معرفی و دانلود کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها

عکس جلد کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها

کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف اثری از نسیم نیکولاس طالب است که به پدیده‌ی شانس و تصادفی بودن اتفاقات در دنیا می‌پردازد. نسیم نیکولاس طالب در این کتاب که از عناوین پرفروش آمازون است، به دنبال میزان و سهم شانس از موفقیت‌های زندگی می‌گردد.

درباره‌ی کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف

تقریباً همه به این موضوع اذعان دارند که زندگی عادلانه نیست. آدم‌ها سهم متفاوتی از موفقیت و خوشبختی دارند و حتی طبیعت هم، که منظم‌ترین چرخه‌ی شناخته‌شده در زمین است، به شکلی کاملاً منطقی و منصفانه کار نمی‌کند. جوجه‌های تازه ازتخم‌درآمده همگی به یک اندازه شانس زنده ماندن ندارند و موفقیت نیز، مهمان خانه‌ی تمام انسان‌های سختکوش نمی‌شود. در این میان فاکتوری نادیدنی و غیرقابل کنترل برای موفق شدن و حتی موفق نشدن وجود دارد که آدمیزاد نام آن را «شانس» گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف

پیش از این می‌شنیدیم که مفهوم شانس، بهانه‌ای برای انسان‌های بازنده است که بتوانند باخت خود را توجیه کنند و ناکامی‌هایشان را گردن قضاوقدر بیندازند. اما تابه‌حال حقیقتاً به این موضوع فکر کرده‌ایم که چرا بعضی موفق‌تر از بعضی دیگر می‌شوند؟ دنیا پر است از چهره‌های موفقی که هرکدام داستانی برای این موفقیت دارند و نسخه‌ای برای رسیدن به موقعیت مشابه می‌پیچند، اما هیچ‌کدام از تأثیر شانس و تصادف در رسیدن به این موقعیت حرفی نمی‌زنند. همواره می‌شنویم که فلان کارآفرین، برنامه و چشم‌اندازی برای خود دارد، یا فلان تاجر در تجارت مستعد و توانمند است، اما هیچ‌کس به این موضوع اشاره نمی‌کند که اغلب مواقع این ویژگی‌ها بیشتر از اینکه زاده‌ی مهارت باشند، با مفهوم شانس گره خورده‌اند. نسیم نیکولاس طالب (Nassim Nicholas Taleb) در کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف (Fooled by randomness)، از موقعیت‌هایی حرف می‌زند که شانس، در لباسِ مهارت و به شکلِ اتفاقی برنامه‌ریزی‌شده ظاهر می‌شود و انسان را فریب می‌دهد؛ درحالی‌که تمام آنچه اتفاق افتاده تنها یک پیشامد بوده است.

نسیم نیکولاس طالب در کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف، به این موضوع اشاره می‌کند که اشتباه گرفتن شانس و واقعیت با یکدیگر ربطی به میزان سواد و آگاهی ندارد؛ استادان ادبیات از لابه‌لای واژه‌های اشعار و متون ادبی، که احتمالاً به صورت تصادفی و یا در بهترین حالت تنها با یک معنی کنار هم قرار گرفته‌اند، هزاران معنای عمیق که هرگز به ذهن خود شاعر و نویسنده‌ی اثر نرسیده را بیرون می‌کشند. متخصصان آمار در میان داده‌هایی که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، به دنبال نظم و الگویی از پیش تعیین‌شده می‌گردند و کسانی که در بهترین حالت در بازار، یک احمق خوش‌شانس هستند به عنوان سرمایه‌گذارانی ماهر شناخته می‌شوند. همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که انسان هنوز برای مفهوم شانس و اتفاقی بودن، فضایی را کنار نگذاشته است.

کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف اثری از نسیم نیکولاس طالب است که به همت نرگس قاسمی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی نوین کتاب گویا ناشر نسخه‌ی صوتی و نشر باد، ناشر نسخه‌ی متنی آن بوده است. این کتاب صوتی پرفروش را با صدای میلاد فتوحی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب فریفته‌ی تصادف

  • برجسته و عالی (John Kay)
  • درخشان و سرگرم‌کننده. (Buffalo Spree)
  • یکی از هوشمندانه‌ترین کتاب‌های تمام دوران (Fortune)
  • راهنمایی عاقلانه و خواندنی برای تفکر واضح‌تر. (Futurist)
  • بسیار عالی و قابل‌تأمل، کتابی سرگرم‌کننده. (Financial Times)

کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان کتاب‌هایی با موضوع اقتصاد و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها می‌شنویم

ما هنوز از نظر ژنتیکی شباهت زیادی به اجدادمان داریم که در دشت‌های ساوانا پرسه می‌زدند و هنوز باورهایمان پر از خرافه است. روزی که انسان بدوی دماغش را خاراند و از قضا باران بارید، شیوه‌ی ماهرانه‌ی خاراندن بینی را ابداع کرد تا باران بیشتری ببارد. ما هم هنوز رونق اقتصادی را به کاهش فلان نرخ توسط بانک مرکزی گره می‌زنیم و موفقیت یک شرکت را به انتصاب رئیس جدیدش نسبت می‌دهیم. کتاب‌فروشی‌ها پر از زندگی‌نامه‌ی مردان و زنان موفقی است که درباره‌ی نحوه‌ی موفقیتشان، داستان‌های خاص خودشان را تعریف می‌کنند. اما در این کتاب با دو عبارت «زمان مناسب» و «مکان مناسب» تمام این داستان‌ها را زیر سوال خواهیم برد.

این اشتباه گرفتن، دامن هر کسی را با هر عقیده‌ای می‌گیرد. استاد ادبیات عمر خود را صرف استخراج معانی عمیق از الگوهای تصادفی واژه‌ها می‌کند و متخصص آمار با افتخار، نظم و بی‌نظمی را در داده‌هایی شناسایی می‌کند که به وضوح تصادفی‌اند. حتی شاید یک ذهن ادبی، مستعد اشتباه گرفتن چرندیات با معنا باشد. یعنی یک چیدمان تصادفی را با یک پیام دقیق هدفدار اشتباه بگیرد. بااین‌حال، این اشتباه خیلی خطرناک نیست. کمتر کسی ادعا می‌کند که هنر، ابزاری برای مطالعه‌ی حقیقت است. بلکه برعکس؛ هنر تلاشی است برای فرار از حقیقت یا دلپذیرتر کردن آن.

نمادگرایی محصول ناتوانی و بی‌میلی ما به پذیرش تصادفی بودن است. به همین دلیل برای تمام شکل‌ها، معنایی می‌تراشیم و حتی در لکه‌ی جوهر، نقش و چهره‌ی انسان را کشف می‌کنیم. آرتور رمبو، شاعر فرانسوی نمادگرای قرن نوزدهم، با این تعبیر شاعرانه که «مسجدی در میان ابرها دیده‌ام» راهی حبشه در شرق آفریقا شد. در آنجا با رفتارهای وحشیانه‌ی یک برده‌فروش لبنانی مسیحی روبه‌رو شد، سفلیس گرفت و یک پایش را بر اثر قانقاریا از دست داد. در 19 سالگی شاعری را با نفرت کنار گذاشت و درحالی که سی‌وچند سال بیشتر نداشت، در بخش عمومی بیمارستان مارسی، در گمنامی جان سپرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
سرسخن
6 دقیقه
بخش اول: هشدار سولون
49 دقیقه
فصل اول: ثروت زیاد
47 دقیقه
فصل دوم: یک روش عجیب و غریب
40 دقیقه
فصل سوم: تأملی در تاریخ
31 دقیقه
فصل سوم ـ بخش دو
24 دقیقه
فصل چهارم: تصادفی بودن
53 دقیقه
فصل پنجم: بقای ناشایسته‌ترین‌ها
49 دقیقه
فصل ششم: چولگی و عدم تقارن
40 دقیقه
فصل هفتم: مسئله‌ی استقرا
9 دقیقه
بخش دوم: میمون‌ها روی ماشین تایپ
25 دقیقه
فصل هشتم: همسایه‌های میلیونر
57 دقیقه
فصل نهم: خرید و فروش
22 دقیقه
فصل دهم: بازنده همه‌چیز را می‌بازد
44 دقیقه
فصل یازدهم: تصادفی بودن و مغز ما
21 دقیقه
فصل یازدهم ـ بخش دو
11 دقیقه
بخش سوم: گوش‌های پر از موم
20 دقیقه
فصل دوازدهم: تیک‌های قماربازان
27 دقیقه
فصل سیزدهم: قطعیت یا شکاکیت
14 دقیقه
فصل چهاردهم: باکوس آنتونی را رها می‌کند
36 دقیقه
کلام آخر: سولون هشدار داده بود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها
نویسنده
مترجمنرگس قاسمی
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات باد
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف

برای دریافت کتاب صوتی فریفته‌ی تصادف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.