معرفی و دانلود کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی

عکس جلد کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی
قیمت:
۲۹,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی

دن پابلوکی در کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی داستان چهار کودک را در شهر خیالی مون‌هالو روایت می‌کند که به دنبال ماجراهای عجیب‌وغریب و حل معماهای ترسناک شهرشان هستند. این بچه‌های باهوش با کمترین سرنخ به جواب معماها می‌رسند و دست دزدها و مجرمان را رو می‌کنند. این کتاب هیجان‌انگیز بخش اول از مجموعه داستان‌های معمایی علامت سوال‌هاست.

درباره‌ی کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی

ویولا دختربچه‌ای کلاس ششمی است که به همراه پدر و مادرش از پنسیلوانیا به شهر مون هالو آمده‌اند. مادر او روزنامه‌نگار بخش جنایی روزنامه بوده و همین باعث شده ویولا عاشق مسائل جنایی و حل معماها باشد. او دفترچه‌ای به همراه دارد و هر چیزی را که به نظرش می‌تواند اطلاعات مهم یا سرنخ یک سوال باشد، در آن یادداشت می‌کند. در این چند ساعتی که آن‌ها به خانه‌ی جدید آمده‌اند، خبری از معما و اتفاقات جنایی و پلیسی نبوده و همین اتفاق ویولا را کسل کرده. به‌همین دلیل از مادرش اجازه می‌گیرد کمی در شهر دور بزند تا شاید بتواند چند تا راز مهم کشف کند.

ویولا در مسیرش با رُزی، دختری هم سن‌وسال خودش و همین‌طور دو پسر به نام‌های وودرو و سیلوستر آشنا می‌شود. حالا که این هر چهار نفر با هم دوست شده‌اند، تصمیم می‌گیرند همراه یکدیگر در شهر بچرخند تا شاید یک مسأله‌ی مرموز و معمایی پیدا کنند! بعد از دو ساعت گشتن و چیزی پیدا نکردن، همه ناامید و خسته می‌شوند. اما ویولا خانه‌ای قدیمی را پیدا می‌کند که پشت درختان بلند پنهان شده و دورتادورش شاخه‌های درخت مو وجود دارد و البته پر از عنکبوت است. ویولا در مورد این خانه کنجکاو می‌شود اما بچه‌ها به او می‌گویند این خانه‌ی آقای رینولدز بوده که آن‌جا در تنهایی مُرده و حالا متروک است. هیچ معمایی هم ندارد. به‌همین‌دلیل هم وقتی ویولا از آن‌ها می‌خواهد وارد خانه شوند، هیچ‌کس قبول نمی‌کند! اما او مطمئن است که این خانه رازهایی را در دل خودش جای داده و یک خانه‌ی دورافتاده‌ی معمولی نیست...

داستان علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی (The Mysterious Four #1: Hauntings and Heists) بخش اول مجموعه داستان‌های علامت سوال‌هاست. این چهار کودک که شخصیت اصلی همه‌ی کتاب‌های این مجموعه هستند، بسیار باهوش‌اند و می‌توانند با پیدا کردن سرنخ‌هایی جزئی و پیش‌پاافتاده مسائل مهم را حل کرده و مجرمان را در تله بیندازند. داستان دزد و شکارچی یک خط روایی دارد ولی در کنار آن ماجراهای گوناگون و متنوعی مطرح می‌شوند که شبیه به تکه‌های یک پازل هستند و برای بچه‌هایی که از معما لذت می‌برند، بسیار جذابند. دن پابلوکی (Dan Poblocki) در ژانر ترسناک و خلق داستان‌های رمزآلود نویسنده‌ی چیره‌دستی است و کتاب‌هایی که پیشتر نوشته تحسین‌شده‌ و پرفروش‌اند. او توانسته در دنیایی کودکانه، ماجراهایی هیجان‌انگیز و پررمز و راز را بگنجاند. چهار شخصیت اصلی این داستان از نظر تیپ و خانواده با هم فرق دارند: ویولا دختری باهوش و کنجکاو از خانواده‌ای کم‌جمعیت و تحصیل‌کرده است، درحالی‌که رزی چهار خواهر و برادر دارد یا وودرو با مادرش زندگی می‌کند، چون والدینش از هم جداشده‌اند. همه‌ی این بچه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و به هم کمک می‌کنند تا رازهای شهر مون هالو برملا شوند. نویسنده در این مجموعه داستان تلاش می‌کند رشد و بلوغ این کودکان و عمیق‌تر شدن دوستی آن‌ها را در کنار ماجراجویی‌هایشان نشان دهد.

کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی طرفداران زیادی در دنیا دارد و به چندین زبان ترجمه‌شده. نشر پرتقال این کتاب را برای بچه‌ها منتشر کرده و آیدا حق‌نژاد مترجم فارسی این کتاب داستان است.

درباره‌ی مجموعه داستان نوجوان علامت سوال‌ها

مجموعه کتاب علامت سوال‌ها (Mysterious Four) نوشته‌ی دن پابلوکی، داستان 4 کودک به نام‌های ویولا، سیلوستر، وودرو و رُزی است که در شهر خیالی و مرموزی به نام مون هالو زندگی می‌کنند. هر بار در شهر اتفاقات عجیب و مرموزی رخ می‌دهد و این بچه‌ها با کمک هم و با کمترین سرنخ‌ها جواب معماها را کشف می‌کنند. از این مجموعه تاکنون سه جلد منتشرشده که به ترتیب عبارتند از: «دزد و شکارچی»، «ساعت و سارق» و «هیولا و شیطان».

کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی نوجوانانی که از خواندن کتاب داستان‌های ماجراجویانه لذت می‌برند و شیفته‌ی حل معماهای عجیب‌وغریب هستند، بسیار محبوب خواهد بود.

با دن پابلوکی بیشتر آشنا شویم

دن پابلوکی (متولد 1976) نویسنده‌ی رمان‌های معمایی، ترسناک و هیجان‌انگیز کودکان و نوجوانان است. او در رشته‌ی تئاتر فارغ‌التحصیل شده و مدتی به‌عنوان بازیگر در نمایش‌های مختلف بازی کرده. پس از آن چند سالی را به انجام کارهای پراکنده مثل فروشندگی یا تحلیل سیستم‌ها مشغول بوده ولی در اوقات بیکاری به علاقه‌اش یعنی داستان‌نویسی می‌پرداخته. او حالا نویسنده‌ای تمام‌وقت است و کتاب‌های موفقی را نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به «کابوس‌زدگان»، «تیمارستان متروک» و «کودک سنگی» اشاره کرد. همین‌طور مجموعه‌ی «بیگانگان جادویی» از دن پبلاکی بسیار پرفروش بوده و در رتبه‌ی یک لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد. دن پبلاکی توانسته جایزه‌ی بهترین رمان کودک انجمن کتابخانه‌های آمریکا را نیز به‌دست آورد.

در بخشی از کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی می‌خوانیم

ویولا صدای پا شنید. یکی داشت روی چمن‌های نزدیک جاده راه می‌رفت. به‌دقت گوش داد، با این باور که به‌خوبی قایم شده تا بتواند بااحتیاط جاسوسی کند، به خودش اطمینان می‌داد. یک قسمت از وجودش می‌خواست داد بزند تا ببیند که آن شخص کسی هست که او بشناسد یا نه. ولی نمی‌توانست ریسک کند و خودش را نشان دهد چون ممکن بود آن شخص دزد شکلات باشد. با نزدیک و نزدیک‌تر شدن صداهای کشیده شدن چیزی روی زمین، ویولا احساس کرد پوستش مورمور می‌شود. آرزو می‌کرد کاش یک چراغ‌قوه داشت؛ ولی تنها نوری که آن نزدیکی بود، به دوربین پلاستیکی‌ در دستش چسبیده بود. نفسش را حبس کرد و سعی کرد آرام باشد.

ویولا با‌احتیاط از روی کف آلاچیق نگاهی انداخت و بالاخره پیکری را نزدیک خیابان دید. یک‌جورِ خنده‌داری راه می‌رفت، شق‌و‌رق و پاکشان راه می‌رفت، انگار زخمی شده باشد؛ لباسی تنش بود که شبیه شنل بلندی بود که روی چمن کشیده می‌شد. بلافاصله به ذهنش رسید دزد شکلات کیست. همان‌روز بعدازظهر توی مدرسه یک نفر را دیده بود که لباسی شبیه همین پوشیده بود: میکی مالینو و ملافه‌ی بزرگ و سیاهش. عُق! صبر کن تا مادرش این قضیه را بشنود! میکی می‌شود خبر داغ نشریه‌ی محلی! حالا بالای شنل باز شده بود و سرش از آن بیرون زده بود. بااین‌حال، ویولا نمی‌توانست جزئیات هویت میکی را درست تشخیص بدهد: دماغ کوفته‌ای‌اش، ابروهای پیوندی‌اش و لب‌های باریک و صافش. نور فلاش می‌توانست کمک کند. دوربینش را آورد بالا و مصمم بود که از صورتش عکس بگیرد. ولی دکمه را فشار نداد. درواقع چیزی که دید، باعث شد دوربین را بیاورد پایین. قلبش تند‌تند می‌زد.

یک نفر نبود که کنار جاده حرکت می‌کرد، چهار نفر بودند. همه کت‌های مشکی شبیه به‌هم پوشیده بودند.

فهرست مطالب کتاب

1. این یکی با صدای بَنگ شروع می‌شود
2. پنج سرنخ ویولا هارت
3. حتی کاراگاه‌ها هم موهای تنشان سیخ می‌شود
4. مسئله‌ی قطب‌نمای موقتی
5. قضیه‌ی پیشگوی متقلب (یک معمای؟؟)
6. حقه‌ی تیم فوق سریع (یک معمای؟؟)
7. سگ دزدیده‌شده (یک معمای؟؟؟)
8. رازهای شهر کوچک
9. مار متلاشی‌شده (یک معمای؟؟؟؟)
10. ماجرای زورگوی گنده‌بک (یک معمای؟؟؟؟)
11. معمای خرابکار کله‌ی صبحی (یک معمای؟)
12. سوراخی در صندوق عقب (یک معمای؟؟)
13. معمای گوزن سبز (یک معمای؟؟؟)
14. قضیه‌ی حیرت‌انگیز کتاب مصور مکنزی (یک معمای؟؟؟)
15. معمای مارچوبه‌ی گمشده (یک معمای؟؟؟)
16. هیولای توی رودخانه (یک معمای؟؟)
17. داستان‌های ارواح مون‌هالو
18. سرنخ ماشین سیاه (یک معمای؟؟؟؟؟؟)
جایزه‌ی دوروتی در مقابل زامبی‌ها (یک معمای؟؟؟؟؟)
درباره‌ی نویسنده
علامت‌سؤال‌ها 2: ساعت و سرقت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی
نویسنده
مترجمآیدا حق نژاد
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-462-860-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی

برای دریافت کتاب علامت سوال‌ها 1: دزد و شکارچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.