معرفی و دانلود کتاب فروپاشی تمدن غرب: نگاهی از آینده به زمان ما

عکس جلد کتاب فروپاشی تمدن غرب: نگاهی از آینده به زمان ما
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فروپاشی تمدن غرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فروپاشی تمدن غرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فروپاشی تمدن غرب: نگاهی از آینده به زمان ما

روایتی گیرا و نگران‌کننده! نائومی اورسکز و اریک کانوی اساتید برجسته‌ی تاریخ در کتاب فروپاشی تمدن غرب، آینده‌ی ترسناک جهان را پیش روی چشمان ما ترسیم می‌کنند که اگر به همینگونه پیش رود چه سرنوشتی در انتظار جهان خواهد بود و چگونه به نابودی کشیده خواهد شد.

درباره‌ی کتاب فروپاشی تمدن غرب:

کتاب حاضر اثری‌ست از سال 2400 میلادی، که شاید اکنون علمی - تخیلی به نظر بیاید ولی در آینده‌ای نه چندان دور همانندِ کتابی تاریخی خواهد بود. نویسندگان در کتاب فروپاشی تمدن غرب (The Collapse of Western Civilization) از دیدگاه یک تاریخ‌نگار چینی از اتفاقات ترسناک طبیعی همچون کوچ اجباری انسان‌ها، زیر آب رفتن کشورها، خشکسالی، طوفان و... می‌گویند.

شاید در حال حاضر سرنوشتی که در این کتاب روایت می‌شود گزافه به نظر بیاید اما نائومی اورسکز (Naomi Oreskes) و اریک کانوی (Erik Conway) به نحوی اتفاقات را شرح می‌دهند که ما پیدایش این بحران‌ها را به چشم خود می‌بینیم و ترس را در درون خود احساس می‌کنیم. اطلاعاتی که در کتاب فروپاشی تمدن غرب ارائه می‌شوند با بسیاری از کتاب‌های مشابه دیگر تفاوت دارد و جهتی دیگر از سیاست‌گذاری‌های کشورهای غربی را به نمایش می‌گذارد و برای ما عقلانیت غربی را زیر سوال می‌برد.

کتاب حاضر به اقتصاد نئولیبرال و بحران محیط‌زیستی می‌پردازد و کارآمدی تمدن غرب را زیرسوال می‌برد و به همین ترتیب به بی‌تدبیری‌های دیگر غرب نیز اشاره می‌کند؛ در نهایت کتاب روایتی آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد که ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور سرنوشت ما و نوادگانمان باشد. ما ایرانیان نیز اکنون جزئی از تمدن غربی هستیم شاید شکننده‌ترین بخش آن و هرچه در کتاب می‌خوانیم، می‌تواند بر سر ما نیز بیاید؛ همان‌طور که بر سر هندیان و بنگلادشی‌ها آمد.

نویسندگانی که در حوزه‌ی علمی - تخیلی می‌نویسند آینده‌ای مبهم را به تصویر می‌کشند اما تاریخ‌نگاران در تلاشند که گذشته را بازسازی کنند ولی در نهایت هدف هر دو دسته درک بیشتر وضعیت حال است. در این کتاب هر دو حوزه باهم ترکیب شده و پرسشی مطرح می‌شود که چرا ما برخلاف آگاهی خود عمل می‌کنیم؟ تاریخ‌نگارِ این کتاب شرح می‌دهد که تمدن غربی به عصر تاریک دوم دچار شد او که در جمهوری دوم خلق چین زندگی می‌کند، همه‌ی رخدادهای عصر نیمه تاریک که به فروپاشی بزرگ و مهاجرت توده‌ای منتهی شد را توصیف می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب فروپاشی تمدن غرب:

- این کتاب فانتزی علمی-تاریخی و قابل تامل است. (Scientific American)

- سناریویی که در این کتاب ارزشمند به تصویر کشیده شده به طرز وحشتناکی امکان‌پذیر است. (بیل مک کیبن، موسس 350.org)

- تحریک آمیز و بسیار جذاب، این کتاب نگاهی اجمالی به آینده‌ای می‌اندازد که با مدیریتی دوراندیش، هنوز می‌توان از آن پیشگیری کرد. (الیزابت کولبرت، نویسنده)

- اورسکز و کانوی نگاهی اجمالی به آینده دیستوپیایی ارائه می‌دهند که در واقع ممکن است در صورت عدم توجه به هشدار دانشمندان جهان به وقوع پیوندد. (مایکل ای. مان، مدیر مرکز علوم سیستم زمین پن ایالت، و نویسنده)

- دیدگاهی دلخراش از آنچه که تاریخ ما می‌تواند باشد و اگر آن را نادیده بگیریم احتمال وقوع آن بیشتر می‌شود. کتاب فروپاشی تمدن غرب را بخوانید، به هشدار آن توجه کنید تا شاید بتوانیم از پیش‌بینی‌های وحشتناک آن اجتناب کنیم. (تیموتی ویرث، نایب رئیس بنیاد ملل متحد، سناتور و عضو سابق در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا)

کتاب فروپاشی تمدن غرب مناسب چه کسانی است؟

اگر نسبت به آینده‌ی جهان و انسان کنجکاو هستید و از خواندن کتاب‌های فانتزی و تخیلی لذت می‌برید، کتاب فروپاشی تمدن غرب برایتان خوانشی جالب خواهد بود.

با نویسندگان کتاب فروپاشی تمدن غرب بیشتر آشنا شویم:

نائومی اورسکز استاد تاریخ و استاد علوم سیاره‌ای در دانشگاه هاروارد است. او در سال 2004 مقاله‌ای نوشت که منجر به انتشار مقالاتی از سوی دیگر اساتید و دانشمندان در در واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز و... شد. او به مدت 15 سال به عنوان استاد تاریخ و مطالعات علوم در دانشگاه کالیفرنیا نیز فعالیت کرده است.

اریک کانوی استاد تاریخ علم و فناوری در پاسادنا است که در موسسه فناوری کالیفرنیا فعالیت می‌کند. او اخیراً جایزه تاریخ ناسا و جایزه تاریخ AIAA را برای چهارمین کتاب خود دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب فروپاشی تمدن غرب می‌خوانیم:

در آغاز واپسین مرحلۀ صنعتی، یعنی در میانۀ قرن بیستم، برخی از دانشمندان فیزیکی دریافتند گسترش دی‌اکسیدکربن که زیر سرِ انسان‌هاست، می‌تواند زمین را گرم کند. (به این دانشمندان ازآن‌رو دانشمندان فیزیکی می‌گویم که بنا بر رسم غربِ سابق در مطالعۀ جهان کاری به سیستم‌های اجتماعی نداشتند.) آدم‌های کمی نگران شدند؛ کلّ دی‌اکسیدکربن آزادشده هنوز خیلی کم بود و به‌هرحال بیشتر دانشمندان، اتمسفر را همچو یک چاه پرنشدنی می‌نگریستند. در سراسر دهۀ ۱۹۶۰ معمولاً گفته می‌شد که «راه‌حل آلودگی، به‌آب‌سپردن آن است.»

گرفتاری هنگامی آغاز شد که چاهِ زمین پر شد و «به‌آب‌سپردن» دیگر پاسخ‌گوی نیازها نبود. چندی از ماده‌های شیمیایی ازجمله ترکیبات آلی کلرِ حشره‌کش‌ها (مشهورتر از همه، دِدِت) و کلروفلوروکربن‌ها (CFCS) حتّی در غلظت اندک نیز تأثیراتی قدرتمند داشتند. در دهۀ 1960 مشاهده شد که مادۀ اوّل، کارکرد تولیدمثلیِ ماهی‌ها و پرندگان و پستانداران را برهم می‌زند. در دهۀ 1970 دانشمندان به‌درستی پیش‌بینی کردند که مادۀ دوم، لایۀ اُزُن استراتوسفر را از بین خواهد برد. مواد زیادی در محیط‌زیست رها شد و اشباع زمین تأثیرات جدید خود را نشان داد. ازجملۀ این مواد می‌توان به این‌ها اشاره کرد: سولفات ناشی از سوختن زغال‌سنگ؛ دی‌اکسیدکربن و متان (CH4) ناشی از سوختن بسیار منابع ازجمله سوخت‌های فسیلی و کارخانه‌های تولید بتون و جنگل‌زدایی و فناوری‌های کشاورزی رایج آن زمانه. (برای نمونه، کشت برنج در شالیزار و پرورش چهارپا به‌عنوان منبع اصلی پروتئین)

فهرست مطالب کتاب

مقدمهٔ مترجم
مقدّمه
فصل اوّل: برآمدن عصر نیمه‌تاریک
فصل دوم: جنون سوخت‌های فسیلی
فصل سوم: شکست بازار
پی‌گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فروپاشی تمدن غرب: نگاهی از آینده به زمان ما
نویسنده،
مترجممحمد نصیری
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-622-7892-17-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فروپاشی تمدن غرب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فروپاشی تمدن غرب

برای دریافت کتاب فروپاشی تمدن غرب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.