معرفی و دانلود کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت

عکس جلد کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت
قیمت:
۱۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت

والدین و مربیان ورزشی کودکان با خواندن کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت، افزون‌بر این‌که دانسته‌های خود را در مورد ساختار جسمانی و فرایند رشد کودکان افزایش می‌دهند، مجموعه‌ای از انواع تمرینات حرکتی را نیز برای بهبود حرکات فیزیکی درشت خردسالان به دست می‌آورند. جودن لاین اسمیت در این کتاب علوم ورزشی، به مخاطبان می‌آموزد چگونه با استفاده از بازی‌‌ها، مهارت‌های حرکتی کودکان را ارتقا بدهند و آمادگی بدنی‌شان را در بزرگسالی تأمین کنند.

درباره‌ی کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت

کودکی یکی از پویاترین دورانی است که هر فردی در طول زندگی تجربه می‌کند. البته به نظر می‌رسد دوره‌ی کودکی اول، یعنی دو تا پنج‌سالگی بیش از هر زمان دیگری با تحرک، جنب‌و‌جوش و فعالیت‌های فیزیکی فرد همراه باشد. در این دوره، کودکان گرایش شدیدی به انواع بازی‌ها و تمرینات جسمی دارند، تا جایی که ممکن است والدین و اطرافیان را حسابی کلافه کنند.

رشد مهارت‌های حرکتی کودک در این دوران حائز اهمیت بسیاری است، به‌طوری‌که هرگونه اختلال در این زمینه، می‌تواند مهارت‌های حرکتی فرد را در دوران بزرگسالی تحت تأثیر قرار دهد. این موضوع شاید بیش از همه در مورد ورزشکاران حرفه‌ای مصداق داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که شمار قابل‌توجهی از ورزشکاران بزرگسال موفق، در دوران کودکی خود، به‌ویژه کودکی دوره‌ی اول، از تمرینات و برنامه‌ی مناسبی برای پرورش و ارتقای مهارت‌های حرکتی‌شان برخوردار بوده‌اند. برای این‌که با جنبه‌های علمی این موضوع و ابعاد اهمیت آن در دنیای ورزش بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم همین حالا کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت (Activities for gross motor skill development) را تهیه کرده و با راهنمایی‌های جامع و کاربردی جودن لاین اسمیت (Jodene Lynn Smith)، تا پایان کتاب همراه باشید.

کتابی که پیش‌رو دارید بخش‌ها و مباحث گوناگونی را دربرگرفته که می‌توان تمامی آن‌ها را در دو دسته‌ی مطالب تئوری و تمرینات عملی تقسیم‌بندی کرد. به‌طور کلی، نیمه‌ی نخست کتاب مطالبی را شامل می‌شود که غالباً جنبه‌ی تئوری دارند و توضیحات مهمی را در مورد رشد جسمانی کودکان در سنین مختلف، به مخاطبان عام ارائه می‌دهند. نیمه‌ی دوم کتاب نیز دربردارنده‌ی تمریناتی است که در کلاس‌های ورزش مدرسه یا حتی در خانه می‌توانند اجرا شوند و مهارت‌های حرکتی کودکان را، به‌خصوص در زمینه‌ی فعالیت‌های درشت، بهبود ببخشند. بااین‌اوصاف، خواندن این اثر هم سطح اطلاعات علمی‌تان را افزایش خواهد داد و هم مجموعه‌ای از راه‌کارهای عملی را به شما خواهد آموخت. در ادامه، مروری کوتاه خواهیم داشت بر برخی از موضوعات اصلی و محوری‌ای که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

آگاهی از سازوکار بدن و برنامه‌ریزی برای حرکات فیزیکی، موضوعاتی هستند که در بخش‌های ابتدایی کتاب بدان‌ها پرداخته شده. مطالعه‌ی مطالب این بخش، به مخاطبان کمک می‌کند تا آمادگی لازم را برای درک و دریافت سایر نکته‌های کتاب به دست بیاورند. در ادامه، جودن لاین اسمیت، فهرستی از مهارت‌های حرکتی درشت را ارائه کرده تا خوانندگان به‌خوبی با مصادیق این نوع از حرکات آشنا شوند. سپس کوشیده تا دوره‌ی کودکی اول را به چهار دوره‌ی کوتاه‌تر تقسیم کرده و مشخصات هر کدام از آن‌ها را به‌تفصیل برای مخاطبان شرح بدهد. دوره‌ی نوپایی اول و دوم، همچنین دوره‌ی پیش‌دبستانی اول و دوم در این بخش معرفی شده‌اند. سپس، نویسنده با یادآور شدن بعضی از تفکرات مفید در مورد رشد مهارت‌های حرکتی درشت، ضرورت آگاهی فضایی و بدنی را مطرح کرده است. پس از آن، مطالب غالباً حالت عملی به خود گرفته‌اند و گنجینه‌ای از انواع تمرینات حرکتی را به خوانندگان عرضه نموده‌اند.

ممکن است نگاهی اجمالی به فهرست تمرینات ورزشی موجب شود خوانندگان تصور کنند که حرکات پیشنهادی نویسنده برای رشد مهارت‌ها، صرفاً بازی‌های بی‌اهمیتی هستند که قرار نیست تأثیر چندانی در ارتقای مهارت‌های جسمانی کودکان داشته باشند. بااین‌حال، توجه داشته باشید که کودکان معمولاً در سنین پایین، بخش عمده‌ای از ساعات خود را با بازی کردن می‌گذرانند. بنابراین، هنگامی به سراغ تمرینات ورزشی خواهند رفت که آن‌ها نیز حالت بازی و سرگرمی داشته باشند. به همین دلیل است که مؤلف کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت، تمرینات و حرکاتی را به شما معرفی کرده که بیشتر به بازی و تفریح شباهت دارند.

آوازخوانی همراه با انجام حرکات فیزیکی، اجرای حرکات خلاقانه، نشان دادن حروف الفبا با اعضای بدن، انجام فعالیت‌های گوناگون با استفاده از روبان و... تنها برخی از تمرینات مطرح‌شده در این کتاب محسوب می‌شوند. علاوه‌بر این‌ها، نویسنده برای رشد مهارت‌های حرکتی کودکان، فهرست بلندبالایی از فعالیت‌های مرتبط با غلتیدن، سینه‌خیز رفتن، نشستن، زانو زدن، ایستادن و... را عرضه کرده. معرفی حرکاتی که منجر به بهبود مهارت جابه‌جایی در کودکان می‌شوند، بخش دیگری از این اثر را به خود اختصاص داده است. از میان سایر حرکات تمرینی، این موارد را می‌توان برشمرد: لی‌لی کردن، یورتمه رفتن، پرتاب کردن اشیاء و دریافت کردن آن‌ها، جست زدن، ضربه زدن با دست یا با پا و غلتاندن. استفاده از سرسره‌ها، تاب‌ها، تونل‌های بازی، هولاهوپ، طناب‌بازی، بازی با شن و میزهای حسی نیز موجب افزایش توانایی‌های کودک برای انجام حرکات درشت خواهند شد، به شرط این‌که ابزار و امکانات کافی برای اجرای این بازی‌ها در دسترس باشد. جالب است بدانید بازی‌ها و فعالیت‌هایی که با محوریت آشپزی، نجاری، نقاشی و موسیقی شکل می‌گیرند نیز می‌توانند تا حد زیادی به کودکان کمک کنند که مهارت‌های حرکتی درشت خود را بهبود ببخشند.

اگر به‌عنوان مربی ورزش در مدارس پیش‌دبستانی یا مهدکودک‌ها فعالیت می‌کنید، یا این‌که فرزند خردسالی دارید و می‌خواهید در همین سال‌های کودکی، پیشرفت قابل‌توجهی در مهارت‌های حرکتی‌اش داشته باشد، در هر دو صورت، کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت را از دست ندهید. برگردان این کتاب را ربابه رستمی، مونا رضایی و زینب حاتمی بهمن بگلو به عهده داشته‌اند. نشر حتمی چاپ و انتشار این اثر را به انجام رسانده است.

کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی دقیق کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت، اطلاعات سودمندی را در اختیار تمامی والدینی که کودک خردسال دارند، مربیان ورزشی کودکان، مربی‌های دوران پیش‌دبستانی و همچنین دانشجویان و اساتید رشته‌ی تربیت بدنی و گرایش‌های متنوع آن قرار خواهد داد.

در بخشی از کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت می‌خوانیم

دانش‌آموزان به بازی با روبان علاقه دارند. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود که آنان را سریع‌تر به حرکت واداریم، این است که برایشان روبان فراهم کنیم. پس از این که به دانش‌آموزان نشان دادیم که روبان‌ها برای چه چیزی طرحی شده‌اند، برای هریک از آنان یک روبان تهیه کنید تا در وقت آزادشان با آنان بازی کنند. در بعضی از بازی‌ها راهنمایی‌شان کنید.

اندازه‌ی روبان‌ها را با توجه به اندازه قد و تجربه فرد در بازی با روبان تعیین کنید. روبان‌های کوتاه‌تر (تقریباً 60 سانتی‌متر) به کنترل آسان‌تر و روبان‌های بلندتر (بلندتر از 90 سانتی‌متر) به کنترل بیشتری نیاز دارند. اولین بار که استفاده از روبان را به دانش‌آموزان معرفی می‌کنید به آنان اجازه دهید که هر بازی که دوست دارند با روبان‌ها انجام دهند. از دانش‌آموزان انتظار نداشته باشید تا زمانی ک تجربه کافی پیدا نکرده‌اند برای انجام نمایش هر کلمه با روبان آمادگی داشته باشند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت
نویسنده
مترجمربابه رستمی، مونا رضایی، زینب حاتمی بهمن بگلو
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-600-6904-71-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت

برای دریافت کتاب فعالیت‌هایی برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.