معرفی و دانلود کتاب صوتی یک آموزش هیجانی: یادگیری مهارت‌های کلیدی در مدرسه‌ی زندگی

عکس جلد کتاب صوتی یک آموزش هیجانی: یادگیری مهارت‌های کلیدی در مدرسه‌ی زندگی
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک آموزش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک آموزش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک آموزش هیجانی: یادگیری مهارت‌های کلیدی در مدرسه‌ی زندگی

کتاب صوتی یک آموزش هیجانی، نوشته‌ی فیلسوف و نویسنده‌ی پرفروش، آلن دوباتن، کتابچه‌ای از احساسات و هیجانات انسانی‌ست که هر کسی در زندگی آن‌ها را تجربه می‌کند و باید آن‌ها را بشناسد. دوباتن در این کتاب، مفهوم هوش هیجانی را معرفی می‌کند و راه‌هایی برای رشد و تقویت آن ارائه می‌دهد. این کتاب، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی پرطرفدار مدرسه‌ی زندگی به‌شمار می‌رود که از سوی نشریه‌ی تایمز به‌عنوان کتاب ویژه‌ در بخش آثار مکمل ادبی معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

با اینکه ما همیشه و هر روزه در حال زندگی در درون اذهان‌مان هستیم، از افکار، احساسات و هیجان‌های خود اطلاع چندانی نداریم. همه‌ی ما ناگهان عصبی، شرمگین و یا ناراحت شده‌ایم و نتوانسته‌ایم دلیل آن را پیدا کنیم. یا اینکه روابط خوب و مناسبی که داشته‌ایم را بدون اینکه دلیل آن را بدانیم، تمام کرده‌ایم. در زمینه‌ی انتخاب شغل هم، بسیاری کاری را انتخاب می‌کنند که نمی‌دانند چقدر در آن توانا هستند و از آن رضایت دارند. از نظر آلن دوباتن (Alain de Botton) دلیل اصلی این اشتباهات ما، نداشتن شناخت کافی از خودمان است. او در کتاب یک آموزش هیجانی (The School of Life: An Emotional Education) با بررسی احساساتی که همه‌ی ما دچارشان می‌شویم و معرفی مفهوم هوش هیجانی، شناخت ما از احساسات، عواطف و هیجان‌های‌مان را افزایش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

آلن دوباتن در کتاب یک آموزش هیجانی، بحث خود را از تاریخ شروع می‌کند. او نشان می‌دهد این ایده که هدف ما از زندگی کردن باید رسیدن به شادی باشد، ایده‌ای کاملاً جدید است و برای بسیاری از کسانی که قرن‌های گذشته زندگی می‌کرده‌اند، بسیار عجیب و حتی ناپذیرفتنی بوده است. از نظر مسیحیان، رنج بشر و ناراحتی او، نه تنها تصادفی نبود، بلکه نتیجه‌ی اجتناب‌ناپذیر گناهان آدم و حوا بوده است. از نظر بوداییان هم زندگی در اساس چیزی جز رنج نبوده و نیست. تنها در جهان مدرن بود که مفهوم شادی به عنوان هدف زندگی مطرح شد. اما متأسفانه در همین زمان، این باور هم شکل گرفت که مهارت‌های مورد نیاز برای شاد بودن را نمی‌توان با یادگیری و آموزش به دست آورد. در‌حالی‌که اتفاقاً بخش بزرگی از مهارت‌های مورد نیاز برای شاد بودن و شاد زیستن و خصوصاً شناخت احساسات و هیجان‌های درونی‌مان را مانند هر مهارت دیگری می‌توان فرا گرفت و در زندگی به کار برد.

فصل‌های کتاب یک آموزش هیجانی، جنبه‌های متفاوت احساسات و هیجان‌های ما را در بر می‌گیرند. فصل اول کتاب که عنوان «خود» را دارد، به این نکته‌ی بسیار مهم می‌پردازد که ریشه‌ی بسیاری از مشکلات و ویژگی‌های روانی ما در کودکی یافت می‌شود و انواع مختلف درمان‌های روانی را معرفی می‌کند. فصل دوم که «دیگران» نام دارد، رابطه‌ی ما با دیگر انسان‌ها را در بر می‌گیرد و نشان می‌دهد چگونه می‌توان جلوی خجالتی بودن را گرفت و با تقویت روابط با دیگران به آرامش بیشتری دست پیدا کرد. فصل سوم به روابط عاطفی و عاشقانه، فصل چهارم به کار و فصل آخر کتاب به فرهنگ می‌پردازند. آخرین سؤالی که آلن دوباتن در کتاب یک آموزش هیجانی در برابر ما می‌گذارد این است: «چگونه خردمند باشیم؟»

کتاب یک آموزش هیجانی توسط الهام شریف و نرگس قاسمی ترجمه شده و نشر باد آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا و به گویندگی متین بختی تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن در سال 2008 به همراه جمعی از مربیان و نویسندگان حوزه‌ی روان‌شناسی، فلسفه و سایر علوم، مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) را راه‌اندازی کرد. مدرسه‌ای که در حال حاضر، در بسیاری از شهرهای مهم دنیا همچون لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و مسائل و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی مردم، از جمله: روابط، کار، معاشرت، آرامش و... را سوژه‌ی اصلی آموزش‌های خود قرار داده است.

دوباتن در زمینه‌ی فعالیت‌های این مدرسه می‌گوید: «ایده‌ی راه‌اندازی مدرسه‌ی زندگی با هدف به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک شکل گرفت. در واقع، می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که حول محور زندگی عادی مردم بچرخد.»

جوایز و افتخارات کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

  • برگزیده‌شده به‌عنوان بهترین کتاب جدید در بخش خودیاری، از سوی مجله‌ی People
  • کتاب ویژه‌ی مجله‌ی !Yes در نوامبر 2019
  • برگزیده‌شده به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر از سوی The Bookseller’s Hardback Non-Fiction
  • معرفی‌شده به‌عنوان کتاب ویژه‌ در بخش آثار مکمل ادبی از سوی تایمز (2019)

نکوداشت‌های کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

  • دعوت آلن دوباتن به اینکه خودمان را بهتر بشناسیم، بسیار به‌جا و به‌موقع است. (تایمز)

  • کتاب یک آموزش هیجانی شگفت‌انگیز است و به شکل زیبایی نوشته شده است. این کتاب را همیشه باید در خانه‌ی خود داشته باشید. (کریس ایوانز، بازیگر هالیوودی)

  • آلن دوباتن که توانایی مثال‌زدنی‌ای در رساندن پیام‌های پیچیده به شکل ساده و در دسترس دارد، باز هم در این کار موفق شده است. (واتراستونز)

کتاب صوتی یک آموزش هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که شناخت بیشتری از عواطف و هیجان‌های خود کسب کنید و بتوانید با شناخت خودتان، زندگی شادتری را تجربه کنید، شنیدن کتاب صوتی یک آموزش هیجانی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی یک آموزش هیجانی: یادگیری مهارت‌های کلیدی در مدرسه‌ی زندگی می‌شنویم

شاید کم‌رویی شبیه یک وضعیت اصلاح‌ناپذیر غالباً طبیعی به نظر برسد. اما واقعاً یک وضعیت درمان‌شدنی‌ست که با مجموعه‌ای از ایده‌های نادرست درباره‌ی خودمان و جایگاه‌مان در جهان به وجود آمده است. کم‌رویی و به عبارتی شکل‌گیری بخش‌های خجالتی ما ریشه در تجربه‌ی متفاوت بودن دارد؛ ریشه در وجود همه‌ی افرادی دارد که جرقه‌ی ترس را در ما برانگیخته‌اند. چه زن و چه مرد، چه از شمال و چه از جنوب، چه ثروتمند و چه فقیر، چه برنده و چه بازنده. همه‌ی آنچه که آن‌ها بودند و ما نبودیم باعث شد چیزی برای گفتن نداشته باشیم.

برای اینکه خود را از دام این سکوت بیرون بیاوریم، ابتدا باید بدانیم که هر یک از ما دارای دو نوع هویت متفاوت هستیم. نخست، هویت فردی که شامل سن، جنسیت، رنگ پوست، پیشینه‌ی اجتماعی، ثروت، شغل، مذهب و تیپ شخصیتی ماست. اما فراتر از آن، هویت جهانی ماست که از وجوه مشترک با سایر اعضای گونه‌ی انسان تشکیل شده است.

همه‌ی ما خانواده‌های مشکل‌آفرین داشته‌ایم؛ همه‌ی ما ناامید شده‌ایم؛ همه حماقت‌های خود را داشته‌ایم؛ همه عاشق شده‌ایم؛ شکست خورده‌ایم؛ مشکلات مالی داشته‌ایم؛ دچار اضطراب و افسردگی شده‌ایم؛ دردها و رنج‌های خود را داشته‌ایم و سرانجام همه‌ی ما وقتی دوباره گزیده شویم، درد و خون‌ریزی این زخم‌ها آغاز می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
مقدمه: مفاهیم کلیدی
14 دقیقه
فصل اول - بخش اول: بیگانه با خود
52 دقیقه
فصل اول - بخش دوم: آگاهی از گذشته
42 دقیقه
فصل اول - بخش سوم: انواع درمان‌ها - قسمت اول
25 دقیقه
فصل اول - بخش سوم: انواع درمان‌ها - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل دوم - بخش اول: مهرورزی - قسمت اول
29 دقیقه
فصل دوم - بخش اول: مهرورزی - قسمت دوم
43 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم: اغواگری
33 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم: آرامش
57 دقیقه
فصل سوم - بخش اول: روابط
43 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم: اهمیت روابط جنسی
58 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم: مدیریت مشکلات - قسمت اول
47 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم: مدیریت مشکلات - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول: تربیت ممتاز برای کار - قسمت اول
43 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول: تربیت ممتاز برای کار - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم: نیازهای متعالی‌تر
8 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم: همدردی هنری
16 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول: رمانتیسم در مقابل تفکر کلاسیک
50 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم: از کمال‌گرایی تا پذیرش واقعیت‌ها
14 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم: چگونه خردمند باشیم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک آموزش هیجانی: یادگیری مهارت‌های کلیدی در مدرسه‌ی زندگی
نویسنده
مترجمالهام شریف، نرگس قاسمی
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات باد
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

نسترن مرادیانی
۱۴۰۲/۷/۲۵
شنیدن یا خواندن کتاب "یک آموزش هیجانی" رو به شدت پیشنهاد میکنم. مطالب مطرح شده در این کتاب به برخی ذهنیتهای انسان و نحوه روبرو شدن با آن‌ها پرداخته است. مطالب بسیار کاربردی هستند، صدا و گویندگی راوی بسیار عالی است.
کیوان صالحی
۱۴۰۲/۶/۴
در ضبط صدای اضافی مثل قدم زدن یا صدای اضافی وجود دارد. از این که سکولار را توضیح ناقص داد شد کمی گیج هستم که آلن دو باتن این چنین است یا سانسور وجود دارد. فعلا فصل اولم و در حال مطالعه هستم
حامد نوری
۱۴۰۲/۶/۱۷
بهترین کتابی بود که گوش کردم می تونید با شنیدن این کتاب دید خود به زندگی را اصلاح و کیفیت آن را بالا ببرید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک آموزش هیجانی

برای دریافت کتاب صوتی یک آموزش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.