معرفی و دانلود کتاب پویش پیامبر

عکس جلد کتاب پویش پیامبر
قیمت:
65700 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پویش پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پویش پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پویش پیامبر

کتاب پویش پیامبر سال‌های ابتدایی نبوت حضرت محمد را روایت می‌کند. سید مجتبی حسینی با نگاهی تاریخی به جذبه و ابهت محمد رسول الله پرداخته و آن را دلیل اسلام‌آوردن بسیاری از مسلمانان ذکر کرده است. اثر نامبرده کندوکاوی دقیق و عمیق در واقعیات قبل از هجرت و پایه‌های اولیه اسلام است.

درباره‌ی کتاب پویش پیامبر

کتاب پویش پیامبر از سلسله کتاب‌های پیامبرشناسی است که به کوشش سید مجتبی حسینی تألیف شده‌اند. او در این کتاب به موضوعاتی از جمله معراج، بعثت، سلوک فردی و اجتماعی محمد، رسول خدا، می‌پردازد. کتاب نامبرده مجموعه‌ی هفت کتاب از همین نویسنده است که در یک مجلد چاپ شده‌اند.

مجتبی حسینی، محقق اسلام‌شناسِ متعهدی است که در کتاب پویش پیامبر تلاش می‌کند به ژرفای زندگی و شخصیت حضرت محمد دست پیدا کند. کتاب پویش پیامبر با گِله‌ای از شیعیان و اهل سنت شروع می‌شود. کتاب از کم‌کاری ما مسلمانان در شناخت هرچه بیشتر آخرین رسول خداوند می‌گوید و اینکه تنها شناخت سطحی پیامبر کافی نیست.

ائمه اطهار، اصحاب پیامبر و هرکس که به مراتب بالای الهی دست پیدا کرده‌است، سیر و سلوک عرفانی خود را از طریق حضرت محمد طی کرده‌اند. سید مجتبی حسینی حرفش با مسلمانان این است که پیامبر را نه فقط یک پیامبر بلکه راه‌حلی قطعی برای توصل و تمسک جهت رسیدن به خواسته‌ها و قرب بیشتر الهی درنظر بگیریم.

در این کتاب که سال‌های قبل از هجرت را روایت می‌کند، از دیدگاه تاریخی و دینی به رفتار، اعمال و منش پیامبر پرداخته شده ‌است؛ اخلاق و رفتاری که برای بعضی، دلیل اصلی اسلام‌آوردنشان بود.

کتاب پویش پیامبر برای چه کسانی مناسب است؟

افراد علاقمندی که به دنبال حقایق زندگی پیامبر قبل از هجرت هستند، از مخاطبان کتاب حاضر به‌شمار می‌روند. جوانان و بزرگسالانی که کارهای تحقیقی و تاریخی انجام می‌دهند، با خواندن این کتاب می‌توانند به درک بهتری از شخصیت و پویش پیامبر برسند.

با سید مجتبی حسینی بیشتر آشنا شویم

سید مجتبی حسینی در سال 1338 چشم به جهان گشود و از عنفوان نوجوانی به تحصیلات حوزوی پرداخت. گشت‌وگذار مجتبی حسینی در مباحث حوزوی از دوم راهنمایی آغاز شد و تا درجه‌ی اجتهاد در سی‌سالگی ادامه یافت.

این محقق اسلام‌شناس در عرصه‌ی علمی موفق به گذراندن دوره‌های کارشناسی راه و ساختمان، کارشناسی ارشد معماری و کارشناسی ارشد فلسفه علم شد. بااین‌حال، فعالیت‌هایش در زمینه‌ی اسلام‌شناسی و دین‌پژوهی بود که او را بیشتر از پیش به مردم شناساند.

بیش از بیست کتاب تألیفی و هزاران ساعت سخنرانی در حوزه‌ی دین‌پژوهی نشان از تحقیقات گسترده و تمرکز او در این زمینه دارد. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به کتاب‌های «نگاه به زن»، «مقامات اولیا» و «دین‌داری در دنیای معاصر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پویش پیامبر می‌خوانیم

امام حسن (ع)، در روایتی که فضیلت و عظمت حمزه، جعفر، همسران پیامبر و مسجد پیامبر (ص) را بیان می‌کند، این فضایل را، به خاطر قرابتی می‌دانند که اینان با پیامبر (ص) داشته‌اند. (بحارالانوار، ج 26، ص 254)

باید بدانیم وحی‌ای که بر پیامبر می‌شود، زمینه‌ها و نتایج خاصی دارد که نباید به‌عنوان یک امر غیر مرتبط با شخص و شخصیت او، مورد نظر قرار گیرد.

امام صادق (ع) در پاسخ سؤال مفضل در مورد علم امام، فرمودند:
«یا مفضل! اِنَّ اللهَ تَبارَکَ و تَعالی جَعَلَ فی النَّبی خَمسَهَ اَرواح: رُوحُ الحیاه فیه دَبٌّ و دَرجٌ و روحُ القُوَّهِ فیه نَهَضَ و جاهَدَ و روح الشَّهوهِ فِبِه اَکَلَ و شَرِبَ و اَتَی النِّساءَ مِنَ الحَلالِ و روُحُ الاِیمانِ فَبِه آمن و عَدِل و روُح القدس فَبِه حَمِلَ النُّبُوَّهَ فإذا قُبِضَ النَّبی اِنتَقُل رُوحُ القُدُسِ فَصار إلی الامام و روح القدس لایَنامُ و لایَغفُلُ و لایَلهو و لایَزهُو و الاربعه الارواح تنامُ و تغفلُ و تزهو و تلهو و روح القدس کانَ یَری بِه» (اصول کافی، ج 2، ص 17)

ای مفضل! خدای تبارک و تعالی در پیامبر (ص)، پنج روح قرار داده است: 1. روح حیات (زندگی) که با آن زنده است. 2. روح توان (قوه) که با آن تلاش کند. 3. روح شهوت، که با آن بخورد و بیاشامد و ازدواج کند. 4. روح ایمان، که با آن ایمان آورد و عدالت پیشه کند. 5. روح‌القدس، که با آن تحمل بار نبوت کند. و هنگامی که پیامبر (ص) می‌میرد، روح‌القدس به امام منتقل می‌شود. و روح‌القدس نمی‌خوابد، غافل نمی‌شود، به یاوه و سستی نمی‌گراید و تکبر نمی‌ورزد. ولی چهار روح دیگر چنین نیستند و به روح‌القدس می‌بیند، آنچه نادیدنی است.

فهرست مطالب کتاب

کتاب اول: معرفت و محبت
کتاب دوم: خلقت تا بعثت
کتاب سوم: بعثت تا رحلت
کتاب چهارم: معراج
کتاب پنجم: وحی، تجربه نبوی و خاتمیت آغاز رسالت
کتاب ششم: سلوک فردی
کتاب هفتم: سلوک اجتماعی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پویش پیامبر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-622-2088-33-0
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه الکترونیک
65700 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پویش پیامبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پویش پیامبر

برای دریافت کتاب پویش پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.