معرفی و دانلود کتاب کافکا در ساحل

عکس جلد کتاب کافکا در ساحل
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کافکا در ساحل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کافکا در ساحل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کافکا در ساحل

کتاب کافکا در ساحل از برجسته‌ترین کتاب‌های نویسنده‌ فرهیخته ژاپنی، هاروکی موراکامی است. این کتاب داستان دو شخصیت متفاوت است که در موازات هم حرکت می‌کنند.

کافکا که پسری ۱۵ ساله‌ است و به علت یک پیشگویی عجیب از خانه فرار می‌کند و آقای ناکاتا پیرمرد آرام، مهربان و عجیبی که به علت اتفاقی شگفت‌انگیز در بچگی دچار نوعی عقب‌ماندگی ذهنی شده‌ است اما حاصل این حادثه به دست آوردن توانایی صحبت با گربه‌هاست!

بخشی از داستان به کافکا و زندگی او می‌پردازد و بخش دیگر به آقای ناکاتا. رمان کافکا در ساحل (Kafka On The Shore) در عین دو پارگی دارای وحدت مضمون است و تمام حوادث حتی کوچک‌ترین و جزیی‌ترین آن‌ها به هم مرتبط هستند. شاید چیزی که آثار موراکامی و به ویژه این رمان را جذاب می‌کند استفادهٔ نویسنده از عناصر فرهنگ بومی ژاپنی است. با خواندن این رمان در عین لذت بردن از پیشرفت داستان با عقاید و رسومی آشنا می‌شوید که مختص مردم ژاپن است و در درون آن‌ها نهادینه شده: اعتقاد به پیشگویی و غیب‌بینی، وجود دنیاهایی ورای دنیای ما، حرکت بین گذشته و آینده و خاطراتی که هرگز کهنه نمی‌شوند و در موازات زندگی روزمرهٔ ما جریان دارند و… هزاران تابوی فرهنگی دیگر که به خوبی و در کمال هنرمندی در لا‌به‌لای داستان گنجانده شده‌اند.

همانطور که می‌دانیم هاروکی موراکامی (Haruki MuraKami) تقریبا در تمامی کتاب‌‌هایش از آهنگ‌های دلخواهش یاد کرده و نام برخی را از آن‌ها اقتباس کرده است که در جریان داستان نیز اثر آن آهنگ‌ها و موسیقی آن‌ها به وضوح دیده می‌شود. کافکا در ساحل نیز یکی از همین کتاب‌ها می‌باشد.

جملات برگزیده کتاب کافکا در ساحل:

- گوش کن... هیچ جنگی نیست که به همه‌ی جنگ‌ها پایان دهد. جنگ در جنگ رشد می‌کند.
- اگر تو مرا به یاد آوری، دیگر برای من اهمیتی نخواهد داشت که سایرین فراموشم کنند.
- زندگی بدون یک‌بار خواندن هملت مثل زندگی‌ای است که تمام آن در معدن ذغال بگذرد.
- وقتی بعدا خودمان را امتحان می‌کنیم، متوجه می‌شویم همه‌ی معیارهایی که با آنها زندگی کرده‌ایم به درجه دیگری ارتقا پیدا کرده و دنیا راه‌های دور از انتظاری را به روی ما باز کرده.

در بخشی از کتاب کافکا در ساحل می‌خوانیم:

احتمالا همیشه آن‌جا بوده، جایى پنهان بوده. اما وقتش که برسد، در سکوت بیرون مى‌زند، باعث مى‌شود هر سلول بدنت یخ بزند. در آن سیلاب بى‌رحم غرق مى‌شوى، سعى مى‌کنى نفس بکشى. به هواکش نزدیک سقف مى‌چسبى، تقلا مى‌کنى، اما هوایى که موفق مى‌شوى فرو بدهى، خشک است و گلویت را مى‌سوزاند. آب و عطش، سرما و گرما این عناصرِ به ظاهر متضاد ترکیب مى‌شوند تا به تو هجوم بیاورند.

دنیا فضایى عظیم است، اما فضایى که تو را در خود جاى بدهد و لازم نیست زیاد بزرگ باشد هیچ‌جا پیدا نمى‌شود. تو دنبال صدایى هستى، اما چه نصیبت مى‌شود؟ سکوت. دنبال سکوت مى‌گردى، اما مى‌دانى چه مى‌شود؟ تنها چیزى که مدام و مدام مى‌شنوى، صداى این نشانه است. گاهى این صداى پیامبرگونه دکمه‌ى پنهانى را که در اعماق مغزت پنهان شده، فشار مى‌دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کافکا در ساحل
نویسنده
مترجمگیتا گرکانی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات670
زبانفارسی
شابک978-964-351-832-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کافکا در ساحل

حسن میرباقری
۱۴۰۲/۵/۲۳
این کتاب از نظر ترجمه و ویراست به نظرم بی نظیر بود و غلط املایی یا نگارشی خاصی توی اون ندیدم و در این مورد از کتابراه تشکر میکنم. اما از نقطه نظر داستان، این کتاب، روایتی سورئال دو اپیزودی داره که این دو اپیزود همگام باهم پیش برده میشن و در اواخر کتاب به نوعی به هم مربوط میشن. کتاب بسیار پر کشش هست و سرشار از استعارات زیبا. از ویژگی‌های خوب این کتاب میتونم به طرح مسئله‌های فراوان، بدون لزوم پاسخگویی به هر مسئله به صورت خاص اشاره کنم. در واقع نویسنده هیچ لزومی نمیبینه که تک تک اتفاقات عجیب کتاب رو با توضیحات رئالیسم پاسخ بده و در واقع پاسخگویی به مسائل رو به برداشت خواننده واگذار میکنه. یکی دیگه از ویژگی‌های کتاب اینه که نویسنده با بعد زمان بازی میکنه و این موجب میشه خواننده کمی روی داستان تامل داشته باشه که برای بنده بسیار دلپذیر بود. نکته ضعف کوچکی که من از این کتاب حس کردم این بود که ۱۵۰ صفحه انتهایی کتاب به صورتی کش داده شده بود که به نظر بنده میتونست خلاصه تر بشه تا اثر ضربات بی نظیری که در طول داستان به خواننده وارد میشه کمرنگ نشه.
درسهای خوبی میشه از این کتاب دریافت کرد مثل این جمله "هر کسی که رویایی نداره پذیرش مسئولیتی هم نداره" یا "بخشش تنها راه رهایی است"یا " در دنیای زمان، هیچ چیز نمیتواند دوباره به آنچه بوده، برگردد"
سمیرا شفیعی
۱۴۰۲/۱/۱۹
اوه نمیتوانم بگوییم چقدر جذاب و خواندنی است قابل توصیف نیست از خواندش لذت بردم این همه قدرت در سبک نوشتن قابل ستودن است اینکه تو گاهی در جنگلی باشی و بعد از یک کتابخانه سر دربیاوری خود تعدد داستانها و پیش بردن در کنار همدیگه بدون اینکه صدمه‌ای به دیگر داستان و کارکتر وارد شود و هر سه داستان به هم و موازات جذاب پیش برود تو را پیگیر نگهدارد عالی اگر نیست پس چه میتوان گفت؟؟؟ انتهای داستان برای اینکه با خواندن لذت ببری میگذارد. در جایی خواندم نوشته بود حسادت میکنم به کسی که اولین بار این کتاب را میخواند. این اون حس خوب که دوست داری یکبار هم شده به بقیه حتما پیشنهاد کنی.
HADİS KHOUBİ
۱۳۹۸/۱۰/۷
کتاب موضوعات جذاب کم نداشت – سیر تحول درونی کافکا گرفته، زندگی کردن سائه‌کی در خاطرات، روشنفکری‌های اوشیما، صحبت درباره موسیقی و گربه‌ها، اشاره به افسانه‌های یونان باستان، اشاره به مفهوم زمان و دنیای خیالی دیگر و… از این جمله‌اند – اما یک موضوع جالب دیگر که در سراسر کتاب دیده می‌شود این است که به و موراکامی طور قطع به هیچ سوال مهمی جواب نمی‌دهد همه‌چیز را به خواننده واگذار می‌کند. هرچقدر که از کتاب سوال کنید، همان میزان به شما جواب خواهد داد.
سحر اندیشه
۱۳۹۹/۵/۱۷
عاشقش میشید!! هنر نویسنده در داستان پردازی و حفظ پیوستگی داستان با وجود جهش‌های زیاد از یک داستان به داستان دیگه، قدرت غافلگیر کردن و حفظ جذابیت کاراکتر‌ها و اتفاقات داستان مسحور کننده است. حس خلا و پوچی که در رمان جریان داره خواننده رو وادار به واکاوی بیشتر و جست و جوی معنای اتفاقات تحریک میکنه و تا آخرین صفحه با اشتیاق به خوندن ادامه میدید و نمیتونید کتاب رو کنار بذارید.
وستا لک
۱۳۹۹/۸/۵
کتاب رو تا نیمه بشدت دوست داشتم و ارتباط خیلی عمیقی باهاش برقرار میکردم. بعضی جاها حس میکردم بعنوان خواننده تا حدی بهم خیانت شده و عصبانی بودم. ولی از یه جایی به بعد منم ذهنم رو آزاد و بی مقاومت گذاشتم تا جریان داستان، به ماسه‌های ساحل ذهنم شکل بده. درکل کتاب زیبایی بود. اما حس میکنم برای خوندن این حجم اگه علاقه‌ام به ژاپن نبود، شاید انقدر ثابت قدم باقی نمی‌موندم
Shadi Khademi
۱۳۹۸/۱/۲۰
واقعا بهترین و جذاب‌ترین رمانی که خوندم. از وسط هاش اصلا نمیشد رهاش کرد. به همه‌ی دوستام پیشنهاد کردم و بازم به مخاطب‌های کتابراه پیشنهاد میکنم. فکر میکنم تا مدتها رمانی این قدر برام جذاب نباشه. این که ۲ داستان با هم جلو میره لحظه‌ی اول یکم گیج شدم ولی بعد هر داستان رو که میخوندم منتظر ادامه‌ی دیگری بودم واقعا عالییی بود.
میترا شاکری
۱۴۰۱/۶/۲۷
کتاب خوبی بود، من خیلی دوستش داشتم، ولی بعضی قسمتها مثل مکالمه‌های کافکا با اروشیما خیلی طولانی میشد و به نظر می‌رسید نویسنده خواسته به هر طریقی دانش و اطلاعات خودشو وارد کتاب کنه، چون بخش زیادی از حرفهاشون پراکنده و بی‌ربط به موضوع اصلی بود. نویسنده فقط خواسته بود اطلاعاتش درباره ادبیات کلاسیک و موسیقی و فلسفه رو با این روش بیان کنه.
Mr.Hamid Zarehzade
۱۳۹۹/۷/۲۵
من داستان رو خیلی دوست داشتم.
هم به عنوان نظر شخصی و هم به عنوان نظر خود آقای موراکامی پیشنهاد میدم کتاب رو دوبار بخونید تا به حل معماهاش نزدیکتر بشید من خودم کتاب چاپیش با ترجمه خانم سیمین تاجدینی خوندم ولی شنیدم که ترجمه خانم گرگانی کمتر سانسور داره. در هر صورت بعد از اتمام کتاب از خوندنش پشیمون نمیشید.
فرشته معروفخانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
کتاب دارای جاذبه‌ای جادویی بود طوری که از خواندنش خسته نمیشدی سه ماجرا درکنار هم وابسته به هم درعین مجزا بودن ودرعین سادگی بسیار پیچیده و فلسفه نگارش شده و شخصیتهای داستان با خصوصیات مختلف در یک چیز مشترک بودند صداقت و درستی و حس مسئولیت پذیری خواندنش را به همه توصیه میکنم
فاطمه مالکی
۱۳۹۸/۱/۱۵
من خود کتاب رو خریدم و خوندم کتاب رو به قیمت ۶۰تومن خریدم و حالا میبینم که اینجا قیمتش خیلی مناسبه به نظر من کسی کع میخواد دیدش نسبت به زندگی عوض بشه وارد رویا بشه و میخواد اطلاعاتش نسبت به موسیقی زیاد بشه این کتاب رو حتما حتما بخونه
Fatemeh ._.311
۱۴۰۰/۳/۲۶
واقعا کتاب رو دوست داشتم، اگر چند روز نمیخوندم دلم تنگ میشد براش ولی کاش ترجمه‌اش کامل و بدون سانسور بود خیلی جاها رو متوجه نمیشدم چون مترجم مجبور بوده بپره، شاید در آینده نسخه انگلیسیشو پیدا کنم و تطبیق بدم بلکه به بعضی از سوالای ذهنم جواب بده
فاطمه
۱۴۰۲/۹/۱۳
موضوع کتاب خیلی متفاوت بود، یک مقدار درکش برای من سخت بود با اینکه داستان به ظاهر ساده‌ای رو نقل میکرد ولی فهمیدنش درک و آگاهی میخواست شاید اگه ده سال دیگه این کتاب رو دوباره بخونم برداشت دیگه‌ای داشته باشم. در کل خوندنش رو پیشنهاد میکنم
Fereshte 03
۱۳۹۹/۱۱/۲
کتاب تخیلاتی داشت که به واقعیت نزدیک بود اما بعضی اتفاقات داستان برای من ناخوشایند بود. بعضی جملاتش رو شاید نتونیم درک کنیم ولی میتونیم متوجه مسیر داستان بشیم و بفهمیم که چی به چیه. آخر داستان برای من یکم غیر قابل درک بود.
angel triniti
۱۳۹۷/۴/۱۷
این کتاب واقعا فوق العاده ست... جزو کتابایی بود که خوندنش خیلی لذت بخشه. هم هیجان داره و معماهای زیادی رو تو ذهن آدم بوجود میاره و هم آموزنده ست. به نظرم ارزش چندین بار خوندن رو داره...
سمیرا شریفی
۱۴۰۱/۷/۱۹
این کتاب رو بخونید دیگه به خوندن کتاب‌هایی با محتوایی ضعیف تر از این راضی نمیشید. بسیار قوی و ماهرانه داستان پیش برده شده که نمیشه انتهای اونو حدس زد و علاوه بر حالت داستانی بسیار عمیق و سمبولیک هم هست.
مشاهده همه نظرات 68

راهنمای مطالعه کتاب کافکا در ساحل

برای دریافت کتاب کافکا در ساحل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.