معرفی و دانلود کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا

عکس جلد کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا
قیمت:
34500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا

کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا نوشته برندا ثارپ و جد منوارینگ، به شما می‌آموزد که چگونه خلاقانه‌تر عکاسی کنید و این نکته را یادآور می‌شود که نیازی نیست برای داشتن عکس‌های زیبا و خلاقانه به مکان‌های دوردست بروید بلکه در نزدیکی خودتان هم می‌توانید بهترین عکس‌ها را خلق کنید.

عکاسان، افرادی هستند پیوسته در سفر. به مکان‌های مختلف می‌روند تا نور، منظره، حیات وحش و مردم را ثبت کنند. بسیاری از عکاسان به نقاط دور و مکان‌های ویژه‌ای سفر می‌کنند تا عکس‌های مورد نظرشان را بگیرند؛ ولی آیا برای اینکه چیزهای جالبی برای عکاسی بیابیم حتماً لازم است به جاهای دور سفر کنیم؟ بعضی از شما با صدای بلند پاسخ می‌دهید: «بله!» و البته برای انواع خاصی از عکاسی - حیوانات وحشی، فرهنگ‌های منحصربه‌فرد و مشابه آن‌ها - حق با شماست. اما اگر به خوبی نگاه کنید، عکس‌های حیرت‌آور تقریباً در هر جایی پنهان شده‌اند. مهم نیست کجا ساکن هستید، بی‌شک می‌توانید عکس‌های خوبی در نزدیکی محل زندگی خود بگیرید.

کتاب‌های زیادی با موضوع مبانی عکاسی و تکنیک‌های دیجیتال وجود دارند ولی تعداد اندکی از آن‌ها درباره استفاده توأم قلب و ذهن در کنار هم به منظور ساختن عکس‌های عالی نوشته شده‌اند. تقریباً هر کسی می‌تواند در استفاده از دوربین‌های دیجیتالی امروزی به مهارت دست یابد ولی آیا همه‌ی عکس‌هایی که می‌گیرد، معنی و مفهومی دارند؟ عکاسی صرفاً به معنی تنظیم دیافراگم، سرعت شاتر و سپس فشردن دکمه شاتر نیست، بلکه یافتن چیزی است که می‌کوشید آن را در عکس خود نمایش دهید، همچنین یافتن زمان مناسب فشردن شاتر. برای این منظور باید دید خلاقانه داشت که حاصل نگاه کردن با قلب و ذهن باز است.

برندا ثارپ (BrendaTharp) و جد منوارینگ (Jed Manwaring) می‌گویند که ایده کتاب عکاسی روزمره استثنایی (Extraordinary everyday photography) پس از گفت‌وگو با یک دوست به فکرشان رسیده است:

«این دوست که عکاسی آماتور با اشتیاقی بی‌پایان برای پرورش دید خلاقانه‌اش بود به ما گفت که بیشتر عکس‌های رقبایش از مکان‌های دوردست هستند تا جاهای نزدیک. او که قبول داشت خودش هم برای عکاسی پا به سفرهای زیادی گذاشته و به لوکیشن‌های شگفت‌انگیزی رفته است؛ اکنون دریافته بود که هنوز فرهنگ و محل زندگی «شگفت‌انگیز» خودش را به خوبی تجربه نکرده است. بنابراین تصمیم گرفت که این رویه را عوض کرده و به کشف و بررسی محله خود برود و کم‌کم چیزهایی دید که قبلاً ندیده بود: آویزان شدن گیاه ویستریا از حصار پارک در فصل بهار و یا سایه درختان که آفتاب بعد از ظهر روی دیوار خواربارفروشی می‌انداخت. او قرارهای مفرحی با دوستان عکاسش گذاشت تا هر هفته در نزدیکی محل زندگیشان گشتی زده و ببینند چه چیزی برای عکاسی می‌توانند بیابند. او عکس‌هایی (فرصت عکاسی) را در هر جایی می‌دید و عکس‌هایش متفاوت و سرزنده بودند.»

در این کتاب، عکس‌های برندا با حرف «B» و عکس‌های جِد با حرف «J» مشخص شده‌اند. همه عکس‌های عکاسان، با هر دوربینی که گرفته باشند، سر از مجموعه‌های هنری درنیاورده یا به چاپ نرسیده‌اند. به قول چِیس جارویس، عکاس مشهور:

«بهترین دوربین، همانی است که همراه شماست». گاهی امکان حمل دوربین‌های بزرگ وجود ندارد ولی دوربین‌های دیجیتالی کامپکت یا تلفن همراه همیشه همراه شما هستند که می‌توانید با آن‌ها لحظات ناب زندگی را بدون خلق فایل‌های حجیم ثبت کنید. به نظر ما، از همه مهم‌تر چیزی است که دیده، تجربه و ثبت کرده و می‌توانید آن را به عنوان تجلیل پاینده‌ی عظمت این جهان با دیگران به اشتراک بگذارید. موضوع، فقط عکاسی است. عکاسی از چیزی که دیده و خوشتان آمده است؛ عکاسی از چینش صحنه یا لحظه‌ای جالب.»

در بخشی از کتاب عکاسی روزمره استثنایی می‌خوانیم:

به منظور تازه کردن دید خود شروع کنید به مشاهده عمیق‌تر آنچه در اطرافتان هست -دیدن واقعی. یک شیء یا صحنه را به دقت بررسی کنید. چیزی را در آشپرخانه انتخاب کنید - مثل میوه یا سبزیجات. آیا تا کنون به نقش و نگار حیرت‌آور کلم برش خورده توجه کرده‌اید؟ این می‌تواند شروع رشد دید شما باشد؛ بدون اینکه لازم باشد خانه را ترک کنید!

به هر چیزی توجه کرده و بکوشید که در زمان حال زندگی کنید. اگر شب هنگام، زباله‌ها را بیرون می‌برید، دقت کنید که چه نوع شبی است. آیا آسمان ابری است، آیا ستاره‌ها را می‌توان دید؟ آیا ماه بالا آمده است؟ یا حین آبیاری باغچه، به قطرات آب توجه کنید که روی گل‌برگ‌ها می‌سُرند یا در پُرزهای برگ‌ گیاه گیر می‌افتند. به نحوه عبور نور خورشید از میان برگ‌ها دقت کنید. در هنگام رانندگی به آنچه در مسیر می‌بینید توجه کنید: آیا اَشکال ساختمان‌های اداری با پس‌زمینه آسمان، تصاویر گرافیکی می‌سازند؟ آیا بازتاب آب، شکل تکراری خاصی خلق می‌کند؟ آیا گل‌های تابستانی بلوارها در نسیمی که می‌وزد، می‌رقصند؟ اگر قطار یا اتوبوس سوار می‌شوید، فرصت بیشتری برای دیدن اطرافتان دارید. آیا بازتاب‌هایی زیبا در نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایی که از برابرشان می‌گذرید می‌بینید؟ آیا سایه خودروها و عابران، اَشکال جالبی را روی کف خیابان خلق می‌کنند؟ آیا دونده‌ها، دوچرخه‌سواران یا دیگر عابران را مشاهده می‌کنید؟ نوری که از میان درختان گذشته و سایه‌هایی که روی دیوارها و پیاده‌روها می‌اندازند چطور؟ اگر در ترافیک گیر افتاده‌اید به بازتاب نور بدنه فلزی خودروها دقت کنید. آیا بازتاب خط وسط خیابان را روی سپر خودروی جلویی می‌بینید؟ هر راننده را در قاب شیشه خودرویش، مثل یک پرتره خاص ببینید، یک عکس آنی در زمان. کافی است در دنیای اطرافتان غرق شوید، آنگاه چیزهای جالب بسیاری خواهید دید؛ و همین، قدرت بینایی شما را برای ساخت عکس‌های بهتر آماده می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسندگان
مقدمه
فصل 1: یافتن دید تازه
فصل 2: لحظه ادراک
فصل 3: کشف فرصت عکاسی در محل زندگی شما
فصل 4: پرورش روند خلاقانه
فصل 5: ثبت لحظات روزمره
فصل 6: یافتن نقطه دید شما
فصل 7: خلق ترکیب‌بندی‌های قوی
فصل 8: کاوش و بررسی نور در اطراف شما
فصل 9: عکاسی در صبحگاه و شامگاه
فصل 10: عکاسی در شب
منابع: اَپ‌ها و نرم‌افزارها
از همین مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا
نویسنده،
مترجمنیما عربشاهی
ناشر چاپیانتشارات بیان روشن
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-622-671711-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک
34500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا

هنربان
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
درکل کتاب خوبی بود، ولی کاربردش بیشتربرای دوربین عکاسی بودتا گوشی همراه
Bozorgvar
۱۴۰۱/۸/۲۴
بعد از خوندن این کتاب عکس‌های باحالی گرفتم
اسدالله پناهی
۱۳۹۹/۷/۵
گام به گام عکاسی را به شما آموزش می‌دهد، تمام
Amir Sabetkasaie
۱۳۹۹/۳/۲۳
جدا برای همه کس خواندن این کتاب میتونه زیبا باشد
امیرمهدی ایمانی
۱۴۰۳/۱/۱۴
خلاقیت عکاسی رو بالا میبره خوبه.
تهمتن کمالوند
۱۴۰۰/۶/۲۶
چرت محض حوصله سر بر مث بقیه کتاب‌های اموزش عکاسی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا

برای دریافت کتاب عکاسی روزمره استثنایی: بیدار کردن دید شما برای ثبت عکس‌های گیرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.