معرفی و دانلود کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان

برای دانلود قانونی کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان

کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان نوشته‌ی علی محمد مصدق مهرجردی و محمدحسین مصدق مهرجردی درباره‌ی تأثیر داروها و مواد مختلف در حوزه دندان‌پزشکی و دهان و دندان صحبت می‌کند. اگر به رشته فارماکولوژی یا داروشناسی علاقه‌مندید، این اثر برای شما مفید خواهد بود.

درباره کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان

داروهای شیمیایی علی‌رغم اثربخشی زیاد و نقش موثر در درمان بیماری‌ها، تاثیراتی ر روی بدن بر جای می‌گذارند و یا استفاده از آن‌ها به بروز برخی واکنش‌های جسمی منجر می‌شود. به‌همین‌دلیل شاخه‌ی جدیدی در علم به‌وجود آمد که از آن با عنوان فارماکولوژی یاد می‌شود و یکی از زیرشاخه‌های داروسازی است. این رشته به بررسی واکنش داروهای مختلف بر ارگان‌های مختلف می‌پردازد و امروزه اهمیت زیادی در بخش دارو و درمان دارد. کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان نیز به مطالعه‌ی تأثیر داروهای مختلف روی دهان و دندان و بیماری‌های مربوط به آن پرداخته است. نویسندگان در این اثر به‌خوبی توضیح می‌دهد. که آنتی‌بیوتیک‌ها چه تأثیری بر انواع بیمارهای مرتبط با دهان و دندان دارند.

علی محمد مصدق مهرجردی و محمدحسین مصدق مهرجردی کتاب پیش‌رو را در سه فصل نوشته‌اند. فصل اول کتاب اصول کلی فارماکولوژی را توضیح می‌دهد و به مسائل گوناگونی از جمله تاریخچه‌ی آن، انواع داروهای ضدمیکروب، انواع آنتی‌بیوتیک‌ها، نوع فعالیت آن‌ها، دوز بندی و اصول تعیین دوز دارو و ... می‌پردازند.

در فصل دوم کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان به آنتی‌بیوتیک‌ها در فعالیت دندان‌پزشکی اشاره می‌کند و عناوینی همچون مهار سنتر دیواره سلولی، پنی‌سیلین‌ها، عوارض دارو و آموکسی‌سیلین، سفالوسپورین، مترونیدازول، نفسیلین و دیگر انواع دارو را در بر می‌گیرد. در نهایت نویسندگان در فصل سه به انواع عفونت‌های میکروبی در دندان‌پزشکی پرداخته‌اند. این فصل به توضیح بیماری‌هایی نظیر سفلیس، سوزاک، جذام، آکتینومایکوزیسیر، تب مالت و دیفتری می‌پردازد.

کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان به همت انتشارات دانشگاه یزد منتشر شده است.

کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این را کتاب به تمام دانشجویان رشته‌ی فارماکولوژی و دندانپزشکی و همچنین محققانی که به پژوهش در این زمینه علاقه‌مندند پیشنهاد می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان بیشتر آشنا شویم

علی محمد مصدق مهرجردی با مدرک دکترای حرفه‌ای داروسازی در زمینه‌ی پژوهش و تالیف کتب مرتبط با این رشته فعال است. همچنین محمدحسین مصدق مهرجردی نویسنده‌ی دیگر کتاب پیش‌رو، دو مدرک دکتری حرفه‌ای داروسازی و دکترای تخصصی سم‌شناسی دارد و در زمینه‌ی تالیف و نگارش کتاب‌های آموزشی علمی فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان می‌خوانیم

آنتی بیوتیک‌های وابسته به زمان قادر به از بین بردن میکروارگانیسم‌ها در طی یک زمان خاص می‌باشند در صورتی که حداقل غلظت مهارکنندگی را داشته باشند. آنتی بیوتیک‌های بتالاکتام (پنی‌سیلین‌ها و سفالوسپورین‌ها) نمونه‌ای از این داروها می‌باشند. زمانی که به غلظت آستانه دارو رسیدیم که معادل 4-5 برابر حداقل غلظت مهارکنندگی دارو می‌باشد دیگر افزایش غلظت دارو تأثیری در اثربخشی آن ندارد.

مهارکننده‌های ساخت دیواره سلولی مانند بتالاکتام‌ها و ونکومایسین فقط بر علیه میکروارگانیسم‌های در حال تکثیر مؤثر می‌باشند زیرا مکانیسم مهاری این داروها فقط در زمان تکثیر میکروارگانیسم‌ها مؤثر می‌باشد زیرا مهار دیواره سلولی فقط در طی زمان ساخت دیواره سلولی حاصل می‌شود۔

یافته‌های کلینیکی: دلیل دیگر برای تعیین حداقل غلظت سرمی در محدوده درمانی بتالاکتام‌ها، شناسایی حد پایینی است که بیشترین ارتباط را با موفقیت بالینی دارد. درحالی که موفقیت میکروبیولوژیک در شرایط آزمایشگاهی عمدتاً تابعی از فعالیت آنتی بیوتیک در برابر باکتری است، موفقیت بالینی تحت تأثیر عوامل میزبان مانند سرکوب سیستم ایمنی و ذخیره فیزیولوژیک می‌باشد. بنابراین هدف از تعیین مقدار مصرف بتالاکتامها به گونه‌ای است که مدت زمان تماس داروی فعال با میکروارگانیسم را به حداکثر مقدار ممکن در بازه‌ای بالاتر از حداقل غلظت مهارکنندگی برسانیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول کلی فارماکولوژی دندانپزشکی
فصل دوم: آنتی‌بیوتیک‌ها در دندانپزشکی
فصل سوم: عفونت‌های میکروبی و ملاحظات دندانپزشکی
منابع
فهرست تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-5846-07-4
موضوع کتابدارو
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان

میثم
۱۴۰۲/۷/۱
کتاب جالبی بود واسه اشنایی در استفاده از انتی بیوتیک و در مصرفی و نوع آن.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان

برای دریافت کتاب فارماکولوژی آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده در عفونت‌های دهان و دندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.