معرفی و دانلود کتاب فیزیک ناممکن‌ها

عکس جلد کتاب فیزیک ناممکن‌ها
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک ناممکن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک ناممکن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیک ناممکن‌ها

میچیو کاکو در کتاب فیزیک ناممکن‌ها، به سراغ موضوعات و پدیده‌هایی رفته که در باور عمومی یا از دیدگاه علم، ممکن است غیرممکن به نظر برسند، پدیده‌هایی مانند آدم‌فضایی‌ها یا سفر به گذشته و آینده. نویسنده با نگاهی نوین و به کمک استدلال‌ها و یافته‌های علمی، این دسته از موضوعات را مورد واکاوی قرار داده و امکان یا عدم امکان وجود آن‌ها را در این کتاب حوزه‌ی نجوم و اخترفیزیک برایتان تشریح نموده است.

درباره‌ی کتاب فیزیک ناممکن‌ها

جهان‌های موازی، وجود یا عدم وجود فرازمینی‌ها، سفر در زمان و... مهم‌ترین و البته شگفت‌انگیزترین موضوعاتی هستند که تاکنون در چارچوب علم کیهان‌شناسی مطرح شده‌اند. پرداختن به این موضوعات هم دغدغه‌ی بسیاری از اندیشمندان علم کیهان‌شناسی بوده و هم مخاطبان غیرمتخصص را مجذوب خود کرده. کتاب‌های فراوانی نیز با هدف شرح چنین مسائلی وارد دنیای کتاب شده‌اند و برخی سعی داشته‌اند دیدگاه انسان‌ها را نسبت به این موضوعات وسعت ببخشند و برخی نیز جز تکرار مباحث کتاب‌های دیگر، ثمر دیگری نداشته‌اند. کتاب فیزیک ناممکن‌ها (Physics of the impossible) یکی از بهترین آثاری است که مرتبط با فرازمینی‌ها و جهان‌های موازی نوشته شده و نویسنده‌ی آن، میچیو کاکو (Michio Kaku)، تلاش کرده تا آخرین یافته‌های بشری را در ارتباط با این موضوعات تشریح کند.

معرفی و دانلود کتاب فیزیک ناممکن‌ها

ناگفته نماند که میچیو کاکو در حیطه‌ی نجوم و اخترشناسی، کارنامه‌ی درخشانی دارد و این اولین بار نیست که یک کتاب خواندنی و بی‌نظیر را در رابطه با کیهان‌شناسی نوشته. این بار او در اثر حاضر به سراغ موضوعاتی رفته که در ابتدای امر غیرممکن به نظر می‌رسند. سپس سعی کرده تا این موضوعات را به زیر ذره‌بین علم ببرد و چندوچون آن‌ها را با ابزارها و روش‌های علمی به بحث و بررسی بگذارد. به نظر شما آیا سرانجام روزی فرا می‌رسد که انسان‌ها بتوانند در زمان سفر کنند؟ آیا فرازمینی‌ها یا یوفوها به ملاقات ما می‌آیند و آیا می‌شود روزی با جهان موازی این جهان برخورد داشته باشیم؟ ممکن است پاسخ دادن به این سؤالات برایتان دشوار باشد و تصور کنید که تنها در عالم خیال است که می‌توانید برای این پرسش‌ها به پاسخ مثبتی برسید. بااین‌وجود، نویسنده‌ی کتاب پیش‌رو، شما را به چالشی باورنکردنی دعوت می‌کند. او شما را با خود به گردشی مهیج در پهنه‌ی کیهان و دنیای علم می‌برد و تک‌تک موضوعاتی را که به‌ظاهر غیرممکن به نظر می‌رسند، با نگاه تازه‌ای تحلیل می‌نماید. کسی چه می‌داند؟! شاید به‌زودی علم این امکان را برایتان فراهم کند که به نوه‌ها و نتیجه‌های خود در صد سال آینده سری بزنید یا همراه با فرازمینی‌ها به سفر در آن‌سوی کیهان بپردازید!

اثر حاضر 15 فصل را شامل می‌شود. میچیو کاکو در فصل اول کتاب فیزیک ناممکن‌ها چگونگی میدان‌های نیرو را برایتان شرح می‌دهد. سپس در فصل دوم، نامرئی شدن را مورد تحلیل قرار می‌دهد. ستارگان مرگ، موضوع سومین فصل کتاب هستند. از دورفرستی در فصل چهارم سخن به میان آمده. امکان تله‌پاتی در پنجمین فصل بررسی شده. اگر می‌خواهید موضوع روان‌جنبانی را به لحاظ علمی بررسی کنید، مطالعه‌ی فصل ششم انتخاب خوبی خواهد بود. در فصل هفتم روبات‌ها و جایگاهشان در زندگی انسان‌ها موشکافی شده است.

معرفی و دانلود کتاب فیزیک ناممکن‌ها

اگر شما هم مدام پیگیر اخبار و مطالعات مربوط به فرازمینی‌ها هستید، بدون شک خواندن فصل هشتم برایتان جالب خواهد بود. در فصل نهم این فرصت را خواهید داشت تا با فضاناوها و کارکرد آن‌ها بیشتر آشنا شوید. پادماده و پادگیتی‌ها در دهمین فصل به‌طور مبسوط برایتان توضیح داده می‌شوند. تندروترین و سریع‌ترین پدیده‌ای که در این دنیا می‌شناسیم نور است اما آیا ممکن است روزی انسان بتواند به سرعتی بالاتر از سرعت نور هم برسد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش، مطالعه‌ی فصل یازدهم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تابه‌حال شده که از دیدن فیلم‌های علمی و تخیلی در مورد ماشین زمان به وجد آمده باشید؟ خبر خوبی برایتان داریم! در دوازدهمین فصل کتاب فیزیک ناممکن‌ها، می‌توانید با عینک علم به واکاوی این موضوع و امکان یا عدم امکان آن بپردازید.

... و اما مهیج‌ترین بخش کتاب! جهان‌های موازی و احتمال وجود آن‌ها، موضوع اصلی فصل سیزدهم به شمار می‌رود. در فصل چهاردهم با ماشین‌های حرکت دائمی آشنا خواهید شد و در نهایت، با فصل پانزدهم به ضرورت پیش‌آگاهی پی خواهید برد. برای مطالعه‌ی این کتاب حوزه‌ی اخترفیزیک می‌توانید به برگردان فارسی آن با ترجمه‌ی رامین رامبد مراجعه نمایید. نشر مازیار چاپ و انتشار این کتاب را به انجام رسانده.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ قلمرو علم

قلمرو علم عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... دربرمی‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌آید. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌رو هستیم. نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را به عهده داشته است.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب فیزیک ناممکن‌ها

  • یک گردش فوق‌العاده در کنار دانشمندی بزرگ در کیهانی که ما را وامی‌دارد تا مرزهای خیال پیش برویم. (برایان گرین، نویسنده)
  • کتابی خواندنی و هیجان‌انگیز در مورد مرزهای کیهان‌شناسی. (مارتین ریس، نویسنده)
  • یکی از بهترین آثاری که در حوزه‌ی نجوم نوشته شده. یک ماجراجویی شگفت‌انگیز! (نیویورک تایمز)
  • اثری مسحورکننده! به معنای واقعی کلمه، انقلابی در مخاطب پدید می‌آورد. (دنیای کتاب واشنگتن پست)
  • یک جست‌وجوی کیهانی در سراسر جهان و حتی فراتر از آن، توسط یکی از برترین نویسندگان جهان. (پل دیویس، نویسنده)
  • مجموعه‌ای غنی از بررسی واقعیت‌های شگفت‌انگیز. (نشریه‌ی Time)

کتاب فیزیک ناممکن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران پروپاقرص کتاب‌های نجوم، کیهان‌شناسی و اخترفیزیک، مطالعه‌ی کتاب فیزیک ناممکن‌ها را فراموش نکنند.

در بخشی از کتاب فیزیک ناممکن‌ها می‌خوانیم

توپخانه‌ی ریلی به سمت آسمان‌ها

روش مبتکرانه‌ی دیگری برای پرتاب اشیاء به فضا با سرعت‌های رویایی، توپ ریلی است که توسط آرتور سی کلارک و دیگران در داستان‌های علمی تخیلی مطرح شده است و به عنوان بخشی از برنامه‌ی سپر موشکی جنگ ستارگان مورد بررسی جدی است.
به جای استفاده از سوخت یا باروت برای دادن سرعت زیاد به پرتابه، توپ ریلی از نیروی الکترومغناطیس استفاده می‌کند. در ساده‌ترین شکل، توپ ریلی متشکل از دو سیم یا ریل موازی است، با پرتابه‌ای که بر روی هر دو سیم قرار گرفته است و شکلی U مانند را می‌سازد. حتی مایکل فارادی می‌دانست که وقتی جریان الکتریسیته در میدان مغناطیسی قرار گیرد نیرویی را تجربه می‌کند. (در واقع این مبنای تمام موتورهای برقی است.) با فرستادن میلیون‌ها آمپر نیروی برق در درون این سیم‌ها و پرتابه میدان مغناطیسی عظیمی در اطراف ریل تشکیل می‌شود. سپس این میدان پرتابه را به سرعت‌های خیلی زیاد در روی ریل می‌رساند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتار
بخش 1: امکان‌پذیری رده‌ی 1
فصل 1: میدان‌های نیرو
فصل 2: نامریی شدن
فصل 3: فیزرها و ستارگان مرگ
فصل 4: دورفرستی
فصل 5: تله‌پاتی
فصل 6: روان‌جنبانی
فصل 7: روبات‌ها
فصل 8: فرازمینیان و یوفوها
فصل 9: فضاناوها
فصل 10: پادماده و پادگیتی‌ها
بخش 2: امکان‌پذیری رده‌ی 2
فصل 11: تندتر از نور
فصل 12: سفر در زمان
فصل 13: گیتی‌های موازی
بخش 4: امکان پذیری رده‌ی 3
فصل 14: ماشین‌های حرکت دایمی
فصل 15: پیش آگاهی
پی‌گفتار – آینده‌ی امکان‌ناپذیری
یادداشت‌ها
کتاب‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیک ناممکن‌ها
نویسنده
مترجمرامین رامبد
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات398
زبانفارسی
شابک978-964-5676-92-4
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیک ناممکن‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیک ناممکن‌ها

برای دریافت کتاب فیزیک ناممکن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.