معرفی و دانلود کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه: تحقیقی درباره ارزش کار

عکس جلد کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه: تحقیقی درباره ارزش کار
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه: تحقیقی درباره ارزش کار

مطالعه فلسفه از راه تعمیر ماشین و موتور! متیو کرافورد در کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه با استفاده از تجربیات خود در کارگاه شخصی‌اش، مباحثی فلسفی را در زمینه نیاز و الزام انسان به یادگیری مهارت‌های فنی و کارهای دستی پیش می‌برد. این کتاب در مدت کوتاهی پس از انتشارش به یک اثر پرفروش تبدیل شد و بسیار مورد توجه خوانندگان قرار گرفت.

درباره کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه:

اگر از آن دسته از افرادی هستید که شغلتان اداری است و اصطلاحا پشت میزنشین هستید، احتمالا هر روز صبح باید سر یک ساعت مشخص بیدار شوید تا دقیقه‌ای برای رسیدن به محل کارتان دیر نکنید. باید هر روز روی یک صندلی، پشت یک سیستم، روبه روی یک دیوار بنشینید و یک سری کارهای تکراری انجام دهید. ممکن است گاهی احساس کنید که این زندگی تکراری که اکنون درگیر آن هستید کاملا به دور از آن چیزی باشد که پیش از این برای خود تصور می‌کرده‌اید. اگر تمام یا بخشی از چیزهایی که تا به اینجا گفته شد حقیقت دارد؛ بیاید تا به کمک متیو کرافورد یک فکر اساسی بکنید و به مبارزه با روزمرگی و زندگی کارمندی برخیزید. متیو بی. کرافورد یک استاد فلسفه است که در دانشگاه درس می‌دهد اما تفاوت او با دیگر استادان فلسفه این است که هر روز بعد از پایان کارش زمانی را به کار مورد علاقه خودش در محیطی که دوست دارد اختصاص می‌دهد. حدس می‌زنید پناهگاه مورد علاقه‌ی این استاد فلسفه چطور جایی می‌تواند باشد؟

پاسخ این است: یک تعمیرگاه موتور و ماشین. متیو روزها پس از ساعت‌ها تدریس فلسفه و سر و کله زدن با افراد مختلف به تعمیرگاه شخصی‌اش پناه می‌برد و برای مدتی به تعمیر موتورهای فرسوده مشغول می‌شود. او در این کتاب درباره تجربه شخصی‌اش از ارتباط فلسفه با انجام کارهای یدی می‌گوید و شما را با مفهوم کار لذت‌بخش و معنادار آشنا می‌کند.

کرافورد در کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه (Shop Class as Soulcraft) با کمک فلسفه، تاریخ و تجربه زیسته خود در دلِ جامعه آمریکایی به کار و دگرگونی‌های آن در زندگی انسان اندیشیده است. آیا این کتاب می‌تواند راهنمایی برای فکر کردن به مسائل جامعه باشد، همان طور که او با دقت به «حذف ابزار از روندهای آموزش»، «مجازی‌سازی»، «خوداتکایی» و ارتباط همه این مفاهیم با «کارِ معنادار» اندیشیده است؟ او مانند هر فیلسوف دیگری دغدغه «فهم لازم از جهان» را دارد. آنچه کرافورد در این کتاب مکرراً در مورد آن صحبت می‌کند، و هر از چندگاهی مستقیم و غیرمستقیم به آن ارجاع می‌دهد، لزوم مواجهه مستقیم با «واقعیت» است به‌عنوان امری مستقل و خارج از خود انسان. کرافورد راه جریان یافتن فکر را درگیری با واقعیتی می‌داند که انسان را «تربیت» می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه:

- این کتاب عجیب، هیجان‌انگیز و تکان‌دهنده است. (Richard Sennett)
- با شوخ طبعی و طنز، نویسنده به طرز ماهرانه‌ای جزئیات تجربه خود را به عنوان یک تاجر و سپس مالک تعمیرگاه موتورسیکلت با ملاحظات فلسفی ترکیب می‌کند. (Publishers Weekly)
- این کتاب در قالبی جذاب و تاثیرگذار ارزش کار دستی و تولید را بررسی می‌کند. (Library Journal)

کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای تمام کسانی که در رابطه با فلسفه زندگی دچار تردید هستند و نسبت به یکنواختی روند و از دست دادن معنا در زندگی خود نگرانند، مفید خواهد بود.

با متیو کرافورد بیشتر آشنا شویم:

او استاد فلسفه سیاسی دانشگاه ویرجینیا و صاحب تعمیرگاه شوکوموتو در همان شهر است. متیو بی. کرافورد (Matthew Crawford) ابتدا در رشته فیزیک در دانشگاه ویرجینیا به تحصیل پرداخت سپس به رشته فلسفه علاقه‌مند شد، تحصیلاتش را در آن زمینه ادامه داد و دکترای خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. از دیگر آثار منتشر شده توسط کرافورد می‌توان به کتاب جهان فراتر از ذهن شما: درباره فردشدگی در عصر پریشانی اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه:

- بدون ایجاد فرصتی برای یادگیری از طریق دست‌ها، دنیا مبهم و ناشناخته باقی خواهد ماند و شوق به یادگیری در نخواهد گرفت.

- تمایز کارهای فکری از کارهای دستی خودبه‌خود به وجود نیامده است، بلکه قرن بیستم شاهد تلاش‌های منسجمی برای جدایی فکر از عمل بوده است.

- در عصرِ خلاقیت، نوید بزرگ این است که، برای اولین بار در تاریخ، توسعه رقابت‌های اقتصادیِ ما تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که توانایی‌های خلاق انسانی به شکوفاییِ کامل برسند.

- افراد با توانایی‌های متفاوت جذب مشاغل مختلف می‌شوند و اگر خوش‌شانس باشیم، شغل مناسب خود را پیدا می‌کنیم.

- اگر افراد با ویژگی‌های شخصیتی مختلف جذب انواع مختلفی از مشاغل می‌شوند، پس عکس این قضیه هم می‌تواند درست باشد، یعنی شغلی که فرد با آن درگیر می‌شود می‌تواند به ویژگی‌های شخصیتی او شکل دهد.

در بخشی از کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه می‌خوانیم:

ما معمولا فضیلت فکری و فضیلت اخلاقی را اموری جدا از هم تلقی می‌کنیم، اما به نظر من آن‌ها جدا نیستند. رابرت پیرسیگ، در آنچه به نظر من بهترین (و بامزه‌ترین) فراز در کتاب ذِن و هنرِ نگهداری از موتور است، این درگیری متقابل اخلاقیات و شناخت را به تصویر می‌کشد. موتور راوی کتاب در سرعت بالا گریپاژ کرده است، تجربه ناراحت‌کننده‌ای که باعث قفل شدن چرخ عقب می‌شود. او که نمی‌خواهد خودش درگیر یک مشکل مکانیکی بزرگ شود موتور را به تعمیرگاه می‌برد.
تعمیرگاه منظره‌ای متفاوت از چیزی بود که در خاطرم مانده بود. مکانیک‌ها، که انتظار داشتم شبیه کهنه‌سربازان باستانی باشند، حالا مانند تعدادی بچه بودند.

درحالی‌که صدای رادیو کاملاً بلند بود، آن‌ها این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتند، مسخره‌بازی درمی‌آوردند و حرف می‌زدند و ظاهراً توجهی به من نداشتند. وقتی سرانجام یکی از آن‌ها به سمت من آمد، ساده‌لوحانه گوشش را به سیلندر نزدیک کرد و با شنیدن صدای تلق‌تولوقِ داخل سیلندر سریع گفت «خودشه! اهرمِ سوپاپ شل شده».
بعد از سه بار پیاده کردن کامل موتور و چند تشخیص غلط و بی‌هدف، راوی کتاب موتورش را از آن تعمیرگاه خارج کرده و به تعمیرگاه جدیدی می‌رود:

این بار واقعاً صدای اهرم سوپاپ شنیده می‌شد. معلوم بود تعمیرکار قبلی درست تنظیمش نکرده بود. به این نکته اشاره کردم و تعمیرکار جدید با یک آچارفرانسه آمد. فوراً آچار را دور هر دو سرپوشِ آلومینیومیِ اهرم سوپاپ چرخاند و هر دو را از بین برد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
1- چند کلامی در باب حرفه‌های مفید
رضایتمندی روانی در انجام کارِ دستی
توقعات شناختی از یک کارِ دستی
هنر، صنایع دستی و خط تولید
آینده کار: آیا ما به گذشته برمی‌گردیم؟
2- جدایی فکر از عمل
تنزل کارهای یقه‌آبی
تنزل کارهای یقه‌سفید
هر آدمی آینشتاین است
پیشه‌ور به‌عنوان رواقی
3- تسلط بر اموال خویش
موتورسیکلت به‌عنوان قاطر
در باب روغن‌کاری: از پمپ دستی تا چراغِ کودن، و فراتر از آن
خودآیینی در مقابل عاملیت
موتورِ بتی کراکر
عاملیت جایگزین‌شده
4- آموزش‌های یک دیوانه ماشین
کارآموزِ نصفه‌نیمه
نظریه ریسمان
مربی
آچارکشی به‌مثابه کالبدشکافی
دانش شخصی
روشن یا متواضعانه دیدن
حماقت به‌مثابه یک ایدئال
5- آموزش بیشتر یک دیوانه ماشین: از آماتور تا حرفه‌ای
عتیقه‌شناس موتور
شوکو موتو
نوشتن صورت‌حساب خدمات
درباره جنون، مَگنا و متافیزیک
6- تناقضات کار دفتری
فهرست‌نویسی و چکیده‌نویسی
بی‌مسئولیتیِ آموزش‌داده‌شده
میان‌پرده: فایده دانشگاه چیست؟
کارِ گروهی
کارکنان در مقابل گروه
7- اندیشه به مثابه عمل
اندر احوالات قانون اُهم و چکمه‌های گل‌آلود
دانش ضمنی آتش‌نشان و استاد شطرنج
دانش شخصی در برابر فناوری ذهنی
دفترچه راهنمای خدمات به‌عنوان فناوری اجتماعی
8- کار، فراغت و درگیری با تمام وجود
کارهای جاری و روزمره در یک کارگاه سرعت
اجتماع
با دل و جان کارکردن
گفتار پایانی در باب هم‌بستگی و اتکا به خود
هم‌بستگی و راه و رسم نخبه‌سالارانه
اهمیت شکست
عاملیت فردی در جهانی مشترک
ضمیمه: یادداشت مترجم
کار و کارآفرینی
چگونه اندیشیدن
پی‌نوشت‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیلسوفی در تعمیرگاه: تحقیقی درباره ارزش کار
نویسنده
مترجمکمیل سوهانی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-600-809172-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه

سهیل سیدغفوری
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
بی نظیر است. حداقل برای موجودی مثل من که مثل نویسنده کتاب از بچگی همیشه در حال ور رفتن با موتور ماشین و انجین موتورسیکلت بوده است. البته منظورم ورژن ایرانی و جهان سومی آن است که هم کند است و هم پرمشقت. عجیب است که این کتاب توسط یک آمریکایی نوشته شده و اصولا این جماعت بیشتر عامه پسند می‌نویسند ولی و دید عمق مطالب این کتاب واقعا تحسین برانگیز است. جامعه مصرفی دنیای نکبت فعلی را خیلی جالب نقد کرده است و خیلی با سلیقه من جور است که از هرگونه آگهی و تبلیغ متنفرم و مثل سگی که صدای پیانو شنیده باشد عصبی می‌شوم. این کتاب خیلی خوب محسنات و ارزش یک آدم متخصص و باسواد در زمینه کار خود را بیان می‌کند و این یکی را واقعا می‌شود درک کرد وقتی در و دیوار شهر پر از آگهی‌های مختلف با قلم درشت: تعمیرات فوق تخصصی! فلان چیز است و موقعی که وارد مغازه می‌شوی یک موجود بی سروپا و شیرین زبان خواهی دید که حتی عرضه عوض کردن باطری گوشی را هم ندارد و تنها تخصص او شیره مالیدن سر ملت و احساس نبوغ و موفقیت است و.... اگر علاقمند به مسائل فنی و مکانیک هستید این کتاب را از دست ندهید. اگر دوست دارید ماهیت جامعه مصرف زده را بشناسید این کتاب را بخوانید. اگر احساس می‌کنید قربانی نظام سرمایه داری درنده فعلی ایران هستید. اگر از انواع آگهی‌های فروش قسطی ذله شده اید این کتاب را بخوانید. از مترجم این کتاب ممنونم ولی‌ای کاش کمی در انتخاب کلمات دقت می‌کرد برای مثال همان صفحات اول نوشته احساس قدردانی موتورسوار از صدای ساسات مشخص است و صدای گاز را ساسات ترجمه کردید! اکسل آونگی و دلکوی سانتریفوژی از کجا آمده و باورکنید در فارسی همچین کلماتی نداریم. بعضی متون ارزش وقت بیشتری دارند.
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۵/۱۸
این کتاب در مورد اهمیت کارهای دستی هست. نویسنده خودش استاد دانشگاهه و یک تعمیرگاه هم داره. به اعتقاد نویسنده انجام کار دستی به زندگی معنا میبخشه و از نظر روانی هم تاثیر مثبت داره مثلا حس استقلال که خود فرد میتونه کارهای خودش رو انجام بده. نگاه فلسفی به مقوره کارهای دشتی که اینروزها در اثراستفاده از تکنولوزی داره کم رنگ میشه.
محمد علیپور
۱۴۰۰/۹/۲۹
متوجه ندشم که این کتاب ترجمه بود یا تالیف شده خود مترجم!!
وسط کتاب درباره مشهد و... توضیح داده بود. ارزش خرید نداره اصلا
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه

برای دریافت کتاب فیلسوفی در تعمیرگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.