معرفی و دانلود کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان

عکس جلد کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان
قیمت:
۸۹۰۰۰ 44500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان

خوشبختی چیست؟ این پرسش یکی از اساسی‌ترین مفاهیمی‌ست که در طول تاریخ درباره آن صحبت کرده‌اند و اندیشمندان پاسخ گوناگونی برای آن ارائه داده‌اند. جاناتان هایت در کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان نیز تلاش کرده تا براساس خرد باستان، علم روانشناسی و فلسفه، معنا و سعادتی حقیقی برای جهان مدرن پیدا کند و به تعریفی نو از مفهوم موفقیت برسد.

درباره کتاب صوتی فرضیه خوشبختی:

چگونه می‌توان به شادی و سعادت حقیقی در زندگی دست یافت؟ تا به حال چقدر به این موضوع فکر کرده‌اید؟ به نظرتان راهی برای رسیدن به آن وجود دارد؟

جاناتان هایت روانشناس مشهور و تحسین شده در کتاب فرضیه خوشبختی (The Happiness Hypothesis) خرد فلسفی جهان را از دریچه روانشناسی مورد بررسی قرار می‌دهد و مفاهیمی نظیر فضیلت، موفقیت و رفاه را به درخشان‌ترین شیوه ممکن تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین از اندیشه و خرد فیلسوفان و حکیمان دوران باستان بهره می‌گیرد و خوانشی عمیق از جملات ماندگار آن‌ها باتوجه به شرایط کنونی و ویژگی‌های عصر حاضر ارائه می‌‌دهد.

کتاب فرضیه خوشبختی ده ایده عالی به شما معرفی می‌کند که هر یک از آن‌ها از دل چندین تمدن و حکمت جهانی بیرون کشیده شده و هم‌اکنون براساس تحقیقات علمی، تنها نکاتی از آن استخراج شده است که کاربردی در زندگی انسان مدرن داشته باشد.

در انتها باید گفت کتاب حاضر به شما توضیح می‌دهد که چرا هیچ دستاوردی، خوشبختی پایدار به ارمغان نمی‌آورد و چگونه می‌توانید با چند تغییر جزئی و کوچک در سبک زندگی و طرز فکرتان، تأثیراتی عمیق و شگرف در زندگی‌تان به وجود آورید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی فرضیه خوشبختی:

- یک مطالعه ظریف و الهام بخش. (People)

- یک نویسنده فهیم و روان که مسائل قدیمی را ارزیابی مجددی کرده است. (Publishers Weekly)

- هر صفحه‌ی این کتاب، بینش گران‌بهایی در مورد زندگی خوب و چگونگی رسیدن به آن، در اختیار شما قرار می‌دهد. (ویلیام دامون)

- یک اثر ادبی - ‌هنری هوشمندانه ا‌ست که خردمندانه به بررسی سنت و مدرنیسم، مذهب و علم، شرق و غرب و همین‌طور لیبرالیسم و محافظه‌کاری می‌پردازد. هدف تألیف این کتاب را می‌توان راهنمایی‌ کردن شما به‌سوی یک زندگی پرمعناتر و اخلاق‌مدار دانست. (دیوید جی. مییرز)

- اثر هایت در حقیقت سفر بین گذشته و حال است که پیچیدگی‌ نظریه‌های روان‌شناسی را با شوخ‌طبعی به بحث می‌کشاند. (Bookpage)

- راه‌حل هاید برای جلوه مدرن ادبیات، مرور و بازنگری در آثار کلاسیک و بررسی ایده‌های متفکرانی مانند افلاطون، بودا و عیسی با توجه به تحقیقات مدرن در مورد رفتار انسان است. (Psychology Today)

کتاب صوتی فرضیه خوشبختی برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که می‌خواهد زندگی خود را از نو آغاز کند و جهان بینی بهتری را کسب نماید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهد.

با جاناتان هایت بیشتر آشنا شویم:

او روانشناس و متخصص حوزه اخلاق شناسی است که در سال 1985 توانست فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه ییل شود. جاناتان هایت (Jonathan Haidt) مسیر دانش‌اندوزی را ادامه داد و در سال 1992 مدرک دکتری روانشناسی خود را از دانشگاه پنسیلوانیا کسب نمود.

مجله‌های معتبری همچون Foreign Policy و Prospect، هایت را به عنوان یکی از برترین اندیشمندان جهان اعلام کردند. همچنین این روانشناس مشهور تاکنون آثار متعددی را همچون «ذهن درستکار» تألیف کرده، که مورد توجه طیف گستره‌ای از جامعه قرار گرفته‌اند. او نامزد دریافت جایزه کتاب ملی و همچنین دریافت جایزه گودریدز شده است.

در بخشی از کتاب صوتی فرضیه خوشبختی می‌شنویم:

وقتی خداوند می‌خواهد مسئولیت مهمی را به انسان بدهد، ذهنش را با رنج ورزیده می‌کند، تاندون‌ها و استخوان‌هایش را با کار سخت آب دیده می‌کند، جسمش را گرسنگی می‌دهد، او را با فقر آزمایش می‌کند و در مسیر کارهایش مانع قرار می‌دهد. همه این کارها را می‌کند تا ذهنش را آماده کند، طبیعتش را مصمم و نیرومند کند و همه کمبودهایش را بهبود ببخشد. (منگ تسو، چین، قرن سوم پیش از میلاد مسیح)

چیزی که مرا نکشد، قوی‌ترم می‌کند. (نیچه)

خیلی از سنت‌ها به سرنوشت و علم غیب اعتقاد دارند. بر طبق اعتقاد هندوها، خدا در روز تولد سرنوشت هر بچه‌ای را روی پیشانی‌اش می‌نویسد. فرض کنید روزی که فرزند شما به دنیا می‌آید، دو هدیه دریافت می‌کنید؛ یک عینک که به شما اجازه می‌دهد این پیش‌بینی را بخوانید و یک مداد که می‌توانید با آن ویرایشش کنید. همچنین فرض کنید هدیه‌ها از طرف خداست و می‌توانید هرطور که می‌خواهید با اختیارتان از آن‌ها استفاده کنید؟ چه کار می‌کنید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
مقدمه: خرد بیش از حد
42 دقیقه
فصل اول:‌ خود تقسیم‌شده - بخش یک
34 دقیقه
فصل اول:‌ خود تقسیم‌شده - بخش دو
41 دقیقه
فصل دوم: تغییر دادن تصمیم - بخش یک
34 دقیقه
فصل دوم: تغییر دادن تصمیم - بخش دو
49 دقیقه
فصل سوم‌: رفتار متقابل آمیخته با انتقام
47 دقیقه
فصل چهارم: خطاهای دیگران - بخش یک
32 دقیقه
فصل چهارم: خطاهای دیگران - بخش دو
51 دقیقه
فصل پنجم: در جست‌وجوی خوشبختی - بخش یک
47 دقیقه
فصل پنجم: در جست‌وجوی خوشبختی - بخش دو
53 دقیقه
فصل ششم: عشق و وابستگی - بخش یک
50 دقیقه
فصل ششم: عشق و وابستگی - بخش دو
41 دقیقه
فصل هفتم: فواید بدبختی - بخش یک
36 دقیقه
فصل هفتم: فواید بدبختی - بخش دو
45 دقیقه
فصل هشتم: برکت نیکوکاری - بخش یک
53 دقیقه
فصل هشتم: برکت نیکوکاری - بخش دو
47 دقیقه
فصل نهم: اُلوهیت باخدا یا بی‌خدا - بخش یک
26 دقیقه
فصل نهم: اُلوهیت باخدا یا بی‌خدا - بخش دو
48 دقیقه
فصل نهم: اُلوهیت باخدا یا بی‌خدا - بخش سه
49 دقیقه
فصل دهم: شادی از تعادل می‌آد - بخش یک
47 دقیقه
فصل دهم: شادی از تعادل می‌آد - بخش دو
7 دقیقه
نتیجه‌گیری: در تعادل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان
نویسنده
مترجمساناز فرشیدفر
راویحامد افرا
ناشر صوتی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۸۹۰۰۰ 44500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان

مجتبی م
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
من این کتاب را بیش از دو بار گوش کردم. به نظرم این کتاب مخلوطی از هر چیزی است که به خوشبختی در ادیان و تفکرات مختلف وجود دارد. نویسنده هم سعی کرده یک کتاب علمی ارائه دهد و به پژوهش های مختلفی اشاره می کند و از سوی دیگر تفکرات سایر ادیان و آیین ها را بررسی می کند یعنی هم علمی و هم شبه علمی. ضمیر و و خودآگاه ناخودآگاه را که کتاب های روانکاوهای معروف استفاده می شود را به فیل فیل سوار تشبیه کرده و گرنه همان تفکر مرسوم است. نکته‌ای که از مطالب احساس کردم با توجه به یهودی بودن نویسنده نوعی سوگیری به مذاهب در ایشان وجود دارد که شاید گروهی از خوانندگان نگاه نویسنده را به مقوله خوشبختی ناشی از تفکر مذهبی ایشان تعبیر کنند هر چند که سعی کرده تفکر آتئیست ها را هم با سایر ادیان مقایسه کند. شاید جاهایی اطاله کلام در مباحثی دارد و جاهایی نگاه سطحی و کلی به مباحث دیگر. شاید می توانست نگاهی هم به مقوله ایکیگای داشته باشد که گفته میشود دلیلی برای طول عمر و احتمالا احساس خوشبختی است. در کل کتابی است که از گوش کردنش خسته نمی شویم خصوصا با صدا و ریتم آرام بخش راوی.
آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۶/۹
کتاب فرضیه خوشبختی نگاه بسیار زیبای مرکبی از رویکرد فیزیولوژیک و رویکرد باستانی به عملکرد روان شناختی نوع بشر است که در این ترکیب از نظریات جامعه‌شناختی و فلسفی به زبانی بسیار ساده بهره برداری شده است. درک این کتاب تا حد زیادی می‌تواند مانع خشک اندیشی مذهبی، ایدئولوژیک و قومی قبیله‌ای می‌شود. نگاه همچنین بسیار خردمندانه‌ای نسبت به ماهیت خوشبختی پدید می‌آورد.   تحلیل جاناتان هایت از ناخودآگاه با رویکردی فیزیولوژیک نشان درک عمیق و علمی وی از رشد و تکامل است. برای مثال هنگامی که بیان می‌کند:
مغز مهره داران  کار خودش را با سه دسته نورون آغاز می‌کند. مغز خلفی که با ستون فقرات در ارتباط است. مغز میانی و مغز جلوییی که با اندام‌های حسی جلو حیوان مربوط است. با گذر زمان و رشد بدن و پیچیده تر شدن رفتارها مغز جلویی را هم بیش از هر بخش دیگری توسعه داده است. مغز جلویی قشر تازه‌ای را ایجاد کرده است که شامل 《هیپوتالاموس》، متخصص انگیزه‌های غریزی، 《هیپوکامپ》 متخصص حافظه و 《آمیگدال》 متخصص پاسخ‌های احساسی است. به این مجموعه ابتدایی《 دستگاه لیمبیک》 گفته می‌شود. که در همه جانوران ساخت مشابهی دارد.
به مرور زمان (، هزاران سال) رشد پستانداران باعث تنوع رفتار و در نتیجه توسعه یاخته‌ها و ساختار مغز گردید. و بخشی جدید در مغز رشد نمود  متشکل از میلیون‌ها نورون که بر روی این دستگاه قدیمی یعنی لیمبیک رشد کرد و ان را پوشاند. این قسمت جدید از مغز ساختاری است که مختص مغز انسان است و آن را ن《نئوکرتکس》 می‌خوانند‌.
این بخش خاستگاه خرد و اندیشه است.
این قضیه که خاستگاه خرد و دانش و عقل و تفکر تنها وابسته به چند لایه ضخیم از نورون‌های در هم تنیده است‌ اندوهناک‌ترین داستان برای انسانی بود ک خدا را خدا می‌پنداش
محمدپویا امینی
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
این اثر از آقای جاناتان هایت برام اونقدر جذاب بود که بلافاصله کتاب الکترونیکی‌اش رو خریدم و کتاب فیزیکی‌اش هم به کتابخانه‌ام اضافه کردم، در این کتاب به بررسی چندین نگرش موجود به خوشبختی می‌پردازه و عیب‌های هریک بهمراه تحلیل ارزش‌های هرکدام از زاویه‌های نگاه به خوشبختی رو با زبان ساده بازگو میکنه.
مروا هستم ✌️
۱۴۰۱/۴/۲۶
کتاب خوبی بود، توصیه‌اش میکنم. حقیقت معنای زندگی و خوشبینی را توضیح میدهد. توهم بهتون نمیده. در مورد 10 نظریه مهم روانشناسی مثبت گرا صحبت میکنه. البته من پیشنهاد میکنم، با سرعت 1. 2 گوش دهید.
mrm memol
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
به زبان عامیانه این کتاب تعصبات شما رو شخم میزنه. افسانه‌ی انسان عاقل رو بریز دور و این کتاب رو بخون و با ذهن و احساساتت و ریشه‌ی تفکرات آشنا شو. کاملا کاربردی و جز واجبات
زینب زمانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
مباحث فلسفی و تاریخی جامعه بشری رو با زبان ساده مطرح کرده بود و بازشون کرده بود. از نوشتار کتاب لذت بردم و استفاده کردم.
معصومه نجفی
۱۴۰۲/۳/۷
این کتاب را در یک جلسه کتابخوانی طی چند جلسه خواندیم و بررسی کردیم. خواندن آن را به همه توصیه میکنم.
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۶/۲۸
من صدای گوینده رو اصلا دوست نداشتم. برای همین نمره کم دادم. وگرنه محتوای کتابش به نظر خوب میاد.
Bbj Jbj
۱۴۰۰/۹/۲۶
خوندن این کتاب رو پیشنهاد می‌کنم. واقعا خوب بود
علی قاسمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
از این کتاب من یاد گرفتم باید همیشه از مسیر لذت برد نه شروع جذابه نه پایان
مریم داودی
۱۴۰۲/۷/۲۰
کتاب عالی با صدای دلنشین و عرفانی به نظرم باید چند بار گوش داد تا به درک برسیم
Rose
۱۴۰۱/۶/۲۰
مطالب کتاب خیلی جالبه.
اما متاسفانه لحن یکنواخت خواننده باعث خواب رفتن میشه!
شهاب عسکریان
۱۴۰۱/۱/۲۱
یکی از بهترین کتاب‌هایی که تو این سالها خوندم، ارزش چندبار خونده شدن روهم داره
محمد نوری‌زاده
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتابی که فلسفه و علم رو در جستجوی خوشبختی زیرورو می‌کنه.
Behnam Golpour
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
لذتبخش، خوانش خوب و لذتبخش. مطالب مفید و ارزنده
سپاس 🌹
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان

برای دریافت کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.