معرفی و دانلود کتاب غول بزرگ مهربان

عکس جلد کتاب غول بزرگ مهربان
قیمت:
57500 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غول بزرگ مهربان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غول بزرگ مهربان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غول بزرگ مهربان

سوفی هم مثل همه بچه‌ها از غول می‌ترسید. اما در طی ماجراهای عجیبی که برایش پیش آمد، فهمید غول مهربان هم در این دنیا وجود دارد! کتاب غول بزرگ مهربان به قلم رولد دال، از سری کتاب‌های پرفروش و جذاب آقای دال که مجله تایم آن را به عنوان یکی از 100 کتاب فانتزی برتر تمام دوره‌ها معرفی کرده است. این رمان رویایی، تخیل کودکان و نوجوانان را به دوردست‌ها می‌برد و با داستانی هیجان‌انگیز و آموزنده اوقات خوشی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

درباره کتاب غول بزرگ مهربان:

«BFG» مخفف «The Big Friendly Giant» کتابی برای کودکان است که توسط رمان‌نویس بریتانیایی رولد دال در سال 1982 نوشته شده و کوئنتین بلیک آن را به تصویر کشیده است. دال در سال 1975، کتابی مختصر به نام «دنی، قهرمان جهان» با همین مضمون نوشته بود که در این کتاب همان ایده را گسترش داد. تا سال 2009، این رمان تنها در نسخه‌های انگلیسی 37 میلیون نسخه فروخت و سالانه بیش از 1 میلیون نسخه در سراسر جهان از این اثر به فروش می‌رسد.

بی. اف. جی (The BFG) نام غول بزرگ و خوش‌قلبی‌ست که دخترک کوچک داستان یعنی سوفیا را همراه خود به سرزمین غول‌ها می‌برد. غول که خیلی مهربان است نمی‌خواهد به سوفیا آسیب بزند. آن‌ها با یکدیگر دوست می‌شوند و ماجراهای هیجانی و جالبی را پشت سر می‌گذرانند.

وقتی «سوفیا» وارد سرزمین غول‌ها می‌شود، متوجه می‌شود که غول‌های آدم‌خوار هر شب به شهر می‌روند تا چندین بچه را بخورند. پس سوفی و غول مهربان تصمیم می‌گیرند تا غول‌های آدم‌خوار را شکست دهند؛ پس وارد این نبرد جذاب و البته خطرناک می‌شوند.

رولد دال (Roald Dahl) با شناخت خوبی که از بچه‌ها دارد، جای داستان را در دل کودکان و نوجوانان باز می‌کند. قدرت تخیل دال و بیان طنز و گیرایش در کنار یکدیگر داستانی را خلق کرده که تصویرهای جذاب کوانتین بلیک با آن تناسب جالبی را رقم می‌زند. بزرگسالان نیز بعد خواندن بخشی از این کتاب، جذب ماجراهای هیجان‌انگیز این رمان می‌شوند.

کتاب غول بزرگ مهربان به دختر فقید دال، اولیویا، که در سال 1962 در سن هفت سالگی در اثر آنسفالیت سرخک درگذشت، تقدیم شده است.

افتخارات و جوایز کتاب غول بزرگ مهربان:

- عنوان برگزیده یکی از 100 کتاب فانتزی برتر تمام دوران به انتخاب مجله تایم

- برنده BILBY Awards در سال 1991

- این کتاب در ترجمه آلمانی خود برنده جایزه Deutscher Jugendliteraturpreis به عنوان بهترین کتاب کودک در سال 1985 شده است.

- این اثر چهارمین کتاب از رمان‌های رولد دال بود که موفق شد که در میان 100 کتاب برتر دنیا قرار بگیرد و دال بیش از هر نویسنده‌ای این عنوان را کسب کرده است.

- انجمن ملی آموزش ایالات متحده بر اساس نظرسنجی آنلاین خود در سال 2007، این رمان را در میان 100 کتاب برتر کودکان قرار داد که برای معلم‌ها مناسب است.

- در سال 2012 در نظرسنجی منتشر شده توسط School Library Journal، کتاب غول بزرگ مهربان در میان رمان‌های برتر کودکان در رتبه 88 قرار گرفت.

- در سال 2003 براساس یک نظرسنجی مردمی به نام The Big Read که توسط BBC صورت گرفت، این کتاب به عنوان یکی از بهترین رمان‌های دوست داشتنی مردم انتخاب شد و در رده 56 جای گرفت.

آثار اقتباس شده از کتاب غول بزرگ مهربان:

- در سال 1989 انیمیشنی برگرفته از این کتاب منتشر شد که دیوید جیسون صدای BFG و آماندا روت صدای سوفیا را اجرا کردند.

- این کتاب الهام‌بخش تئاتری با همین عنوان بود که با استقبالی خوبی از سمت تماشاچیان روبه ‌رو شد.

- استیون اسپیلبرگ در سال 2016 فیلمی در ژانر خیال‌پردازی و فانتزی تهیه و کارگردانی کرد. نویسنده این فیلم ملیسا متیسن بر اساس رمان غول بزرگ مهربان اثر رولد دال این فیلمنامه را نوشت. این فیلم در مارس 2015 در جزایر فارو فیلم‌برداری شد. مارک رایلنس، روبی بارنهیل، بیل هادر، پنه‌لوپه ویلتون، و ربکا هال در این فیلم نقش‌آفرینی کردند.

در نکوداشت کتاب غول بزرگ مهربان:

- دال به نحوی هنرمندانه خوانندگان را به سفری جادویی در لندن می‌برد. به کشوری پهناور و فراتر از آن، به قلمروی تخیل وحشی سوق می‌دهد. (TIME Magazine)

کتاب غول بزرگ مهربان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب غول بزرگ مهربان به همه کودکان 8 تا 12 ساله‌ای که به داستان‌های تخیلی و فانتزی علاقمندند پیشنهاد می‌شود. این اثر جذاب و خواندنی مخاطبین زیادی از کودک تا بزرگسال در سراسر جهان داشته است.

رولد دال را بیشتر بشناسیم:

نویسنده محبوبی که همه کودکان عاشق نوشته‌هایش هستند و مجله Time او را یکی از پرخواننده‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان دوران معاصر می‌داند، کسی جز رولد دال (Roald Dahl) نیست.

دال در سال 1916 در ولز از پدر و مادری نروژی به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در انگلستان گذراند و اوایل جوانی برای کار در یک شرکت نفت به آفریقا رفت. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و خلبان یک جنگنده شد اما سرانجام در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن دی سی سفر کرد و آنجا بود که به طور جدی وارد دنیای داستان نویسی شد. اولین داستان کوتاه رولد دال که ماجراهای او در جنگ را بازگو می‌کند در The Saturday Evening Post به چاپ رسید و به همین ترتیب این اتفاق، شروع مسیری درخشان و طولانی برای این نویسنده بود.

او به عنوان فردی شناخته می‌شود که با شناخت و احاطه کامل بر دنیای کودکان، برایشان داستان‌های مهیج و طنزگونه می‌نوشت. آثاری که همواره مملو از مفاهیمی همچون امید به زندگی، تلاش و شادی است؛ اما رولد دال هیچ گاه با زبانی مستقیم و نصیحت‌گونه، با کودکان مواجه نمی‌شد؛ بلکه دنیایی تخیلی و جذاب برای آن‌ها خلق می‌کرد تا اول از همه بچه‌ها با داستان‌هایش ارتباط برقرار کنند.

رولد دال از کودکی عاشق داستان و کتاب بود، اساس قصه‌هایش را از افسانه‌هایی که مادرش برایش تعریف می‌کرد به علاوه‌ی ماجراهایی که برای خودش اتفاق افتاده بود می‌گرفت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر» و «ماتیلدا و داستان‌های چشم‌نداشتنی» اشاره کرد. بیشتر آثار دال به فیلم درآمده‌اند.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی از مشهورترین آثار این نویسنده به شمار می‌رود که از روی آن فیلمی جذاب و محبوب به کارگردانی تیم برتون ساخته شده است. به غیر از این، آثار دیگر رولد دال نیز مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

سرانجام رولد دال براثر یک بیماری نادر در سال 1990 میلادی درگذشت و پس از آن موزه و مرکز قصه‌های رولد دال در شهر گریت میسندن انگلستان تاسیس شد. این موسسه فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و کودکان 6 تا 12 ساله نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با قصه‌های دال به آنجا بروند.

در بخشی از کتاب غول بزرگ مهربان می‌خوانیم:

سوفی گفت: «اما اگر تو این‌قدر خوبی و رفتار دوستانه‌ای داری پس چرا مرا از توی تختم دزدیدی و دوان‌دوان با خودت آوردی؟»

غولِ بزرگِ مهربان جواب داد: «برای این‌که تو مرا دیدی! اگر هر کسی غولی را ببیند باید او را برداشت و برد.»

سوفی پرسید: «چرا؟»

غولِ مهربان گفت: «خُب، اول از همه برای این‌که آدمیزاد واقعاً به وجود ما اعتقاد ندارد، دارد؟ آدمیزاد فکر نمی‌کند ما وجود داشته باشیم.»

سوفی گفت: «من اعتقاد دارم.»

غولِ بزرگِ مهربان فریاد زد: «آه، این فقط به‌ خاطر این است که تو مرا دیده‌ای! من نمی‌توانم اجازه بدهم کسی مرا ببیند، حتی به دخترکوچولوها هم نمی‌توانم اجازه بدهم مرا ببیند و توی خانه بماند. اولین کاری که تو می‌کنی این است که این‌طرف و آن‌طرف راه بیفتی و به هر کس که رسیدی بگویی واقعاً یک غول دیده‌ای، بعد یک شکارِ غول بزرگ راه می‌افتد، یک دنبال غول‌های قدرتمند گشتن همه‌جای دنیا شروع می‌شود و همه‌ی آدمیزادها دنبال غول بزرگی می‌گردد که تو دیده‌ای و همه از شدت هیجان وحشی می‌شود. مردم همه هجوم می‌آورد برای پیدا کردن من و گرفتنم آن هم با خدا می‌داند چه چیزهایی، بعد هم مرا می‌گیرد و توی یک قفس زندانی می‌کند تا تماشایم کند. توی یک باغ‌وحش یا یک جای دیگر مرا می‌اندازی آن هم با آن همه اسب‌های آبی که توی هم می‌لولد و همه‌ی آن تمساح‌ها.»

سوفی می‌دانست که غول حق دارد. اگر انسانی واقعاً گزارش می‌داد که غولی را شب در حال شکار در خیابان‌های شهر دیده حتماً در تمام دنیا جنجال بزرگی به راه می‌افتاد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
ساعت جادو
چه کسی؟ The BFG-Roald Dahl
ربودن
غار
دوست بزرگ و مهربان
غول‌ها
گوش‌های عالی
خیارچرتی‌ها
خون‌توی‌شیشه‌کن
فرابس‌کاتل و ویز پوپرها
سفر به سرزمین رؤیا
شکار رؤیا
غارنشین جنّی برای گوشت تکه‌ای خور
رؤیاها
نقشه‌ی بزرگ
مخلوط کردن رؤیا
سفر به لندن
قصر
ملکه
صبحانه‌ی سلطنتی
نقشه
دستگیری
وقت غذا دادن
نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غول بزرگ مهربان
نویسنده
مترجمگیتا گرکانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-964-5571-49-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
57500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غول بزرگ مهربان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غول بزرگ مهربان

برای دریافت کتاب غول بزرگ مهربان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.