معرفی و دانلود کتاب فقط گوش کن

عکس جلد کتاب فقط گوش کن
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فقط گوش کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فقط گوش کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فقط گوش کن

همه گمان می‌کنند که زندگی آنابل فوق‌العاده است. از بیرون که چنین به نظر می‌رسد، اما خود او تجربه‌ی دیگری دارد. کتاب فقط گوش کن نوشته‌ی سارا دسن داستان مدل نوجوانی است که باید شهامت پذیرفتن حقیقت و اعلام آن را پیدا کند. این کتاب در میان کتاب‌های نوجوانان افتخارات زیادی کسب کرده و برنده یا نامزد دریافت جوایز ادبی متعددی شده است.

درباره‌ی کتاب فقط گوش کن:

آنابل گرین همه‌چیز دارد؛ تبلیغات تلویزیونی که این‌طور نشانش می‌دهد. اما زندگی واقعی آنابل بسیار دور از این تبلیغات است. او مشکلات متعددی را در زندگی‌اش تجربه می‌کند: خانواده‌اش تحت فشار اختلال خوردن خواهرش قرار دارد و آنابل از صحبت درباره‌ی گذشته‌اش و بی‌علاقه بودنش به مدلینگ می‌ترسد. رمان فقط گوش کن (Just Listen) ماجرای زندگی این دختر نوجوان است.

سارا دسن (Sarah Dessen) از دوستی آنابل و کلارک هم به ما می‌گوید؛ کلارک دختر پسروار به‌تمام معنایی است که بهترین فوتبالیست منطقه‌ی آنابل محسوب می‌شود و در قمار نیز حرفه‌ای است. آنابل و کلارک بهترین دوست یکدیگرند، البته تا پیش از اینکه سوفی به جمعشان بپیوندد. با ماجراهایی که سوفی با خودش به همراه می‌آورد، آنابل سال تحصیلی را تنها و بدون هیچ دوستی آغاز می‌کند.

در بحبوحه‌ی این اتفاقات است که آنابل اوئن را می‌بیند، پسری که شیفته‌ی موسیقی است و هرگز نمی‌تواند دروغ بگوید. همین آشنایی و دوستی است که سبب می‌شود آنابل رفته‌رفته با ترس‌های خود مواجه شود و شجاعت این را پیدا کند که حقیقت را بپذیرد و با صدای بلند اعلامش کند، البته ابتدا به خودش.

کتاب فقط گوش کن رمانی جذاب و دلنشین درباره‌ی پذیرش واقعیت و شهامت مواجهه با آن است. این داستان نوجوانانه در خلال صفحات خود به ما می‌آموزد که فکر یا قضاوت نکنیم، بلکه فقط بنشینیم و گوش کنیم.

افتخارات کتاب فقط گوش کن:

- نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان رودآیند در سال 2009
- برنده‌ی جایزه‌ی دبیرستان آیووا
- نامزد جایزه‌ی لینکلن در سال 2011
- برنده‌ی جایزه‌ی میسوری گیت‌اوی در سال 2009

نکوداشت‌های کتاب فقط گوش کن:

- رمانی گاه مطایبه‌آمیز و گاه احساسی، و البته فوق‌العاده ‌رضایت‌بخش. (وُیا)
- رمانی نوجوانانه که در بهترین حالت ممکن است. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

کتاب فقط گوش کن برای چه کسانی مناسب است؟

چه نوجوان باشید و چه بزرگسال، اگر می‌خواهید با ترس‌های خود مواجه شوید و حقیقت را با صدای بلند اعلام کنید، این رمان با داستان دلنشین خود به شما کمک خواهد کرد.

با سارا دسن بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی کتاب حاضر از پرفروش‌ترین نویسندگان آمریکاست. او سیزده رمان نوشته است که بسیاری از آن‌ها در فهرست ده رمان برتر برای نوجوانان جای گرفته‌اند. سارا دسن همچنین در سال 2017 برنده‌ی جایزه‌ی مارگارت ای. ادواردز شده است.

آثار این نویسنده‌ی پرکار به 25 زبان ترجمه شده‌اند و پیش از این، کتاب‌های «به من بگو ابدیت یعنی چه؟» و «... و ادامه‌ی داستان» به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب فقط گوش کن می‌خوانیم:

پیام بازرگانی آوریل گذشته، قبل از تمام آن اتفاق‌ها، ضبط شد و خیلی زود هم فراموشش کردم. چند هفته پیش پخش آن شروع شده بود، و ناگهان همه جا بودم.

روی ردیفی از صفحه‌نمایش‌ها که در باشگاه بالای دستگاه‌های اسکی آویخته بود. روی نمایشگری که در ادارۀ پست دارند و قرار است حواست را از اینکه چه مدت در صف منتظر مانده‌ای پرت کند. و حالا اینجا در تلویزیون اتاقم؛ همان‌طور که لب تختخوابم نشسته و دستم‌هایم را مشت کرده بودم، سعی کردم خودم را وادار کنم بلند شوم و از اتاق بیرون بروم.

«باز همان وقت از سال است...»

روی صفحۀ تلویزیون به خودم، به خود پنج ماه پیشم، خیره شدم. دنبال تغییری گشتم، مدرکی آشکار بر اینکه چه به سرم آمده بود. هرچند اولش از حس کاملاً عجیب دیدن خودم آن هم بدون استفاده از آینه یا عکس جا خوردم. هیچ‌وقت به این قضیه عادت نکرده بودم، حتی بعد از این همه مدت.

خودم را نگاه کردم که می‌گفتم: «بازی‌های فوتبال.» لباس فرم آبی روشن تشویق‌کنندگان را پوشیده بودم، موهایم به‌شکل دم‌اسبی محکم بسته شده بود، و بلندگوی خیلی بزرگی، مزین به حرف «ک» در دست داشتم؛ از آن‌هایی که دیگر کسی استفاده نمی‌کند.

«سالن مطالعه» صحنۀ به ظاهر جدی من در دامن پشمی و پلیور کوتاه قهوه‌ای‌رنگ تغییر کرد، که یادم است باعث خارش تنم می‌شد و حالا که هوا بالاخره داشت گرم‌تر می‌شد پوشیدنش اشتباه بود.

«و البته، روابط اجتماعی...» درحالی‌که به تصویر خودم زل زده بودم به جلو خم شدم، حالا شلوار جین و تیشرت پرزرق‌وبرقی به تن داشتم، روی نیمکتی نشسته بودم و درحالی‌که پشت سرم گروهی از دخترها بی‌سروصدا با هم گپ می‌زدند برگشتم تا این خط از دیالوگ را بگویم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فقط گوش کن
نویسنده
مترجممینا فخری لو
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-665242-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فقط گوش کن

علی مشفقی
۱۴۰۲/۶/۸
من داستانش را خیلی دوست داشتم (البته من اکثر داستان‌ها را دوست دارم) چون عبور از یک شرایط سخت را نشان می‌دهد و نگرش ما را در بحران بهتر و زیباتر می‌کند و راحت تر می‌توانیم آن‌ها را بگذرانیم و همچنین نگرش ما را نسبت به آدم‌ها نیز تغییر می‌دهد که زود قضاوتشان نکنیم
فاطمه یوسفی
۱۴۰۱/۶/۷
خیلی عالی بود و دیدم نسبت به موسیقی عوض شد و وقتی موسیقی گوش می‌کنم یه جور دیگه گوشش میکنم و بیشتر لذت میبرم
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۱۲/۲
ترجمه خوبه داستان عاشقانه و آموزنده ست شخصیت پردازیش هم خوبه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب فقط گوش کن

برای دریافت کتاب فقط گوش کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.