معرفی و دانلود کتاب تیمارستان متروک

عکس جلد کتاب تیمارستان متروک
قیمت:
73000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تیمارستان متروک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تیمارستان متروک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تیمارستان متروک

همه داستان‌های مربوط به گری لاک هال را شنیده‌اند! قرار بود جایی برای درمان بیماری‌های روانی نوجوانان باشد اما تعدادی از بیماران می‌میرند و تیمارستان تعطیل می‌شود. کتاب تیمارستان متروک اثر معروف دن پابلوکی درباره‌ی نوجوانی است که وارد این ساختمان می‌شود و برای خود و اطرافیانش وحشت به ارمغان می‌آورد.

معرفی کتاب تیمارستان متروک:

شخصیت اصلی رمان تیمارستان متروک (The ghost of Graylock) پسری به نام نیل کیدی محسوب می‌شود که به همراه خانواده‌اش برای زندگی به شهر هدسون آمده است. او شایعات بسیاری درباره‌ی تیمارستان گری‌لاک‌هال می‌شنود و متوجه می‌شود که در سال‌های دور مرگ‌های مرموزی در این مکان صورت گرفته است و ارواح همچنان در آن حضور دارند. این شایعات نیل را مانند هر نوجوان ماجراجوی دیگری تشویق می‌کند تا به این مکان رعب‌انگیز برود و از نزدیک ساختمان را بررسی کند.

او به همراه دوست جدیدش بری راهی تیمارستان گری‌لاک‌ می‌شود و با خود چراغ قوه، باتری و دوربین می‌برد تا ماجراجویی خود را ثبت کند. نیل هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که ماجراجویی ساده‌ی آن‌ها به فاجعه‌ای وحشتناک ختم شود!

دن پابلوکی (Dan Poblocki) با قلم خود شما را مسحور کتاب می‌کند و برای‌تان چاره‌ای نمی‌گذارد جز این‌که تا پایان داستان شگفت‌انگیز و جذابش او را همراهی کنید.

افتخارات کتاب تیمارستان متروک:

- منتخب جونیور لایبرری گیلد در سال 2013 و 2014
- یکی از برترین داستان‌‌های نوجوانانه به انتخاب انجمن کتابداران آمریکا
- برنده‌ی جایزه‌ی کنتاکی سال 2014

نکوداشت‌های کتاب تیمارستان متروک:

- پبلاکی استاد رخدادهای ترس‌آور و فضاهای وهم‌آلود است. فصل‌های کوتاه با پایان‌های نفس‌گیر و طرح داستانی پُر پیچ و تاب تضمین می‌کند که خواننده سریع صفحات را ورق بزند. این کتاب را بدهید به هواداران مری داونینگ هان و کسانی که از داستان‌های رمزآلودِ مورمورکننده لذت می‌برند. (اسکول لایبرری ژورنال)

- فصل‌های کتاب تنش‌زا هستند چون تکه‌های معما در قسمت‌های کوچک هیجان‌انگیزی ارائه می‌شوند. سبک نوشتار توصیفیِ اثر رنگ و بوی رعب‌آوری به فضا بخشیده است. هر فصل با چنان هیجانی به پایان می‌رسد که آدم بی‌صبرانه سراغ فصل بعد می‌رود. پبلاکی کاری می‌کند که حتی بی‌میل‌ترین کتاب‌خوان‌ها هم خود به خود صفحات ترس‌آور را ورق بزنند. (لایبرری مدیا کالکشن)

دن پابلوکی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده آمریکایی در سال 1977 به دنیا آمده است و در حال حاضر همراه با دو گربه‌ و کلکسیونی از اسباب‌بازی‌های ترسناک در بروکلین زندگی می‌کند. از میان آثار او می‌توان به کودک سنگی، کابوس‌بین‌ها، مجموعه‌ی چهار اسرارآمیز، تسخیر روح گابریل و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تیمارستان متروک می‌‌خوانیم:

چند ثانیه بعد اتفاقی عجیب افتاد. نیل نمی‌دانست چطور، اما همان عمل خیره‌شدن تمرکز کردن او را جای دیگری برد. می‌توانست نسیمی که صورتش را نوازش می‌کرد و سردی پله‌ی سنگی زیرش را احساس کند، اما انگار... جای دیگری بود.

«نور و سایه قاطی می‌شن. دقیق‌تر نگاه کن. توش غرق شو. درست همون جاست. توی اون تصویر محو. ببین. یه صورته.»

پسر راست می‌گفت. وقتی سایه‌ها با انبوه برگ‌های روی تپه قاطی شدند، نیل یک‌دفعه یک جفت چشم دید که پلک می‌زد و دهانی که جوری باز و بسته می‌شد انگار داشت با بادی که لای برگ‌ها می‌پیچید، بی‌صدا آواز می‌خواند.

نیل به نفس‌نفس افتاد و چهره ناپدید شد. رو به پسر چرخید. «اون چیزه واقعی بود؟ مرد سبز؟»

پسر خندید: «دیدیش، نه؟» بعد ساکت شد و دوباره به دوردست زل زد. گفت: «خیلی عجیبه که آدم این‌قدر راحت می‌تونه پیداشون کنه. تو بشین و چند لحظه به هرچی که دلت خواست خیره شو... اونم بالاخره بهت نگاه می‌کنه.»

نیل خوشحال از دیدن کسی که احتمالاً به اندازه‌ی خودش عجیب‌وغریب بود، لبخند زد. او بی‌شک آن صورت را لای درخت‌ها دیده بود. اگر این پسر هم آن را می‌دید، پس هر دو مثل هم بودند. و هیچ‌کدامشان هم دیوانه نبودند.

فهرست مطالب کتاب

آغاز
بخش اول: راه فرار
بخش دوم: کابوس غرق‌شدن
بخش سوم: سوزن‌سوزن
پایان
در ستایشِ تیمارستان متروک
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تیمارستان متروک
نویسنده
مترجمرعنا باقریان کوشکقاضی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات276
زبانفارسی
شابک978-600-462-239-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
73000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تیمارستان متروک

ناشناس ناشناس
۱۴۰۱/۱/۱
سلام خسته نباشید این کتاب داستان یک خواهر و برادر هست که پدر و مادر خود از هم جدا شدند و مادرشان دچار افسردگی شدید شده و آن‌ها را به پیش خاله هایشان به نام کلر و انا در شهر هدستون میفرستد در این شهر شایعه‌ی پرستار جنت پیش آمده که او پرستار شیفت شب کودکان در تیمارستان گری لاک هال است که برای اینکه و کودکان آن جا از درد رنج نجات پیدا کنند در یک شب طوفانی موقعی که برق‌ها قطع میشوند کودکان انجا را در دریاچه‌ی گری لاک خفه میکند و پلیس‌ها او را بعنی پرستار جنت را دستگیر میکنند و چند وقت بعد او را دار زده میبینند و نیل به خاطر اینکه فکر پدر و مادرش را از سرش بیرون کند به همراه بری خواهرش و وسلی اریک دوستانش به آن جا میروند و....
پیشنهاد میکنم این کتاب رو خریداری و دریافت کنید اگر به قسمت اول کتاب اشارا داشته باشم جمله بندی هاش درست بود و اینکه وون صدای تق تق و صدای کفش‌ی نفر امدن که هیچکس نمیبیندش بر گرفتا از احضار 1 از داستان اد و لورین هست. بخش دوم که پای نیل آسیب میبینه هم برگرفته از داستان همون اد و لورین هست اما اد گردنش آسیب دید و این کتاب واقعا عالی بود ممنون از کتاب عالی تون
اعظم پورمقدسی
۱۴۰۰/۱۰/۱۷
این واقعا یک کتاب خیلی خوبی بود خیلی هیجان داشت خیلی عالی بود خیلی جوع خوبی داشت دیگه نمیدونم از چیش نگم کتاب جالبی بود من همش فکر میکردم تو کتابم همش میگفتم کار اینا ساختست 😱
ولی خوب دیگه نمیخوهم دروغ بگم من اینو هنوز تموم نکردم و حالا فصل یازدهم هستم خیلی واقعا استرس دارم بفهمم اخرش چی میشه 😲😫
Jimin Park
۱۴۰۰/۴/۲۲
من تا حالا کتاب‌های زیادی رو خوندم ولی تا حالا یه کتاب انقدر منو توی داستانش غرق نکرده بود
نویسنده با توصیف خوب احساسات شخصیت‌ها تونست داستان رو واقعی جلوه بده
واقعا کتاب جذاب و خوبیه و ارزشش بیشتر از این قیمت هست
saideh khatami
۱۴۰۲/۷/۵
به عنوان یک بزرگسال، همچنان علاقمند به خوندن کتابهای نوجوانان هستم. به گمونم از تب هری پاتر در نوجوونی خودم شروع شد. اما نظر من: اون هیجانی رو که دوستان نوجوانم تجربه میکنند، برای من خیلی ملموس نبود. از لحاظ پیچش داستانی بد نبود، اما در توضیح علت وقایع ضعیف عمل کرد. در نهایت برای نوجوان‌های عزیزی که هیجان و ترس و ماوراءالطبیعه موضوعات مورد علاقه‌شون هست، کتاب رو توصیه میکنم.
هنری جود
۱۴۰۲/۶/۱۹
این کتاب یک کتاب ترسناک و معمایی بسیار مهیج بود واقعا لذت بردم. نقد کتاب: داستان در مورد پسری است که در یک روستا با اتفاقات ترسناک مواجه میشود. این پسر که نیل نام دارد بعد از مدتی با معمای قتل یک دختر رو به رو میشود وبا خواهرش در صدد حل آن برمی آیند و در نهایت موفق می‌شوند. در آخر روح دختر انتقامش را از قاتلش می‌گیرد و نیل و خواهرش به خانه شان برمی گردند.
Hawra So
۱۳۹۹/۱۱/۱
تا حالا فقط فصل اولشو خوندم ولی ازش معلومه کتاب خوبیه
نویسنده با توصیف فوق‌العاده‌ش آدمو وارد فضای داستانش میکنه واقعا عالیه
و البته جا داره از مترجم عزیز بخاطر ترجمه خوبش هم تشکر کنیم⁦ (◍•ᴗ•◍) ❤⁩
علی اصغر نظری
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
کتاب خوبی بود، علاوه بر بیان جزئیات چالش برانگیز و دقیق که خواننده را درگیر مسائل فلسفی از یک طرف و رسوخ دلهره و ترس از اتفاقات موجود در داستان میکنه، به نظرم مهمترین نکته این داستان زیبا، تلنگری هم به ما میزنه که در عالم واقع به‌ رویاها و خوابها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
غزل حسین زاده
۱۴۰۲/۲/۱۵
با اینکه من نوجوان نیستم اما از داستان کتاب واقعا لذت بردم خیلی خوب میتونست دلهره‌ی داستان رو بهت القا کنه. شکل‌گیری داستان خیلی خوب بود. ولی قسمت انتهایی کتاب رو میشد یک جور دیگ رقم زد. از بخشی که پدر بچه‌ها مباد و خاطرات ربکا رو میبینن میتونست به یه شکل دیگ روایت بشه و واقعیت اندی مشخص شه
... ..
۱۴۰۲/۱/۲
خب به نظر من این کتاب عالیه
و به عزیزانی که کتاب‌های ترسناک رو می‌پسندند این کتاب رو پیشنهاد میکنم
همون‌طور هم که نویسنده در قسمت خلاصه‌ای از کتاب گفته این کتاب درباره یه خواهر و برادر هستش که اتفاقاتی براشون رخ میده و باعث برملا شدن راز تیمارستان قدیمی میشه و......
مینو ناظمی
۱۴۰۲/۱/۵
با سلام، کتاب به شدت زیبا و هیجان انگیزی بود، مخاطب رو به خوندن ادامه داستان جذب می‌کرد، موضوع داستان خیلی زیبا بود و نحوه نگارشش هم به شدت تحسین برانگیز.
پیشنهاد می‌کنم که این کتاب رو بخونید پشیمون نمی‌شید.
متشکرم
yasmin
۱۴۰۱/۹/۵
این کتاب خیلی هیجان انگیز و جذاب بود🤩
داستان طوری روایت شده که میتونی صحنه‌ها رو تصور کنی و همین جذابیت داستانو بیشتر کرد😀
مثل خیلی از رمانهای ترسناک، خزوخیل بازی نداشت و داستانش آدمو در خودش غرق میکنه😌
ف. م. م
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
یکی از بهترین کتاب‌های معمایی و ترسناکی بود که خوندم واقعا زییا و عالی بود با تمام وجودم دوستش دارم پیشنهاد میکنم اگه خوره‌ی کتاب ترسناک هستید حتما این رو بخونین و اگر نه چیز خوبی رو از دست میدین
محدثه سلکی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
بهترین رمان ترسناکی بود که خوندم... ترجمه عاااالی بود... داستان بشدت زیبا روایت شده... بیان جزئیات و احساسات افراد بشدت ماهرانه و زیبا بود... ارزش خوندن داره😃😃
ایدا معافی
۱۴۰۱/۹/۲۲
فوق العاده یعنی بهترین کتابی که میشه ازش نام برد همینه انقد خفته که غرق میشی جوری که انگار داخل داستانی و هر لحضه منتظری از یه جایی یچی بپره بیرون و روحتو بنوشه
Fereshteh Zamani
۱۳۹۹/۹/۸
عالی بود ولی باید روی اوج میموند یبار خیلی روی اوج بود یه بار اصلا نبود ول در کل عالیه😊😉
مشاهده همه نظرات 94

راهنمای مطالعه کتاب تیمارستان متروک

برای دریافت کتاب تیمارستان متروک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.