معرفی و دانلود کتاب صوتی شطرنج

عکس جلد کتاب صوتی شطرنج
قیمت:
31200 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شطرنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شطرنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شطرنج

کتاب صوتی شطرنج یکی از داستان‌های تحسین‌شده نویسنده اتریشی اشتفان تسوایگ است که درباره مسافران یک کشتی است که با یک قهرمان شطرنج مسابقه می‌دهند.

شطرنج (Chess Story) یکی از بهترین و تاثیرگذارترین داستان‌های تسوایگ است که تصویری شدیدا تاثیرگذار و در عین حال آزار دهنده از وسواس فکری و بهای نبوغ ارائه می‌دهد.

گروهی از مسافران یک کشتی سیاحتی قهرمان شطرنج جهان را به مبارزه می‌طلبند. در ابتدا آن‌ها شکست می‌خورند تا اینکه توسط یک غریبه از میان جمعیت راهنمایی می‌شوند. مردی که برای بردن دست به مخاطره می‌زند. زوایگ در کتاب شطرنج با پرداخت مناسب شخصیت‌ها و توصیف عمیق‌ترین احساسات و افکار آن‌ها و همچنین بابیان دقیق جزئیات صحنه‌ها، مخاطب را از ابتدا تا انتهای کتاب با خود همراه می‌سازد.

اشتفان تسوایگ (Stefan Zweig) رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نویس و زندگینامه‌نویس اتریشی بود. اشتفان وقتی قدرت روزافزون و تسلط هولناک و وحشتناک نازی‌ها را به چشم دید، در سال 1934 دیگر نتوانست طاقت بیاورد و در نهایت در سال 1938 اتریش را به مقصد لندن ترک کرده و در آنجا ماندگار شد. این رمان پس از مرگ توایگ منتشر و تبدیل به اثری کلاسیک و ماندگار شد.

در قسمتی از کتاب صوتی شطرنج می‌شنویم:

در اوج نومیدی و نیاز، چیزی کاملا غیرمنتظره اتفاق افتاد که راهی برای فرار پیش پایم گذاشت، دست کم برای مدتی. آخر ژوئیه بود، یک روز تیره و بارانی. این جزئیات را به این خاطر به یاد دارم که وقتی از توی راهرو مرا برای استنطاق می­‌بردند، قطرات باران به قاب پنجره‌­ها کوبیده می‌­شد. باید در اتاق انتظار بازپرس منتظر می­‌ماندم. همیشه باید قبلا از بازپرسی انتظار می­‌کشیدی؛ این که تو را در انتظار بگذارند هم جزیی از تکنیک­شان بود. اول با احضار کردن تو را نگران می­‌کردند، با این که ناگهان در نیمه­‌ی شب می­‌آمدند و تو را از سلولت می­‌بردند، و بعد، وقتی تو خودت را با تصور بازپرسی وفق می‌دادی، وقتی که ذهنت را برای مقاومت آماده می‌­کردی، آن­ وقت تو را چشم انتظار نگه می­‌داشتند، انتظاری کاملا پوچ که دو تا سه ساعت قبل از بازپرسی طول می‌­کشید، تا بدنت را خسته و ذهنت را آشفته کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
بخش اول
37 دقیقه
بخش دوم
13 دقیقه
بخش سوم
27 دقیقه
بخش چهارم
10 دقیقه
بخش پنجم
37 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شطرنج
نویسنده
مترجمعلی منصوری
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
31200 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شطرنج

محمد اسائیان
۱۴۰۲/۴/۲۲
داستان جالب و پرکشش بود. شاید علاقه شدید من به شطرنج باعث شد که این داستان حس خوبی داد. در عین حال که وقایع داستان با شرایط واقعی در دنیای شطرنج بسیار تفاوت دارد به عنوان مثال غیر ممکن است فردی بدون تمریناتی سنگین و راهنمایی مربیان و صرفا با امکانات ذکر شده در داستان بتواند با مقام‌های استانی مصاف بدهد چه برسد به قهرمان جهان. با این حال مقصود و منظور داستان و نویسنده این موارد نیست و خالق داستان در قالب رویارویی شطرنج در کشتی به زندگی و مصائب شخصیت داستان پرداخت. در مجموع بسیار جالب و زیبا بود. ضمنا فیلم سینمایی جالبی بر اساس این داستان ساخته شده که دیدن آن خالی از لطف نیست ممنون از کتابراه و گوینده
Vahid Behravan
۱۳۹۸/۱۰/۱۳
کتابی ست که از شیوه داستان در داستان استفاده میکنه، شروع داستان اول جالب هست و همچنین داستان دوم که در دل داستان اول بوجود میاد.
در هنگام خواندن مجذوب کتاب میشود و گذر زمان رو احساس نمیکنید، اما کتاب مورد نظر من نبود، هر چند کتاب چیز سلیغه‌ای هست، من انتظار نتیجه گیری روشنتر و عملی تری داشتم. بهر حال خواندن این کتاب برای خوانندگانی که بدنبال داستانه‌های جالب هستند میتونه جالب باشه.
محمد اقبال نیا
۱۴۰۰/۶/۲۶
این کتاب شامل ۲ داستان است، اما جالب بود. لذت بردم، هرچند خیلی کوتاه بود. اگه شطرنج بلد باشید، لذتش بیشتر هم میشه. خیلی عالی و گویندگی نه چندان عالی
Armita Alimoradi
۱۳۹۹/۵/۲۳
کتابی پر مفهوم و زیبا که خواننده را جذب میکند و پایان جالبی هم دارد
منصور سلطانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
صوت و موسیقی کتاب عالی هستند ممنون از کتاب صوتی خوبتون
صادق تجویدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
داستان خوب و خیلی کوتاهی بود
vida en
۱۳۹۸/۷/۱۱
بسیار بسیار عالی بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شطرنج

برای دریافت کتاب صوتی شطرنج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.