معرفی و دانلود کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین

عکس جلد کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین

راز خوشبختی حقیقی چیست؟ جاناتان هایت، روان‌شناس برنده‌ی جایزه، در کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین، با بهره‌گیری از دو علم روان‌شناسی و فلسفه، ده ایده‌ی بزرگ برای لذت بردن از زندگی را پیشنهاد می‌کند. این اثر تحسین‌شده، چندین اندیشه‌ی باستانی را برای به‌کاربستن در مسیر خوشبختی ارائه می‌دهد تا ما به دیدگاهی تازه‌ از شادی و موفقیت در دنیای مدرن دست یابیم.

درباره کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین

خوشبختی و شادی حقیقی در چیست؟ همه‌ی ما بارها به این سؤال فکر کرده‌ایم، اما آیا هیچ‌کدام از ما پاسخ روشنی آن یافته‌ایم؟

جاناتان هایت (Jonathan Haidt)، روان‌شناسی اجتماعی است که برای کشف زوایای پنهان زندگی اجتماعی بشر، اقدامات بسیاری کرده است. او در کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین (The Happiness Hypothesis) داستانی اثربخش درباره‌ی اینکه انسان چگونه می‌تواند خوشبختی و معنای زندگی را دریابد، برایمان بازگو می‌کند.

یاری رساندن به مردم برای یافتن خوشبختی و معنای زندگی، هدف اصلی شاخه‌ی جدیدی از روان‌شناسی، به نام روان‌شناسی مثبت‌گراست؛ یعنی همان حوزه‌ای که هایت در آن فعالیت دارد. بنابراین این اثر به نوعی درباره‌ی ریشه‌های روان‌شناسی مثبت‌گرا در حکمت باستان و همچنین نظریه‌های این علم در روزگار ماست.

سؤال اصلی کتاب فرضیه خوشبختی این است که خوشبختی و شادی از چه طریق به دست می‌آیند. چندین «فرضیه‌ی ‌خوشبختی» وجود دارد. یکی از آن‌ها می‌گوید که خوشبختی با رسیدن به خواسته‌هایمان حاصل می‌شود؛ اما همه می‌دانیم و تحقیقات هم آن را تأیید می‌کنند که این خوشبختی عمر کوتاهی دارد. یک فرضیه‌ی امیدوارکننده‌تر این است که خوشبختی و شادی از درون می‌آید، نه از طریق سازگاری دنیا با خواسته‌های ما؛ چنین اندیشه‌ای در دنیای باستان بسیار رایج بوده است.

جاناتان هایت ده اندیشه‌ی باستانی برای درک حقایق نوین و تعداد زیادی از نتایج تحقیقات جدید را گرد هم آورده و مباحث خوشبختی و موانع آن را به‌خوبی شرح داده است. این ده پیشنهاد ریشه در چندین تمدن و حکمت جهانی دارند و هایت آن‌ها را بر اساس زندگی مدرن امروز ما تنظیم کرده است.

او در کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین به ما توضیح می‌دهد که چرا هیچ موفقیت و دستاوردی تضمینی برای خوشبختی پایدار نیست و چگونه می‌توانیم با به‌کارگیری نکات این کتاب و ایجاد چند تغییر جزئی در زندگی، سبک زندگی و طرز فکرمان را تغییر دهیم تا نتیجه‌ی تأثیرات شگرف آن را در زندگی ببینیم. پس اگر در جستجوی خوشبختی و شادی حقیقی هستید، خواندن این اثر شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

نکوداشت‌های کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین

  • کتاب فرضیه‌ی خوشبختی لذت‌بخش و شجاعانه است. (آنتونیو داماسیو، نویسنده)

  • یکی از بهترین و آموزنده‌ترین کتاب‌هایی که تا به حال خوانده‌ام. (جو روگان، روان‌شناس)

  • کتابی خلع‌سلاح‌کننده و اصیل برای کسانی که بیشتر با نگرانی آشنا هستند تا با شادی. این اثرْ دلگرم‌کننده، هوشمند و بدون هیاهو است. (سیاتل تایمز)

  • در کتاب فرضیه‌ی خوشبختی به‌طرز هوشمندانه‌ای نشان داده می‌شود که علم و تاریخ مدرن چیزهای زیادی برای گفتن دارند. (دارین مک ماهون، واشنگتن پست)

کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین مناسب کسانی است؟

اگر می‌خواهید تغییراتی اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید و به سوی خوشبختی حقیقی گام بردارید، خواندن کتاب فرضیه خوشبختی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جاناتان هایت بیشتر آشنا شویم

جانات هایت در سال 1963 در آمریکا به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در زمینه‌ی فلسفه و روان‌شناسی ادامه داد و در سال 1992، مدرک دکتری روان‌شناسی خود را دریافت کرد. هایت به‌عنوان نویسنده، روانشناس و متخصص اخلاق‌شناسی شناخته می‌شود. او از سوی مجله‌های «Prospect» و «Foreign Policy» به‌عنوان یکی از برترین اندیشمندان جهان انتخاب شده است. آثار جاناتان هایت تاکنون نامزد جوایز مهمی همچون کتاب ملی و گودریدز بوده‌اند.

در بخشی از کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین می‌خوانیم

زندگی ما آفریدۀ ذهن ماست و بخش بزرگی از این آفرینش با استعاره شکل می‌گیرد. ما چیزهای جدید را بر پایۀ مشاهده‌های پیشینمان درک می‌کنیم: زندگی سفر است، مباحثه جنگ است و ذهن، سوارکاری نشسته بر فیل است. استعارۀ اشتباه ما را دچار توهم و فقدان آن ما را کور می‌کند.

استعاره‌ای که بیشترین کمک را به من کرد تا بتوانم اخلاق، مذهب و جستجوی معنا را توسط انسان درک کنم، پَختستان بود؛ کتاب کوچک جذابی که رمان‌نویس و ریاضی‌دان انگلیسی، اِدوین اَبوت، آن را در سال 1884 نوشت.

پختستان دنیایی دو‌بُعدی است که ساکنان آن اشکال هندسی هستند. قهرمان داستان یک مربع است. یک روز، یک شکل کُروی از جهانی سه‌بعدی به‌ نام اِسپِیس‌لند با مربع دیدار می‌کند. باوجوداین، وقتی کُره از پختستان بازدید می‌کند، اهالی پختستان تنها می‌توانند بخشی از آن را ببینند که در سطح خودشان قرار دارد؛ یعنی یک دایره. مربع با دیدن اینکه دایره می‌تواند به میل خود، بزرگ یا کوچک شود (با بالا آمدن یا فروروفتن در سطح پختستان) و حتی ناپدید شود و دوباره در مکان دیگری ظاهر شود (با خروج از سطح و ورود مجدد به آن) شفگت‌زده می‌شود. کُره تلاش می‌کند مفهوم بُعد سوم را به مربع توضیح دهد؛ اما مربع، علی‌رغم مهارت در هندسۀ دو‌بعدی، از درک آن عاجز است. او قادر به درک چیزی غیر از طول و عرض نیست و نمی‌تواند بفهمد که دایره از بالای او آمده است، درحالی‌که «بالا» به معنای شمال نیست. کُره نمونه‌ها و برهان‌هایی از نحوۀ حرکت از یک بُعد به دو بُعد و سپس از دو بعد به سه بعد ارائه می‌دهد، اما مربع همچنان ایدۀ حرکت «صعود» از سطح پختستان را مضحک می‌بیند.

فهرست مطالب کتاب

سرسخن
فصل آغازین: خردورزی بیش‌از اندازه
فصل اول: خودِ چند بخشی
فصل دوم: تغییر ذهن ما
فصل سوم: انتقام متقابل
فصل چهارم: کاستی‌های دیگران
فصل پنجم: جستجوی خوشبختی
فصل ششم: عشق و دلبستگی
فصل هفتم: فواید بدبختی
فصل هشتم: موهبت فضیلت
فصل نهم: الوهیت با/بدون خدا
فصل دهم: خوشبختی از میانه سرچشمه می‌گیرد
فصل یازدهم: پس‌گفتار؛ در نظر گرفتن همۀ جوانب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین
نویسنده
مترجمپویا پوراحمد
ناشر چاپیانتشارات باد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-600-6527-65-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین

برای دریافت کتاب فرضیه خوشبختی: 10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.