معرفی و دانلود کتاب عکاسی تبلیغاتی

عکس جلد کتاب عکاسی تبلیغاتی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی تبلیغاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی تبلیغاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عکاسی تبلیغاتی

کتاب عکاسی تبلیغاتی اثر شهریار خونساری، تلاش دارد نکات کلیدی و تکنیک‌های مهم عکاسی تبلیغات را هم به عکاسان حرفه‌ای و هم عکاسان تازه‌وارد در این حوزه آموزش دهد. این کتاب کاربردی که حاصل تدریس و فعالیت‌های مؤلف در این رشته است، کمک می‌کند مهارت و دانش‌تان را در این نوع عکاسی تا حد قابل‌توجهی ارتقاء دهید.

درباره‌ی کتاب عکاسی تبلیغاتی

عکس یکی از اجزای مهم و تأثیرگذار تبلیغات است. در هر پوستر یا بیلبوردی، در وهله‌ی اول این عکس است که توجهات را به خود جلب کرده و مخاطب را وادار می‌کند به سمت تبلیغات جذب شود و به آن‌ها توجه کند. بعد از فراگیر شدن عکاسی، بازاریاب‌ها خیلی سریع به پتانسیل و توانایی عکس‌ها برای تبلیغ پی بردند. حالا دهه‌هاست که از این ابزار برای اهداف تجاری استفاده می‌شود و حتی امروز هم با وجود پیشرفت برنامه‌های گرافیکی، عکس انتخاب اول برای آگهی و تبلیغات است. عکاسی تبلیغاتی بر خلاف عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم، نوعی تصویرسازی محسوب می‌شود و کاملاً حساب‌شده انجام می‌گیرد. هدف این نوع عکاسی، ترغیب بیننده و مجاب کردن او در مورد سوژه است. بنابراین این عکس باید به بهترین شکل ممکن کارگردانی شود تا بیشترین تأثیر را به‌جای بگذارد. در نتیجه ما با نوعی عکاسی خلاقانه و درعین‌حال پیچیده مواجهیم. تبدیل کردن یک ایده ذهنی به یک اثر هنری تصویری، کار ساده‌ای نیست. در جریان عکاسی تبلیغاتی فرآیندهای خلاق و تکنیک‌های زیادی را باید به کار گرفت تا این اتفاق رخ دهد. برای اینکه یک عکاس در این رشته به مهارت دست پیدا کند، نیاز به آموزش، مطالعه و تمرین دارد.

کتاب عکاسی تبلیغاتی اثری آموزشی است که اطلاعات زیادی در مورد این ژانر در اختیار مخاطبش قرار می‌دهد. شهریار خونساری، مؤلف این اثر، در دانشگاه‌ها این نوع عکاسی را تدریس می‌کند و سال‌هاست که در ژانر عکاسی تبلیغات فعالیت دارد. این راهنمای کاربردی حاصل آموخته‌ها و تجربه‌های او در تمام این مدت است. شهریار خونساری تلاش کرده این رشته را از نظر فنی، هنری و تجاری شرح دهد و دیدی کامل و جامع نسبت به آن ارائه کند. این کتاب سه فصل دارد: در فصل اول در مورد ماهیت عکاسی تبلیغاتی صحبت شده و ویژگی‌هایی آن شرح داده می‌شود. اینکه چه نوع عکس‌هایی را می‌توان مصداق عکس تبلیغی دانست. فصل بعدی کتاب به مسائل فنی و تخصصی رشته اختصاص دارد. در این قسمت شما با ابزارهای لازم برای این نوع عکاسی از دوربین تا عدسی آشنا می‌شوید. همین‌طور اطلاعاتی در مورد تکنیک‌های عکس تبلیغات ارائه می‌شود: مثل سرعت شاتر و دیافراگم، طرز نگهداری از لنز، فیلترهای منشوری یا چندوجهی، ضریب جذب نور و فلاش. و در نهایت فصل آخر این کتاب به موضوعات عکاسی می‌پردازد. شما در اینجا با سوژه‌هایی که می‌توانید برای ساخت آگهی از آن‌ها استفاده کنید آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که چطور برای هر نوع محصول، موضوع مناسبی را انتخاب کنید.

کتاب عکاسی تبلیغاتی تلاش دارد خواننده را با مفاهیم و کلیات این نوع عکاسی آشنا کند و نکات و اصول آن را مرور نماید. بنابراین هم عکاسان حرفه‌ای و هم آماتورها می‌توانند از این راهنما برای ارتقای خود استفاده کنند. این کتاب را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب عکاسی تبلیغاتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به عکاسان حرفه‌ای تبلیغات و همین‌طور کسانی که به این رشته علاقه دارند توصیه می‌شود.

با شهریار خونساری بیشتر آشنا شویم

شهریار خونساری متولد آذرماه 1355 و مدرس دانشگاه است که در زمینه‌ی عکاسی مهارت بسیاری دارد. او دوره‌ی کارشناسی خود را در رشته‌ی عکاسی و دوره‌ی کارشناسی ارشد را در رشته‌ی پژوهش هنر گذرانده است. علاوه‌بر این‌ها، شهریار خونساری مدرک کارشناسی ارشد عکاسی را نیز از دانشگاه هنر دریافت کرده. این عکاس و مدرس جوان دانشگاه در زمینه‌های تخصصی عکاسی تجربه‌ی زیادی دارد و تاکنون چندین کتاب را در حوزه‌ی فعالیت خود منتشر کرده است. ازجمله کتاب‌های او می‌توان به «عکاسی برای رشته لیتوگرافی»، «عکاسی پرتره،»، «موج، زنجیر و درخت خرما» و «عکاسی تبلیغات» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب عکاسی تبلیغاتی می‌خوانیم

دوربین‌های فنی یا تکنیکال: این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های تک ریلی از انعطاف کمتری برخوردارند و دامنه حرکت آن‌ها در اصلاح پرسپکتیو محدود است بعضی از عکاسان به واسطهٔ جمع وجور بودن آن ترجیح می‌دهند از نوع دوم دوربین‌های قطع بزرگ استفاده کنند. دوربین‌های فنی را می‌توانیم در زمانی که عکاسی نمی‌کنیم جمع کنیم تا کم حجم‌تر شوند.

این دوربین‌ها سنگین هستند ولی می‌توان بدون استفاده از سه‌پایه با آن‌ها کار کرد. قیمت دوربین‌های کارکرده آن‌ها ارزانتر، است زیرا عکاسان تبلیغاتی حرفه‌ای دوربین‌های تک‌ریلی را ترجیح می‌دهند. به یاد داشته باشید انواع قدیمی دوربین‌های قطع بزرگ کاملاً ثابت‌اند و هنوز در بازارهای دست‌دوم‌فروشی موجود هستند اما به دلیل عدم امکان اصلاح پرسپکتیو خریداری این دوربین‌ها به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. (شکل این دوربین‌ها میتواند شبیه دوربین‌های فنی یا تک‌ریلی باشد). در بیشتر مدل‌های دوربین‌های تک‌ریلی و فنی می‌توان با استفاده از پشتی‌های مخصوص فیلم از فیلم‌های دوربین‌های قطع متوسط 120 میلیمتری نیز استفاده کرد؛ اما به خطوط راهنمای قطع فیلم روی صفحه شیشه‌ای مات حتماً توجه کنید. دوربین‌های دیگری هم در این قطع وجود دارند که در این مقال جایگاهی ندارند در این دوربین‌ها باید برای نورسنجی از نورسنج دستی استفاده کرد و در زمان استفاده از فانوسی‌های، بلند افزایش نوردهی را در نظر بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مولف
فصل اول: عکاسی تبلیغاتی چیست؟
تهیه لوازم عکاسی
تهیه نمونه کار
دستیاری عکاسان
استمرار در یادگیری
نقدپذیری
یافتن کار
فصل دوم: اطلاعات فنی مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی
اطلاعات فنی عکاسی
عمق میدان وضوح
تنظیم رنگ
فرمت فایل‌ها
تاریکخانه دیجیتال
آشنایی با قطعات دوربین
لنز
آشنایی با لنز 
سلامت و حفاظت از دوربین عکاسی
اطمینان از سلامت قطعات به‌خصوص لنز
فلاش در عکاسی
روش‌های محاسبه‌ی دیافراگم
تکنیک فلاش‌ها
اصول کار فیلترها
جنسیت فیلترها
فیلترهای مخصوص
فیلترهای فانتزی
فیلترهای اصلاح رنگ
فیلترهای ایجاد کنتراست
ضریب جذب نور
کاربرد لنزها در عکاسی
انواع لنزهای دوربین و کاربرد آن‌ها
رنگ در عکاسی
بعضی از مسائلی که می‌تواند در عکاسی تاثیرگذار باشد
فصل سوم: موضوعات عکاسی
عکاسی برای تبلیغات
عکاسی از انسان‌ها
مسائل حقوقی در عکاسی تبلیغاتی
عکاسی معماری
عکاسی کلوس آپ
نوردهی به وسیله‌ی بازتاب شیشه
نوردهی منتشر
عکاسی از اشیای با ابعاد متوسط
انواع نور
عکاسی از اجسام بزرگ
طبقه‌بندی اجسام نسبت به جنسیت آن‌ها
خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عکاسی تبلیغاتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-600-124-719-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عکاسی تبلیغاتی

مائده غیاثی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مطالب قابل فهم و کاربردی بودند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب عکاسی تبلیغاتی

برای دریافت کتاب عکاسی تبلیغاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.