معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی

کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی راهنمای راهبردی و عملی شما برای پیمودن پله‌های سلامتی است. شارون پلومن و دنیس اسمیت، نویسندگان این اثر موفق، به شما خواهند آموخت که چگونه با استفاده از علم فیزیولوژی ورزشی سلامت دستگاه‌های حیاتی بدن خود را ارتقا دهید و با آشنایی بهتر با سازوکار هر یک از آن‌ها، فعالیت ورزشی پرفایده‌تری داشته باشید.

درباره‌‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی

شما تا چه میزان از تأثیر ویژه‌ی فعالیت‌های جسمانی بر ارگان‌های مختلف بدن از جمله سیستم اعصاب، غدد و همچنین دستگاه ایمنی خبر دارید؟ شارون پلومن (Sharon Plowman) و دنیس اسمیت (Denise Smith) در اثر ویژه‌ی خود کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی (Exercise Physiology for Health Fitness and Performance) نقش ورزش بر سیستم‌های حیاتی بدن را این‌بار از زیر ذره‌بین علم فیزیولوژی ورزشی تماشا می‌کنند و بینشی تازه درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد جسم انسان در ارتباط با تحرک بدنی را به خوانندگان خود هدیه می‌دهند.

با انجام فعالیت ورزشی، بسیاری از ما شاهد مجموعه‌ای از تغییرات قابل مشاهده در بدن خود خواهیم بود: بالا رفتن سرعت تنفس، بیشتر شدن تعداد ضربان قلب، تعریق و حتی تغییر در حجم عضلات. اما این‌ها تنها نمود‌های ظاهری ماجرا هستند! در دنیای درونی بدن، و در جایی که سیستم اندوکرین و غدد، دستگاه ایمنی و همچنین شبکه‌ی اعصاب مشغول فعالیت‌‌اند، خبرهای بیشتری وجود دارد؛ تأثیراتی که معمولاً از چشم ما پنهان می‌مانند اما بیش از آنچه که تصور کنیم در عملکرد صحیح بدن نقش دارند. کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی، در یک بازدید علمی و ویژه شما را با نحوه‌ی سازوکار این دستگاه‌های حیاتی آشنا می‌کند و از نحوه‌ی تغییرات و سازگاری آن‌ها به هنگام فعالیت جسمانی باخبر می‌گرداند. این کتاب آموزنده از دو سرفصل اصلی یعنی دستگاه عصبی و هورمونی، و دستگاه ایمنی بدن تشکیل شده است. در بخش ابتدایی کتاب، مؤلفان علاوه‌ بر بررسی ساختار سیستم اعصاب و هورمون‌ها و غدد درون‌ریز، به طرح ارتباط آن با ارگان‌های مختلف بدن از جمله استخوان‌ها، سیستم قلب و عروق و بافت چربی‌ها خواهند پرداخت. نویسندگان در بخش دوم کتاب ضمن شرح کامل عملکرد سیستم ایمنی، مجموعه‌ای از بیماری‌ و اختلالات مرتبط، فعالیت‌های بدنی و تمرینات موثر در تقویت این دستگاه را معرفی خواهند کرد. نویسندگان همچنین در پایان هر بخش از این اثر پرفایده، فصلی را به چکیده و خلاصه‌ی موضوعات و همچنین بخشی را به طرح سوالات احتمالی اختصاص داده‌اند؛ تا ضمن مرور مطالب کلیدی و اساسی، توانایی مخاطبان در تحلیل اطلاعات و مهارت تفسیر و پاسخ‌دهی ایشان را تقویت کنند.

معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی

کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی، علاوه‌بر راهنمایی عموم افراد در شناخت بهتر متابولیسم بدن و آشنایی بهتر با علم فیزیولوژی ورزش، می‌تواند به عنوان کتاب درسی و کمک‌آموزشی دانش‌جویان رشته‌های تربیت‌بدنی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین آموزه‌های این اثر به مربیان ورزشی و توان‌بخشان کمک می‌کند تا نگرش علمی و اصولی خود به مقوله‌ی ورزش را پرورش داده و آن را با راهبرد‌های عملی و تمرینات حرفه‌ای شاگردان خود درآمیزند. شارون پلومن و دنیس اسمیت نویسندگان این کتاب موفق در نهایت تلاش داشته‌اند تا در اثر خود زبانی منعطف و بیانی شفاف و قابل درک پیش بگیرند و با طبقه‌بندی کاملی از موضوعات مفید و مرتبط به طیف گسترده‌ای از مخاطبان دنیای ورزش و سلامت کمک برسانند. نمودار‌ها، جدول‌ها و همچنین تصاویر رنگی این کتاب نیز فواید آموزشی آن را دوچندان نموده‌ و تجربه‌‌ای لذت‌بخش و خواندنی برای خوانندگان فراهم است.

این اثر اولین‌بار در سال 1996 منتشر شده و با تلاش‌های انتشارات حتمی و ترجمه‌ی مهران قهرمانی، سیده زینب رضوی مجد و حسن ثانیان در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر پرفایده را به دانشجویان رشته‌های تربیت‌بدنی، مربیان ورزشی و همچنین علاقه‌مندان به دنیای تناسب اندام پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی می‌خوانیم

هورمون‌های متابولیکی

پاسخ‌های هورمونی مشترک به تضمین این امر کمک می‌کنند که عضلات اسکلتی می‌توانند فعالیت سوخت و سازیشان را در طول فعالیت بدنی افزایش دهند. کاتکولامین‌ها نقش مهمی در تنظیم پاسخ‌های متابولیکی به فعالیت بدنی (با افزایش لیپولیز، تحریک انسولین و توقف گلوکاگون) ایفا می‌کنند. این بخش بر چند هورمون متابولیکی دیگر که مستقیماً در تنظیم پاسخ سوخت‌وسازی به فعالیت بدنی نقش دارند، تمرکز می‌کند.

پاسخ‌های ورزشی هورمون‌های متابولیکی در طول فعالیت بدنی هوازی زیر بیشینه‌ی بلندمدت متوسط تا سنگین و فعالیت بدنی هوازی فزاینده تا بیشینه به طور گسترده‌ای بررسی شده‌اند. بنابراین آنچه در مورد پاسخ فعالیت بدنی این هورمون‌ها شناخته شده است عمدتاً برای طبقه‌بندی‌های فعالیت بدنی به کار می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: کنترل عصبی هورمونی فعالیت بدنی
مقدمه
فعالیت بدنی به عنوان یک عامل تنش‌زا که دستگاه‌های عصبی و هورمونی را فعال می‌کند
دستگاه عصبی
دستگاه عصبی خودکار
پاسخ ها و ارتباطات عصبی
اندازه‌گیری فعالیت دستگاه عصبی خودکار
کنترل دستگاه عصبی خودکار در طول فعالیت بدنی
دستگاه اندوکرین
ساختار اصلی دستگاه اندوکرین
پاسخ ها و ارتباطات هورمونی
نقش دستگاه اندوکرین در فعالیت بدنی
تنظیم هورمونی متابولیسم
تنظیم هورمونی عملکرد قلبی عروقی
هورمون‌های درگیر در عضله، استخوان و بافت چربی
پاسخ‌های هورمونی به فعالیت بدنی
هورمون‌های متابولیک و قلبی عروقی
هورمون‌های تعادل مایع
هورمون‌های متابولیک
هورمون‌های مرتبط با عضله، استخوان و بافت چربی
سازگاری‌های هورمونی با تمرینات
سازگاری‌های مرتبط با عملکرد سوخت و سازی
سازگاری‌های مرتبط با عملکرد قلبی عروقی
سازگاری‌های مرتبط باعضله، استخوان و بافت چربی
بخش دوم: دستگاه ایمنی، فعالیت بدنی، تمرینات و بیماری‌ها
مقدمه
دستگاه ایمنی
ساختار و عملکرد دستگاه ایمنی
سازماندهی عملکردی و دستگاه ایمنی
پاسخ ایمنی به فعالیت بدنی
فعالیت بدنی هوازی متوسط
فعالیت بدنی هوازی طولانی مدت
فعالیت بدنی تناوبی شدید
پاسخ سایتوکاین‌ها به فعالیت بدنی
عضله اسکلتی به عنوان بافت اندوکرینی که سایتوکاین تنظیمی آزاد می‌کند
پاسخ ایمنی و کنترل عصبی هورمونی به فعالیت بدنی
سازگاری مثبت و سازگاری منفی با تمرینات
علت‌های فرضی و مکانیسم‌های سندرم بیش‌تمرینی (OTS)
نشانگرها و نطارت تمرین در تعیین سندرم بیش‌تمرینی
پیشگیری و درمان سندرم بیش‌تمرینی
عمل متقابل فعالیت بدنی و عملکرد ایمنی
فعالیت بدنی، دستگاه ایمنی و التهاب بخش فوقانی تنفس
فعالیت بدنی، دستگاه ایمنی وسرطان
فعالیت بدنی، دستگاه ایمنی و ایدز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی
نویسنده،
مترجممهران قهرمانی، سیده زینب رضوی مجد، حسن ثانیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-355-187-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه ایمنی، عصبی هورمونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.