معرفی و دانلود کتاب عکاسی خبری

عکس جلد کتاب عکاسی خبری
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی خبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی خبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عکاسی خبری

کتاب عکاسی خبری تألیف شهریار خونساری، شیوه‌ی عکاسی مستند و ژورنالیستی را آموزش می‌دهد. این کتاب کاربردی تلاش دارد ویژگی‌های فتوژورنالیسم و تجهیزات موردنیاز و تکنیک‌های مختلف آن را معرفی کند تا عکاسان بتوانند افراد، مکان‌ها و رویدادهای واقعی را به بهترین شکل ثبت کنند.

درباره‌ی کتاب عکاسی خبری

یکی از پراهمیت‌ترین ژانرهای عکاسی، عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم است. رشته‌ای که باید به‌صورت مستند و بدون دست‌کاری در صحنه، رویداد یا حادثه‌ای را روایت کند. این ژانر معمولاً تداعی‌کننده عکس‌های جنگ است و بیشتر بینندگان، مهم‌ترین تصوری که از عکس خبری دارند عکس‌های مربوط به جنگ، انقلاب یا اعتراضات است. اما دامنه‌ی این نوع عکاسی، فراتر از این موارد است و می‌تواند در جاهای مختلفی حتی در محیط‌های بسته هم اتفاق بیفتد. عکاس خبری راوی بصری یک اتفاق است. درواقع همان کاری را می‌کند که نویسنده‌ی مقاله انجام می‌دهد. گاهی عکس‌ها آن‌چنان قدرتمند و تأثیرگذارند که خود مقاله‌ای کامل هستند و نیازی به شرح و نوشته ندارند. ظهور تکنولوژی‌های جدید مثل گوشی‌های هوشمند، به همه این امکان را داده تا بتوانند عکاسی کنند. به دنبال آن مفهوم خبرنگاری هم تا حدودی تغییر کرده. امروز هر کسی می‌تواند برای رسانه‌ها عکس بگیرد اما برای اینکه بتواند یک عکاس خبری حرفه‌ای باشد باید با الزامات این ژانر را به‌خوبی بشناسد. این رشته از لحاظ تکنیک و تجهیزات تا نوع نگرش عکاس، با دیگر رشته‌های عکاسی تفاوت زیادی دارد. بنابراین لازم است در مورد این مهارت مطالعه‌ی بیشتری انجام شود تا بتوان با همه‌ی جوانب آن آشنا شد.

کتاب عکاسی خبری ازجمله کتاب‌هایی است که می‌تواند در یادگیری این رشته به شما کمک کند. این کتاب از چهار فصل تشکیل‌شده و تلاش کرده تمام موضوعاتی را که به این نوع عکاسی مرتبط هستند، از گرفتن مجوز تا فروش عکس پوشش دهند. شهریار خونساری، مؤلف این کتاب کاربردی در مقدمه اشاره می‌کند که هر عکسی را که برای رسانه تهیه شود می‌توان به نوعی فتوژورنالیسم تلقی کرد، اما قطعاً عکسی کامل و حرفه‌ای نخواهد بود. هر کسی را نمی‌توان فتوژونالیست دانست. به عنوان یک عکاس حرفه‌ای باید بدانیم که چطور در صحنه حضور پیدا کنیم و برای ثبت عکس کجا بایستیم. او مسأله‌ی فروش عکس را هم به‌عنوان یکی از مفاهیم مهم این رشته مطرح می‌کند. در بازار رقابتی و فشرده و با وجود رسانه‌های مختلف، یک عکاس خبری حرفه‌ای باید بازار را به‌خوبی بشناسد و بداند که عکسش را به کجا و چطور بفروشد.

در کتاب عکاسی خبری، در ابتدا موضوعاتی همچون دریافت مجوزها، تهیه‌ی وسایل و تجهیزات لازم و مستندسازی اطلاعات عکس مطرح می‌شود. نویسنده‌ی کتاب در ادامه، تکنیک‌های این نوع عکاسی را شرح داده و مطالبی را در رابطه با سرعت شاتر و دیافراگم، طرز نگهداری از لنز، فیلترهای منشوری یا چندوجهی، ضریب جذب نور و فلاش در عکاسی ارائه می‌دهد. مؤلف سعی می‌کند به خواننده‌اش در مورد پوشش تمام زوایای داستان، نسبت‌های طلایی، عکس‌های خبری از وقایع غیرمنتظره، عکاسی پرتره خبری، عکاسی از رویدادهای ورزشی و... توضیحاتی را عنوان کند تا او با انواع فتوژورنالیسم و شیوه‌ی صحیح روایت کاملاً آشنا شود.

کتاب عکاسی خبری برای آشنایی با مفاهیم و کلیات این نوع عکاسی منبعی مناسب و کاربردی محسوب می‌شود. این راهنما را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب عکاسی خبری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندان عکاسی مستند و خبری، روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان توصیه می‌کنیم.

با شهریار خونساری بیشتر آشنا شویم

شهریار خونساری متولد آذرماه 1355 و مدرس دانشگاه است که در زمینه‌ی عکاسی مهارت بسیاری دارد. او دوره‌ی کارشناسی خود را در رشته‌ی عکاسی و دوره‌ی کارشناسی ارشد را در رشته‌ی پژوهش هنر گذرانده است. علاوه‌بر این‌ها، شهریار خونساری مدرک کارشناسی ارشد عکاسی را نیز از دانشگاه هنر دریافت کرده. این عکاس و مدرس جوان دانشگاه در زمینه‌های تخصصی عکاسی تجربه‌ی زیادی دارد و تاکنون چندین کتاب را در حوزه‌ی فعالیت خود منتشر کرده است. ازجمله کتاب‌های او می‌توان به «عکاسی برای رشته لیتوگرافی»، «عکاسی پرتره،»، «موج، زنجیر و درخت خرما» و «عکاسی تبلیغات» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب عکاسی خبری می‌خوانیم

سه‌پایه و تک‌پایه در بعضی شاخه‌های عکاسی خبری کاربرد دارد استفاده از این وسایل باعث می‌شود تصاویری با وضوح بالاتر به دست آید. برای سه‌پایه از کله‌گی‌های انعطاف‌پذیر استفاده کنید تا دوربین بتواند به سرعت تنظیم شود برای تنظیم دقیق بهتر است از سه‌پایه‌های ترازدار استفاده شود اگر سه‌پایه تراز ندارد به آن تر از چسبانده شود یا قبل از بستن دوربین بر سه‌پایه کف کله‌گی به وسیلهٔه‌ی تراز تنظیم شود. ‌سه‌پایه‌ای که استفاده می‌شود حتماً باید قدرت نگه‌داشتن دوربین مورد استفاده را داشته باشد و بهتر است سه‌پایه سنگین باشد تا باد یا سنگینی دوربین آن را نیندازد و لرزش هم نداشته باشد. اگر از سه‌پایه‌های ارزان و سبک استفاده می‌کنید بهتر است در زیر دکل سه‌پایه کیسه‌ای پر از سنگ یا آجر متصل کنید تا ایستایی سه‌پایه زیاد شود و لرزش پرده‌ی شاتر تأثیری بر تصویر نداشته باشد.

تک‌پایه جایگزینی برای سه‌پایه است تک‌پایه مونفروتو یکی از پرکاربردترین وسایل عکاسی خبری است. پایین بعضی از مدل‌های تک‌پایه دارای سه‌پایه جمع‌شو است که باعث می‌شود تک‌پایه عمود بایستد. با استفاده از تک‌پایه و سه‌پایه می‌توان از سرعت‌های پایین شاتر یا حساسیت‌های پایین استفاده کرد. بیشتر لنزهای تله ورزشی نیاز به سه‌پایه دارند. مینی پاد برای عکس از زوایای بسیار پایین کاربرد دارد و از سطح چند سانتی‌متر بالاتر می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل اول: اهداف
وظایف عکاسان خبری
گرفتن مجوزهای لازم
تحقیق درباره موضوع
تماس با افراد ذیربط و مشاوران
وسایل و تجهیزات عکاسی
آزمایش و نگهداری تجهیزات عکاسی
مستندسازی اطلاعات عکس برای تهیه شرح عکس
ویرایش دیجیتال تصاویر در برخی موارد.
فصل دوم: مرحله آماده سازی وسایل و اطلاعات مورد نیاز عکاسی
دیافراگم و اعداد آن
مسدود کننده یا سرعت شاتر و اعداد آن
سرعت بی
1- شاترهای مرکزی تیغه‌ای
2- شاترهای کانونی پرده‌ای
رابطه سرعت شاتر و دیافراگم
آشنایی با لنز
طرز نگهداری از لنز
فلاش در عکاسی
روش‌های محاسبه دیافراگم
تکنیک فلاش‌ها
جنسیت فیلترها
فیلترهای مخصوص
1- فیلترهای کلوس آپ
فیلترهای ستاره‌ساز
فیلترهای منشوری یا چندوجهی
فیلترهای اصلاح رنگ
فیلترهای ایجاد کنتراست
ضریب جذب نور
فصل سوم: عوامل مؤثر بر تهیه عکس خبری خوب
فصل چهارم: پوشش تمام زوایای داستان
نسبت‌های طلایی
عکس‌های خبری از وقایع غیرمنتظره
عکاسی از مراسم و جلسات، وزارتخانه‌ها ادارات و سازمان‌ها
عکاسی پرتره خبری
عکاسی از رویدادهای ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عکاسی خبری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-600-1246-96-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عکاسی خبری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عکاسی خبری

برای دریافت کتاب عکاسی خبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.