معرفی و دانلود کتاب عشق سال‌های وبا

عکس جلد کتاب عشق سال‌های وبا
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق سال‌های وبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق سال‌های وبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق سال‌های وبا

کتاب عشق سال‌های وبا، اثری جاودان و وصف‌ناپذیر از گابریل گارسیا مارکز، یکی از عاشقانه‌های معروف جهان رمان است. باید گفت در میان آثار گوناگون مارکز، صدسال تنهایى، پاییز پدر سالار، عشق در سال‌هاى وبا، کسى به سرهنگ نامه نمى‌نویسد و ژنرال در هزارتوهاى خود، اهمیت و ارزش ویژه‌اى دارند.

در کتاب عشق سال‌های وبا، فلورنتینو جوانی لاغر اندام و نحیف از خانواده‌ای متوسط است. او در کودکی پدرش را از دست داده است و با مادرش زندگی می‌کند. در جوانی در تلگرافخانه مشغول کار می‌شود و وقتی برای رساندن یک تلگراف به خانه‌ای وارد می‌شود با دیدن دختر خانواده (فرمینا) عاشق او می‌شود. فرمینا که مادرش را در کودکی از دست داده است با پدرش زندگی می‌کند. پدرش ثروتمند است اما پیشینه شغلی مشکوکی دارد، از خانواده اشراف نیست اما خیال‌های خاصی برای ازدواج دخترش با خانوادهای با اصل و نسب دارد و او را به مدرسه غیر انتفاعی می‌فرستد.

مدرسه‌ای که به دختران خانواده‌های محترم هنر کدبانوگری می‌آموزد. فلورنتینو اهل مطالعه و صاحب قلم است (کتابخوانی که در طی سال‌های سال کتاب‌خوانی هرگز نفهمید چه کتابی خوب است و چه کتابی بد) و قبل از اظهار عشق به اندازه یک کتاب نامه عاشقانه ارسال نشده، به معشوقش نوشته است. اما بالاخره به کمک دیگران ابراز عشق صورت می‌پذیرد و جوانه‌هایی از عشق دوطرفه پدید می‌آید. عشقی مکاتبه‌ای و بی‌آلایش. پس از اطلاع پدر از عشق دخترش، او سعی می‌کند با دور‌کردن آن دو، آتش این عشق را خاموش کند، لذا او را به مسافرتی طولانی می‌برد.

پس از بازگشت و مواجهه دو عاشق، فرمینا ناگهان احساس می‌کند که عشقی نسبت به فلورنتینو ندارد لذا قضیه را تمام می‌نماید! پس از این ماجرا سر و کله ضلع سوم داستان یعنی دکتر خوونال اوربینو پیدا می‌شود. دکتر اوربینو جوانی است از خانوادهای اشراف‌زاده که برای تحصیل علم طب به اروپا رفته و با کوله‌باری از علم و کلاس و انگیزه به شهر خود بازگشته است...

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) بزرگ‌ترین نویسنده‌ى کلمبیا و نام‌آورترین نویسنده‌ى جهان و برنده‌ى جایزه‌ى ادبى نوبل سال ١۹۸۲، در ششم ماه مارس ١۹۲۸ میلادى، در دهکده‌ى آراکاتاکا در منطقه‌ى سانتاماریاى کلمبیا متولد شد و تا سن هشت سالگى، در این دهکده، نزد مادر بزرگش زندگى کرد. در سال ١۹۴١ اولین نوشته‌هایش در روزنامه‌اى به نام خوونتود که مخصوص شاگردان دبیرستانى بود، منتشر شد. تحصیلات دبیرستانى او با وقفه روبه رو گشت و گارسیا مارکز، یک سال به سوکو رفت.

در آوریل ١۹۶١، «کسى به سرهنگ نامه نمى‌نویسد» مجدداً چاپ مى‌شد. در همین سال به مکزیک رفت و با زن و فرزند دو ساله‌اش زندگى کرد. براى فیلم‌هاى سینمایى فیلمنامه نوشت. همچنین دستنویس داستان ساعت شوم را به مسابقه‌ى ملى رمان که در بوگوتا توسط شرکت نفت اسو ترتیب یافته، فرستاد و جایزه‌ى اول را از آن خود کرد.

در سال ١۹۶۲ کتاب «کسى به سرهنگ نامه نمى‌نویسد» وى در مکزیک منتشر شد. همچنین ترجمه‌ى همان کتاب در پاریس. اولین روایت پاییز پدر سالار را هم در همین سال نوشت. در سال ١۹۶۵، نوشتن صد سال تنهایى؛ را آغاز کرد. و در آوریل ١۹۶۸، صد سال تنهایى در بوئنوس آیرس منتشر شد و به موفقیتى فورى و چشمگیر رسید طورى که کتاب به طور مداوم تجدید چاپ مى‌شد.

در سال ١۹۶۹، صد سال تنهایى، جایزه‌ى فرانسوى بهترین کتاب خارجى را نصیب خود کرد. در سال ١۹۷۰ در بارسلون سرگذشت یک غریق چاپ شد. مارکز پس از این که پست «سفیر» بودن در بارسلون را رد کرد، به سفر طولانى در کشورهاى کاراییب پرداخت. انتشار رمان‌های کتاب داستان غم‌انگیز و باور نکردنى ارندیراى ساده دل و مادر بزرگ سنگ دلش، باعث شد که جایزه‌ى رومولو گایه‌گوس را در مورد بهترین رمان به‌دست آورد. در سال ١۹۷۶، پاییز پدر سالار منتشر شد.

در سال ١۹۸۲، کتاب ما را چش آبى رنگ سگ را منتشر کرد و نیز در همین سال بود که موفق به اخذ جایزه‌ى ادبى نوبل گردید. کتاب عشق سال‌هاى وبا را در ١۹۸۶ منتشر کرد. انتشار کتاب ژنرال در هزارتوى خویش در ١۹۸۹ در سطح جهانى جنجال آفرید. در ١۹۹۲، کتاب از عشق و شیاطین دیگر؛ ١۹۹۶، انتشار کتاب پرونده‌ى یک گروگان‌گیرى؛ ١۹۹۸، کارگاه سناریونویسى و فرهنگ جامعه اصطلاحات آمریکاى لاتین؛ ١۹۹۹ سرزمین کودکان و براى آزادى؛ و در سال ۲۰۰۰ دو عنوان کتاب به نام‌هاى یادداشت‌ها و خانه‌ى بزرگ از او منتشر شدند.

در بخشی از کتاب عشق سال‌های وبا (Love in the Time of Cholera) می‌خوانیم:

بوى بادام تلخ همیشه، بى‌آن که بخواهد، او را به یاد عشق نافرجام مى‌انداخت. دکتر جوونال اوربینو به محض پا نهادن به درون آن خانه‌ى تاریک با هوایى مانده و سنگین به این موضوع پى‌برد. او را با عجله به آن‌جا خواسته بودند تا به موضوع قتلى رسیدگى کند که براى خود او حالت اورژانسى‌اش را سال‌ها قبل از دست‌داده بود. جرمیا دو سنت آمور که از مهاجرین منطقه‌ى آند بود، جزو مجروحین جنگى به حساب مى‌آمد. او عکاس ویژه‌ى کودکان بود و از رقباى پروپا قرص بازى شطرنج دکتر محسوب مى‌شد. کسى که در اثر استنشاق بخار سمى سیانید طلا، مرده و از زجر یادآورى خاطرات گذشته خلاص شده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق سال‌های وبا
نویسنده
مترجماسماعیل قهرمانی پور
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات472
زبانفارسی
شابک978-9564-374-027-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق سال‌های وبا

مریم علیزاده
۱۳۹۹/۱/۱۰
کتاب زیبایی بود ولی برای من کمی خسته کننده بود، گاهی اوقات کتابی رو میخونیم که به شدت زیباست و هر لحظه واسه خوندنش اشتیاق داری، و انتظارت بالا میره من قبل از این کتاب، کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز میخوانند رو تموم کرده بودم، به شدت زیبا بود، واسه همین انتظار داشتم که این کتاب هم به زیبایی اون باشه، ولی واسه من خیلی جذاب نبود
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۴/۲۱
سماجت و صبوری فلورنتینو برای بدست آوردن فرمینا و عشق بی پایانش به اون، منو یادِ "گتسبی بزرگ" انداخت...
تا حدود صفحه ۱۰۰ شاید داستان زیاد جذاب نباشه اما رفته رفته بهتر میشه. آخر داستان هم خوب تمام شد. به ویژگی‌های شخصیتی به طور مفصل پرداخته شده بود و ترجمه هم کاملاً روان بود...
مهری رازقیان
۱۳۹۹/۱/۲۹
واقعا یکی از کتابهایی هست که باید خونده بشه خصوصا توی دوران قرنطینه، چشم انسان رو به دنیای اطرافش بازتر میکنه همینطور نسبت به انسان‌ها و انسانیت، من که خیلی دوستش دارم قبلا خوندمش و توصیه میکنم دوستان بخونن این کتاب رو.... ممنون از کتاب راه بابت کتابهای عالی 😍
Mosayeb Padash
۱۳۹۷/۷/۱۵
رمان عاشقانه و گیرائ دوس داشتنئ و خواندنش واقعا دلچسب اوایل داستان یکم گیج و گنگ برائ خواننده ولئ به مرور داستان واقعا جالب و زیبا میشه یه رمان دوس داشتنئ و پراحساسه که حس جوانئ رو همیشه تا لحظه مرگ زنده نگه میداره
منیره کارور
۱۳۹۹/۶/۲۹
باید کل کتاب رو خوند بعد در موردش قضاوت کرد، ممکن خیلی‌ها اواسط کتاب به خوندن ادامه ندن چون بیش از اندازه موضوعات رو نویسنده کش دار میکنه، در کل کتاب زیبایی هست.
آناهیتا ربیعی
۱۳۹۹/۵/۶
درکل کتاب خوبى بود، ولى اونقدر که تعریفشو شنیده بودم جذبم نکرد. اوایل کتاب کمى خسته کنندست وکم کم جذاب میشه. به جزئیات خیلى پرداخته شده که گاهى جذابه وگاهى حوصله سر بر.
مریم رحمانی
۱۴۰۱/۹/۱۳
عشق در هفتاد و خرده ایی سال به نظرم واقعا چیز مسخره ایی است فکر نکنم چیز جالبی باشه ولی گابریل گارسیا قلم بسیار توانایی داره و خوندن کتاب خالی از لطف نیست
sedimah mahmoodzadeh
۱۳۹۸/۲/۵
من نمیدونم چرا کامنت هارو میخونم همه میگن بی‌نظیر. شاید واسه همینه از رمان خوشم نمیاد. اخرش تموم شد گفتم حالا چکار کنم. شایدم کلا رمان‌ها همه اینجورین
لیلا امیری
۱۳۹۷/۱۲/۴
یک اثر فوقالعاده، که تفاوت ظاهر و موقعیت آدمها و اون هیولای درونشونو به خوبی نشون میده. مطالعه این کتابو به شدت توصیه می‌کنم.
سمیه عباسی
۱۳۹۸/۷/۷
اول صد سال تنهایی رو خوندم دوبار، تازه خوندن این کتاب رو شروع کردم هر دو کتاب عالی هستن احساس میکنم دارم فیلم میبینم و تصاویر جلوی چشمم هست
الی پیوندی
۱۴۰۰/۲/۱۳
ترجمه ش افتضاحه... سانسور هم که شده بنظرم سانسور توهین به شعور آدمه... اصلا داغون البته تا اینجای کتاب (حدودا نصف)
علی نجفی
۱۳۹۹/۱/۱
یکی از بهترین کتاب‌هایی ک تا حالا خوندم و این بار بار چندمه دارم میخونمش. ممنون از اپیکیشن بینظیر کتابراه
fouman fouman
۱۳۹۶/۶/۳۱
کتاب خوبیه. پر از جزییات هوشمندانه. در خلال کلی خواستن و نرسیدن پایان خوبی داشت.
سبا زارع
۱۴۰۱/۹/۲۲
داستان قشنگی بود و پایانش رو هم دوست داشتم حوصله سربر نبود دوس داشتی تا پایانش از جات بلند نشی
Raha BTL
۱۳۹۹/۳/۳۱
کسی که این ترجمه رو خونده میشه بگه سانسور شدس یا نه؟
مشاهده همه نظرات 33

راهنمای مطالعه کتاب عشق سال‌های وبا

برای دریافت کتاب عشق سال‌های وبا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.