات ترکیه از نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم، با تأثیرپذیری از ادبیات غرب و کمرنگ شدن ادبیات دیوانی آغاز شد. در ادامه نگرش رئالیستی در آثار نمود پیدا کرد و دگرگونی‌های اساسی را تا ابتدای قرن بیستم، همزمان با آغاز دوره‌ی جمهوری، به اوج خود رساند. در این دوران چهره‌های مهمی در شعر و داستان ترکیه ظهور کردند و تحولات بنیادینی از نظر فرم و محتوا در ادبیات این کشور به وجود آوردند که تأثیرات بزرگی بر نسل‌های بعد از خود به جا گذاشتند. در همین دوره ادبیات ترکیه غنایی بیش از پیش یافت و در دنیا شناخته شد.

نقد وضعیت اجتماعی، سنت و سیاست محتوای اصلی ادبیات معاصر ترکیه را تشکیل می‌دهد که در کتاب عشق دلیل کافی است نیز از قلم نیفتاده. کتاب عشق دلیل کافی است بیست داستان کوتاه از ادبیات معاصر ترکیه و آثار نویسندگان مطرح و به نام این کشور را در برمی‌گیرد. اورهان کمال، عمر سیف الدین، احمد امید و نجاتی جومالی از اسامی آشنایی‌اند که یک اثر از آنها در این مجموعه گنجانده شده است. داستان‌های این کتاب به موضوعات مختلفی از جمله عشق، آزادی، بیگانگی، سیاست، مسائل اجتماعی و ... می پردازند. اگرچه مفاهیم مطرح شده به نوعی جهانشمول محسوب می‌شوند، اما با توجه به قرابت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکیه، وقایع و شخصیت‌های داستان‌ها برای ما ملموس‌تر به نظر می‌آیند. در این داستان‌ها اوضاع اجتماعی و سیاسی، باورها و طرز زندگی اقشار مختلف مردم ترکیه به روایت درآمده است.

معرفی و دانلود کتاب عشق دلیل کافی است

برای مثال داستان «عشق دلیل کافی است» که نام مجموعه از آن گرفته شده، داستان واقعی عشقی جنون‌آمیز است که شخصیت اصلی را متحمل رنج‌های بسیاری می‌کند. مسئله‌ی بیگانگی و تنهایی از مضامین یکی دیگر از داستان‌هاست. موضوع مهم دیگری که در این مجموعه داستان به چشم می‌خورد، باور به سنت‌های کهنه و غلط است و خشونتی که این باورها بر زنان وارد می‌کنند. در نهایت، مسئله‌ی فقر و تأثیرات سیاست بر زیست روزمره‌ی مردم نیز از جمله مضامین جدانشدنیِ ادبیات ترکیه هستند که در کتاب حاضر نیز آورده شده است.

کتاب عشق دلیل کافی است دریچه‌ی خوبی برای ورود به ادبیات معاصر ترکیه محسوب می‌شود. سعیده نصیرى، مترجم و گردآورنده‌ی این کتاب، پس از مطالعه‌ی مفصل ادبیات ترکیه، نویسندگان پیشگام و مهم این کشور را انتخاب کرده و مجموعه‌ی داستان‌هایشان را از نظر گذرانده است. سپس از میان داستان‌های هر مجموعه یکی را گلچین کرده و آنها را ترجمه و در این کتاب گردآوری کرده است. این کتاب به کوشش انتشارات ققنوس چاپ شده و در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

کتاب عشق دلیل کافی است برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادبیات معاصر ترکیه از مطالعه‌ی این کتاب لذت بسیاری خواهند برند و علاقه‌مندانِ داستان‌های کوتاه نیز به واسطه‌ی آن با نویسندگان مطرح ترکیه آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب عشق دلیل کافی است: داستان‌های کوتاه از نویسندگان معاصر ترکیه می‌خوانیم

هوا بارانى بود. قطار از میان بارانى که هر از گاهى شدت مى‌گرفت عبور مى‌کرد. باران مثل تازیانه روى واگن‌ها، شیشه پنجره‌ها و کنار واگن‌ها مى‌کوبید. گاهى هم قطره‌هاى باران به داخل قطار نفوذ مى‌کرد. پس از مدتى از شدت باران کم مى‌شد. آسمان رفته‌رفته دورتر مى‌گشت و از ما فاصله مى‌گرفت و بالاى سر ما، آبى روشن، مانند گلى زیبا، خودنمایى مى‌کرد. در آن لحظه گویى طبیعت تبسمى بر لب داشت. رطوبتِ آمیخته با روشنایى دنیاى جدیدى را درونمان زنده مى‌کرد. با ورود به سرزمین ابرهاى تیره، دوباره باران تازیانه‌هاى خود را فرود مى‌آورد، دوباره میان تارهاى نازک حبس مى‌شدیم و در آن لحظه فراموش مى‌کردیم که در دل طبیعت سفر مى‌کنیم.

وقتى به ایستگاه فوزى‌پاشا رسیدیم، از شدت بارش کم شده بود. گویى باران هم میلى به باریدن نداشت، ولى باز مى‌بارید. بارانى که داخل قطار کسل‌کننده بود در این‌جا مثل فلاکتى واقعى دیده مى‌شد. جلو ایستگاه شلوغ بود. قطار کوچکى که از طرف ال‌اوغلو به این‌جا مى‌آمد باعث ازدحام جمعیت شده بود. عده‌اى روستایى جلیقه‌هاى رنگى و تنبان‌هاى نخى سفید بر تن داشتند. بعضى از آن‌ها زیر سایبان پناه گرفته و در دستشان نان ساجى گرفته بودند که با آن شکمشان را سیر مى‌کردند و منتظر قطارى بودند که قرار بود از سمت مقابل بیاید. جمعیت دیگرى هم بود که بعضى‌شان کوفته بلغورىِ شکم‌پر مى‌فروختند، بعضى‌هاشان تخم‌مرغ آب‌پز، بعضى‌هاشان نوعى شیرینى پخته‌شده با آرد سیاه که شبیه گوزلمه و قایقانابود، بعضى‌ها داد مى‌زدند «آب! آب!»، عده‌اى هم ازپنجره قطار دنبال دوست و آشنا مى‌گشتند یا از پنجره قطار سبدهاى خوراکى مى‌گرفتند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پاشنه‌هاى بلند (عمر سیف‌الدین)
فمینیست (ممدوح شوکت اسندال)
کفاش (رفیق خالد کاراى)
مردى چهارده‌ساله (یعقوب قدرى قارا عثمان اوغلو)
مسافرت با قطار (احمد حمدى تانپینار)
آدم به‌دردنخور (سعید فائق آباسى‌یانیق)
بازگشت (اورهان کمال)
حالا چرا؟ (خلدون تانر)
آن سوى مرغدانى (یوسف آتیلگان)
ارباب رِشو (بکر ییلدیز)
یورش ببرها به شهر (نجاتى جومالى)
حوا (وسعت بنر)
امید نان فقیر (نزیهه مِریچ)
تنهایى (احمد اورهان)
عمرم عمرم (طارق دورسون)
مدرسه شبانه‌روزى مجانى (فروزان)
زباله‌دان تاریخ (مصطفى کوتلو)
کولى خورشیدخوار (بوکت اوزون‌اَر)
عشق دلیل کافى است (احمد امید)
در یک کشتى (فرید ادگو)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق دلیل کافی است: داستان‌های کوتاه از نویسندگان معاصر ترکیه
نویسنده
مترجمسعیده نصیری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-04-0383-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق دلیل کافی است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عشق دلیل کافی است

برای دریافت کتاب عشق دلیل کافی است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.