معرفی و دانلود کتاب فلسفه دکارت

عکس جلد کتاب فلسفه دکارت
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه دکارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه دکارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه دکارت

کتاب فلسفه دکارت، ترجمه سه رساله از آثار فلسفی رنه دکارت است. این سه رساله هر یک جنبه‌ای یا بخشی از فلسفه دکارت و در مجموع کل آراء و اندیشه‌های این فیلسوف را به مخاطب معرفی می‌کند.

«اصول فلسفه» حاوی اصول کلی فلسفه دکارت است. رساله «قواعد هدایت ذهن» از نوشته‌های اولیه این فیلسوف است و طرحی از روش تفکر فلسفی دکارت به دست می‌دهد و اصولی را تشریح می‌کند که به تدوین فلسفه دکارت منتهی شده است. رساله «انفعالات نفس» از نوشته‌های متأخر دکارت است و مسئله ارتباط نفس و بدن، چگونگی بروز انفعالات نفسانی، دخالت گردش خون و دستگاه مغز و اعصاب در کل‌گیری انفعالات و چگونگی تأثیر آن‌ها را بر رفتار انسان شرح می‌دهد. در واقع می‌توان گفت این رساله حاوی آراء دکارت درباره فلسفه اخلاق است. مترجم برای حفظ وحدت فلسفی رسالات سه گانه مذکور مقدمه مفصلی نگاشته که در‌ آن به آراء برخی از مفسران آراء دکارت نیز اشاره شده است.

رنه دکارت (Rene Decartes) در سال ۱۵۹۶ در شهر تورین فرانسه به دنیا آمد. وی مدرسه را در سن ۱۶ سالگی به صورت ناتمام رها کرد و پس از‌ آن آموزش رسمی را ادامه نداد و به صورت شخصی به مطالعه و تحقیق پرداخت.

کتاب «قواعد هدایت ذهن» را دکارت در سال ۱۶۲۸ تألیف کرد ولی این کتاب پس از مرگ وی منتشر شد. کتاب «اصول فلسفه» دکارت در سال ۱۶۴۴ به زبان لاتین منتشر شد. رساله‌ «انفعالات نفس» در سال ۱۶۴۹ تألیف و منتشر شد. این اندیشمند بزرگ در سال ۱۶۵۰ دیده از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب فلسفه دکارت می‌خوانیم:

نظر به اینکه همهٔ ما زمانی کودک بوده‌ایم و درحالی که هنوز اختیار کاربرد کامل عقل ما در دست ما نبوده، دربارهٔ اشیائی که حواس ما در می‌یافته‌اند، قضاوت‌هایی گاه خوب و گاه بد، داشته‌ایم. پس بسیاری از قضاوت‌های شتاب‌زده در ما هست که مانع رسیدن ما به شناخت حقیقت می‌شوند و چنان پیش‌داوری شدیدی در ما ایجاد می‌کنند، که گویی هیچ راهی برای نجات یافتن از آن وجود ندارد، مگر اینکه، برای یک بار در زندگی، دربارهٔ هر چیزی که کم‌ترین اثری از بی‌یقینی در آن بتوان یافت، شک کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
قواعد هدایت ذهن
اصول فلسفه
بخش اول: در اصول معرفت انسانی
بخش دوم: در اصول اشیاء مادی
بخش سوم: دباره جهان مرئی
بخش چهارم: درباره کرۀ زمین
انفعالات نفس
بخش اول: انفعالات بطور کلی و در ضمن کل طبیعت انسان
بخش دوم: در مورد تعداد و ترتیب انفعالات
بخش سوم: در مورد انفعالات خاص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه دکارت
نویسنده
مترجممنوچهر صانعی دره بیدی
ناشر چاپیانتشارات بین المللی الهدی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات553
زبانفارسی
شابک978-964-439-510-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلسفه دکارت

مهدی همایی
۱۴۰۱/۱/۶
سلام
خوندن این کتاب عالی هستش بشرطی که به فلسفه علاقمند باشید. شخص دکارت انسان تاثیر گزار و بزرگی در فلسفه نوین. یعنی از ۵۰۰سال قبل تا الان بوده. شجاعت و تفکرات او باعث پیدایش اخلاق جدید شده که به عصر روشنگری معروف هستش. وسنگ بنای پیشرفت غرب را ایشان گذاشته. یعنی ایشالا وماشالا رو کنار گذاشته وگفته بایدبا تحقیق و پژوهش به حقیقت برسیم. متن کتاب برام خیلی سنگین هست وزمان زیادی میخواد تاتمامش کنم.
احسان پاک نیت
۱۳۹۹/۱۲/۵
یکی از موفق‌ترین کتاب‌های فلسفه نوین، توسط احتمالا باهوشترین فیلسوف کل دوران‌ها!
امیررضا احدزاده
۱۴۰۱/۹/۱۸
بسیار شیوا و قابل درک، سپاس 🙏
Alireza Rahanjam
۱۴۰۰/۷/۲
ترجمه ساده و روان بود
A.R S.N
۱۴۰۱/۸/۲۱
فیلسوفی عالیقدر
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه دکارت

برای دریافت کتاب فلسفه دکارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.