معرفی و دانلود کتاب عکاسی پرتره

عکس جلد کتاب عکاسی پرتره
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی پرتره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی پرتره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عکاسی پرتره

کتاب عکاسی پرتره تألیف شهریار خونساری، راهنمایی عملی است که ویژگی‌ها، قوانین و تکنیک‌های این نوع عکاسی را آموزش می‌دهد. این کتاب نکات لازم در مورد تجهیزات و امکانات عکاسی پرتره، انتخاب سوژه و تعامل با مدل‌ها را در اختیارتان می‌گذارد و کمک می‌کند بتوانید استودیوی عکاسی شخصی خود را راه بیندازید.

درباره‌ی کتاب عکاسی پرتره

در میان شاخه‌های عکاسی، پرتره از محبوب‌ترین، رایج‌ترین و البته از قدیمی‌ترین انواع آن محسوب می‌شود. گفته می‌شود قدمت این مدل عکس‌ها به اواسط قرن نوزدهم باز می‌گردد یعنی به اولین روزهای اختراع دوربین عکاسی. ابعاد دوربین و محدودیت‌های فنی و نورپردازی آن دوره باعث شده بود عکاسی از افراد به نسبت دیگر انواع عکس‌ها، رواج بیشتری پیدا کند. از آن زمان تاکنون هم دوربین‌ها پیشرفت کرده‌اند و هم تکنیک‌های عکاسی پرتره تکامل یافته است. عکس‌های آتلیه‌ای، پرسنلی، هنری، خانوادگی و حتی پرتره‌های تبلیغاتی زیرمجموعه عکاسی پرتره به حساب می‌آیند. این عکس‌ها گاهی در استودیو و بعضی از اوقات در فضای باز گرفته می‌شود. بسته به سوژه و کارکرد عکس، از شیوه‌ی نورپردازی تا فاصله کانونی و دیگر موارد تغییر خواهد کرد. یک عکاس حرفه‌ای باید با همه‌ی این موارد آشنا باشد. بنابراین باید گفت عکاسی پرتره رشته‌ای تخصصی و پیچیده است و درنتیجه‌ی آن عکاس باید در مورد تجهیزات فنی و امکانات تکنیکی اطلاعات کافی داشته باشد.

کتاب عکاسی پرتره راهنمایی کاربردی است که دستورالعمل‌ها، قوانین و اصول این مدل عکاسی را ارائه می‌دهد. شهریار خونساری، مؤلف این کتاب هم در دانشگاه عکاسی تبلیغاتی و پرتره تدریس کرده و هم در این زمینه سال‌ها تجربه‌ی عملی دارد. او در این اثر تلاش کرده کلیات این عکاسی، از نورپردازی و تجهیزات استودیویی تا کار با مدل‌ها را شرح دهد. در این کتاب به شما آموزش داده می‌شود که چطور مدل خود را انتخاب نمایید و به صورت حرفه‌ای با او برخورد کنید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید از او عکس پرتره بگیرید. همین‌طور در مورد تنظیمات، مکان‌ها و نمادها اطلاعات کافی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

کتاب عکاسی پرتره برای همه‌ی سطوح تدوین شده است. چه عکاسی حرفه‌ای باشید و چه صرفاً به این رشته علاقه‌مند باشید، با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید دانش‌تان را بیشتر کنید و سطح خود را ارتقاء دهید. اگر قصد دارید استودیویی شخصی برای خود تأسیس کنید، راهنمایی‌های این مرجع به شما کمک می‌کند بتوانید این هدف را محقق نمایید. می‌توانید دوربین و تجهیزات نورپردازی مناسب تهیه کنید و آتلیه‌ای حرفه‌ای داشته باشید. موضوع دیگری که کتاب روی آن تأکید دارد، بحث تجاری است. دنیای عکاسی امروز، بازاری رقابتی و فشرده است و برای اینکه بتوانید محصول‌تان را در این بازار عرضه کنید، باید دانشی کافی در زمینه‌ی اقتصاد عکس داشته باشید. در کتاب عکاسی پرتره به بازاریابی و فروش عکاسی پرتره هم پرداخته می‌شود. با کمک این راهنما شما می‌توانید بازار هدف‌تان را بشناسید و عکس‌تان را بهتر بفروشید.

کتاب عکاسی پرتره، مرجعی برای مشاوره محسوب می‌شود و در تلاش است که به بهبود مهارت خواننده در هر سطحی که قرار دارد، کمک کند. این کتاب را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب عکاسی پرتره برای چه کسانی مناسب است؟

عکاسان پرتره‌ی حرفه‌ای، عکاسان مبتدی و کسانی که می‌خواهند آتلیه‌ی شخصی خودشان را راه‌اندازی کنند، می‌توانند از آموزه‌های این کتاب بهره ببرند.

با شهریار خونساری بیشتر آشنا شویم

شهریار خونساری متولد آذرماه 1355 و مدرس دانشگاه است که در زمینه‌ی عکاسی مهارت بسیاری دارد. او دوره‌ی کارشناسی خود را در رشته‌ی عکاسی و دوره‌ی کارشناسی ارشد را در رشته‌ی پژوهش هنر گذرانده است. علاوه‌بر این‌ها، شهریار خونساری مدرک کارشناسی ارشد عکاسی را نیز از دانشگاه هنر دریافت کرده. این عکاس و مدرس جوان دانشگاه در زمینه‌های تخصصی عکاسی تجربه‌ی زیادی دارد و تاکنون چندین کتاب را در حوزه‌ی فعالیت خود منتشر کرده است. ازجمله کتاب‌های او می‌توان به «عکاسی برای رشته لیتوگرافی»، «عکاسی پرتره،»، «موج، زنجیر و درخت خرما» و «عکاسی تبلیغات» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب عکاسی پرتره می‌خوانیم

عکس می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان بیشترین اطلاعات را از یک مراسم جلسه به بیننده منتقل کند. جلسات گوناگون ویژگی خاص خود را دارند با کمترین تعداد، عکس بیشترین اطلاعات را به مخاطب منتقل کنید.

برای دستیابی به این هدف باید شناخت دقیقی از موضوع زمان و مکان مراسم، تجهیزات کافی، دانش فنی و جای گیری مناسب داشته باشید.
اما شاید خسته کننده‌ترین پروژه‌های عکاسی برای عکاسان عکاسی از جلسات و نشست‌ها باشد و برای عکاسان کاری جالب محسوب نشود. بیشتر عکس‌ها که عکاسان مختلف گرفته‌اند، به این دلیل ساده که قضای برگزاری جلسات و نشست‌ها یکسان است شبیه به هم می‌شود ولی اگر به خوبی بتوانید با موقعیت سازگار شوید تجربه ارزشمندی خواهید داشت و با این سفارش‌ها میتوان هزینه‌های روزمره زندگی را تأمین کرد. به یاد داشته باشید سمینارها و جلسات سازمان‌ها محل بسیار خوبی برای یافتن مشتریان بالقوه و برقراری ارتباط‌های کاری است.

شرایط برگزاری بیشتر جلسات و نشست‌ها از نظر بصری نمیتواند هیجان انگیز و جذاب باشد. کمتر اتفاق می‌افتد که بتوان عکسی جالب از این مراسم‌ها تهیه کرد اما بعضی از عکس‌ها از مراسم‌ها، پرتره محیطی محسوب می‌شوند در این نوع پرتره‌ها عکاس برای بیان شخصیت و احساسات مدل عکاسی از محیط کار و زندگی واقعی شخص استفاده می‌کند. در عکاسی از مراسم و رویدادها با کادربندی درست می‌توان اشکالاتی را که در عکس‌ها دیده می‌شود به حداقل رساند؛ یعنی عکاس باید راهکارهایی ارائه دهد که عکس‌ها به کادربندی قوی یا حداقل قابل قبول برسند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: یادآوری اطلاعات فنی مورد نیاز برای عکاسی پرتره
1- دوربین‌ها
1-1 دوربین‌های قطع بزرگ
2-1- دوربین‌های قطع متوسط
3-1- دوربین‌های قطع کوچک
عمق میدان وضوح
تنظیم رنگ
فرمت فایل‌ها
تاریکخانه دیجیتال
آشنایی با قطعات دوربین
حساسیت
تورسنج
آشنایی با لنز
سلامت و حفاظت از دوربین عکاسی
اطمینان از سلامت قطعات به خصوص لنز
فلاش در عکاسی
روش‌های محاسبه دیافراگم
تکنیک فلاش‌ها
اصول کار فیلترها
جنسیت فیلترها
فیلترهای مخصوص
فیلترهای فانتزی
فیلترهای اصلاح رنگ
فیلترهای ایجاد کنتراست
ضریب جذب نور
کاربرد لنزها در عکاسی
انواع لنزهای دوربین و کاربرد آن‌ها
رنگ در عکاسی
بعضی از مسائلی که می‌تواند در عکاسی تأثیر گذار باشد
فصل دوم: عکاسی از انسان‌ها
عکاسی پرتره
مسائل حقوقی در عکاسی پرتره
لوازم مورد نیاز عکاسی پرتره
کچ لایت
الگوهای اصلی پرتره‌های کلاسیک
انواع نور
عکاسی از مراسم و جلسات وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌ها
عکاسی از مراسم عروسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عکاسی پرتره
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-600-124-871-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عکاسی پرتره

محمدرضا رساطلب
۱۴۰۲/۸/۵
کتاب خوبی نیست...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب عکاسی پرتره

برای دریافت کتاب عکاسی پرتره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.