معرفی و دانلود کتاب صوتی حکمت شادان

عکس جلد کتاب صوتی حکمت شادان
قیمت:
۱۱۸۰۰۰ 82600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکمت شادان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکمت شادان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حکمت شادان

کتاب صوتی حکمت شادان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های فریدریش ویلهلم نیچه، فیلسوف تاثیرگذار آلمانی‌ست که اندیشه‌هایش پیرامون حقیقت، علم، هنر، اخلاق و... را شرح می‌دهد و بسیاری از منتقدان آن را نقطه تحولی در آراء و نظریات این اندیشمند می‌دانند.

درباره کتاب صوتی حکمت شادان:

والتر کافمن شاعر و فیلسوف آلمانی – آمریکایی درباره کتاب حکمت شادان (The Gay Science) می‌گوید: «این اثر تمام اندیشه‌های نیچه را منعکس می‌کند و می‌تواند از صدها طریق با سایر کتاب‌ها، یادداشت‌ها و نامه‌های او مرتبط باشد؛ با این حال کتابی کامل و مستقل است و آن را می‌توان یک اثر هنری دانست.»

به اعتقاد بسیاری از مخاطبان اندیشه‌های نیچه، حکمت شادان را می‌توان شخصی‌ترین کتاب در میان همه آثارش دانست؛ چرا که آن را به زنی به نام «لو سالومه» تقدیم کرد که تاثیری شورانگیز بر او گذاشت، آن هم زمانی که نیچه از بیماری و شرایط سختی رنج می‌برد. همچنین این فیلسوف آلمانی برای اولین بار در این کتاب درباره مرگ خدا و ایده بازگشت ابدی و اراده معطوف به قدرت صحبت کرد و به مباحثی نظیر هنر، اخلاق، دانش، حقیقت، وجدان فکری و منطق پرداخت.

عنوان کتاب نیز پیشینه‌ای تاریخی و شاعرانه دارد و به شیوه زیستن بخشی از شاعران و رامشگران فرانسوی در قرون گذشته اشاره می‌کند. درحقیقت این گروه صدها سال پیش در شهر تولوز فرانسه تشکیل شد و به عشق، جوانمردی و شعر و موسیقی نیز اعتقادی عمیق داشت و شاد زیستن را بهترین روش حیات می‌دانست. همچنین اعضای این گروه جلسات مشاعره‌ای را شکل می‌دادند و باهم اشعار پرشور و عاشقانه را می‌خواندند.

کتاب صوتی حکمت شادان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به اندیشه‌ها و مباحث عمیق فلسفی به خصوص فلسفه آلمانی از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

فریدریش ویلهلم نیچه را بیشتر بشناسیم:

او یکی از برجسته‌ترین منتقدان فرهنگی، جامعه‌شناسان و فیلسوفان آلمانی در اواخر قرن نوزدهم بود که در آثار خود مبانی مسیحیت، اخلاق سنتی و فرهنگ را به چالش کشید. فریدریش ویلهلم نیچه (Friedrich Nietzsche) در سال 1844 در پروس به دنیا آمد و در سال 1869 موفق شد به عنوان استاد فلسفه وارد دانشگاه بازل شود. او حتی تا ده سال بعد نیز به تدریس خود ادامه داد تا جایی که وضعیت سلامتی‌اش دیگر چنین اجازه‌ای را به نیچه نداد.

جمله معروف «خدا مرده است» یکی از گزاره‌های اصلی و مشهور این فیلسوف به شمار می‌رود که آن را بارها در کتاب حکمت شادان و چنین گفت زرتشت به کار برده است. همچنین نظریات نیچه تاثیر فراوانی بر روی فلسفه مدرن گذاشت و بسیاری از فیلسوفان، هنرمندان، ادیبان، روانشناسان و... از اندیشه‌های او تاثیر پذیرفتند.

برخی از مهم‌ترین آثار فریدریش نیچه عبارتند از: «انسانی زیادی انسانی، دجال، چنین گفت زرتشت، اراده قدرت، غروب بت‌ها، اینک انسان، فراسوی نیک و بد و ...»

در بخشی از کتاب صوتی حکمت شادان می‌شنویم:

پس از آنکه بودا مرد، سایه‌ی او را قرن‌ها در غاری برای ترساندن مردم نشان دادند؛ سایه‌ای ترسناک و عظیم! خدا مرده است آری! طبیعت انسان‌ها این چنین است که باز هم سایه‌ی او را در غارها تا هزاران سال برای ترساندن نشان خواهند داد و ما باید بر این سایه نیز غلبه کنیم.

برحذر باشیم از این اندیشه که جهان یک موجود زنده است؛ این جهان به کدام جهت باید توسعه پیدا بکند؟ از چه چیزی تغذیه می‌کند؟ چگونه بزرگ می‌شود و تکثیر می‌شود؟ ما تقریبا می‌دانیم که ماده ارگانیک چیست و آن چرا که بر روی قشر زمین به صورت فرع، نادر، تازه و اتفاقی مشاهده می‌کنیم به مثابه اصلی جهان شمول و ابدی تفسیر می‌کنیم. درست مانند کسانی که جهان را یک ارگانیسم می‌نامند. این است که مرا این چنین بیزار می‌کند. همچنین از این اندیشه حذر کنیم که جهان یک ماشین است؛ مسلما این جهان به خاطر یک هدف ساخته نشده است و ما با اطلاق لفظ مکانیک به جهان برای آن بیش از حد احترام قائل می‌شویم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
31 دقیقه
پیشگفتار چاپ دوم نویسنده
28 دقیقه
مقدمه‌ی شاعرانه: شوخی، حیله، انتقام
31 دقیقه
کتاب اول - بخش اول
30 دقیقه
کتاب اول - بخش دوم
31 دقیقه
کتاب اول - بخش سوم
31 دقیقه
کتاب اول - بخش چهارم
32 دقیقه
کتاب اول - بخش پنجم
32 دقیقه
کتاب دوم - بخش اول
27 دقیقه
کتاب دوم - بخش دوم
29 دقیقه
کتاب دوم - بخش سوم
27 دقیقه
کتاب دوم - بخش چهارم
24 دقیقه
کتاب دوم - بخش پنجم
32 دقیقه
کتاب سوم - بخش اول
28 دقیقه
کتاب سوم - بخش دوم
29 دقیقه
کتاب سوم - بخش سوم
28 دقیقه
کتاب سوم - بخش چهارم
25 دقیقه
کتاب سوم - بخش پنجم
27 دقیقه
کتاب چهارم - بخش اول
32 دقیقه
کتاب چهارم - بخش دوم
33 دقیقه
کتاب چهارم - بخش سوم
34 دقیقه
کتاب چهارم - بخش چهارم
23 دقیقه
کتاب چهارم - بخش پنجم
30 دقیقه
کتاب پنجم - بخش اول
29 دقیقه
کتاب پنجم - بخش دوم
27 دقیقه
کتاب پنجم - بخش سوم
28 دقیقه
کتاب پنجم - بخش چهارم
29 دقیقه
کتاب پنجم - بخش پنجم
31 دقیقه
کتاب پنجم - بخش ششم
20 دقیقه
کتاب پنجم - بخش هفتم
24 دقیقه
پیوست: سرودهای شاهزاده‌ی عاصی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حکمت شادان
نویسنده
مترجمجمال آل احمد، سعید کامران، حامد فولادوند
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۱۱۸۰۰۰ 82600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حکمت شادان

محمدعلی کلوندی
۱۴۰۲/۸/۲۴
نیچه همانطور که در کتاب چنین گفت زرتشت نوشته خداناباور و ضد خداست و راه نجات انسان را کنار زدن و زندگی بدون خداست و این کتاب هم تکمیل کننده کتاب چنین گفت زرتشت است به این صورت که در آن کتاب ضدیت و خدا ناباوری خود راشرح می‌دهد و در این کتاب چهار چوب زندگی بدون خدا را بیان میکند. من به عنوان کسی که و با عقاید نیچه مخالف است کتاب را نقد می‌کنم ولی بعضی از جملات کتاب کلیدی مهم هستند که من یکی از این جملات را بیان ونقد میکنم. (ما چیزهایی را باور میکنیم که می‌خواهیم باور کنیم) برداشت من از این جمله این است که ما مطابق خواسته‌های خودمان مسائل را تجزیه وتحلیل
می کنیم و تا نخواهیم چیزی را باور و قبول نمیکنیم؛ این جمله به صورت کلی وجامع اشتباه است چون بسیاری از مسائل هستند که نیازی به باور کردن یا باور نکردن ما ندارند و برما وزندگی ما تاثیر می‌گذارند.
در اخر هم از اجرای عالی اقای سلطان زاده تشکر می‌کنم.
Debora
۱۴۰۱/۴/۵
صدا گذاری که فوق العاده بود. کتابهای نیچه هم که جای هیچ بحثی از کیفیت باقی نمیزاره. جملات زیبای و قابل تعمقی داشت. بعضی پارتها رو چندین دفعه گوش میکردم چون متن سنگین بود باید جملات رو چند بار میشنیدم تا درک میکردم. کتابهای نیچه به نظر من از این بابت بیش از پیش جذابه چون جملات اونقدر عمیق هست که را خواننده به چالش شگفت انگیزی میکشه و هیچ وقت کتابهای نیچه نمیتونه کسل کننده بشه حتی اگر چندین بار بخونید ممنون از کتابراه از اینکه با انتخاب صداگذاری خوب و انتخاب کتابهای ناب همیشه منو سورپرایز میکنه.
محمدرضا
۱۴۰۰/۷/۲۷
این کتاب بهترین کتابی بود که تا حالا شنیدم. این کتاب واقعا مثل اسمش حکمتش شادان بود و خیلی به من روحیه داد. این کتاب صوتی تفکرات من رو درباره بعضی از نکات به شدت تغییر داد. در این کتاب جملاتی بود که تا حالا نشنیده بودم. صدای گوینده هم خیلی خوب بود. به همه افراد شنیدن این کتاب را توصیه میکنم.
Mas Esf
۱۴۰۲/۱/۴
صدا گوینده عالیی بود👌🏻
هر قسمت از کتاب رو لازمه چند بار گوش کنی تا کلام نیچه دقیق تر برات جا بیوفته
اینجور رو برای تموم کردن نباید خوند باید باهاشون زندگی کنی با این که با بعضی حرفاش موافق نبودم و نیستم ولی ارزش شنیدن رو داشت
mohsen ebi
۱۴۰۰/۲/۳۱
همه چیز عالی بود. از دست اندرکاران این کتاب سپاسگزارم. در مورد این فیلسوف بزرگ که نمیشه چیزی گفت, کار تولیدکنندگان کتاب صوتی هم خوب بود. توصیه میکنم این کتاب رو به همه.
ش ش
۱۴۰۲/۹/۲۴
انتخاب لحن مناسب روایت گر جناب آقای سلطان زاده برای تندگویی‌های نیچه در این کتاب خیلی بجا و مناسب بود. دوگانگی کلام نیچه از یک جهت مصداق انسانهای ریا کار جامعه امروزی. از یک جهت بی خدایی محض.
Saeed sayyahpour
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
فریدریش نیچه، این نابغه و فیلسوف بی نظیر که سالیان دراز از زمانه و دوران خودپیشی گرفته بودراهمه بایدب شناسند و با آثار بجا مانده از او به عمق نبوغ، افکار و ایده‌های ناب و بکرش دست یابند.
Ehsan Zohuri
۱۴۰۰/۲/۲۷
منتظر صوتی شدن تمام کتابهای نیچه با صدای آقای آرمان زاده هستم. بسیار سپاسگزارم
T. Sedaghat
۱۴۰۲/۵/۲۷
علیرغم نظر بقیه من اصلا نتونستم با صدای روای ارتباط برقرار کنم در نتیجه نتونستم به شنیدن کتاب ادامه بدم و رهاش کردم امیدوارم کتاب با صدای افراد دیگری هم در کتابراه گذاشته بشه
دیانا حکیمیان
۱۴۰۱/۷/۲۵
اگر از نیچه خوشتون میاد (از افکارش) این کتاب خالی از لطف نیست. اگر آدم مذهبی و متعصبی هستید فکر نکنم به کارتون بیاد چون نیچه ضد مذهبه. آقای آرمان سلطان زاده هم که عالی هستن
سعیده خوانساری
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
راوی داستان بسیار عالی بود ولی متن کتاب بسیار سنگین است ونیاز به توجه زیادی دارد بعضی از قسمتها را باید چندین بار گوش کرد تا متوجه پیام آن شد،
Ebrahim Ebrahimi
۱۴۰۱/۶/۸
صدای آقای سلطان زاده بسیار زبیاست و خوانش عالی دارند، اما در مورد این کتاب آدم احساس میکند کمی عجله در کار است، به ویژه در ذکر شمارهٔ مطلب بعدی.
SHBNM TLAA
۱۴۰۰/۴/۲۵
مثل همیشه عالی بود من مطمئنم اگه نیچه زنده بود و کتابای خودشو با صدای آرمان سلطان زاده میشنید به وجد میومد🥺
Saye Roshan
۱۴۰۱/۵/۱۰
کتاب‌های نیچه رو بارها باید خوند یا گوش داد تا متوجه درک مفاهیمش شد. کتاب وقتی نیچه گریست هم بسیار توصیه میکنم
پیرمرد .
۱۴۰۰/۱۱/۴
من از این کتاب و صدای روای دلنشینش بسیار لذت بردم و برای دوستان مشتاق به فلسفه و خرد این کتاب را پیشنهاد میکنم🤍🌹
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حکمت شادان

برای دریافت کتاب صوتی حکمت شادان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.