معرفی و دانلود کتاب فیزیک آینده

عکس جلد کتاب فیزیک آینده
قیمت:
۱۰۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیک آینده

آینده چگونه خواهد بود؟ احتمالاً شما هم تاکنون بارها درمورد این پرسش به تفکر پرداخته‌اید. میچیو کاکو، فیزیک‌دان برجسته‌ی آمریکایی - ژاپنی، در کتاب فیزیک آینده، با بهره‌گیری از یافته‌های اثبات‌شده و معتبر علوم تجربی تلاش کرده است تا از ابعاد مختلف، تغییراتی که در جهان آینده‌ی بشری رخ می‌دهند را پیش‌بینی کند. این اثر از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب فیزیک آینده

خیلی بعید است که کسی تاکنون نام نوستراداموس را نشنیده باشد. دلیل اصلی شهرت او، پیشگویی‌های جالب و متحیرکننده‌اش از دنیای آینده بود. محبوبیت و معروفیت این پیشگوی فرانسوی که در قرن شانزدهم میلادی می‌زیست، به خوبی نشان می‌دهد که بشر چگونه از قرن‌ها پیش تاکنون، همواره میل شدیدی به آگاهی از تغییر و تحولات جهان آینده داشته است. همین میل زیاد انسان‌ها به دانستن اتفاقات در آینده است که سبب شده بسیاری از نویسندگان بازاری، تنها با هدف کسب سود اقتصادی، دست به تألیف و انتشار کتاب‌های نامعتبری بزنند که مملو از حدس و گمان‌های بی‌اساس درمورد جهان آینده باشد. اما کتاب فیزیک آینده (Physics of the Future) که توسط میچیو کاکو (Michio Kaku)، فیزیک‌دان و دانشمند مطرح آمریکایی - ژاپنی، به نگارش رسیده است، با اغلب عناوین موجود در بازارهای جهانی کتاب، تفاوت‌های بارز بسیاری دارد.

معرفی و دانلود کتاب فیزیک آینده

تفاوت اصلی کتاب فیزیک آینده با دیگر آثار مرتبط در آن است که نویسنده در این کتاب، تمام حدس و گما‌ن‌های خود را بر پایه‌ی یافته‌های علوم تجربی (خصوصاً علم فیزیک) بیان و تا جای ممکن از ادعاهای غیرعلمی دوری کرده است. او پیش از نگارش هر فصل از کتاب، با دانشمندان مطرحی که در زمینه‌ی مربوط به آن موضوع فعالیت دارند، مصاحبه کرده و به نظرات آن‌ها گوش فرا داده است. هدف اصلی میچیو کاکو در این کتاب، پیش‌بینی تحولات اساسی جهان در برخی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با زندگی بشر است که در قرن آینده (یا به عبارتی دیگر تا حدود سال 2100 میلادی) به وقوع خواهند پیوست. تمرکز اصلی کاکو در این اثر معطوف به پیشرفت‌های تکنولوژی‌ در شاخه‌های گوناگون است. وی همچنین به بررسی مفصل و چندجانبه‌ی روابط انسان‌ها با تکنولوژیِ آینده و تأثیر احتمالی این تکنولوژی پیشرفته بر سرنوشت بشر پرداخته است.

کتاب فیزیک آینده در هشت فصل، آینده‌ی هشت موضوع مهم را بررسی کرده است که هر یک از این فصول، خودشان به سه بخش تقسیم شده‌اند: آینده‌ی نزدیک (2000 تا 2030)، میانه‌ی قرن بیست و یکم (2030 تا 2070) و آینده‌ی دور (2070 تا 2100). از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در کتاب فیزیک آینده می‌توان به این موارد اشاره نمود: آینده‌ی کامپیوتر، آینده‌ی هوش مصنوعی، تحولات اساسی احتمالی در علم پزشکی، نانوتکنولوژی، آینده‌ی تجارت و ثروت، پیشرفت‌‌های قریب‌الوقوع در زمینه‌ی هوافضا و آینده‌ی سفرهای فضایی، آینده‌ی انرژی و در آخر، آینده‌ی تمدن و بشریت. پس از بررسی موشکافانه‌ی این موارد، در فصل آخر کتاب، نویسنده یک روز از زندگی انسان در سال 2100 میلادی را به تصویر کشیده است.

بدیهی‌ست که تمام تحولاتی که میچیو کاکو در این کتاب پیش‌بینی می‌کند، در دنیای واقعی دقیقاً به همان شکل به وقوع نخواهند پیوست؛ اما نکته‌ای که به این کتاب اعتبار بخشیده است آن است که کاکو توانسته با توسل به مطالعات علمی گسترده‌ی خود در طول دهه‌های طولانی و همچنین مشورت با چند تن از دانشمندان برجسته‌ی جهان در زمینه‌های مختلف، با استدلال‌‌های‌ معتبر علمی از تک‌تک ادعاهای مطرح‌شده‌اش در کتاب دفاع نماید. مخاطب پس از مطالعه‌ی این اثر ارزشمند، احتمالاً درمورد دنیای آینده و تحولات سرنوشت‌ساز آن به تصوری نزدیک به واقعیت و منطقی‌ دست پیدا خواهد کرد.

کتاب فیزیک آینده توسط رامین رامبد به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات مازیار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب فیزیک آینده

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب انجمن ناشران سال 2013
  • از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب فیزیک آینده

  • کتاب فیزیک آینده محشر است. میچیو کاکو در این اثر به خوبی نشان می‌دهد که تکنولوژی تا قرن آینده چگونه خواهد شد و چه تحولاتی را پشت سر خواهد گذاشت. (نشریه‌ی وال‌استریت جورنال)
  • کتاب فیزیک آینده، ذهن مخاطب را به شدت درگیر خود می‌‌سازد؛ کتابی جذاب و در عین حال ترسناک و خوف‌انگیز! (نشریه‌ی سان فرانسیسکو کرونیکل)
  • مخاطب پس از مطالعه‌ی کتاب فیزیک آینده، به جهان از منظر دیگری خواهد نگریست. (نشریه‌ی ساندی تلگراف)
  • میچیو کاکو با نگارش کتاب فیزیک آینده ثابت کرد که در جذاب نشان دادن مطالب پیچیده تا چه حد استاد و ماهر است. (نشریه‌ی شارلوت آبزرور)
  • کتاب فیزیک آینده این قابلیت را دارد که مخاطب را شگفت‌زده، مجذوب و مسحور کند و هم‌زمان او را بترساند. (نشریه‌ی نیویورک تایمز)

کتاب فیزیک آینده برای چه کسانی مناسب است؟

میچیو کاکو در کتاب فیزیک آینده، طیف گسترده‌ای از موضوعات را بررسی کرده است؛ از همین روی، تمام افرادی که به موضوعاتی از قبیل فیزیک، کامپیوتر، تکنولوژی، هوش مصنوعی، پزشکی، تجارت، فضا و روانشناسی علاقه‌مند هستند، می‌توانند از مطالب این کتاب جذاب بهره‌‌مند شوند.

در بخشی از کتاب فیزیک آینده می‌خوانیم

ژاپنی‌ها در زمینه‌ی ساخت روبات‌هایی که می‌توانند با آدم‌ها تعامل اجتماعی داشته باشند نیز به مهارت دست یافته‌اند. در ناگویا روباتی سرآشپز هست که می‌تواند در عرض چند دقیقه ناهار فست‌فود استانداردی را آماده کند. کافی است از روی منو آن چه را که می‌خواهید برگزینید و روبات سرآشپز در پیش شما خوراک را آماده می‌کند. این روبات که توسط آیی‌سِی، شرکت روباتیک صنعتی، ساخته شده می‌تواند در 1 دقیقه و 40 ثانیه رشته بپزد و در یک روز شلوغ تا 80 کاسه سِرو کند. روبات سرآشپز به روبات‌های خط مونتاژ خودروسازی شباهت زیادی دارد. شما دو بازوی مکانیکی بزرگ می‌بینید که هر کدام برای حرکت‌های پی‌درپی مشخصی به دقت برنامه‌ریزی شده است.

ولی به جای پیچ‌کردن و جوشکاری فلزات در کارخانه، این انگشتان محتویات خوراک را از درون ردیفی کاسه شامل گوشت، آرد، ادویه و غیره بر می‌دارد. بازوهای روباتیک این‌ها را در هم می‌آمیزند و سپس به شکل ساندویچ، سالاد، یا سوپ در می‌آورند. ظاهر روبات آشپز آیی‌سی شبیه دو دست بزرگ است که از گوشه آشپزخانه بیرون می‌زنند. ولی طرح سایر مدل‌ها کم کم دارند چهره‌ی شبیه به آدم به خود می‌گیرند. همچنین در ژاپن، تویوتا نیز روباتی ساخته که می‌تواند کمابیش به خوبی حرفه‌ای‌ها ویلون بنوازد.

قیافه‌ی آن شبیه به آسیمو است، به جز این که می‌تواند ویلون در دست بگیرد، با موسیقی تکان بخورد، و سپس با ظرافت به نواختن قطعه‌های پیچیده‌ی موسیقی بپردازد. صدا به گونه‌ای شگفت‌انگیز واقعی است و این روبات می‌تواند مانند موسیقی‌دانی ماهر حالت‌های بدنی اصلی را به خود بدهد. اگرچه موسیقی نواخته‌شده هنوز در سطح یک ویولون‌نواز کنسرتی نیست، برای سرگرم‌کردن شنوندگان به کار می‌آید. البته در سده‌ی گذشته ماشین‌های پیانوی مکانیکی داشتیم که نت‌های گذارده‌شده روی صفحه‌ی چرخنده‌ی بزرگی را می‌نواختند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: پیش‌بینی 100 سال آینده
1: آینده‌ی کامپیوتر: ذهن بر روی ماده
2: آینده‌ی هوش مصنوعی: سربر آوردن ماشین‌ها
3: آینده‌ی پزشکی: بی‌عیبی و فراسو
4: نانوتکنولوژی: هر چیز از هیچ چیز؟
5: آینده‌ی انرژی: انرژی از ستارگان
6: آینده‌ی سفر فضایی: به سوی ستارگان
7: آینده‌ی ثروت: برندگان و بازندگان
8: آینده‌ی بشریت: تمدن سیاره‌ای
9: روزی از زندگی در 2100: ژانویه، 2100، 6: 15 بامداد
خواندنی‌های بیش‌تر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیک آینده
نویسنده
مترجمرامین رامبد
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-600-6043-13-5
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیک آینده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیک آینده

برای دریافت کتاب فیزیک آینده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.