معرفی و دانلود کتاب فرار به جنگ

عکس جلد کتاب فرار به جنگ
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرار به جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرار به جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرار به جنگ

درامی روانشناسانه و احساسی در بحبوحه‌ی جنگ جهانی اول! اشتفان تسوایگ در کتاب فرار به جنگ که تنها رمان بلند وی محسوب می‌شود، به ماجرای دلخراش افسری می‌پردازد که از سر ترحم و عذاب وجدان وارد رابطه‌ای عاشقانه با دختری بیمار می‌شود.

درباره‌ی کتاب فرار به جنگ:

هوف میلر یک افسر سواره نظام اتریشی - مجارستانی است که در یک شهر مرزی در امتداد مرز مجارستان حضور دارد. این افسر که جوانی بیست و پنج ساله است از طرف یکی از ثروتمندان محلی به یک میهمانی دعوت می‌شود. شخصیت اصلی رمان فرار به جنگ (Beware of Pity) نیز که این دعوت را فرصتی برای فرار از فضای خشن پادگان ارزیابی می‌کند، آن را می‌پذیرد. هوف میلر که جوان و بی‌تجربه است در میهمانی دختر جوان و زیبای میزبان را به رقص دعوت می‌کند و در آن لحظه متوجه می‌شود که این دختر به دلیل داشتن یک بیماری هولناک فلج شده است.

این اشتباه کوچک باعث می‌شود هوف میلر احساس ترحم پیدا کند و تلاش نماید با ابراز علاقه‌ی دروغین دخترک به زندگی امیدوار شود. او حتی پا را فراتر می‌گذارد و به دختر در صورت تداوم درمان قول ازدواج می‌دهد اما... .

اشتفان تسوایگ (Stefan Zweig) در این رمان سعی دارد شما را به درون ذهن شخصیت اصلی داستان ببرد تا بتوانید با تردیدها و نگرانی‌های یک جوان اروپایی در اوایل قرن بیستم میلادی آشنا شوید. این کتاب از لحاظ روانشناسی ارزش بسیار زیادی دارد و حتی شخصی مانند زیگموند فروید نیز آن را تحسین کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فرار به جنگ:

- این کتاب توسط خوانندگان بسیاری از جمله فروید، انیشتین و... مورد تحسین قرار گرفته است. (The New York Times)

- رمان فرار به جنگ بسیار چشمگیر است؛ توانایی‌های نویسندگی اشتفان تسوایگ باعث می‌شود احساسات مختلفی نسبت شخصیت‌های داستان پیدا کنید و فقط یک نویسنده با حساسیت بالا می‌تواند این کار را انجام دهد. (Sunday Telegraph)

- تشریح کاملاً بی‌قید و شرط از مفاسد ترحم کاذب! اشتفان تسوایگ این داستان را به خدمت می‌گیرد و شما را با دروغ‌های بزرگ، پنهانکاری و عواقب آن آشنا می‌سازد. (The New York Sun)

کتاب فرار به جنگ مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های احساسی، روانشناسانه و عاشقانه علاقه دارید، این کتاب شما را مجذود خود می‌کند.

با اشتفان تسوایگ بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی معروف آلمانی زبان در سال 1881 در کشور اتریش به دنیا آمد. او رشته‌ی فلسفه از دانشگاه وین را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد و تا مقطع دکتری ادامه داد. اشتفان در دهه‌ی بیست و سی میلادی به خاطر داستان‌هایش به شهرت بسیاری دست یافت و امروزه نیز در میان آلمانی زبان‌ها محبوبیت چشمگیری دارد. تسوایگ از نظر گرایش سیاسی بسیار صلح‌طلب محسوب می‌شد و با قدرت گرفتن هیتلر، از اتریش به انگلستان مهاجرت کرد اما باز هم رنگ آرامش را ندید.

آثار او در سال 1935 در فهرست کتاب‌های سوزاندنی و ممنوعه‌ی رایش سوم قرار گرفت. در سال 1939 پس از شروع جنگ جهانی دوم و آغاز نابودی اروپا به برزیل مهاجرت کرد و در پتروپولیس در حوالی ریودوژانیرو سکنا گزید. در شب 22 فوریه 1942 به علت ناامیدی مطلق از جنگ جهانی و نگرانی از قدرت رو به افزایش حکومت هیتلری به همراه همسرش دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد. در نامه‌ی خداحافظی دلیل این اقدام را نابودی میهن معنوی‌اش اروپا و تحلیل قوا به واسطه‌ی دربه‌دریِ طولانی، بدون داشتن وطنی مشخص اعلام کرد. این تصمیم مورد پذیرش تمامِ روشنفکران آن زمان واقع نشد. بسیاری او را مظهر و نماد مقاومت در برابر حکومت هیتلری در تبعید می‌دانستند. از جمله افرادی که وی با آن‌ها به تبادل افکار و نظریات می‌پرداخت می‌توان به زیگموند فروید و توماس مان اشاره کرد. تسوایگ زندگی‌نامه‌ی چهره‌های تاریخی و بزرگان بسیاری را نوشته است و میان آن‌ها می‌توان مواردی مانند بالزاک، ماری آنتوانت، ماژلان، ماکسیم گورکی، فروید، ماری استوارت و ژوزف فوشه ذکر کرد.

در بخشی از کتاب فرار به جنگ می‌خوانیم:

این همان حماقتی بود که تمام ماجرا از آن آغاز شد. حالا که من با دلداری به خود با عینک بُعد زمان به آن رخداد می‌نگرم، در می‌یابم که بی چون و چرای غیر عمد به سوی این سوء تفاهم سُر خوردم، حتی ممکن است برای عاقل‌ترین و با تجربه‌ترین افراد این «گاف» که دختر افلیجی را به رقص دعوت کنند، اتفاق بیفتد.

اما در آن هنگام و در بطن ماجرا، احساس کردم که احمقی غیر قابل شفا و یا آدمی دست و پا چلفتی یا حتی بزهکار هستم. احساس می‌کردم که کودک بی گناهی را شلاق زده‌ام. تمام این‌ها می‌توانست با درایت و شم مدیریت بحران اصلاح شود اما بدبختانه همه چیز را به صورت غیر قابل برگشت با فرار بزدلانه و مجرم گونه‌ام بدون عذر خواهی خراب کرده بودم.

این موضوع زمانی که جلوی قصر اولین باد سرد به سرم وزید برایم مشخص شد. علاقه‌ای ندارم که حالات و شرایط روحی‌ام، زمانی که جلوی کاخ ایستاده بودم را توصیف کنم.

موزیک درونِ خانه درخشان، خاموش شد. احتمالاً نوازندگان استراحتی داده بودند، اما در احساس گناه کامل خیال می‌کردم به خاطر من رقص قطع شده، همه میهمانان به گوشه اندرونی کوچک اتاق هجوم آورده تا دخترک گریان را تسلی دهند. تمام میهمانان: مردان، زنان و دختران با نفرت و انزجار از مردک بی وجدانی که از دختر بیچاره معلول تقاضای رقص کرده و پس از انجام شوخی مسخره‌اش بزدلانه فرار را بر قرار ترجیح داده، به سوی در قفل شده اتاق شتافته‌اند. سرم خیس عرق شد و سرمای عرق سرد را زیر کلاهم حس می‌کردم. فردا همه درباره‌ی ضایع شدنم داستان‌ها ساخته و لطیفه‌ها نقل خواهند کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرار به جنگ
نویسنده
مترجمنیما علیرضایی
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات410
زبانفارسی
شابک978-600-8392-46-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرار به جنگ

حمید میرباقری
۱۴۰۲/۶/۳۰
اول بایستی تشکر کنم از کتابراه چون قطعا این کتاب رو هیچوقت اسمش رو نمیشنیدم و دنبالش نمیرفتم ولی با هدیه رایگان اخر هفته کتابراه باهاش اشنا شدم نکات این کتاب فوق العاده زیاد و زیبا بود بررسی یک عقده درونی که خیلی از ادم‌ها با اون در چالش هستن و در عین حال بسیار عقده نهفته‌ای هستش که با هوشمندی در و نویسنده عین حال که اساسا موضوعی که با استفاده از اون در مورد این عقده حرف زده میشه در ابتدا تا حدی کلیشه‌ای به نظر میاد وقتی جلوتر میریم متوجه میشیم که اصلا اینگونه نیست دو فصل فوق درخشان ۲۱ ۲۲ که تشبیهات بینظیر در یک نامه عاشقانه و توصیف نوع خاصی از عشق در فصل ۲۱ به نظرم هرکس که با این کتاب ارتباط برقرار نکنه همین دوفصل کافیه که شیفته این کتاب شد جملاتی که در کنار تشبیهات فوق العاده به موضوع اصلی کتاب از درونیات اول شخص خارج میشه فوق العاده تامل برانگیز هستش و به نظرم لازمه چندین بار خونده بشه همچنین استفاده فوق به جا از دو کلمه جنایت و قتل در مکالمه فوق درخشان دکتر و اول شخص که باعث میشه این دو کلمه رو تا انتها به دلایلی به خاطر بسپاریم و درگوشمون زنگ بزنه، با شخص بنده کاری میکنه که تا ابد این دو واژه من رو به یاد این کتاب بندازه و این یعنی تاثیر گذاری و درنهایت ازبین صدها یا هزاران جمله فوق العاده کتاب که با فلسفه کتاب و مباحث روانشناسی اون در ارتباط هست رو مینویسم ترحم، خواهر ناتنی بدجنس عشق است وهیچ تقصیر و گناهی تا زمانی که وجدان انسان از ان اگاه باشد فراموش نخواهد شد
Alireza Jamshid beik
۱۴۰۰/۵/۲۸
متن زیبایی داشت. خیلی قشنگ صحنه‌ها رو و هم حالات و احساسات افراد رو ترسیم کرده بود. فقط‌ای کاش آخر داستان اینقدر تلخ تمام نمیشد. در ضمن اواخر داستان حوادث ریتم تندی به خود میگیرد و بر عکس اول کتاب که روی کوچکترین مسایل مانور زیادی داده میشود ناگهان حوادث بزرگ پشت سر هم به سرعت اتفاق میافتدو سریع از آن عبور میکند. ولی از خواندن این کتاب مسرورام و چیزهای زیادی آموختم. هم جملات معنا دار زیاد و هم نوعی روانکاوی!
سامان سوتون
۱۴۰۱/۹/۳۰
نقد کلی داستان درگیر کننده شروع جذاب پایان دراماتیک همذات پنداری با شخصیت اصلی نحوه‌ی روایت دلچسب بطوری که میخوای بدونی بعدش چه اتفاقی میوفته در یک کلام روایت هیجان انگیز نویسنده برام معروف نبود و اولین کتابی بود که از نویسنده مطالعه کردم جالب میشه اگه روزی از روی کتاب فیلمی هم بسازند البته ناگفته نمونه ترجمه خوبی داره و به متن اصلی نزدیکه و همین هم به جذابیت داستان کمک کرده
علیرضا میرحسنی
۱۴۰۰/۸/۲۳
همانطور که از عنوان کتاب یعنی فرار به جنگ برمیاید همه‌ی انسان‌ها کم و بیش تلاش میکنند از جنگ دوری کنند به خاطر لحظات تاسف بار ان ولی در اینجا زندگی برای نویسنده چنان در تنگنا و عذاب وجدان وحشتناک برامده از عملی که خود را مسیول ان میداند قرار میدهد که ترجیح میدهد برای رهایی از ان به اصطلاح به جنگ فرار کند.
baharan akbarpoor
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
بسیار جالب بود و البته برخلاف قالب رمان بودن کتاب یک کتاب روانشناسی واقعیه که خیلی خوب نشون میده همیشه قهرمان‌ها اونطور که ما فکر میکنیم قهرمان نیستن وشاید از خیلی‌ها ترسو ترن والبته مارو به این فکر وا میداره که ما کجاها ترسمون رو پشت یک ظاهر قهرمانانه پنهان کردیم؟
پری پارسا
۱۴۰۰/۵/۷
زیاد این کتاب رو نپسندیدم.
شاید چون انتظار داشتم بیشتر درباره وقایع جنگ و تاریخ باشه!
توضیحات اضافی کتاب واقعا اذیت کننده و کسل کننده بود، توضیحاتی که انگار فقط برای کش دادن ماجرا بود، نه توضیحاتی که موقع خواندن کتاب آدم رو به عمق کتاب ببره و درگیر ماجرا کنه...
ناهید عباسی
۱۴۰۰/۴/۱۳
بسیار جذاب بود. یه جورایی آدم رو بین درست و غلط گیج میکنه. انسان هر وقت بخواد برخلاف میلش کاری رو انجام بده آخر سر این میل درونیه که غالب میشه و من فهمیدم بهتره که همیشه به ندای درونیمون عمل کنیم چون در غیر این صورت فاجعه به بار میاد و این چیزیه که خودم هم تجربه ش کردم.
مهدیه عباسپور
۱۴۰۰/۴/۲۷
کتاب شما رو دنبال خودش میکشونه که ادامشو ببینین چی میشه. پس گیرایی کافی رو داره
به شخصه از خوندنش لذت بردم
بهتون نشون میده عدم ثبات احساسی و رفتاری چه فاجعه‌ای ممکنه به بار بیاره
هر چند در خلال کتاب من یه جاهایی نمی‌تونستم تصمیم بگیرم که حق با کیه.
ابوالفضل اصغری
۱۴۰۰/۳/۱۲
همونطور که معتقدم باید همه کتاب‌های داستایفسکی رو‌خوند به همون اندازه هم معتقدم باید تمام اثار ال احمد رو خوند. بار‌ها خلال خوندن این اثر متاسف شدم، این همه دوا و درمان اعم از سنتی و علم روز برای سیمین و‌ احمد بچه‌ای نشد و.... باید بخونیدش
م ف
۱۴۰۰/۱۱/۹
داستان یک تراژدی هست ولی خواندنش لذت بخش بود پر از جملات مفهومی که باید به خاطر سپردشون، ولی بعضی وقتا اونقدر توصیف و تفسیر می‌کنه مکان‌ها ویا شخصیت‌ها رو که من تقریباً ازشون می‌گذشتم.
Futurist Esmaiel Rahimi
۱۴۰۰/۵/۲۳
به نطر من علاوه بر بزرگانی جون فروید و انیشتین، انسان هایرعادی امروز هم مخاطبانی درست برای این کتاب هستند.
در جریان این اثر به خوبی مشخص است که خردمندی بالاتری برای درک این کتاب لازم است.
سحر سیاوشی
۱۴۰۰/۳/۱۲
کتاب جالبی است مخصوصا برای ‌افرادی مثل من که به رمانهای تاریخی و برگرفته از تاریخ و جنگهای جهانی علاقمند هستند، امیدوارم از این نمونه کتابها بیشتر بگذارید، ممنون از کتابراه عزیز
soo vafa
۱۴۰۱/۳/۲۱
رمان خیلی خوبی برد
واقعا لذت بردم
و تمام موضوع کتاب همون بحث ابتدای کتاب در مورد همدردی و دلسوزی هست
خووندنش رو توصیه میکنم نگاهها موشکافانه بود
فرزانه عبدی
۱۴۰۱/۴/۲۲
همه‌ی ما کم و بیش با این چالش رو در رو شدیم. بین حرف مردم و کاری که می‌خواهیم بکنیم گیر کردیم. بیشتر هم حرف مردم چربیده.
Ali .Hoseini.z
۱۴۰۱/۲/۲۴
بسیار عالی. بعد از شروع کتاب اونقدر لذت بردم که حیفم اومد کتاب چاپی را نگیرم، پس کتاب چاپی اون رو خریدم و مابقی را ادامه دادم
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب فرار به جنگ

برای دریافت کتاب فرار به جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.