معرفی و دانلود کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

عکس جلد کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
قیمت:
۳۸۰۰۰ 19000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها سعی دارد به یکی از بزرگ‌ترین سوالات دنیای مدرن، یعنی چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر آینده‌ی بشریت پاسخ دهد. جالب است بدانید این کتاب پرفروش وال‌استریت توسط هنری کسینجر (وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا) با همکاری اریک امرسون اشمیت و دانیل هوتنلوچر نوشته و در سال 2021 منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

کتاب‌هایی که در مدرسه مطالعه می‌کردیم همگی پر بودند از نام مخترعان و کاشفانی که موفق شده‌اند مشکلات مردم زمانه‌شان را حل کنند. لئوناردو داوینچی، الکساندر گراهام بل، توماس ادیسون و نیکولاس تسلا تنها بخشی از گروه بزرگ نوآوران جهان هستند، اما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که مردم قرن‌های بعد چه چیزی درباره‌ی دوران ما خواهند خواند؟ هنری کسینجر، اریک امرسون اشمیت و دانیل هوتنلوچر در کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها (The Age of AI: And Our Human Future) شما را به سفری جادویی دعوت می‌کنند و به این پرسش پاسخ می‌گویند.

بزرگترین دستاورد ما برای آیندگانمان بدون شک هوش مصنوعی است، یعنی پیچیده‌ترین و قوی‌ترین چیزی که بشر تا امروز خلق کرده و با این حال افراد بسیاری از وجود آن بی‌خبرند. گروهی با این اصطلاح آشنایند، تعداد اندکی متوجه چیستی هوش مصنوعی هستند و درصد اندکی معنای واقعی آن برای سرنوشت انسان‌ها را درک می‌کنند. این آفریده‌ی انسانی قادر است خالق خود را در مسابقه‌ی شطرنج شکست دهد، آنتی بیوتیکی جدید را کشف کند و در جنگی شبیه‌سازی شده بر خلبان‌های باتجربه پیروز شود. اما اگر تأثیر هوش مصنوعی بر دنیایمان را محدود به چنین دستاوردهایی ببینیم، به خطا رفته‌ایم.

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها با تمرکز بر تحولاتی که حضور هوش مصنوعی به دنبال دارد نوشته شده است. سال‌های پیش‌روی ما به چه شکلی خواهد بود؟ هیچ رشته و تخصص معینی قادر به پاسخگویی نیست چرا که پیامدهای فعالیت هوش مصنوعی بسیار فراتر از آن است که توسط یک علم خاص قابل برآورد باشد. درواقع مرزهایی که هوش مصنوعی به چالش می‌کشد فراتر از تجربیات انسانی است و به همین دلیل اثر پیش رو سعی دارد تجربه و علم مولفانی متفاوت را در هم آمیزد.

هنری کسینجر، اریک امرسون اشمیت و دانیل هوتنلوچر، سه متفکر برجسته گردهم آمده‌اند تا درباره‌ی چگونگی تغییرات احتمالی دانش، سیاست و اجتماع انسانی تحت تاثیر فعالیت این ساخته‌ی شگرف به گفتگو بنشینند. آینده‌ی ما به هرشکلی که باشد با حضور هوش مصنوعی، متفاوت با چیزی است که تا کنون شناخته‌ایم و بشریت ناچار است خودش را برای سال‌هایی باورنکردنی، متحیرکننده و شاید ترسناک آینده آماده کند... .

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها مناسب چه کسانی است؟

این اثر می‌تواند طیف وسیعی از خوانندگان را به خود جذب کند. اما دانش‌آموختگان علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فلسفه و کامپیوتر بیشترین استفاده را از آن خواهند برد.

با نویسندگان کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها بیشتر آشنا شویم

هنری کسینجر (Henry Kissinger) سیاستمدار، نویسنده و مشاور سیاسی است. او به مدت چهار سال وزیر امور خارجه ایالات متحده‌ی آمریکا و شش سال دستیار رئیس‌جمهور این کشور در بخش امنیت ملی بود. کسینجر در سال 1973 برنده‌ی جایزه صلح نوبل شد و افتخارات متعددی از جمله مدال ریاست‌جمهوری و دو مدال آزادی در سال‌های متفاوت را به دست آورد. در حال حاضر او ریاست شرکت Kissinger Associates, Inc را به عهده دارد.

اریک امرسون اشمیت (Eric Schmidt) یک کارآفرین و متخصص فناوری است. او چندین سال به عنوان مدیر اجرایی گوگل فعالیت کرد و این شرکت را از سطح یک استارتاپ به رهبری جهان تکنولوژی رساند.

دانیل هوتنلوچر (Daniel Huttenlocher) هیئت علمی بخش علوم کامپیوتر در کورنل و رئیس دانشکده کامپیوتر شوارتزمن MIT است. او کارنامه‌ی درخشانی در دنیای آکادمیک و صنعت دارد و هم‌اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره بنیاد John D. and Catherine T. MacArthur و عضو هیئت مدیره Corning Inc و Amazon. com فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها می‌خوانیم

مدت‌های مدیدی است که مرزهای ملی در مقابل ایده‌ها و گرایشات جدید نفوذپذیر شده‌اند، به‌ویژه ایده‌هایی که با هدف آسیب زدن طراحی شده‌اند. البته امروزه این آسیب‌ها بسیار شدیدتر و جدی‌تر شده‌اند. اگرچه دربارۀ اهمیت جلوگیری از اطلاعات جعلی که ‌به‌ عمد منتشر ‌می‌شود از سوی نهادهای اجتماعی و سیاسی اجماع عمومی وجود دارد، اما نتیجۀ رضایت‌بخشی حاصل نشده است.

پیشرفت در هر دو سو وجود دارد -هم توسعۀ اطلاعات گمراه‌کننده و هم تلاش برای مقابله با آن- و این فرایند با اعتمادی که به هوش مصنوعی وجود دارد به‌صورت خودکار انجام ‌می‌شود. برنامۀ GPT-3 که به هوش مصنوعی مجهز است می‌تواند با ویژگی‌هایی که دارد زبانی تولید کند که ویژگی سخنان نفرت‌انگیز را دارد و با کاربران ‌گفت‌وگو ‌می‌کند تا تعصب و پیش‌داوری را تلقین کند و حتی آن‌ها را به سوی خشونت بکشاند. اگر قرار باشد از چنین هوش مصنوعی برای گسترش نفرت و تفرقه در سطح گسترد‌ه‌ای استفاده شود، انسان‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند با پیامدهای آن مقابله کنند. تا این هوش مصنوعی در همان گام نخست متوقف نشود، شناسایی و خنثی کردن تمام محتوای آن با روش دستی و بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های فردی حتی برای حکومت‌ها و گردانندگان پلتفرم‌های شبکه‌ای بسیار قوی و خبره چالش بسیار بزرگی است.

برای چنین کار بزرگ و دشواری، باید از الگوریتم‌های هوش مصنوعی که محتوا را کنترل ‌می‌کنند استفاده کرد. اما این سؤال مطرح ‌می‌شود که در حال حاضر چه کسانی چنین الگوریتم‌هایی را می‌سازند و بر اجرای آن‌ها نظارت ‌می‌کنند؟ وقتی جوامع آزاد به پلتفرم‌های شبکه‌ای مجهز به هوش مصنوعی متکی می‌شوند به تولید، فیلتر کردن و ارسال محتوایی می‌پردازند که از مرزهای ملی و منطقه‌ای فراتر می‌رود و هنگامی‌که این پلتفرم‌ها به‌نحوی به کار خود ادامه می‌دهند که ناخواسته نفرت و اختلاف را گسترش می‌دهند، جامعه با تهدید جدیدی روبه‌رو ‌می‌شود که هشدار می‌دهد باید از رویکردهای جدیدی استفاده کند تا به شرایط اطلاعاتی خود نظم ببخشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1- ما کجا قرار داریم
2- چگونه به اینجا رسیدیم
3- مسیری که از زمان آلان تورینگ تا امروز سپری کرده‌ایم و همچنان ادامه دارد
4- پلتفرم‌های شبکه‌ای جهانی
5- امنیت و نظم جهانی
6- هوش مصنوعی و هویت انسان
7- هوش مصنوعی و آینده
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
نویسنده، ،
مترجمعلی علی پناهی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-118-510-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۰۰۰ 19000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

Reza Nazifi
۱۴۰۱/۷/۵
کتاب خوبیه
البته مشخصه وقتی تیم نویسندگی هنری کسینجر حضور داشته باشه مطالب کتاب عمقی تر و مفید تر خواهد بود حتی اگه از هوش مصنوعی فاصله بگیره ولی ارزش گوش کردن رو داره
و بعضی قسمتها واقعا انسان رو به فکر می‌بره.
کلا نوشته‌های کسینجر رو من تعقیب میکردم قبلاً تو روزنامه‌ها، با اون یکی نویسنده کلا
آشنایی ندارم
ولی توصیه میکنم کسانی که میخوان دید روشن تری از اینده داشته باشد این کتاب رو هم مطالعه متن هم تو قفسه خود داشته باشند
نکته‌ای در صفحه ۱۱۲ این کتاب هست که باعث میشه توصیه کنم کتابهای اوین تافلر رو حتما بخونید
کشورهایی که دارای تکنوژی و فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند همان اندازه آسیب پذیر تر هستند. اینو. الوین تافلر سال ۱۹۹۵ اگه اشتباه نکنم تو کتاب موج سوم گفته بود. الان بعد ازبیش از ۲۰ سال آدمی مثل هنری کسینجر بهش رسیده جای دقت و تفکر زیادی داره
متاسفانه کتابراه فقط یه کتاب از این نویسنده داره
که البته بهترین کتابش هم هست. کسانی که این کتاب رو دست پسندیدند حتما " موج سوم " این نویسنده رو هم بخونن
نکته مهم
جامعه ما جوانان ما مخصوصا تو حوادث اخیر نشون داد که باید مطالعه بیشتری کنند
و برنامه‌هایی مثل کتابراه واقعا خدمت بزرگی به جامعه است
موفق باشین
امیر
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
اطلاعات جامع و کاملی درمورد هوش مصنوعی گفته شده بود
کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم بخونید
مهدی مسیحی
۱۴۰۲/۹/۲۳
بسیار مفید و کاربردی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

برای دریافت کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.