معرفی و دانلود کتاب علم تمرین زورخانه‌ای

عکس جلد کتاب علم تمرین زورخانه‌ای
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین زورخانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین زورخانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم تمرین زورخانه‌ای

در کتاب علم تمرین زورخانه‌ای اثر علیرضا غلامی به‌صورت علمی در مورد ورزش زورخانه‌ای پژوهش شده است. این ورزش در ایران از تاریخ و اعتبار خاصی برخوردار است و به عنوان یک خرده‌فرهنگ بومی تعریف می‌شود. در اثر نامبرده سعی شده تا نکاتی علمی و تاریخی درباره‌ی این ورزش منحصربه‌فرد گفته شود.

درباره‌ی کتاب علم تمرین زورخانه‌ای

کتاب علم تمرین زورخانه‌ای نوشته‌ی علیرضا غلامی پژوهشی در باب ورزشی است که مطالب تخصصی‌ای از آن به‌طور گسترده موجود نیست. ورزش زورخانه‌ای، یک ورزش اسم و رسم‌دار ایرانی از زمان قدیم است که جزئی از فرهنگ ورزشی کشور محسوب می‌شود. ورزش زورخانه‌ای واجد تمرینات و تکنیک‌هایی است که اجرای آن برای هر ورزشکاری می‌تواند نوعی چالش دشوار تلقی شود. کتاب پیش‌رو بر آن است تا به شما اطلاعاتی تخصصی و علمی‌ در زمینه‌ی ورزش زورخانه‌ای ارائه دهد که به احتمال قوی در هیچ منبع مکتوب دیگری نمی‌توانید بیابید. کتاب علم تمرین زورخانه‌ای در سرفصل‌ها و بخش‌های مختلف به شما اموری را در باب تاریخچه، فرهنگ و همچنین ابزارهای ورزشی و تکنیک‌های اجرایی این ورزش می‌گوید. پس اگر نسبت به این ورزش کنجکاو هستید یا می‌خواهید اقبال خود را در این ورزش ایرانی جستجو کتید، کتاب علم تمرین زورخانه‌ای بهترین کتاب موجود برای خواندن است.

معرفی و دانلود کتاب علم تمرین زورخانه‌ای

در همان فصل نخست کتاب با تاریخچه‌ی ورزش زورخانه‌ای مواجه می‌شوید. ورزش زورخانه‌ای پیشینه‌ای قوی در دل تاریخ ایران دارد. آن‌طور که اسناد می‌گویند، ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ آن به دوران ایران باستان باز می‌گردد. بیش از هفت قرن از زمان تولد این ورزش بومی و خاص در کشور ایران می‌گذرد. در آن دوران، هنگامی که مردان از بدنی ورزش‌کار و قدرتمند بهره‌مند بودند، مردم به آنان احترام زیادی می‌گذاشتند. همین مسئله باعث شد تا کسانی که به ورزش زورخانه روی می‌آورند، در طول تاریخ به عنوان مردانی دلاور، پهلوان و قدرتمند توصیف شوند. ورزش زورخانه‌ای واجد نوعی فرهنگ خاص است. پیش از اینکه تمرینات ورزشی یا ویژگی‌های جسمانی در آن اصل باشد، ورزش زورخانه‌ای برپایه‌ی اخلاق است. تواضع، فروتنی و میل به کمک کردن به هم‌نوع و ایجاد پیوند برادری با دیگر اعضای آن محل از ویژگی‌های فرهنگی این ورزش بومی است.

یکی دیگر از مباحث مورد نظر علیرضا غلامی در کتاب علم تمرین زورخانه‌ای بررسی ویژگی‌های ساختاری در معماری این ورزش است. ورزش‌های زورخانه‌ای از معماری به‌خصوصی بهره می‌برند و با دیگر سالن‌های ورزشی تفاوت‌های زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین ابعاد معماری این ورزش استفاده از شکل گرد و دایره‌وار در دیوارها و سقف آن است که به زیبایی‌شناسی ایران باستان در ساخت چنین مکان‌هایی باز می‌گردد.

پس از فصولی که بیشتر نقش معارفه دارند و پیش‌درآمدی برای ورود به مباحث تخصصی‌تر هستند، علیرضا غلامی به وسایل و ابزارهایی که این ورزش با آنان هویت می‌یابد می‌پردازد. این مسئله که از وسایل ورزشی آن به چه شکل استفاده می‌شود، ویژگی‌های تمرینات این وسایل چه چیزهایی هستند و فرد باید چگونه این تمرینات را اجرا کند. این بخش‌های موجود در کتاب است که در واقع می‌تواند برای هرکسی که تمایل دارد به فعالیت در این زمینه بپردازد مفید باشد. مواردی که به «چرخ تیز» یا «میل‌گیری» اشاره می‌شود.

اهمیت خواندن و فرا گرفتن اطلاعات این کتاب علمی به این واقعیت باز می‌گردد که هرکدام از تمرینات این ورزش اگر با دانش کمی اجرا شود، ممکن است به بدن آسیب رساند. مانند هر ورزش تخصصی دیگری، ورزش زورخانه‌ای نیز نیازمند قواعد و اصول اجرایی است. ورزش زورخانه‌ای از آنجایی که بیشتر از هر چیز با توانایی فیزیکی ورزشکار در ارتباط است، شخص اجراکننده نیاز دارد به طور کامل و دقیق با ابعاد علمی و تخصصی این ورزش آشنایی پیدا کند.

کمتر کتابی می‌توان نام برد که همچون کتاب علم تمرین زورخانه‌ای به شما هرآنچه که لازم است در باب آن بدانید توضیح دهد. علیرضا غلامی از نثر آموزشی ساده و روانی بهره برده است. او سعی کرده تا مطالب را از موضوعات کلی به موارد جزئی‌تر برساند. هرچه در کتاب پیش می‌رویم، مباحث مورد بحث تخصصی‌تر می‌شوند. در همین راستا، آموزه‌های علمی کتاب پیش‌رو می‌تواند هم برای کسانی که در باب این ورزش صرفاً کنجکاو هستند مفید باشد و هم کسانی که حرفه‌ی خود را به عنوان یک ورزشکار در این زمینه جستجو می‌کنند. کتاب علم تمرین زورخانه‌ای توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب علم تمرین زورخانه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند برای کسانی مفید باشد که به دنبال کسب اطلاعات علمی و تخصصی در زمینه‌ی ورزش زورخانه‌ای هستند.

در بخشی از کتاب علم تمرین زورخانه‌ای می‌خوانیم

ورزشکاران هنگام ورود به گود، باید پس از اعلام و گرفتن رخصت، خم شوند و انگشتان دست راست خود را بر زمین بگذارند و بلند شوند و آن را ببوسند. این رسم و آیین، بازمانده از پهلوانان باستانی و قدیمی و احترام به زمین و خاک است که در فرهنگ و تمدن مشرق‌زمین اشاره به این که انسان از خاک آفریده شده است و به خاک بازمی‌گردد. احترام به ساحت گود نشان‌دهنده‌ی اهمیت احترام ورزشکاران به زمین و حفاظت از محیط زیست و اماکن ورزشی است که در منشور المپیک نیز موردتأیید قرار گرفته است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه
فصل 2: معماری و تجهیزات
فصل 3: ورودی گود استقرار جرگه زدن
فصل 4: سنگ
فصل 5: شنو رفتن
فصل 6: نرمش ‌های زورخانه ‌ای
فصل 7: میل‌ بازی
فصل 8: میل گیری
فصل 9: پای زدن
فصل 10: چرخ تیز
فصل 11: چرخ چمنی
فصل 12: پای آخر
فصل 13: کباده
فصل 14: کشتی پهلوانی
فصل 15: دعا و خروج
فصل 16: مرشدی
فصل 17: تیمی زورخانه‌ای
فصل 18: تکفر و کفگرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم تمرین زورخانه‌ای
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-355-235-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم تمرین زورخانه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علم تمرین زورخانه‌ای

برای دریافت کتاب علم تمرین زورخانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.