معرفی و دانلود کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان

عکس جلد کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان

کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان نوشته‌ی زینب باوی به ارزش غذایی ماهی، نقش مصرف آن در پیشگیری و درمان بیماری‌ها و بررسی موانع و عوامل مؤثر در مصرف ماهی پرداخته است.

جمعیت جهان روز به روز افزایش می‌یابد. واضح است که نیاز انسان به منابع پروتئین و غذای سالم نیز بیشتر شود. در این بین آبزیان و ماهیان در تأمین پروتئین، بهبود کیفیت تغذیه و سلامت عمومی انسان‌ها، همچنین در زمینه‌ی پیشرفت اقتصاد و ایجاد اشتغال برای عده‌ای از مردم، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

ویژگی متمایز تعذیه‌ای گوشت سفید آبزیان مانند هضم و جذب آسان، سرشار بودن از اسیدهای آمینه ضروری، کافی بودن بسیاری از مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، ید، فلوئور و سایر میکروالمان‌ها و غنی بودن از ویتامین‌های E، A ،D و کالری کم و قابل توجه این ماده غذایی باعث شده است که به عنوان یک خوراک سالم و البته لذیذ و خوش‌طعم در سلامت جسمی و روانی انسان تأثیر مثبت فراوانی داشته باشد. علاوه بر تمام این‌ها، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ماهی به عنوان تنها منبع عمده که می‌تواند یکی از چربی‌های غیر اشباع امگا 3 با زنجیره بلند DHA و EPA را به بدن انسان برساند، شناخته می‌شود. این دو اسید چرب نقش بسیار مهمی در سلامت بدن دارند. به همین دلیل است بین کشورهای پیشرفته در تولید و مصرف ماهی رقابت بالایی وجود دارد.

وجود مواد مغذی فراوان و به ویژه وجود اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی باعث شده است که در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها (کاهش فشار خون، کاهش سکته مغزی، کاهش افسردگی، افزایش شیر مادران و...) بسیار مفید باشد.

مصرف ماهی در میان مردم تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد؛ مثل دانش کافی داشتن در مورد ارزش غذایی، اطلاع داشتن از فواید و موارد منع مصرف، بو و طعم، انتخاب ماهی و آماده‌سازی و همچنین نحوه پخت آن، قیمت، ترس از داشتن استخوان‌های ریز، بهداشت محل فروش، اطمینان از فروشنده و... قرار می‌گیرد.

با توجه به اهمیت مصرف ماهی، زینب باوی در این کتاب در چهار فصل به طور کامل و با جزییات به اهمیت مصرف ماهی در سلامت شما و بررسی موارد تاثیرگذار بر مصرف آن پرداخته است.

در بخشی از کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان می‌خوانیم:

ویتامین A برخی از ماهی‌ها حاوی ویتامین A (رتینول) می‌باشند. ویتامین آ یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است و به شکل محلول در روغن‌هایی درون گوشت ماهی یافت می‌شود. این ویتامین در کبد ذخیره شده و کمبود آن در مدت زملات کوتاه، عارضه‌ای ایجاد نخواهد کرد چون کبد هنگامی که بدن به ویتامین آ نیاز دارد. مقادپر زیادی از آن را برای مصرف بدن آزاد می‌کند. البته برخی از بیماری‌ها مانند اختلالات جذب و اسهال چرب باعث می‌شوند، کبد نتواند میزان کافی از این ویتامین را جذب کرده و در نتیجه فرد دچار علائمی از کمبود این ویتامین می‌شود. ویتامین آ برای رشد بدن (به ویژه کودکان) و کمک به دستگاه ایمنی، مخاط (مخاط روده) و جلوگیری از بیماری‌های عفونی، حفظ سلامتی پوست و بسیاری از بافت‌ها مورد نیاز است. چرا که کمبود ویتامین آ باعث خشکی، پوسته پوسته شدن پوست و نقص ایمنی می‌شود.

ماهی حاوی ویتامین دی است. یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین توسط نور خورشید در بدن ساخته می‌شود. بدین شکل؛ زمانی که اشعه ماورای بنفش به پوست می‌تابد، و یتامین دی سنتر بافته و در درون بدن تولید می‌شود. در مناطقی که نور خورشید کمتر به زمین می‌تابد کمبود این ویتامین بیشتر احساس می‌شود. و افراد با علائمی مانند پوکی استخوان در بزرگسالان و ترمی استخوان در کودکان روبرو خواهند شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ترکیبات مغذی ماهی
فصل 2: نقش ماهی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها
فصل 3: چالش‌های عدم مصرف ماهی
فصل 4: عوامل مؤثر بر مصرف ماهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-266041-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان

برای دریافت کتاب عوامل موثر بر مصرف ماهیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.